Autor Subiect: B 206 DDR  (Citit de 31263 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #90 : Septembrie 25, 2023, 12:09:01 am »
Pentru luna Septembrie:

         In primul rand, din pacate, nu am reusit sa cumpar inca compresorul. Am luat un pistol de vopsit si cateva accesorii, dar le voi prezenta mai tarziu. Lucrurile se prezinta in felul urmator:

         La sfarsitul lui August, cand am facut ultima postare, am intors masina pe o parte ca sa-i repar traversa din mijloc. S-a dovedit putin mai dificil, dar am reusit sa termin astazi treaba asta. In afara de traversa, am curatat de rugina si am incarcat cu sudura ''ciupercile'' unde vin prinse semipuntile spate. Voi incepe cu aceste ''ciuperci'':

          De cand am demontat suspensia spate, am observat ca punctele de prindere ale semipuntilor par afectate. Metalul pe ele a ruginit si s-a facut ca o scoarta, ca un biscuite sau ca o bucata de pamant uscat. In momentul in care am intrat cu peria de sarma pe ele, s-au ivit niste zone unde metalul s-a subtiat sau chiar s-a strapuns. Avand in vedere cat de greu se scot astea de pe masina, am decis sa incarc cu sudura zonele astea. ''Ciupercile'' din exterior, de langa roata, au fost mai ruginite decat cele care se aflau pe mijlocul caroseriei, langa arcul cu foi.

 

          Nu arata prea grozav, insa am inteles de la Pater (parca cu el am discutat asta) ca, in momentul in care pui bucsa peste ''ciuperca'', ea se va aseza pe forma ei. Desi, ma gandesc sa le mai polizez putin, parca au iesit prea ''grase''.


          La traversa nu a mai fost asa de usor... Pentru inceput, am cuparat o mini-freza care a fost indispensabila la taierea traversei. Flexul este mult prea mare si nu intra in colturi, chiar si fara protectie. Am identificat si taiat punctele de sudura din fabrica cu metoda deja prezentata, iar, apoi am taiat cu flexul (unde am putut) si cu mini-freza. Am observat ca aceasta traversa nu a avut ceara bagata prin ea din fabrica, asa ca, este mai ruginita pe interior decat pragurile si capul de sasiu. Si, nu numai ca a ruginit traversa, dar a ruginit si podeaua in dreptul ei, sa nu mai zic de imbinarea cu pragul...
          Am uitat sa mentionez un detaliu important si foarte enervant despre mini-freza! Discurile de taiat se sparg foarte usor! Tabla de Trabant este destul de groasa, iar discul de taiat are rezistenta unui chips. Trebuie apasat foarte usor pe disc si sa nu fie inclinat in asa fel incat sa se frece peretii discului de zona in care tai. Am spart peste 25 de discuri lucrand la ambele capete de traversa.

 

          A se observa ca am fost nevoit sa desprind intr-o parte suportul scaunului din dreapta pentru a taia suficient de mult din tabla grav afectata. Pe langa asta, am taiat si din prag. Am facut acelasi lucru si in partea de jos. Am fost uimit de cat pamant si rugina a putut sa iasa din traversa asta dupa ce am ciocanit-o bine peste tot.

 

           Dupa ce am terminat cu decupatul, am aspirat cat am putut interiorul pragului de mizerie si am dat cu pasivizant de rugina si spray de vopsea. Iar, apoi, am realizat peticele pentru podea. Dat fiind faptul ca eram singur si nu am avut pe nimeni care sa-mi tina piesa cand o sudez, am prins pe fiecare petic cate un ''maner'' mic de care sa tin in timp ce sudez. Din pacate nu am poze cu peticele astea doua imediat dupa ce le-am sudat pe masina.

 

           Au urmat peticele de la prag. Nu mi-am batut capul sa le sudez cap in cap, as fi pierdut timpul polizand pana s-ar fi potrivit, iar, apoi exista posibilitatea de a poliza prea mult. Asa ca, le-am suprapus. Dar, am facut totusi marginea indoita care vine prinsa cu puncte pe podea.

 

          In sfarsit am facut si piesele de la traversa (la care am avut putina dificultate) si le-am sudat in puncte pe masina. In zona unde se imbina traversa cu pragul, din fabrica era sudat prin cordon. Eu am ales sa-i fac niste ''urechi'' si s-o sudez in puncte.

 

           Cam atat pana acum. Mai am de facut un petic mic la capul de sasiu, doua petice pe la podeaua din fata si urechea de prindere a tobei de esapament din spate. Luna asta nu am reusit sa cumpar compresorul din lipsa banilor. Dar, la inceputul lui octombrie asta intentionez sa fac. Dupa ce termin cu sudura, voi curata pana la metal toata burta masinii si voi aplica pasivizant de rugina, grund in 2-3 straturi, mastic de caroserie pe la imbinarile tablelor si teroson. Intentionez sa-mi vopsesc eu masina, iar asta inseamna ca trebuie sa fie gata de vopsit pana la sfarsitul lunii viitoare, deoarece, apoi, va fi prea frig pentru a vopsi. Dupa ce-l terosonez, trebuie sa intorc Trabantul inapoi pe ''roti'' si sa-i dau jos geamurile si fetele de usi, sa vad ce am de reparat pe acolo. Saptamana viitoare sper sa termin cu sudura pe sub masina.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #91 : Septembrie 28, 2023, 08:27:12 am »
mama cata treaba ai avut, dar iese super fain. Bravo!
cat despre "ciuperci" ai facut o treaba extra, acolo daca incepe sa rugineasca sub cauciuc, e jale. Mai bine ca ai intarit acu, ca tot ai umblat. Sa dai cu protecta mai mult in zona aia, sa se usuce (coace) bine vopseaua in zona aia, de la frecare sa nu rupa.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #92 : Decembrie 03, 2023, 10:37:04 pm »
Aceasta va fi ultima postare pentru anul 2023. A venit frigul si nu mai pot lucra la masina. La mine la tara nu locuieste nimeni, sobele nu functioneaza corespunzator, prea multe lemne nu avem, peretii sunt foarte reci si nu se incalzesc camerele cum trebuie peste weekend.

Ce am mai facut in perioada octombrie-noiembrie:

         In luna a-X-a am terminat, cum am spus si la sfarsitul postarii anterioare, de sudat ultimele petice la masina. Au fost 3 la podeaua din fata, inca unul la capul de sasiu si ultimul, la prag pe partea dreapta-fata. La podea, au fost 3 mici gaurele care, pentru o buna bucata de vreme, nu puteam sa inteleg cum s-au format. Pe sub masina, antifonul cat si grundul din fabrica aratau foarte bine, iar in masina am curatat si vopsit podeaua de doua ori in anii precedenti. Ulterior mi-am dat seama... Rugina s-a format in interiorul masinii si a patruns tabla spre exterior. In primul rand, am avut pasla (pana in 2018 cred) si mochetele care au tinut umezeala in perioadele ploioase, iar, in al doilea rand, ''masticul'' care mi-a dat de furca la portbagaj a fost si aici vinovatul. Peste grund, din fabrica, a fost aplicat un strat foarte subtire de ceea ce pare a fi mastic, care, cu timpul s-a intarit, a devenit casant, iar apa a patruns intre el si tabla. Acest ''mastic'' a mascat rugina care se afla acolo. Eu cand am curatat si am vopsit podeaua, am folosit o perie de sarma moale montata pe o bormasina mica care nu a patruns prin acel ''mastic''. Cu alte cuvinte, eu am indepartat rugina care se afla la suprafata si, nestiind de existenta acestui strat de ''mastic'', am curatat superficial zona. Deci, doresc sa atrag atentia celor care vor sa curete zone din podeaua masinii sa fie atenti si sa insiste cu peria de sarma pana se ajunge la metal curat. Acestea fiind spuse, urmeaza pozele:

       Capul de sasiu:

 

        La prag era o mica gaura deasupra tevii de cric pe dr-fata. Am decis sa pun doar un petic acolo deoarece zona pare solida (am lovit cu diferite ciocane, dalti si surubelnite), iar, daca asi fi sudat o bucata din pragul nou (unguresc), teava pentru cric este mult mai subtire.

 

        Am facut si urechea de prindere a tobei spate. Noua podea de portbagaj nu avea gauri de scurgere, dar nici aceasta ureche de prindere.

 

        Podeaua din fata a avut 3 gauri, am vorbit despre ele mai sus. A fost putin incomod sa decupez zonele afectate, dar, cam atat. Ca sa dau forma curbata noului petic, sudam putin cate putin, il mai ciocaneam inca un pic si tot asa.

