Tehnică > Mecanică

Reglaje si Curatare carburator Trabant TIP NOU

(1/10) > >>

pater rafail:
Edit by Admin: Acesta este un carburator de TIP NOU - Trabant


Free Image Hosting by ImageBam.com

 !!! ATENTIE !!!  RECOMAND TUTUROR POSESSORILOR DE TRABANT SA ISI DESCARCE SI LISTEZE "MANUAL DE REPARATII TRABANT IN LIMBA ROMANA" DISPONIBIL PE SITE NOSTRU LA SECTIUNEA TEHNICA DOCUMENTATII. ESTE DE MARE FOLOS SA IL AVETI ALATURI DE DVS.IN CALATORII.MAI SUNT DEASEMENEA SI ALTE MATERIALE UTILE !!! ATENTIE !!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sper sa nu gresesc in deschiderea acestui topic nou, dar la celalalt postat despre ralanti nu prea mergea ce vreau sa intreb. Azi, daca tot am scos alternatorul, am zis sa scot si carburatorul, ca-mi face feste (tot la ralanti, insa cu alte simptome: pornesc, trag socul jumatate si se tureaza de-i merg fulgii. mai imping nitelus socul-2-5 mm- si se ineaca si se opreste. nici cu acceleratia nu reusesc sa-l "stapanesc" si doar in viteza nu se opreste. dar cum debraiez si merge in gol da sa se opreasca. doar cand l-am adus de la jilava a mers binisor, dar numai dupa vreo 10-15 minute de mers)) Asa ca uite ce vreau sa intreb, totusi: daca l-am scos, cum sa-l curat? Ma gandeam sa iau un spray si sa-l desfac, dar mi-e teama sa nu deranjez vreu reglaj si sa-l aiuresc de tot. Tot asa ma gandeam sa schimb si garnitura aia dintre corpuri si cealalta, de la chiuloasa, poate trage aer fals...  Deci, revin: poate un om ca mine sa curete carburatoul (uitai: tip nou!) fara sa-l strice si mai rau??? la dacie am mai facut si a mers mai bine dupa... ce-mi recomandati? Ce nu-mi recomandat? Astept raspunsuri! Numai bine!

Dragos:
turatia e din cauza de la surubul de relanti ala cu contra piulite (e strans prea tare), multi regleaza relantiul din el

Gusteru:
Salut ! Nu e mare filosofie(mai ales ca ziceai ca ai mai curatat la Dacie).Se da relativ usor jos (fa-ti un cheie de 13 taiata-iei una de 13 si 14 si tai in 2).O sa iti trebuiasca daca nu vrei sa te chinui (vezi tu cand ajungi acolo) :-))
Se RECOMANDA schimbarea garniturii(dar nu de chiuloasa cum ai zis) ;e cea dintre corpul princip.carburator si capac.Este de cauciuc si de obicei o gasesti la magazin(vezi lista magazine din zona daca nu ai noua).Se curata cu CARBUROL (daca nu ai merge si cu benzina simpla (neamestecata cu ulei).Cu o pensula micuta.Atentie la capac pt ca ai plutitorul si sa nu pierzi balamaua(cuiul).Verifica daca cuiul pontou inchide/deschide perfect(fara scapari).Pt cine nu stie,se da cuiul pontou jos,se pune in gura si se trage aerul apoi se pune limba.Daca el sta lipt de limbasi nu cade - e OK.Verifica si inaltimea plutitorului(nivelul constant - pun la sfarsit cum se regleaza-sper sa pot copy paste).
Nu prea ai ce sa dereglezi,lucrezi cu atentie iar ce demontezi iti notezi pe o foaie(pt ati fi mai usr la remontat).GRIJA MARE la repunerea capacului(cele 4 suruburi sa fii atent sa nu ciupeasca din garnitura si sa calce uniform pe corpul principal).Se strang in " X " suruburile,cu forta egala (NU LA MAXIM de la inceput).Se opreste cand e strans "cu simt de raspundere" pt ca e din aluminiu corpul si ... se poate duce filetul din corp.Se remonteaza cu !!! ATENTIE !!! am mai zis asta in alt topic dar repet TOATE cele 3 garnituri intre carb. si motor(clingherit - apoi cea rigida bachelita mai groasa - apoi iar una de clingherit).La fel se strange uniform stanga - dreapta carburatorul.
Vezi continuarea reglaj carburator tip nou. SPER ca am fost de folos tie dar si altora care mai doresc sa faca operatiounea aceasta.

Gusteru:
TRABANT 601
REGLAREA  carburatorului tip nou:
Inainte de orice operatie la carburator trebuie sa speli foarte bine exteriorul carburatorului. Trebuie sa ai grija sa nu ajunga in carburator corpuri straine.

1.   Verifici planeitatea flansei. Flansa este partea carburatorului care se prinde de blocul motor. Pentru verificare pui o rigla perpendiculara pe suprafata flansei pe axa celor doua gauri pentru suruburile de fixare. Privesti paralel cu planul flansei. Daca flansa este concava va fi nevoie sa o planezi.
2.   Planarea.
Pe o suprafatza plana fixezi o foaie de hartie sau panza abraziva cu granulatie 180. Cu o apasarea usoara deplasezi corpul carburatorului inainte si inapoi in asa fel incat sa indepartezi proeminentele. Se curata foarete bine carburatorul.
     3.  Reglarea nivelului benzinei in camera de nivel constant.
Scoti tubul de plastic si desfaci cele 4 suruburi ale capacului. Ridici cu grija capacul. Trebuie sa-l scoti in asa fel incat sa nu opuna rezistenta. Piesa cilindrica din alama este plutitorul. Plutitorul are o lamela care vine in contact cu un boltisor care se cheama cui poantou. Cuiul poantou are rolul de a obtura orificiul prin care intra benzina in camera de nivel constant atunci cand nivelul a atins pragul reglat. Intorci capacul cu plutitorul in sus. Lamela acestuia se sprijina pe cuiul poantou. Masori distanta intre planul capacului si exteriorul nervurii plutitorului. Trebuie sa fie 17.6 +/-1 mm. Ajustarea acestei distante se face prin indoirea lamelei. O distanta mai mare = un nivel mai mic = consum mai mic = putere mai mica.
    4.  Reglajul sistemului de relanti.
La carb tip nou, sistemul de relanti este separat de regimul tranzitoriu si cel de sarcina. Acest sistem este format dintr-un orificiu practicat in clapeta si un sistem de amestec compus din jicloare si duze. Jicloarele sunt ca niste suruburi care la cap au o portiune conica. Ele spre deosebire de duze pot regal marimiea sectiunii prin care trece fluidul (aer, benzina, amestec) marindu-i sau micsorandu-i debitul. Carburatorul de trabi nu are jicloare decat pentru relanti. Unul mare cat o asprina dispus in partea superioara si inclinat fatza de axa principala a carburatorului. Acesta regleaza debitul de AMESTEC.
Pentru reglaj se insurubeaza de tot si se dezsurubeaza intre 2.5 si 4.5 ture in functie de turatia obtinuta. Pentru prima pornire 4 ture. Al doilea jiclor se gaseste intr-un orificiu pe partea parghiei calpetei de acceleratie. Acesta regleaza concentratia amestecului la relanti. Se regleaza pentru inceput la 2.5 ture.
    5.  Deschiderea clapetei.
la tipul nou de carb. clapeta de acceleratie, la relanti este inchisa. este stabilit de fabricant o distanta de deschidere masurata fata pozitia inchis de o.05 mm corespunzatoare unui unghi de deschidere de o.2 grade. Deschiderea se regleaza din surubul cu contrapiulita dispus vertical, care vine in contact cu parghia de actionare a clapetei de acceleratie. La "ochi": Desfaci contrapiulita si surubul. Strangi contrapiulita usor. invarti in sensul strangerii surubul incet pana cand vine in contact cu parghia si incepe sa se miste clapeta. Strangi contrapiulita.
    6.  Reglajul clapetei de soc.
In cazul pornirii la rece o parte din vaporii de benzina se condenseaza si se depun pe peretii carterului, pe cilindrii si pistoane amestecul care ajunge in camera de ardere fiind prea sarac, nu are loc explozia. Pentru a compensa acest lucru, se practica "imbogatirea" amestecului prin marirea presiunii relative a benzinei in camera de nivel constant respectiv prin micsorarea debitului de aer absorbit din atmosfera. La carb trahi model nou exista un sistem de parghii pentru sincronizarea clapetei de soc cu clapeta de acceleratie. Ajustarea sistemuli se face dintr-un surub M4 prevazut cu contrapiulitza dispus orizontal cu capul spre cot. Reglarea din acest surub se face cu clapeta de soc inchisa. Se desface contrapiulita si se strange usor. Se insurubeaza sau dezsurubeaza surubul de reglaj pana cand, cu clapeta de soc complet inchisa, se poate introduce o sarma cu diametrul de 1 mm intre periferia clapetei de acceleratie si corpul carburatorului, in partea inferioara.

Despre reglajul pe masina am mai vorbit. In principiu se regleaza, cu motorul cald si farurile aprinse pe faza lunga, cele doua jicloare din sistemul de relanti urmarindu-se functionarea normala (mersul rotund) si turatia de relanti.

remi:
planeitatea flansei de prindere se poate si pe un geam ,pui bucata de smirghel pe geam si misti pana se planeaza flansa  ,eu asa am facut

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă