Tehnică > Mecanică

reglare/echilibrare frana de mana

(1/2) > >>

pater rafail:
   Am o intrebare pentru cei ce au mai intalnit (si au si rezolvat) problema asta: printre ultimele retusuri la partea mecanica este reglarea si ajustarea franei de mana. Am strans din surubul cu contra piulita si acum am frana de mana buna cam la al 5-lea dinte. Treaba e ca este mai mult pe-o parte, deoarece, la verificare, roata cealalta se poate invarti relativ usor cu mana.1. Cum fac si unde umblu ca sa obtin uniformizarea fortei de franare? 2. In al doilea rand ma gandesc ca inegalitatea asta are efect si asupra franei de seriviciu, nu?
   P.S. Viorel, daca vrei sa ma lamuresti tu mai bine si cat poti de exemplificativ, ca pe tine te-am auzit vorbind exact despre problema asta. Ziceai tu ceva de un joc ("spaltul" ala???) la mecanismele de reglare, care trebuie sa fie egal pe ambele roti sau cam asa... Daca esti bun sa-mi raspunzi si mie ti-as ramane indatorat! Multumesc mult!

victor:
1. prima data verifica starea sabotilor, sa fie la fel pe ambele parti
2. verifica cablul, e posibil ca la bucla unde se prinde de furca franei de mana, sa fie prins rau(sau cine stie  cum) pe o parte, adica sa traga de cablu mai tare stanga decat dreapta. Eu am patit-o , nu imi explic cum, dar nu era "u" sau bucla aia formata exact la jumatate si cand strangeam frana de mana, la fel pateam ca tine: pe dreapta era teapana pe stanga mai puteam roti roata. Banuiesc ca (virgula) candva , a avut pe o parte un sabot mai uzat si pe cealalta parte a fost mai nou, mai gros, de aici a aparut diferenta de "mijloc" a cablului, ulterior cand s-au pus saboti noi nu a mai coincis jumatatea cablului/buclei.

sper ca am explicat bine

VLADB15ZPR:
Ca tot a venit vorba de frana de mana , io o am blocata! si imi este frica sa trag de ia ca sa nu blochez rotiile (maneta este intepenita) Cum o deblochez? :)

PS Imi cer scuze catre conducerea forumului pentru prostioara facuta de mine, care a rezultat cu ban-ul partial!

Viorel Balmez:
@pater rafail. Pe langa ce a zis Victor, mai sunt distantierii intre saboti la rotile din spate. Aceia trebuie sa fie egali. De obicei se uzeaza unul mai mult si cand tragi frana de mana ai dezechilibru la franare (masoara cu sublerul si vezi daca sunt egali). Conteaza foarte mult ca si tamburii sa nu fie ovalizati. Se stie ca fonta lucreaza in timp. Pe vremuri, tamburii dupa turnare se lasau 2-3 ani in curte, apoi erau prelucrati. In timp, tamburii nu au mai fost lasati ''la imbatranire'' si erau imediat prelucrati. In timp se ovalizau pe masina (dupa anii 1986). De asemenea se ovalizeaza daca tamburul este incins (roata infranata) si intri cu roata intr-o apa.
Mai intrebai de montatul cilindrilor pe fata. Conteaza extrem de mult cum sunt montati. Exista doua tipuri de cilindrii pentru fata (stanga-dreapta). Diferenta o face tesitura. Pe spate exista un singur cilindru pentru amandoi sabotii (ca ai intrebat si de spate), total diferit de fata.
@Vlad. Trebuie in primul rand sa desfaci amandoua rotile pe spate. Scoti cablul si vezi daca este gripat. Cu ocazia asta inspectezi si cilindrii (sa nu fie blocati), distantierii (sa fie egali), sabotii (uzura), autoreglabilii (sa nu fie blocati si dupa aia neaparat sa-i ungi), tamburii sa nu aiba zgarieturi adanci (ideal ar fi sa-i verifici pe strung daca sunt ovalizati).
P.S. Important! De fiecare data cand se desfac tamburii la roti (fata sau spate), se vor ''reseta'' autoreglabilii (se vor impinge la capat) ;)

lucian:
De asemenea, parghiile dintre cablu de frana si saboti trebuie sa fie identice pe rotile st-dr (sageata neagra din poza).



Eu am pus saboti cu tot cu parghii, de provenienta diferita (germ si rom) si pe partea cu sabotul romanesc, care avea parghia mai lata, frana de mana nu tinea DELOC, deoarece parghia atingea butucul cu rulmentul.

Solutia: Pus saboti noi + schimbat parghiile.

Observatie: In loc de sabotul scurt am pus un sabot normal (lung) iar frana pe spate este mai puternica, dar la franari bruste apare fenomenul de blocare a rotilor. Daca trag frana de mana, merg cu rotile din spate tarash.

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă