Autor Subiect: Ulei motor 4T  (Citit de 5707 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Ulei motor 4T
« : Aprilie 18, 2009, 08:31:36 pm »
Ce ulei de motor pentru al meu Trabi 1.1 imi recomandati? As vrea sa imi schimb uleiul si filtrul de ulei si la partea de ulei nu stiu ce sa aleg. In functie de producatorul uleiului o sa imi aleg si filtrul.

Multumesc! :)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #1 : Aprilie 19, 2009, 03:04:17 am »
Stefan,cred ca nu prea sunt posesori de Traby 1.1 ,asa ca ... mai greu cu sfaturile de acest gen.Pana acuma ce ai folosit?Cred ca nu are pretentii foarte mari acest motor de Traby.De exemplu,eu la Break-ul care il am,folosesc vara ulei mai gros (exact nu stiu acum identificarea - TEXACO stiu ca e) iar iarna ulei mai subtire (tot TEXACO).Filtrul este normal,nimic special si schimbul il fac la 8500 - 9000 km.
« Ultima Modificare: Aprilie 19, 2009, 10:08:59 am de Dragos »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #2 : Aprilie 19, 2009, 12:47:31 pm »
Stiu ca nu prea sunt posesori, dar avand in vedere ca e totusi motoras de VW, generatie veche ce-i drept, poate avea cineva vreo idee.
Nu o fii el foarte pretentios, dar parca nu as vrea sa mi se aprinda alarma de la ulei ;D. Ma gandeam sa incerc ceva de la Mobil 1, am auzit ca sunt tare buni.
Pana acum nu i-am schimbat niciodata uleiul si nu stiu ce folosea fostul proprietar. O sa incerc sa mai dau de el.


LE: Ma gandeam la asta! Ce parere aveti? Acum sa il gasesc de cumparat si sa gasesc si filtru :).
« Ultima Modificare: Aprilie 19, 2009, 06:46:09 pm de Angel 5 »

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #3 : Aprilie 29, 2009, 01:04:46 pm »
Aaaa, UP! Chiar nu stie nimeni? Ce merge pentru un VW Polo/Golf din aceeasi perioada?

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #4 : Aprilie 29, 2009, 08:23:32 pm »
Hai sa-mi fac pomana si sa va explic cum e cu uleiurile...Nu am sa folosesc exact termenii stiintifici, ca sa nu va bag in ceata. O sa scriu sa intelegeti.

Numerele dinaintea W-ului reprezinta indicele de vascozitate "la rece". Cu cat indicele e mai mic, uleiul e mai fluid.Cu cat e mai mare, cu atat e mai vascos.Deci, 0W e cel mai fluid posibil, in timp ce 20W e cel mai vascos.

Numerele de dupa W reprezinta indicele de vascozitate "la cald". La fel ca si la primul indice, cu cat indicele e mai mic, cu atat e uleiul mai fluid, cu cat e mai mare indicele, uleiul e mai vascos.

Ca idee generala, e bine ca iarna sa alegem un ulei cat mai fluid "la rece", (in asa fel incat , la pornire, sa se poata invarti motorul usor) si cat mai vascos la cald. De ce vascos la cald? Pentru ca, un ulei isi pastreaza proprietatile lubrifiante atunci cand e mai vascos. Cu cat e mai fluid, la cald, uleiul "fuge" de pe piesele incinse, iar acestea se pot gripa. De aceea, vara trebuie sa urmarim celalat indice, din coada, sa fie cat mai mare!

Deci, minunat ar fi sa avem iarna un ulei 0W30, iar vara un ulei 20W50... Numai ca, aici intervin limitarile tehnologice, si problema FINANCIARA.Pentru ca un ulei vascos la rece si fluid la cald e foarte usor de obtinut, (asa sunt toate uleiurile banale, minerale), iar un ulei care sa fie fluid la rece si vascos la cald e foarte greu de obtinut. Dar nu imposibil. Asa au aparut uleiurile sintetice, care insa sunt  SCUMPE . Un 10W e semisintetic sau sintetic, 5W e aproape full sintetic, iar 0W e atat de greu de obtinut, si atat de scump...(deh, tehnologia!) incat mai bine te lasi!

DACA avem un motor de generatie veche(la care tolerantele intre cote sunt mari, ca de, asa se faceau pe vremuri), sau daca avem un motor cu uzuri mari, e bine sa folosim un ulei vascos, ca sa nu-l "pape".  Daca bagam un ulei bun (si deci mai fluid) intr-un motor banal, e posibil ca motorul sa functioneze mai bine, dar e posibil ca si uleiul sa se piarda mai repede - cum ziceam, din cauza cotelor de prelucrare ale cilindrilor, pistoanelor, segmentilor din motor, care permit intrarea uleiului in camera de ardere si "consumarea" lui. Si o sa cam plangem dupa banii pe care i-am dat, mai ales ca performantele nu se vor imbunatati spectaculos.

Daca avem un motor performant, de turatie, TREBUIE sa folosim uleiuri sintetice, care protejeaza motorul si ii imbunatatesc performantele. Daca bagam un ulei obisnuit intr-un motor performant, sigur motorul nu va functiona la parametri, si exista si riscul MARE sa stricam motorul. De asemenea, va creste si consumul de carburant.

In concluzie, Angel, la motorul tau merge foarte bine acum , ca vine vara, un 20W50 clasic, de la ELF sau chiar Lubrifin -ulei romanesc FOARTE bun! Daca faci 7-10000 de km pana in iarna, il schimbi cu un 15W40 tot de la ELF sau Lubrifin. Am zis ELF, deoarece e un ulei foarte bun si relativ ieftin. Daca nu, nu-i musai! O sa-ti merga si iarna foarte bine cu 20W50 sau 20W40. Iar ,daca vrei sa nu mai ai dureri de cap, memoreaza 15W40 si tine-te de asta, ca merge bine oricand. Nu te prosti cu alte sofisticarii. Decat sa pui un ulei sintetic, pe care gandesti ca-l schimbi la 15-20000km, mai bine schimbi de 2-3 ori un ulei mineral, si s-ar putea sa iesi si mai ieftin!
Uite, ma gandesc acum la uleiurile din Bulgaria, marca Prista, sau Verila, care sunt f bune si f ieftine! SINCER!

Si inca ceva! Schimba odata cu uleiul si filtrul! Foarte important!

P.S. Tocmai trebuie sa imi schimb si eu uleiul la Renault. Pentru ca al meu "papa" -putin- si pierde mult ulei (pe la incheieturi), cam 0,5-0,8l/1oookm, pana acum i-am pus Verila, bulgaresc, 20w50, chiar fiind iarna! Verila e la 6 lei/litru. Acum o sa iau 20W50 de la ELF, care e mai bun. Pretul e de 13 lei/litru, deci dublu. Dar merita. O sa iau si un tratament Metabond OLD pentru motoate vechi (ca am mai folosit,si mi-a scazut consumul de la 1l/1000 la cat am scris mai sus). Si sper ca o sa scada consumul de ulei sub 0,5l/1000km. Deh, motorul are 300.000km! Si am dat in el!
Iar la Musso, o sa iau un ulei romanesc M30 sau chiar L150, pe care il pun in motor si-l las sa functioneze 15 min, dupa care il scurg si cu asta am spalat motorul. Apoi il filtrez si il folosesc la Trab in amestec! Si o sa pun si in Musso un 20W50 Diesel de la ELF. Sincer, cred ca ELF-ul, la raport calitate/pret e cel mai bun. Am incercat si ARAL, si Valvoline, dar nu se compara! SINCER! Cu Texaco n-am incercat, iar cu Havoline nu va sfatuiesc sa faceti experiente! Mama a pus Havoline in Dacie si dupa 1500km era negru. Mai negru decat ala pe care eu i-l schimbasem, si nu stiu ce natie a fost, cred ca fusese romanesc, 20W40, pentru ca am gasit prin portbagaj niste bidoane...
« Ultima Modificare: Aprilie 29, 2009, 08:41:13 pm de dragosdinulescu »

Offline Angel 5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 527
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #5 : Aprilie 29, 2009, 10:49:19 pm »
Merci man, chiar nu stiam detalii despre codurile de pe uleiuri. :)

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #6 : Mai 05, 2009, 12:18:34 am »
la motorul meu cand l-am cumparat avea bilet de la service,si s-a bagat doar mobil1 , si asa ab facut si eu schimbul , tot cu mobil1 si merge ff bine e 5w40 sau 10 w 40 parca asa tin minte , sorii de nepasare ca nu am zis nimic pana acum
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Mihai wartburgist

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 579
Re: Ulei motor 4T
« Răspuns #7 : Septembrie 18, 2009, 06:04:33 pm »
Salut!
La al meu Wartburg 1.3 care are motorul asemanator cu cel de Trabant 1.1 s-a folosit Elf 15W40 si mai nou Mobil 1 despre care mi s-a spus cand l-am cumparat ca este fabricat in EU dar cand am dat jos eticheta scrisa in toate Euro-limbile pe cealalta eticheta de dedesubt scria Made in Turkey marca a BP Group.Mi-au venit asa din senin niste nervi dar m-am mai linistit dupa ce am vorbit cu altii propitari care nu mai stiu ce uleiuri sa foloseasca. Dupa rulaj de  vreo 2500 de km uleiul arata  bine .
Uleiurile pentru motoare 4Trecomandate de IFA Kombinat -conform cartii tehnice originale sunt indiferent de marca 15W40.
Filtru de ulei nu este deosebit (exista foarte multi producatori ) fara a face vreo reclama Mann Filter, Delphi , Fleetguard se gasesc pe la toate magazinele (ceri pentru VW Derby , Polo) fabricate din "86 pana in "89de exemplu.