Masinute frati/surori cu Traby > Prezinta-ne masina frate/sora cu Traby

Formula Easter TG86

(1/5) > >>

nelutzu:
De curand am placerea sa restaurez o masina de curse prototip construita in Romania la Resita in anul 1986 si care a participat la competitii automobilistice in Campionatul national si international intre tarile socialiste...

Este vorba de o masina Formula E EASTER...

Masina a fost construita la inceputul anului 1986 de catre pilotul resitean Tiberiu Gedeon component al lotului automobilistic roman... Masina a participat atat in campionatul intern de Viteza pe Traseu Montan dar si in campionatul international al est-Europa intre tarile socialiste RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Ce e FORMULA EASTER ???
Formula Easter a fost considerata 'Formula1'  Esteuropeana intre tarile socialiste. Formula Easter sau E 1300 mai tarziu E 1600, a functionat multi ani in fosta Regiune Estica ca o succesoare a Formulei B8, pe post de serie de curse a Monoposturilor. Ca o comparatie Internationala a fost un fel de Cupa a Pacii si a Prieteniei a tarilor socialiste, un fel de echivalent al Campionatului est – european. In acest campionat au participat RDG, URSS , Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Regulament

Participau masini de curse cu un singur loc(monopost) cu motoare de 1300 cm³ ( mai tarziu 1600 cm³ ). Masinile erau productie proprie fiecarei tari. Favorite erau motoarele Lada dar cu succes sau folosit si cele de Wartburg, Skoda si Dacia. transmisii de Dacia, Wartburg, Škoda.  Toate componentele interioare au fost produse in particular si dupa terminarea serviciului. Cauciucurile au fost la inceput de la Barum. Erau atat de tari ca in comparatie cu cele mai cunoscute cauciucuri de curse din zilele noastre, rezistau de obicei la mai multe curse. Nivelul de aderenta era scazut. Spre sfarsitul anului 1980 s-au adauguat cauciucuirile de productie sovietica Prostor (licenta Dunlop). Acestea erau mai moi. Pentru a putea insa tine pas cu concurenta internationala au fost cel mai mult folosite, dupa anul 1980, cauciucuri de productie vestica (Michelin cu precadere) , ceea ce de fapt era interzis, conform regulamentului, dar tolerat. ...

#115 Tiberiu Gedeon  - Circuit RIGA /  1988     Foto: Māris Meilands
...ca informatie, masinile alergau pe pista intre 1h si 1:30h, in functie de circuit si organizatori...

Tiberiu Gedeon din anul 1991 sa stabilit in Germania si masina a fost pastrata de tatal sau pana in 1992 cand a fost vanduta si a plecat spre Clubul AUTOFORVIS Anina si a mai participat iin competitii intre ani 1992 -1994 cu pilotul Schiopulescu George....

In 1995 George paraseste tara si el si se stabileste in America iar masina ramane in garaj la Club din 1995 si nu mai e folosita, in perioada 2002-2005 cineva sa indragostit de motor si cutie si le-a furat, pana in 2009 masina se plimba dintr-un depozit in altul si uite asa tot dispare cate ceva de la ea, in 2009 masina e adusa la Resita pt a fi refacuta dar sta 2 ani dezmembrata fara a se lucra la ea, si din pacate e adusa din nou la Anina si aruncata intr-un depozit... In 2012 se da o spargere la acel depozit si printre daunele facute acolo se numara si cateva componente a acestei masini,scaunul de aluminiu, volanul, ceasurile de bord, fuzetele si bratele fata spate, telescoapele spate....


 :icon_scratch: acum incep problemele pt mine, pt ca lipsesc din ea componente unice care trebuiesc refabricate, ..... important ca masina inca exista, si sant bucuros ca George sa hotarat sa o repunem pe roti.... el e putin dezamagit pt ca lipsesc multe dintre componente dar eu sant bucuros ca exista o baza solida de la care putem relua reconstructie ei... Momentan ma ocup de cadru si de inventarierea piselor necesare, de cautat schite vechi pe care le-am si gasit o parte din ele la un inginer pensionar din Timisoara care a colaborat la fabricarea si proiectarea masini impreuna cu Tibi Gedeon, el se numeste Simion Ernestin
 :icon_cheers:







Masina a fost adusa la Resita si ne apucam incet de treaba ;D








leo80:
 :o :o :o

Un proiect interesant  :thumbsup: Multa bafta ptr. tot ce ati propus  :icon_salut:

Mortu George:
Super tare! Mult succes cu proiectul și sper s-o vedem din nou la competiții!  :wav:

Viorel Balmez:
Dar nu este o problema cu achizitionarea unui motor/cutie? Banuiesc ca sunt la costuri mari, plus ca probabil sunt de asemenea unicate :dontknow:

victor:
habar nu aveam ca in Romania a fost contruit un astfel de bolid. SUper tare proiectul ales pentru restaurare.
Inca un topic bifat "trebuie urmarit" =)))

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă