TRABY CLUB ROMANIA
Comunitate => Expoziţie de Trabant-uri => : popeyej April 22, 2014, 11:42:54 AM
-
Salutare!
Hai sa va prezint si eu "rechinul"
(http://thumbnails112.imagebam.com/32223/0bc18f322221880.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0bc18f322221880) (http://thumbnails109.imagebam.com/32223/9db034322221929.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9db034322221929)
E un 601 L de Luxe, din '87, cumparat in toamna lui 2003, anul cand mi-am luat si permisul de conducere.. A fost destul de scump, am dat atunci 10 mil., dar a meritat.
L-am folosit pana in 2007, cand a aparut si un Opel, de atunci a stat mai mult pe margine, circuland doar cand a trebuit sa-i fac ITP-ul, si atunci pe zona.
Desi am acum Opelul de munca zilnica, pe trabi nu am vrut sa-l dau, fiind "prima dragoste", asa zice nevasta-mea.
O sa revin cu alte poze, pe care trebuie sa le caut in celalalt calculator, unde am "arhiva".
Multumesc lui Tavi din Iasi pentru "microbul" de trabantist si lui Adrian Mantescu din Targoviste, fostul proprietar, care a avut grija sa imi "predea" un trabant destul de bunicel, care a rezistat pana acum fara prea mari "interventii".
-
Foarte chipes Trabi :). Sa va bucurati de el si fara evenimente neplacute ;)
-
Superb! De Luxe! Vorba lui Dragoș, să vă bucurați de el fără evenimente!
-
Salutare! Azi, daca tot ploaie, am cautat prin pozele mai vechi cu Trabi.. Si am gasit cateva:
-acasa, iarna lui 2005:
(http://thumbnails111.imagebam.com/32278/8bf00b322775481.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8bf00b322775481)
-de Paste 2005, pe Valea Rateiului-Bucegi, cu 2 daci:
(http://thumbnails110.imagebam.com/32278/3ea766322775700.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3ea766322775700)
-iarna pe deal, 2005, pe drumul spre Sanatoriul Moroieni:
(http://thumbnails111.imagebam.com/32278/50b67a322775924.jpg) (http://www.imagebam.com/image/50b67a322775924)
-la un picnic, 2006, Lespezi-Bucegi:
(http://thumbnails110.imagebam.com/32278/1fce90322776134.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1fce90322776134)
-de sf.Stefan, 2007, spre Scropoasa-Bucegi (aici am avut ceva emotii, la plecare, trebuia urcata o portiune gu gheata pe sub zapada, cauciucuri de iarna ioc, noroc cu 2 tovarasi cu vw golf 2, care ne-au dat o mana de ajutor.. :thumbsup: :
(http://thumbnails104.imagebam.com/32278/b64a14322776607.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b64a14322776607)
-
Si cateva poze din excursia pe Transfagarasan in 2006 (am fost la nunta unui fost coleg de camin la Medias, si, la intoarcere am hotarat sa merg spre Sibiu-Transfagarasan, ca nu mai fusesem niciodata si chiar a meritat.. de atunci, chiar nu am mai mers pe acolo). Chiar daca nu cunosteam drumul si spre varf era o ceata de o taiai cu ce aveai la indemana, daca aveai cu ce, Trabi s-a descurcat excelent..
(http://thumbnails110.imagebam.com/32278/3abc12322779436.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3abc12322779436) (http://thumbnails112.imagebam.com/32278/6b080e322779440.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6b080e322779440) (http://thumbnails111.imagebam.com/32278/2368d7322779441.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2368d7322779441) (http://thumbnails111.imagebam.com/32278/c4cbc5322779442.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c4cbc5322779442) (http://thumbnails109.imagebam.com/32278/4a6896322779443.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4a6896322779443) (http://thumbnails112.imagebam.com/32278/7cc0ee322779444.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7cc0ee322779444) (http://thumbnails112.imagebam.com/32278/9e68a8322779447.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9e68a8322779447) (http://thumbnails109.imagebam.com/32278/1e547e322779448.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1e547e322779448)
-
Astea sunt amintirile :) cu trabi peste tot
Multi km fara incidente si sanatate sa-i putem face
-
Alte poze, cu prima excursie a lu' fi-mea cu Trabi la munte, in Bucegi:
(http://thumbnails112.imagebam.com/32312/8f619f323113780.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8f619f323113780) (http://thumbnails104.imagebam.com/32312/7bb35e323113781.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7bb35e323113781) (http://thumbnails110.imagebam.com/32312/3ad745323113782.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3ad745323113782)
-
Foarte frumos! Trabantul tău are capitonaj pe plafon?
-
Foarte frumos! Trabantul tău are capitonaj pe plafon?
Nu, nu are, dar ma gandeam sa ii fac.. Ma gandeam sa ii lipesc cu neste aracet o bucata de mocheta, dar.. ??? o merge?
Ai cumva o poza sau o schita la mocheta din portbagaj (am inteles ca la deluxe se gasea asa ceva)? Trebuie sa ii fac ca sa nu mai fie tabla goala (cand am luat masina erau cateva bucati, dar de diverse forme, care nu se leaga in a acoperi podea-pereti).
-
Foarte frumos! Trabantul tău are capitonaj pe plafon?
Nu, nu are, dar ma gandeam sa ii fac.. Ma gandeam sa ii lipesc cu neste aracet o bucata de mocheta, dar.. ??? o merge?
Ai cumva o poza sau o schita la mocheta din portbagaj (am inteles ca la deluxe se gasea asa ceva)? Trebuie sa ii fac ca sa nu mai fie tabla goala (cand am luat masina erau cateva bucati, dar de diverse forme, care nu se leaga in a acoperi podea-pereti).
Eu știu că și S-ul avea mocheta completă. Eu am avut-o pe al meu, dar s-a făcut praf și am căutat în timp alta. Nu am o schiță, dar ar putea să te ajute cineva să-ți dea mocheta lui ca model că nu e așa de complicat. La capitonaj, era pe niște traverse prinse în șuruburi... în niciun caz nu era o mochetă lipită de plafon :
(http://thumbnails109.imagebam.com/30462/8ec886304614822.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8ec886304614822)
-
n-o sa poti realiza tu "in regie proprie"; mocheta e modelata la cald pe niste calapoduri, ca sa ia forma contraaripilor, deci e curbata si vine destul de bine mulata pe ele. poti face bucatile de pe aripi, fusta spate, podea si spatele banchetei (spatarul banchetei), insa vor ramane contraaripile. sau, na, eu nu vad alta metoda ca sa ai o mocheta ce se poate da jos. se poate face una lipita, care, taiata de cineva priceput, cand se lipeste, vine la fix. zic si eu..
-
-eu am sarmele indoite ,care tinea capitonajul de pe plafon , luate dupa un deluxe din 86 , nu erau cu suruburi ,avea gauri simple ,si sarmele la capete sunt cam 8-10 mm indoite la aprx. 100 grade , odata bagate prin material ,intins bine ,bagate in gauri fiecare la rand ,stau foarte bine
-daca vrei iti dau ca model sa faci dupa ele, cand mai ai timp
-
-eu am sarmele indoite ,care tinea capitonajul de pe plafon , luate dupa un deluxe din 86 , nu erau cu suruburi ,avea gauri simple ,si sarmele la capete sunt cam 8-10 mm indoite la aprx. 100 grade , odata bagate prin material ,intins bine ,bagate in gauri fiecare la rand ,stau foarte bine
-daca vrei iti dau ca model sa faci dupa ele, cand mai ai timp
Ar fi o tema de indemanare.. Daca poti sa imi arati ca model cum se prezinta, si n-o fi exagerat de greu, as incerca.. Mersi anticipat..
-
-o sa fac o poza , si o sa masor sa pun cote pe segmente in parte ,si desfasurata complecta a bucatii de sarma ,sa stiti cum trebuie sa o taiati
-
Sa-ti traiasca trabantul si copila muuuulti ani ! :icon_salut:
-
Mersi! Si intre timp a venit iarasi barza, mai avem o fetita.. Adriana Stefania.. Cea din poze e Ana-Maria, in vara face 5 ani si trebuie sa ma "pregatesc" pentru un Trabant rosu, ca asa vrea domnisoara cand o sa fie mare..
-
Sa va traiasca si sa fie sanatoasa noul membru
Spor la executarea comenzii, rosu :D
-
Ehe.. mai e pana atunci.. Deocamdata mai am un picut de munca la al de acasa.. Ca a trecut si el printr-o renovare de Paste..
Dupa mai bine de 10 ani a necesitat si el putina sudura pe ici pe colea la podea si ne-am pus o culoare mai albastra.. Poze de la reparatii nu am, ca am cam fost tot pe fuga, cand cu nevasta-mea la nascut, cand la atelierul unui vecin care m-a ajutat cu operatia estetica a trabantului.. Poate de 1 mai iese pe drum :walk: .
-
Felicitări! Să vă trăiască puișorul și să crească mare și sănătos!
Succese la renovare și proiecte ”roșii” :)
-
Felicitari! Sa va traiasca! :)
-
Multumiri..
Si cam asa arata rechinul iarna asta care a trecut..
(http://thumbnails101.imagebam.com/32356/5e2dce323552040.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5e2dce323552040) (http://thumbnails111.imagebam.com/32356/08d3a2323552061.jpg) (http://www.imagebam.com/image/08d3a2323552061)
..ce sa-i fac, daca n-are si el o casuta.. :sad10: poate iarna care vine primeste si el macar un acoperis..
-
Si cand a venit primavara, am zis ca trebuie sa-l mai bagam un pic in seama si pe trabi. Stiam ca am ceva gaurele in podea de la infiltratiile de apa, asa ca am procedat la demontare scaune, bancheta si ce mai era prinauntru.. M-am apucat de frecat vopseaua veche si rugina pe unde era si am mai gasit cateva gaurele prin portbagaj dreapta spate, pe la scoica rotii de rezerva, pe la podea pasageri spate..
(fi-mea, cand demontam interiorul.. ma intreba de ce stric trabantul.. :o)
(http://thumbnails110.imagebam.com/32356/7580a7323556112.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7580a7323556112)
Adevarul e ca in 10 ani de cand il am, nu i-am facut nimic legat de tinichigerie..
Asa ca m-am apucat de cautat mesteri, gand sa-l termin pana la ITP in mai..
-
Am gasit un vecin care are un atelier de reparat in general dacii (face tinichigerie, mecanica, vopsitorie) si la care am mai apelat cu un tico.. Prima data cand i-am spus ca am ceva de sudat la trabant a fost :o "n-am mai facut asa ceva, tata a reparat un motor acu ceva ani buni unui vecin). Pana la urma, dupa ce a terminat ce avea programat, am inceput marea repareala.. Am pierdut o saptamana aproape la taiat, inlocuit, peticit, cautat locuri cu problema (el mai lucrand si la alte masini intre timp, care aveau mici "ciubucuri"). Toti care au venit in atelierul lui, au ramas surprinsi ce constructie are trabantul, ca e destul de bun pentru varsta lui, unii erau contrariati de ce mai investesc timp si bani in el.. Oricum nu a fost desfacut complet, am lasat motorul si cutia pe masina, in zona aia pe dedesubt nefiind nevoie de lucru. Am gasit conducta de frana spre spate cu un por care dadea lichidul afara, am inlocuit-o cu una de cupru, tamponul de la motor avea o fisura destul de mare si a necesitat inlocuire..
(http://thumbnails111.imagebam.com/32357/62dea1323560229.jpg) (http://www.imagebam.com/image/62dea1323560229)
A urmat curatarea, degresarea, grund, antifon, pe dedesubt i-am mai dat si unstrat de vopsea de "gard", sa tina, si a urmat "imbacsirea" cu vaselina a intregii podele, care va fi "intarita" cu praf pe un drum de tara cand n=or mai fi ploi..
(http://thumbnails111.imagebam.com/32357/3d7292323561575.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3d7292323561575)
Dupa care am zis ca trebuie si o vopsea pe afara, ca cea veche era destul de matuita si zgariata. tot eram si eu liber (in vacanta de somaj si ideea era ca poate mai tarziu nu mai erau disponibili banuti), asa ca rechinul s-a ales si cu culoare..
La sfarsit a iesit (http://thumbnails111.imagebam.com/32357/e864df323562798.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e864df323562798) , care le-a placut tuturor celor care au mai venit pe la mester, chiar unul a ramas cu gandul ca vrea si el unul.
Am mai intalnit o problemuta, la inlocuirea lichidului de frana (a trebuit sa schimb si furtunele de la vasul de lichid, ca avea unul o fisura mica si pierdea), pompa de frana a necesitat inlocuire de garnituri, pe care a trebuit sa le aduc de la Bucuresti, mersi madam Voicu), in Targoviste nemaifiind magazinul de piese de la Arta Populara pe care il stiam, dl Iliescu reprofilandu-se pe piese de masini mai noi.
Si asa am adus un Trabant inoit de Paste acasa. :hello2:
-
A iesit frumos rechinasul si ii sade bine in noua hainuta. Sper sa il termin si pe al meu vara asta, ca e musai si la mine o vopseala
-
Acum astept o ploaie, ca trebuie sa verific daca mai am infiltrari de apa pe la chedere la parbriz si luneta.. Am folosit neste mastic Sika 11FC negru care s-a lipit destul de bine, insa apa va spune rezultatul final.. :sleepy2:
A.. si am uitat sa spun ca mi-am bagat-o in fiecare gaura din caroserie (vaselina care mi-a ramas de la exteriorul podelei, sper ca e mai buna ca uleiul)..
-
Da drumu la gauri, pune ulei amestecat cu vaselina,astupa gaurile, plimba-te cu masina ca sa intre uleiul peste tot, apoi scoate dopurile. Incinta inchisa fara ca sa circule aerul, va face condens apoi apa
-
Pai vaselina am bagat-o pe deasupra, prin masina.. in timp se va distribui ea pe unde trebuie, cred.. Oricum voi repeta operatiunea cu ulei si vaselina dupa un timp.. :icon_thumright:
-
La testul cu ploaia, masticul pus la chederul parbrizului si lunetei si-a facut treaba..
Dar dimineata am gasit destula apa inauntru (adevarul ca a plouat destul de tare aseara), mochetele ude in dreptul usilor.. :icon_scratch: Dupa vopsire am pus tot chederele vechi (s-or mai gasi noi?), doar prin fixarea pe buza metalica a cadrului usilor, fara a mai pune vre-un adeziv, ceva..
Ce solutie imi recomandati? :help:
-
chedere noi si moi ,sau sh ,dar moi si bune ,de la masini cu doua usi cu colturi rotunde
-
Merge pentru usi, cheder de dacie, este foarte moale si camera cu aee se muleaza foarte bine. Cat e nou chederul merge si fara silicon, trebuie doar sa fie taiat la lungimea corecta si sa stea fix, insa in timp va trebui sa pui si silicon
-
Azi am gasit la un magazin de piese cheder de usi noi, de dacie, la 31 de lei buc. Le-am montat, am facut proba cu galeata cu apa si vad ca nu mai umezeste inauntru, acu trebuie sa vad si la ploaie. Mai am sa fac testul cu pisica.. :P
Si tot azi am gasit la un nene care a avut tat-su trabant, o pereche de faruri model bombat, noi, in cutia lor, DDR, cere 100 de lei pe ele.. Eu am H4, daca doreste cineva (nu am apucat sa fac poze)?
-
Ieftin, eu am gasit ceva mai scump. Ai sa vezi ca ai sa fi multumit de chedere.
Mai buna lumina face H4 fata de modelul bombat, insa când te ia maseaua, sunt bune si bombatele
-
Eu as mai cauta macar 1 H4, in caz de nevoie. Tipul a zis ca o sa le puna pe mercador/tocmai cand o avea timp, dar i-am zis sa dea la un pret mei jos, chiar daca sunt originale.
Legat de caseta de directie, exista (cum am auzit) vreo bucsa excentrica care se poate regla sau inlocui pentru a nu mai avea joc la directie? :icon_scratch:
-
Ia vezi ce zice manualul,exista? ;)
-
-da este cea indicata cu sageti nr 19, in stare montata ,si demontata , dar merge pana la un anumit punct , cu reglatul ,apoi ce schimba ,sau se inlocuieste pana de sub cremaliera nr. 11 in imagine ,sau se bucseaza la capat (sau capete),apoi se inlocuieste toata caseta (sau probabil se poate re repara ,desi nu a incercat nimeni la noi ,cel putin nu am auzit eu)
(http://t.imgbox.com/iTaLXBOu.jpg) (http://imgbox.com/iTaLXBOu)
-
Stie cineva daca, casetele de directie reconditionate in Ungaria de la dna Voicu merita?
-
daca nu mai au joc ,merita , altfel dastea cu joc avem si noi :tongue3: ,oricum una noua este foarte rara , la fel ca un parasolar si alte piese rare
-
Zilele astea am gasit (de fapt nu eu, ci un mester de trabi din Sateni-DB) o caseta de directie noua. Asa mi s-a parut si mie si asa mi-a confirmat si mesterul. O avea un mos, care a mai dat si un volan nou, ambielaj romanesc, cilindrei cota 0..
M-a costat 200 cu montaj cu tot. Daca tine si asta 27 de ani cat a avut cea pe care am dat-o jos (era sigiliul intact pe unul din suruburile de sub volan), Doamne-ajuta! :icon_bigsmurf:
-
Ambielajul romanesc e loterie, poate sa tina, dar poate si dupa 50km sa te lase, nu iti pune baza in el. Restul pieselor, ce sa zic, sa ai timp sa le uzezi
-
pai stai, ca nu am luat decat caseta, ca restul era cu alti bani, pe care nu prea aveam de unde sa ii scot :(
desi ar fi fost bune de tinut in caz de nevoie..
oricum, ma multumesc si asa.. ;D
-
Am mai gasit zilele astea la un nene mai in varsta un ambielaj nou, facut la Zarnesti.. Merita 3 mil, cat cere mosul?! :help:
-
daca se prezinta bine,si nu are joc la biele , merita ,desi nu are calitatea celui ddr ,daca mergi normal cu el te va tine macar 30 de mii de km, ce mai sunt 300 lei? plus ca nu mai gasesti pe toate drumurile ambielaje ,e bun sa ai pe ce pune mana cand e nevoie
-
Am vorbit cu dl Stefan Varga, BV01NFR, care mi-a confirmat ca ambielajele de la Zarnesti nu prea au fost reusite, multe nerezistand nici 5000km, asa ca unul, chiar nou, nu face mai mult de 150 de lei. Nu stiu ce sa zic.. Mosul se cam tine la pret.. :icon_pale:
-
Cele romanesti sunt la noroc. Am vazut unul nou desfacut. Calitatea materialelor si finisajele lasa mult de dorit. Totusi un ambielaj la 300 de lei este ok ;)
-
Dacă mai eram în țară te întrebam dacă pot să mă abonez eu la cilindri cota 0. :) Dar așa... mai greu.
-
Dacă mai eram în țară te întrebam dacă pot să mă abonez eu la cilindri cota 0. :) Dar așa... mai greu.
pai, George, cilindrii s-au dat cu 500, la fel si ambielajul, in week-endul cand a fost intalnirea la Alba.. Caseta de directie mi-a luat-o mesterul, pe care l-am rugat la telefon sa mearga sa o cumpere.. Doar de aia am avut bani..
-
Azi "rechinul" meu implineste 11 ani de cand se afla in "slujba" mea..
:occasion14:
-
La multi ani rechinasului si sanatate stapanului
-
Si cateva poze de la Retro Parada Toamnei 2014:
(http://thumbnails110.imagebam.com/35711/0dd2fb357106595.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0dd2fb357106595) (http://thumbnails109.imagebam.com/35711/dd2fa1357106658.jpg) (http://www.imagebam.com/image/dd2fa1357106658)
(http://thumbnails112.imagebam.com/35711/2e6d4e357104326.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2e6d4e357104326) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/259f25357104382.jpg) (http://www.imagebam.com/image/259f25357104382) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/249a98357104502.jpg) (http://www.imagebam.com/image/249a98357104502)(http://thumbnails110.imagebam.com/35711/88a46f357104624.jpg) (http://www.imagebam.com/image/88a46f357104624) (http://thumbnails110.imagebam.com/35711/f1fcf5357104673.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f1fcf5357104673) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/925cfc357104737.jpg) (http://www.imagebam.com/image/925cfc357104737) (http://thumbnails110.imagebam.com/35711/ec0f42357104792.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ec0f42357104792) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/373188357104856.jpg) (http://www.imagebam.com/image/373188357104856) (http://thumbnails109.imagebam.com/35711/6ad8a5357104916.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6ad8a5357104916) (http://thumbnails112.imagebam.com/35711/6b0305357104969.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6b0305357104969) (http://thumbnails112.imagebam.com/35711/28c4fc357105027.jpg) (http://www.imagebam.com/image/28c4fc357105027) (http://thumbnails109.imagebam.com/35711/a36caf357105076.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a36caf357105076) (http://thumbnails110.imagebam.com/35711/200e63357105120.jpg) (http://www.imagebam.com/image/200e63357105120) (http://thumbnails110.imagebam.com/35711/eb7b29357105175.jpg) (http://www.imagebam.com/image/eb7b29357105175) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/79e56b357105247.jpg) (http://www.imagebam.com/image/79e56b357105247) (http://thumbnails109.imagebam.com/35711/f3b5d3357105305.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f3b5d3357105305) (http://thumbnails111.imagebam.com/35711/a20164357105350.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a20164357105350) (http://thumbnails112.imagebam.com/35711/040374357105393.jpg) (http://www.imagebam.com/image/040374357105393)
Aici m-am intalnit si cu userul Marcel, asa ca am fost si 2 trabanturi printre celelalte "vechituri" (de fapt celelalte erau mai batranele decat trabi-urile) :wave:
-
Cum nu imi mai placeau farurile pe care le aveam pentru ca se cam exfoliase oglinda si pentru ca azi a fost un pic de vreme frumoasa, am procedat la inlocuirea lor.. Desi sunt model bombat, nu H4, sunt noi (mersi pentru donatie lui Octav Pintilie din Iasi).. Si le-am pus bec cu halogen, cu soclu P45T..
(http://thumbnails112.imagebam.com/39037/d09e6a390369402.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d09e6a390369402) (http://thumbnails109.imagebam.com/39037/409b7d390369449.jpg) (http://www.imagebam.com/image/409b7d390369449)
Sa vedem acum cum se comporta noaptea.. :glasses2:
Intrebare: se mai poate reconditiona oglinda deteriorata la cele pe care le-am dat jos?
-
ai sa iti schimbi parerea dupa cateva drumuri noaptea. Am avut si eu bombate si le-am dat jos (asta dupa ce am vazut la Tavi H4) si vreau sa spun ca nu le-as mai schimba.
se poate reconditiona, cu un spray de crom, curatat bine si slefuit prealabil
-
Sa vedem în teren.. Dacă nu fac treabă, mai am un set noi ungurești H4, dar voiam sa pun originale.. Sper ca becurile cu halogen sa vadă bine, totuși. .
-
contrar la ce a zis victor (desi nu recomand,doar spun ce am trait), am la fel bombate pe trabi ala gri , in perioada cand mergeam cu el zilnic, oglinda pe jumate nasoala ,mai, dar facea o lumina h4 ala , de nu imi venea sa cred ,nu stiu cum de se dispersa fasciculul , dar in fata erau lumini , mai ceva ca la alte masini, oricum e si mai bine cu oglinda noua ,nejupuita
-
Remi, nu zic, face lumina si bombatul, dar comparativ cu H4 eu mai multumit sunt de ultimul. Am observat diferenta cand a fost la Iasi Pater si ne-am intalnit toti 3 in oras, atunci am observat ce lumini avea Tavi, deci am comparat. Nu stiu ce sa zic
-
eu am faruri bombate (noi) si osram ight breaker plus...si vad chiar fooarte bine :)
-
am vrut sa zic asa ca fapt divers ,ca si eu optez pt. H4 , doar ca ma miram cum de lumina atunci ,desi nu avea oglinda buna ,normal ca tot noi sunt mai bune
-
Stie cineva cum se regleaza balamalele la usi (daca se regleaza)? Am usa pasagerului dreapta care se inchide destul de greu, mai ales ca am pus chederele noi, de dacie, care sunt mai groase. Reglajul de la broasca, partea de pe stalp, este la maxim in afara, dar am observat ca tine in partea usii inspre balamale. Am incercat si cu alta broasca, intr-adevar nu noua si aceeasi problema. Si suruburile de la usi sunt asa de stranse..
-
vezi ca perna de aer de la chederul de dacie trebuie sparta din loc in loc (pe interior) ca sa permita iesirea aerului si sa se plieze. eu am avut de furca la inceput pana am reglat, asa ca chederul de dacie e un pic mai gros in carne decat originalul, daca perna de aer sta teapana, nu vei putea inchide portiera bine
-
De la parada de primavara a masinilor istorice:
http://www.politica-broastei.ro/galerie-foto-retroparada-masinilor-istorice-in-centrul-targovistei/ (http://www.politica-broastei.ro/galerie-foto-retroparada-masinilor-istorice-in-centrul-targovistei/)
si aici:
http://adevarul.ro/locale/targoviste/video-masini-epoca-strazile-targoviste-retro-parada-primaverii-2015-1_5532337bcfbe376e3545954b/index.html (http://adevarul.ro/locale/targoviste/video-masini-epoca-strazile-targoviste-retro-parada-primaverii-2015-1_5532337bcfbe376e3545954b/index.html)
-
Ieri am procedat la schimbarea alternatorului, cred ca cel dat jos are rulmentii uzati ca vajaiau ca trenul. Si oricum nu avea releu original, mergeam cu unul cu trei fire, romanesc. Am pus unul din piesele donatoare care era complet. Am avut ceva emotii la reconstituirea circuitului electric, dar dupa comparare culori si lungimi am scos-o la capat. Acum se aprinde si la mine la pornire becul de incarcare (nu l-am vazut niciodata mergand) si tensiunea este de 14,2V, ceea ce e bine.
-
se aprinde la pornire insa nu sta aprins nu? pentru ca nu e normal sa stea aprins
-
Initial pusesem firul de excitatie la unul din firele spre bord, insa cand luam contactul motorul nu se oprea :o
Apoi am cautat sa identific culori si am legat firul care trebuia si cand am vazut ca se aprinde becul in bord mi-am dat seama ca acela e. Se stinge becul dupa cateva secunde si cu farurile si proiectoarele aprinse ramane stins si tensiune pe baterie masurata la 14,1-14,2V. Si daca tot am dat jos alternatorul am schimbat si cureaua, am gasit una de 1000x9.5mm la 17 lei. A intrat insa cam fix, poate trebuia un pic mai lunga.
-
Maine va dau codul Bosch pentru curea. La orice magazin de piese va poate gasi in catalog unix trabant 601 si curea pe cod, iar pretul nu depaseste 20 lei si e cu dinti.
-
eu am luat de la Unix, marca Continental, la fel, cu dinti, a venit foarte bine
-
Nu stiu ce neam e a mea, e luata de la un magazin din Targoviste de piese de camioane si utilaje agricole, e din aia cu dinti (parca scrie ceva de Tg Mures pe ea!?), dar poate cea veche s-a mai intins, de aia mi se pare scurta. Oricum, merge bine si am si incredere ca e noua si am curaj sa merg cu ea.
-
Intrebare: am cumparat 2 paravanturi si nu stiu cum vin puse la usi: pe dinafara geamului sau pe dinauntru? :dontknow: Sunt din alea originale, mici. Le-am pus pe afara, dar am vazut intr-o poza unul care parea a fi pe dinauntru. Mersi anticipat de raspuns.
-
Din cate stiu eu paravanturile originale se pun pe dinauntru geamului. Cel putin eu asa am avut.
-
Pe sub chederul de la rama geamului, dai in jos geamul, apoi chederul, potrivesti urechile alea in lacasul metalic, asezi frumos inapoi chederul si... gata.
-
Pe sub chederul de la rama geamului, dai in jos geamul, apoi chederul, potrivesti urechile alea in lacasul metalic, asezi frumos inapoi chederul si... gata.
Așa le-am pus, dar pe afară..
-
Sunt pe interior ;)
-
Mersi. Le schimb când o fi vremea buna, acum am pus prelata pe mașină.
-
Pe afară ți le rup trecătorii și cred că îți bagă vânt la urechi. Pe dinăuntru parcă nu te trage vântul așa de tare.
-
In sfarsit, rechinului i s-a aprobat programul prima casa:
(http://thumbnails116.imagebam.com/48224/713a40482231570.jpg) (http://www.imagebam.com/image/713a40482231570)
8)
-
Asa da protectie impotriva timpului asta nefavorabil!
-
buun programul asta, poate o sa mi se aprobe si mie dosarul =))
-
Hai ca n-am mai scris de ceva vreme pe aici.
Saptamana trecuta a venit vremea unei revizii mai amanuntite a rechinului pe partea mecanica (asta si datorita unui vecin care, pensionar fiind, fost mecanic, mi-a oferit sprijin neconditionat).
Am pornit de la un cilindru de frana fata care curgea. Am comandat la Unix set fata st/dr. si i-am inlocuit pe toti. ce nu am avut si am pastrat de pe cei vechi, desi nu arata prea bine, au fost aerisitoarele. cei de la Samko nu dau si aerisitoare in pachet. Daca are cineva si ma poate ajuta cu unii buni sau chiar noi nu ma supar.
Dupa care am inlocuit conducte si furtun frana pe stanga si o conducta pe dreapta fata. Inlocuit si saboti frana dreapta fata si tija si arcul cu sigurante care tine sabotul de suport, care nu mai era - probabil cine a mai lucrat pe acolo nu le-a pus sau au scapat in timp, de-aia erau sabotii cam zdrentuiti. Inlocuit amortizoare fata (erau duse) cu cele cumparate de la Pater (apropo, chiar daca erau mai scurte cu aprox 1cm, au venit bine).
Schimbat si bucsi lungi la bascula din stanga si scurte la cea din dreapta.
Dupa care a venit randul casetei de directie care avea joc cu una de pe o masina donatoare, dar ok. Aici am o nelamurire: volanul nu a mai venit drept, este decalat cu cca 90 de grade invers acelor de ceas, cand rotile sunt drepte (nu se vede bordul). Banuiesc ca s-a umblat la capetele de bara si nu s-au reglat cum trebuie de cine a intervenit pe vechea masina? Astept si aici opinii, vreau sa remediez. :violent1:
Si apoi am inlocuit si cutia de viteze, care incepuse sa aiba un zgomot in interiorul ei cu una la care se pare ca functioneaza si fraiul (cea pe care am dat-o jos de pe masina a avut fraiul sudat, de cand am cumparat masina).
Nu prea am avut timp sa probez asa cum trebuie ceea ce am facut zilele astea, dar urmeaza.
:walk:
-
Pt volan , eliberezi toată coloana , însemnând desfăcut șuruburi de la contact , desfaci capacul de la casetă cel care ține bucșa cu gaură excentrică , tragi de volan în sus , rotești să vină pe poziția dorită , apoi restrângi la loc cum ai găsit , succes :)
-
Problema volanului o am si eu de cand am schimbat caseta. Urmeaza sa ma ocup de el. Nu este de loc placut sa nu vezi ceasul, desi dupa zgomot stiu cu cat merg :P
-
Dacă, după rotirea volanului, tot nu este în poziția dorită, reglajul fin se poate face din capeții de bară ( se înșurubează unul cu 1-2 ture, iar celălalt se deșurubează tot cu atâtea ture ) sau, mai bine, din acele prisme hexagonale (tot așa, se înșurubează una cu 1-2 ture, iar cealaltă se deșurubează tot cu atâtea ture ), pînă la obținerea poziției dorite.
-
Prima iesire pe anul asta. Ce-i drept, doar in curte (nu e asigurare, deocamdata).
(http://thumbs2.imagebam.com/4e/e3/d2/67aea4804065613.jpg) (http://www.imagebam.com/image/67aea4804065613)
-
Este foarte bine si doar atat. Important e sa le misti. Spor.
-
Am facut si eu o miniintalnire de weekend. ;D
-
Pentru reglaj volan pe pozitie normala , nu se umbla la capetele de bara . Am scris mai sus cum trebuie facut. (pentru vidicanpetru )
Frumos trabi kombi , toata lumea pe kombi ... :tongue3:
-
Sunt de-acord că reglajul se face din angrenarea axului melcat cu cremaliera dar dacă, mutând un dinte stânga-dreapta nu se poate obține poziția corectă a volanului, care este soluția ?
Am făcut această operație(reglaj fin din capeții de bară) și mi-a ieșit perfect, fără să dereglez unghiul de fugă, căci altfel mi-ar fi uzat cauciucurile pe exterior sau pe interior.
-
O să fac un tutorial cum se reglează volanul, din poziție la nimereală, la poziție normală, adică orizontal ( sau cu spițele poziționate simetric față de orizontală), nu aici că stricăm topicul colegului 😁