Dupa o lunga pauza, am revenit sa vad ce mai zice lumea.
Sincer sa fiu, si mie mi-ar placea sa imi "fuga" Trabantul mult mai tare. Nu as merge cu el 130km/h dar as putea macar da peste nas tuturor "patronilor" cu diverse loganuri si alte masini de duzina care fac legea pe drumurile patriei.
Din pacate, aceste modificari de care vorbim: alt motor, alta cutie sunt modificari care necesita ceva atentie profesionala (macar un mecanic bun, un tinichigiu priceput si un sudor experimentat), necesita un buget mare si ia foarte mult timp pentru a se face.
Cum zicea si remi, " o modificare , atrage dupa ea ,alta modificare" si mare dreptate are.
Bun, sa zicem ca ii dam de cap la motor si cutie si avem liber la o viteza mult mai mare. Problema apare la frane de care ai mare nevoie in orice situatie neprevazuta. La 80 la ora, viteza indicata pentru Trabant nu e nicio problema, nici macar cu niste frane nu foarte reusite reusesti sa franezi la timp. La 130 la ora, situatia devine mult mai delicata.
Variantele lui Dinulescu sunt mult mai bune si mai usor de executat dar te lovesti din nou de problemele de siguranta destul de greu de rezolvat.
Trabantul e Trabant, masina care nu trebuie "jupuita". Cu cat mergi mai frumos cu ea, cu atat tine mai mult.
Eu de exemplu, nu am facut nicio reparatie capitala la Trabantul meu din luna ianuarie. Am avut o problema cu alternatorul care era plin de pamant si nu prea se mai invartea si cu carburatorul care l-am dat jos sa-l curat dar care odata pus la loc nu a mai mers.
Franele imi mai cer atentie din luna aprilie dar nu e ceva urgent.
Am mers cu el cat de frumos posibil. Nu a primit scart, nu a mers prin ambuteiaje decat de cateva ori in viata, nu am stat cu acceleratia la fund, i-am pus intotdeauna benzina buna si ulei bun, nu am carat cu el si nu l-am folosit decat cand am avut neaparata nevoie de masina sau in momentele cele mai putin aglomerate ale zilei.
Daca ar fi totusi sa faci modificarile necesare o sa iesi mult mai scump decat daca ai cumpara o a doua masina. Un BMW e36 320, Un Renault Safrane 3.0 si o alta lunga lista de masini care iti satisfac nevoia de viteza in deplina siguranta fara alte batai de cap.
Si asa ai tot ce iti doresti: masina de colectie care o pastrezi la vaselina si masina pe care sa o jupoi ori de cate ori ai chef fara sa ai vreun regret.
Rational, e singura si cea mai buna solutie la problema asta. Pasional, e mult mai complicat