Masinute frati/surori cu Traby > Discutii libere despre aceste masini si proprietarii lor

LADA Club Romania

(1/3) > >>

Gusteru:
LADA Club Romania

     www.clublada.ro




knx:
Marea schimbare in industria auto sovietica a venit in 1960, cand la congresul XXIII al partidului comunist, s-a decis construirea unei uzine producatoare de automobile, cea mai mare din lume la vremea respectiva. Contractul de colaborarea a fost semnat in datat de 14 august 1966, cu producatorul italian Fiat, avand sediul la Torino. In contract era stipulat construirea unei uzini producatoare de automobile, pe malul raului Volga, avand ca baza producerea autovehicolului Fiat 124.

Constructia fabricii a inceput in 1967, si in 1970 august a inceput productia in serie al automobilului Lada 1200 (2101), poreclit "Zhiguli". Automobilul care a fost ales drept baza ( fiat 124- automobilul anului 1967) a suferit ceva modificari, pentru a putea satisface conditile vitrege ce erau in Uniunea Sovietica. Printre cele mai importante modificari se numara suspensia intarita, sistemul de franare cu dublu circuit cu discuri fata -si din pacate (Unele modele de Fiat aveau discuri si pe spate)- tamburi spate , suduri si caroserie intarita, radiator de racire mai mare, respectiv de incalzire mai eficient, garda la sol de 170 mm in loc de 130mm. Motorul original de Fiat, care era OHV a fost inlocuit cu un motor mai performant, mondern, OHC .
In primul an de productei, 210500 bucati de Lada 2101 au fost contruite. Din octombrie 1974, 2230 de autovehicule au fost produse zilnic, pe cele 3 linii de productie. Desigur nu trebuie sa uitam de Niva.
Dupa modelul de baza Vaz 2101 (Lada 1200) au urmat 2102 (Lada 1200 kombi), 21011 (Lada 1300), 21021, 2103 (Lada 1500), 2106 (Lada 1600), 2121 (Lada Niva), 21033, 21035, 21061, 21012, 21022, 2105 (Lada 2105 "Nova Junior"), 21051, 21053, 21056, 21057, 21058, 2104 (Lada Nova kombi), 21043, 21046, 21047 si 2107 (Lada 2107).

Inca din anii 70 a inceput conceperea unui automobil cu tractiune fata, care sa intregeasca familia Lada. VAZ 2108 a fost prezentat in 1984, la expozitia intitulata " 60 de ani de industrie auto sovietica" . Prima data Vaz 2108 a fost denumit SPUTNIC, apoi a fost rebotezat, intrand pe piata sub denumirea de SAMARA. Proiectantii sovieti au predat prototipul la compania de proiectare Porsche, cu scopul de a aduce inovatii, modernizari la caroserie, suspensie, si motor. Intre timp s-a facut prototipul si s-a trecut la fabricarea in serie a VAZ 2109, si a modelului alungit, cu 5 usi avand denumirea de fabrica VAZ 21010.

knx:
Iar cateva cuvinte despre noi :D
NOSTALGIE PENTRU LADA (21 noiembrie 2009)

Automobilul Lada, mandria industriei auto sovietice din anii 70-80, starneste inca pasiuni si in tara noastra. Sambata trecuta a avut loc, la Brasov, intalnirea Lada Club Romania, organizata de pasionatii Lada din Brasov. Colegii lor din alte colturi ale tarii (Cluj, Reghin, Bucuresti) au ajuns in Brasov dis-de-dimineata dupa multe sute de kilometri, uneori prin ceata, si, dupa o strangere de mana si prezentarea membrilor clubului care inca nu se cunosteau, s-a plecat intr-o plimbare frumoasa pe traseul Brasov-Poiana Brasov-Rasnov.

Astfel batranele rusoaice, caci majoritatea automobilelor participante la intalnire erau din anii 80, au demonstrat inca o data fiabliteatea si robustetea caracteristice, urcand drumurile sinuoase din jurul Brasovului fara mare efort. Suspensiile titpice acelei perioade, spatiul interior mare (in stil rusesc!), timbrul sonor al motorului de Lada in accelerare sunt senzatii de neinlocuit pentru posesorii acestui automobil, care spun ca nu ar renunta la vechea Lada pentru un automobil modern. Si mai mare era bucuria cand trecatorii intorceau capul, uitandu-se cu placere si admiratie la aceste masini, poate demult uitate de unii... Si aveau ce vedea: Lada 2107 modificata in stil sport a lui Vlad (110 cai-putere!), tobele de esapament sportive, cu un sunet superb, de pe Lada lui Mihai (alias Tzo), o Lada Niva capabila de foarte multe nebunii in off-road sau ?Jazy?, perfect reconditionata Lada 1200 a lui Ines (da, sunt si fete pasionate de Lada!), de un verde superb, sunt doar cateva exemplare deosebite din clubul Lada Romania.

Fiecare din automobilele participante la intalnire avea ceva specific, ceva in plus fata de cum a iesit pe poarta fabricii cu zeci de ani in urma. Intalnirea s-a incheiat pe seara, bineinteles dupa ce s-au stabilit urmatoarele intalniri ale membrilor clubului. O pasiune frumoasa pentru o rusoaica. Lada... Lada Club Romania
http://s727.photobucket.com/albums/ww27 ... ie%202009/

Si poze de la intalnirea din 27 februarie 2010
http://picasaweb.google.com/ladaclubro/IntalnireLadaBrasov201027Feb#

Si iata cateva filmulete :D

http://www.youtube.com/watch?v=5VtVdKh5lCQhttp://www.youtube.com/watch?v=ijkSJMpVfYA
http://www.youtube.com/watch?v=JpoHB-hp3jQhttp://www.youtube.com/watch?v=uvLqE89wYmU
http://www.youtube.com/watch?v=r1mi8YbQrnMhttp://www.youtube.com/watch?v=c76xvWiqnt4
http://www.youtube.com/watch?v=LJETQtquEZo

Cateva intalniri mai vechi de prin Bucuresti:

http://www.youtube.com/watch?v=b9o3i1PdqnU
http://www.youtube.com/watch?v=4O3x75F27W8


_______________________________________________
editat  de victor
motiv: link-urile de pe youtube se pun intre comenzile
[ youtube ] link [ / youtube ] sau apesi pe iconita
youtube care o gasesti sus deasupra la smile, cand scrii
mesajul. Astfel, se poate viziona clipurile direct pe forum
________________________________________________

RockYou:
tin sa completez aici cu niste linkuri :
http://s727.photobucket.com/albums/ww271/RockYouMan/1%20Mai%202010%20Brasov/   intalnitea din 1 mai 2010 Brasov
http://s727.photobucket.com/albums/ww271/RockYouMan/12-12-2009%20Bucuresti/        intalnitea din 12 decembrie 2009
http://s727.photobucket.com/albums/ww271/RockYouMan/21%20Noiembrie%202009/        intalnirea din 21 noiembrie 2009

 :wav:

Gusteru:
Foarte faine masinile ... m-a impresionat cea alba cu CCCP pe capota ... ce "vana"are  :wav:

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă