Autor Subiect: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii  (Citit de 76781 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #75 : Ianuarie 22, 2013, 09:01:18 am »
iata pozele

Se poate vedea si bucsa dintre cei 2 rulmenti, este formata din 2 semipiese care sunt tinute la un loc de un inel metalic care intra in canalul de pe circumferinta. Aceasta cred ca tine loc si de o oarecare etansare in carter, este metalica (un aliaj f usor, nu aluminiu...poate, antimoniu?)

....am senzatia ca tot nu sunt bine puse pozele

Presupun că se știe că acea bucșă are rol de etanșare pe principiul labirint, cum motorul de Trabant e de tipul „pompare de piston” (nu știu cum îi zice în română exact :D ). Ideea e că atunci când jumătate de carter aspiră amestec, cealaltă jumătate de carter comprimă amestecul. Deci e o diferență „substanțială” de presiune între cele 2 jumătăți ale carterului și deci la jumătatea carterului, pe ambielaj, trebuie această bucșă de etanșare. Dacă nu ar fi ea, nu ar aspira amestec din carburator cu presiunea necesară ca difuzorul carburatorului să producă amestec omogen... de refulat în carburator nu ar refula că avem șubere. Iar pe cealaltă parte, nu ar avea presiunea necesară ca amestecul să înlocuiască gazele arse din cilindru. Scuze de off.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 533
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #76 : Ianuarie 24, 2013, 11:09:39 pm »
Parerea mea, este sa gasesti un carter bun de tip vechi si inchei problema cu ambielajul asta. Referitor la carterul asta, ma gandesc, ca dai gauri in el (si este pacat de frumusetea lui :P), apoi stifturile trebuie sa fie cat grosimea santului in rulment (altfel risti sa se plimbe rulmentii stanga/dreapta si sa uzeze carterul), destul de complicat pozitionarea la fix a gaurilor (mai ales ca dai cate doua la fiecare), rezistenta stifturilor nu este ca la sigurantele originale, etc. Pe viitor, poate gasesti si un ambielaj de tip nou original. Pastrezi carterul, ca nu cere de mancare ;)

stifturi foarte bune de utilizat pentru blocarea acelor rulmenti sunt rolele de colivie de pe boltul de la piston, au exact 2mm diametru, intocmai ca si latimea santului de pe inelul exterior al rulmentului - de material nu cred ca se pune problema, sunt probabil si ele cementate ca sa reziste la rulaj.
Andrei

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #77 : Octombrie 25, 2013, 07:48:32 pm »
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.

stiu ce fac acei segmenti, totusi nu a explicat nimeni de ce pe ambielajul tip nou au fost scosi si cum de functioneaza fara nici o asigurare. Din prudenta am asigurat si eu rulmentii, iata cum:


=================
edit by admin: te rog nu mai incarca la asa dimensiune imensa. ti -am modificat eu poza.Citeste atent in topic incarcare foto. Ai indrumari de resize foto.Merci


Cu mare părere de rău, anunț că soluția lui Andrei nu a rezistat. După 5000 km a murit motorul. Cauza principală fiind abilitatea de a efectua schimbul de gaze, mai exact admisia. Din cauză că știfturile (un singur știft/rulment) nu au ținut, au migrat spre nuturile șuberelor distrugând rolele de bolț ce le-a pus Andrei pe post de știft. O rolă a fost îndoită și împinsă în carter, iar cealaltă a făcut un canal până la buza din incinta contragreutăților unde s-a sudat cu carterul. S-au topit nuturile, s-au deformat șuberele și deci nu a mai pornit. El a mers ceva vreme cu un zgomot de rulaj la motor și deci soluția asta a ținut foarte puțin. Ambielajul era nou nouț DDR, iar acum rulmenții centrali sunt compromiși. La fel și grafitul central pentru etanșare, a fost destul de avariat. Nu știu cât ar fi ținut dacă ar fi pus să zicem 4 știfturi/rulment dar cert este că sunt forțe axiale destul de mari de a reușit să facă asemenea ravagii. Poate pune câteva poze să vedeți cam cum arată.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #78 : Octombrie 26, 2013, 08:19:29 am »
Da se pare ca este insuficient unul singur, fortele sunt mari.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #79 : Noiembrie 15, 2013, 09:20:50 am »
Andrei, ți-am făcut rost de simeringul central. Cu prima ocazie să ți-l dau. Arată bine.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 533
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #80 : Noiembrie 15, 2013, 04:05:41 pm »
Andrei, ți-am făcut rost de simeringul central. Cu prima ocazie să ți-l dau. Arată bine.
super, mersi! :D
Andrei

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #81 : Iulie 30, 2016, 03:16:52 pm »
Intenționam și eu să montez, în această vară, un ambielaj model vechi într-un carter model nou dar am renunțat la idee. Am căutat prin mormanul de piese pe care orice trabantist îl are și am găsit 3 cartere model vechi dintre care unul în stare foarte bună. Am tot citit pe forum păreri despre cauza care produce migrarea rulmenților centrali spre șubere (dacă nu sunt fixați suficient de bine) însă n-am găsit o explicație plauzibilă. După părerea mea cauza care produce acest eveniment nedorit este depresiunea creată în carter în momentul în care urcă pistonul. Nu știu cât de mare este această depresiune dar prezența acelui ,,segment” de fixare se pare că este justificată. Chiar și cu 4 bolțuri de fixare, nu știu dacă poți avea garanția că rulmenții nu pleacă de la locul lor. Poate ar exista soluția asamblării jumătății inferioare a carterului model vechi cu jumătatea superioară a carterului model nou (pentru a avea seria motorului corespunzătoare). În acest fel probabil că rulmenții centrali ar fi suficient de bine fixați. Aștept păreri.
De asemenea aștept păreri despre consecințele unui diametru interior al piesei dintre cei doi rulmenți centrali, mai mic cu cca 1 mm decât diametrul ambielajului (ca urmare a uzurii).

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #82 : Iulie 30, 2016, 04:40:58 pm »
Am bucsa daia din gafit , sunt 2 jumatati , o sa masor si voi scrie
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #83 : Iulie 30, 2016, 05:10:34 pm »
Mulțumesc domnule Remi.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #84 : Iulie 30, 2016, 08:45:33 pm »
Am tot citit pe forum păreri despre cauza care produce migrarea rulmenților centrali spre șubere (dacă nu sunt fixați suficient de bine) însă n-am găsit o explicație plauzibilă.
 După părerea mea cauza care produce acest eveniment nedorit este depresiunea creată în carter în momentul în care urcă pistonul. Nu știu cât de mare este această depresiune dar prezența acelui ,,segment” de fixare se pare că este justificată. Chiar și cu 4 bolțuri de fixare, nu știu dacă poți avea garanția că rulmenții nu pleacă de la locul lor.
Poate ar exista soluția asamblării jumătății inferioare a carterului model vechi cu jumătatea superioară a carterului model nou (pentru a avea seria motorului corespunzătoare). În acest fel probabil că rulmenții centrali ar fi suficient de bine fixați. Aștept păreri.
De asemenea aștept păreri despre consecințele unui diametru interior al piesei dintre cei doi rulmenți centrali, mai mic cu cca 1 mm decât diametrul ambielajului (ca urmare a uzurii).
La prima fraza- personal NU am vazut sau auzit de asa ceva- daca vorbim de rolele de la rulmentii centrali. Pentru ca e IMPOSIBIL_ acestia ruleaza in canalele lor, nNU AU CUM sa iasa de acolo. :glasses9: FIZIC E IMPOSIBIL.
La a doua fraza subliniata- alta.. idee fantastica- IMPOSIBILA- din FABRICATIE, prelucrarea precisa s'a facut la carter PERECHE,  deci NU erau ,,la gramada''- in plus, la fiecare cartere exista uzura SPECIFICA la subare- unul a mers 70 de mii de km, altul, 30 de mii.. altul, peste suta de mii, si frecarea cu subarul a ADANCIT DIFERIT calea de lucru, deci NICIODATA NU o sa fie suprafetele plane- ca sa treaca subarul pe ele si sa MAI SI  etanseze.. asa ca.. NICIODATA.
La ultima fraza din citat- NU CONTEAZA- ca acolo NU etanseaza NIMIC. Amestecul e SUPT din carter prin ferestre su dus in sus, la cilindru, pe rand.Asa ca NU prea ajunge la mijloc vreo presiune. La ambielajele/carterele VECHI-de tot, in zona superioara a carterului sunt date niste gauri ca sa intre de sus, la rulmenti si in zona mediana- la distantier ulei. Asa ca.. distanta mai mare sau mai mica NU conteaza, mai ales ca piesa e fixata in carter din EXTERIOR- si nici macar NU se freaca de miezul ambielajului.
Parerea mea. Daca stie careva mai bine, sa zica. :glasses9:
« Ultima Modificare: Iulie 30, 2016, 08:51:46 pm de LIVIU/RATB »
popandau de trabante

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #85 : Iulie 30, 2016, 09:18:10 pm »
Mulțumesc pentru opinie domnule Liviu, să știți că am experimentat deja asamblarea jumătăților de la cartere diferite și este așa cum spuneți: unul are uzură mai mare, altul mai mică și în cel cu uzură mai mică va agăța șuberul, deci imposibil. În rest cele două jumătăți se potrivesc perfect și pot fi asamblate.
În legătură cu rulmenții despre care vorbim, rămân la părerea mea că ei se deplasează spre șubere, fapt confirmat și de alte persoane de pe forum, în plus am văzut personal motor gripat datorită faptului că cel care l-a montat uitase să pună acele inele de fixare(ambielajul recondiționat îl primise fără acele inele).
Mă bucură faptul că-mi spuneți că acea bucșă nu are un rol hotărâtor în etanșare, am însă o mică reținere. Sper să mai aud și alte păreri.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #86 : Iulie 30, 2016, 10:07:47 pm »
1- sa ne intelegem despre ce vorbim- ROLELE ruleaza in canalele lor si in ruptul.. ambielajului NU vor iesi de acolo. Singura ,,chestie''care se poate misca e, intr-adevar mantaua exterioara a rulmentului. DACA nu are segmentul exterior pus.
2- Pai e simplu- amestecul e supt prin GAT si despartit in doua- intrand prin ferestre, in zona de jos a ambielajului, apoi URCA tras, spre fundul pistonului si.. bagat prin ferestrele din cilindru.
UnDE, dupa parerea dvs, s'ar produce vreo trecere dinspre o parte spre cealalta?
Tot asa, se stie ca o parte din amestecul combustibil iese pe evacuare.. Deci imperfectiuni exista la mot. in doi timpi.. dar.. cum sa iti dai seama daca pe la inelul ala ,,circula'' amestec sub presiune? Eu cuget ca e SPECIAL facuta mai larga, ca sa intre, totusi, cumva, amestec uleios si la rulmentii aia, prin miscarea facuta- din stg-dreapta.. :glasses9:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #87 : Iulie 31, 2016, 12:03:30 am »
rola din mijloc e pt etansare. aia nu are dubiu! ca daca tu ai amestec aer-benzina ba in stanga, ba in dreapta, iti dai peste cap pre-compresiape care-o fac manetoanele, precum si vacuumul creat de pistoane (vacuum ce antreneaza benzina din carburator inspre cilindri, totodata amestecandu-o in aer (cat era proportia benzina-aer : 11:1 sau cat?). in sfarsti, ideea e ca  acolo trebuie musai etansare, pt ca tie trebuie sa-ti ajunga numai cand se elibereaza portul de admisie, la coborarea pistonului, mai precis la coborarea pistonului care trebuie.
  asa. partea cu rulmentii centrali. nu cred ca a zis nimeni ca se deplaseaza rolele, ca n-ar avea cum, asa e, fiind in canale. cert e ca se deplaseaza tot ambielajul (inspre volant am patit eu) si se distrug rulmentii/ rolele/ camasile si, in caz de perseverezi, se duce si rulmentul conic  de pe capatul de la volant. am patit cand am montat eu ambielaj vechi pe carter nou fara niciun fel de asigurare a camasilor alora impotriva translatiei laterale de care tot vorbim aici.
   voiam sa scriu si eu de ce a zis si Liviu,  de faptul ca atat carterele motorului, cat si cele ale cutiei de viteze se prelucreaza pereche intotdeauna, motiv pentru care sunt impreunate toata viata. nu stiu ce s-ar intampla cu doua pereche noi, daca desperecheate si combinate invers s-ar nimeri cum trebuie; probabil ca bolturile intra, dar prelucrarile interioare? nu stim. oricum, uzura diferita scoate din discutie orice fel de combinare de genul asta.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #88 : Iulie 31, 2016, 02:02:55 pm »
./..bre, daca AR FI FOST  vorba de vreo etansare ar fi pus ,,prostii aia'' de nemti un simering ceva.... ori.. ei nu au pus. :happy5:.. ca nu erau prosti.
TOCMAI ca amestecul miscandu-se in parti, UNGE si rulmentii din mijloc.
CUM ALTFEL s'ar unge in alt mod?? ca amestecul e supt in sus spre cilindru si nu mai apuca sa treaca peste/prin rulmentii din mijloc.. :glasses9:
..ca sa nu mai zic ca acolo, la ambiel.  folosite mult se cam strange si zgura.. :glasses9:
popandau de trabante

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #89 : Iulie 31, 2016, 06:10:55 pm »
uite si masuratorile la bucsa de grafit , la interior , am tinut cu mana sa nu se departeze ,apoi am eliberat , sa pot face poza , timp in care sublerul nu se misca , apoi am facut si masuratori exterior si grosime sa se stie , bucsile fiind noi

trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)