TRABY CLUB ROMANIA
Tehnică => General => : Surcel Traian April 30, 2018, 09:36:59 PM
-
Buna seara!
Dragii mei frati trabantisti,iata marea mea problema: Motorul se opreste brusc in mers.
Carburatorul este de tip vechi arata ca in poza din manual.
Problema a aparut,prima data,la inceputul lui septembrie 2017,mergeam cu masina pe strada,si fara niciun semn motorul se oprea si masina refuza sa porneasca.Am verificat daca avea benzina la carburator si avea.Intr-un final am rezolvat problema cu ajutorul Domnului Andronic (mecanic recomandat de Dna.Voicu).A curatat si a reglat carburatorul si nu am mai avut probleme cu el pana in aprilie 2018,chiar pe drum spre intalnirea trabantistilor,iar s-a oprit motorul.Intr-un final am reusit sa ajungem la intalnire.Duminica asta am plecat cu el la tara (drum de 35 km).Masina a circulat cu 70 km/h,si nu a dat niciun semn ca are probleme.Brusc motorul se opreste in mers,am reusit sa pornim la drum desfacand ,,Surubul de fixaj al jicloarelor principale'' cu o inelara de 13.Trabi a pornit la drum si am ajuns cu bine la destinatie.Pe drum inapoi s-a obrit motorul si am repetat actiunea de mai devreme,a pornit si a mers fara probleme pana acasa.
Trabantul meu are carburator de tip vechi.Exact ca poza din manual.
Eu sunt convins ca problema se va repeta.Problema asta imi poate deteriora motorul si nu mai pot sa am pic de incredere in Trabi.Iata intrebarile mele legate de problema asta:
Ce cauzeaza problema?
Curatarea carburatorului conform manualului va remedia problema?
PS:Reglarea ralantiului se face cu farurile aprinse sau stinse? (Cand aprind faza scurta motorul e pe cale sa moara).
(https://preview.ibb.co/kCCtuH/IMG_20180430_204102.jpg) (https://ibb.co/iPAP1x)
(https://preview.ibb.co/dB07Mx/imageedit_4_8655740205.jpg) (https://ibb.co/hvm3uH)
(https://preview.ibb.co/dztGEH/IMG_20180430_204039.jpg)[/url]
-
Ai verificat sita de sub robinetul de benzină ? Nu e normal ca un carburator curățat cu câteva luni în urmă să nu funcționeze corect.
Rezervorul e curat ? Robinetul de benzină mai are o sită care intră în rezervor, ar fi bine să-l demontezi și să verifici.
Reglarea relantiului se face cu farurile aprinse.
-
Sita robinetului de benzina este aproape noua,am curatat ieri paharul,nu era foarte murdar.Sita din rezervor lipseste,de aceea rezerva este mereu infundata.Robinetul este mereu deschis pe A.Cat despre reglarea ralantiului,multumesc,ma duc sa-l reglez acum.
-
Paharul ca paharul dar trebuie curățată și sita din pahar. Eu aș demonta rezervorul(este destul de simplu) și l-aș curăța. Acea sită din rezervor este importantă, ar trebui pusă.
-
Ok,asta voi face.Urmeaza sa cumpar o sita pentru interiorul rezervorului,pe care il voi desface si curata.Multumesc mult.
-
Buna ziua,
Daca nu e gata curatarea rezervorului, incercati cand e dat jos cu un lant si Berner, eu asa l am curatat. Berner e un spray exact pt asa ceva, se gaseste la orice magazin de piese auto, ar trebui sa fie ok dupa.
-
Inca nu am avout timp sa ma ocup de problema.Maine voi bibili putin cu tata carburatorul si voi da cu spray Mannol pentru carburatoare.
Duminica voi merge cu masina la tara,sa vedem cum se va comporta.
Cat despre rezervor nu prea am timp,deocamdata,sa-l curat,dar ma voi ocupa intr-un final de el.Voi posta un update duminica seara.
Multumesc pentru feedback.
-
Verifică, neapărat, sita din păhărelul robinetului de benzină, atât la plecare cât și la sosire și vezi dacă se adună acolo ceva.
-
Ok,asa voi face.
-
Din pacate,nu am mai fost cu trabi la tara,dar am facut totusi un drum de aproximativ 10 km.Nu a mai ramas in drum.Ramane sa mai vedem.
-
Acum masina nu mai sta la ralanti de loc.Nu mai putem circula cu ea,intentionez sa-i curat rezervorul si sa-i pun alt carburator.Am vorbit cu cineva care are unul de tip nou destul de bun.
-
Eu nu cred ca are legatura cu alimentarea,daca erau gunoaie in rezervor si obtura caderea,atunci in sarcina,trebuia sa nu mai mearga deloc.Eu cred ca este totusi din carburator sau aprindere.Cel mai bine incercati cu un carburator,model vechi,in stare buna si reglat cum trebuie.
Rezervorul,cand va fi curatat sa fie pusa, sita din interior(atentie nu filtru din pahar) si teava care separa rezerva de normal,la robinet.In cel mai rau caz daca mai ramane mizerie pe fundul rezervorului,sita aia mai opreste din impuritati.
Succes!
-
Salut,daca ar fi din aprindere,simptomele erau altele,din carburator,poate apărea această problema,nivel mic,plutitor sau cui pontou sa ramâna blocate,dar după cele descrise tind sa cred ca problema e mai sus,un debit redus de benzină poate cauza aceasta problemă,robinetul trebuie verificat acolo se afla o garnitura care uneori se obturează acele orificii,reducând debitul,este importanta sita din rezervor,debitul la intrarea în carburator trebuie sa fie fluent si consistent,daca mai ai un filtru intermediar acela ar putea fi cauza,eu am avut așa ceva pus de unica folosință si lam eliminat ,la fel sita din paharul decantor trebuie curățată uneori datorita uleiului din amestec si pornirile rare pe acea sita care este f fina se formează o peliculă de ulei care nu mai fluidizează debitul constant,însa gunoaiele din rezervor si lipsa sitei chiar si în mers poate provoca probleme cum ai tu.
-
Carburator tip vechi spalat cu Carburol,suflat cu aer,reglat corect si drumuri fara probleme pe viata.Succes.
-
Dacă în rezervor se află mizerie, e posibil să scape câte-un firicel de sita din paharul decantor și să înfunde jigloarele; după un timp, probabil că acel firicel scapă și de jigloare și motorul merge bine o vreme.
Eu cred că ar trebui curățat rezervorul, montată sita în rezervor, curățate jigloarele și dacă tot nu merge, verificată aprinderea. Nu cred că e cazul să schimbi carburatorul.
Dacă doar la relanti nu merge, e posibil să fie obturat jiglorul de relanti (care are diametrul mai mic decât cel principal) sau, dacă aprinderea e cu platine, distanța dintre contacte să fie prea mică. Poți încerca, pentru început, să mărești distanța dintre contacte(parcă trebuie să fie de 0,4-0,5 mm), fără a roti platoul.
Compresia e bună ?
-
Jiclorul de ralanti este curat,l-am curatat,chiar de doua ori,am folosit spray de carburator.Masina este pe aprindere electronica,cat despre distanta dintre contacte,cand aveam platini,le verificam cu un breloc de la bunica care are doua ,,bete'' de metal,una cu 0,4 mm si una pentru bujii cu 0,6 mm.Bujiile sunt aproape noi.Motorul are compresie,se afla intr-o stare destul de buna si masina,cand merge,are un demaraj bunicel.O sa curat rezervorul (sper) in weekendul care vine.Eu,daca e sa curat carburatorul,mi-e frica sa nu-l dereglez.Daca este,o sa chem un mecanic mai batran,l-am mentionat la prezentarea masinii,care a curatat carburatorul si a mers perfect 6 luni.Brusc a aparut treaba cu opritul motorului in mers mentionata mai sus,iar apoi nu se mai opreste in mers,dar nu sta deloc la ralanti.
Intradevar,inainte am avut un filtru intermediar (acum 7 luni),dar a fost eliminat la scurt timp.
O sa merg cat mai curand sa cumpar de la Dna.Voicu o sita pentru rezervor.
O mica intrebare: Ce preferati,carburator tip nou sau tip vechi?De ce?
-
Nu are voie in 6 luni sa se infunde sau sa se deregleze, un carburator tip vechi,mai cu seama ca a fost si reglat bine,dupa cum spui.La mine,carburatorul tip vechi,reglat de trei ani,care merge perfect si merg zilnic cu trabi si nu am probleme.
Daca e aprindere electronica,inseamna ca totusi este ceva din carburator,ori nu a fost reglat bine.
Carburatoarele tip vechi,sunt stabile si fiabile,cele noi sunt destul de greu de reglat si sensibile la relanti,care se deregleaza destul de repede.
Cel mai bine,spala rezervorul si schimba carburatorul si vezi dupa.
-
Jile verificam cu un breloc de la bunica care are doua ,,bete'' de metal,una cu 0,4 mm si una pentru bujii cu 0,6 mm.
Aia se numeste lera ;)
-
Astazi am curatat bine rezervorul,operatiunea a durat 4 ore.Carburatorul l-am curatat cat de bine am putut,dar am ramas fara spray.Am scos foarte multa mizerie din rezervor,era putina si in carburator.Nu am facut rost de sita inca,am vorbit cu Liviu RATB,are dansul o sita pe care o voi cumpara cand se va intoarce in Bucuresti.Acum masina sta foarte bine la ralanti.Nu am mai avut timp sa o alergam.De acest lucru ne vom ocupa sambata sau duminica asta.
Va multumesc mult pentru ajutor!
-
Astazi am fost cu trabi la tara.Am mers cam 40 km dus si 40 intors.Dupa primi doi kilometri,chiar la iesirea din comuna,am oprit la benzinarie si am pus 8 litri in rezervor.Cand sa iesim din benzinarie,s-a oprit motorul.Tot restul drumului masina nu a stat la ralanti.Mergea fara probleme la drum,chiar si cand urca dealul mentinea 70 km/h cu 3 pasageri si bagaje,mergea cu 70-80 km/h fara sa se intrerupa sau sa nu se mai alimenteze,dar cand luam piciorul de pe acceleratie se oprea.Asa am mers aproape 80 km in total,noroc ca nu a fost mult trafic.La intoarcere mi-a venit ideea ca de fiecare data cand tata lua piciorul de pe acceleratie,o apasam eu.Motorul s-a oprit asa cam de 7 ori in total.
Ramane sa punem acea sita in rezervor si sa mai curatam carburatorul odata.
-
Exact aceeași problemă o am si eu! Doar ca la mine se intampla foarte rar sa mai tina 2-3 opriri la semafor dupa care iar se oprește. Parerea mea e ca de la carburator se trage! Eu vreau sa trec la tipul vechi, din ce am inteles nu ai probleme cu el daca e reglat bine ;)
-
Eu am de vreo 8 ani carburator model vechi, și am uitat de cum este să nu stea la relanti, pornește repede, se încălzește repede, stă repede la relanti, și nu l-am desfăcut deloc nici să îl spăl pe exterior. :icon_smile:
-
Ieri am fost la o cunostinta de familie,care este mecanic auto.Am mers cu carburatorul nostru,sa-l curatam mai bine.
Noi cand am curatat rezervorul si carburatorul,carburatorul nu l-am curatat prea bine,nu am desfacut tot si am ramas fara spray la scurt timp.
Asa ca am fost la domnul acesta si am desfacut absolut tot ce se putea desface de pe carburator si le-am bagat intr-o galeata cu diluant (fara garniturile de cauciuc).Apoi am frecat fiecare jiclor in parte cu o periuta de dinti si apoi corpul carburatorului.Dupa asta am dat cu spray in fiecare gaura.Si culmea unde era jiclorul de ralanti a iesti o gramada de mizerie.Apoi am suflat totul cu aer comprimat si le-am montat la loc.Am reglat si jiclorul de aer.
Acum vad ca merge bine,inca nu am plecat la drum.Ramane sa mai vedem.
-
Am fost ieri la tara,am mers in total cam 80 de km.Nu am avut nicio problema,masina a mers perfect.Ramane sa mai fac rost de filtrul acela din rezervor.
-
Până atunci, ar trebui verificată, periodic, sita din paharul robinetului de benzină.
-
Am verificat din cand in cand sita din pahar,nu prea se mai aduna mizerie.
Am schimbat carburatorul,am pus unul de tip nou,bine reglat.Daca se intampla ceva,il am pe cel vechi in portbagaj.Merge fara probleme,deocamdata.
Va multumesc foarte mult pentru ajutorul oferit.Daca vor mai aparea probleme o sa postez aici.
-
La mulți kilometri (fără evenimente) !
-
Salutare,
Am si eu un carburator de tip nou si nu sta la relantiu am curatat carburatotul dar nu ma prea pricep la reglat daca ma poate ajuta cineva
0744573831 Sergiu Cluj