 

         Tot in luna octombrie am cumparat un Trabant pentru piese. Este un Trabant Kombi din 1982, cumparat de la Pop Radu. Probabil unii dintre voi il cunoasteti, a facut o postare pe Facebook acum ceva timp. Masina are 20.000 de km la bord, interiorul complet si impecabil. Din pacate Pop Radu nu a mai reusit sa faca rost de acte (poveste lunga) si, intre timp, a oprit motorul pentru Trabantul lui. In afara de asta, caroseria nu este intr-o stare buna... Masina a stat 15 ani cu 4 prelate pe ea, pragurile sunt pe jumatate mancate de la umezeala, a curs acid din baterie si a distrus zona aia, are multe zone unde tabla e subtiata, ruginita din interior spre exterior. Podeaua e nasoala, cand am scos mochetele si pasla, le-am desprins cu tot cu bucati din podea... In lipsa motorului si starea nu tocmai buna a caroseriei, am hotarat sa-l dezmembrez. Voi pune pe masina mea caseta de directie care nu are pic de joc, semipuntile spate care par a fi mai bune ca cele de pe masina mea (nu le-am desfacut inca) si, daca e nevoie, basculele+pivoti. La semipunti trebuie schimbat axul rotii, este tip vechi si tamburul necesita o presa pentru a fi desfacut. Cu interiorul inca nu m-am hotarat ce voi face. Iar, caroseria, desi are cavitatile foarte afectate, sunt multe zone bune. Cred ca le voi decupa la primavara.

 

         De asemenea, odata cu Trabantul de piese, am adus si compresorul. Este un Michelin MB 100/348 cu butelie de 100l, debit aspirat 330l/min, debit refulat 245l/min, motor de 2.2kw (3hp) la 220v. L-am luat de pe SelectAuto. Am scormonit destul de mult grupurile de Facebook si forumurile pentru diferite pareri si recomandari, iar, acesta a fost unul dintre alea mai laudate de proprietari pe partea de fiabilitate. Oricum, la cat il folosesc eu, nu cred ca o sa fie o problema. O sa grunduiesc/terosonez Trabantul si o sa bag ulei si vaselina in praguri la masinile mele, cam atat. Deci, voi avea nevoie de el cateva ori pe an.

 

         A fost foarte greu de transportat. Este voluminos si cantareste 70 de kilograme. Nu a incaput in masina tatalui meu si nici in Dacie, cu bancheta din spate scoasa. M-am folosit de faptul ca in weekendul ala am cumparat Trabantul de piese si l-am pus pe platforma, in fata Trabantului.

         Odata ce am adus compresorul, am inceput sa curat podeaua cu flexul si peria de sarma. Treaba a mers destul de greu... In primul rand periile de sarma tip cupa pentru flex se consuma repede (sau cel putin cele cumparate de mine), sar fire de sarma peste tot (MUSAI ochelari de protectie si masca peste gura si nas, mi-au zburat cateva fire pe frunte si mi-a dat sangele), si foarte mult praf. Am avut doua flexuri pe care le-am alternat intre ele, cand se incingea unul, il puneam pe al doilea. Pe parcurs, am observat ca periile de sarma tip cupa cu firele rasucite sunt mult mai rezistente decat cele cu fire drepte, dar sunt mult mai agresive, pot ''lua'' din tabla mult mai usor. Le-am folosit pe cele cu firele de sarma rasucita la suprafete drepte si pe cele cu fire drepte, care par mai moi, la imbinari si zone curbate.

          Am curatat burta masinii pe etape, mai intai podeaua portbagajului si oalele rotilor din spate, urmatorul weekend podeaua pasagerilor din spate si tot asa. In cele doua zile petrecute pe saptamana la tara au mai fost si alte treburi de facut, care mi-au luat din timpul care era, deja, destul de scurt. De aceea am curatat burta masinii pe etape. In afara de asta, am facut pauze destul de frecvente la curatare, de la vibratiile flexului ma dureau mainile, in special degetele.

          Dupa ce am curatat cat mi-a permis timpul, am degresat zona bine, am aplicat un strat de pasivizant de rugina si 3 straturi de grund epoxi cu pistolul. Grundul epoxidic este bicomponent, deci, trebuie amestecat intaritorul si apoi diluat conform fisei tehnice. Intre straturile de grund am asteptat cate 20-25 de minute deoarece era frig afara.

           Podeaua din spate si oalele rotilor:

 

           Suportul arcurilor si podeaua pasagerilor din spate:

 


           Atat. Din nefericire vremea nu mi-a mai permis sa lucrez la masina. Grundul epoxi trebuie aplicat la o temperatura minima de 15C si, de la jumatatea lui Noiembrie cam asta a fost maxima in unele zile. In afara de asta, am avut tot felul de proiecte pe la facultate, pregatiri pentru lucrarea de licenta, etc. Colac peste pupaza, au aparut si niste probleme pe la Dacia alba, foarte ciudate. Insa, cred ca i-am dat de cap saptamana asta. Totodata, Andrei P mi-a recomandat un vopsitor bun care lucreaza relativ ieftin. Trabantul lui, PDY, a fost vopsit de acel domn si imi place  cum a iesit. Daca este dispus sa-mi vopseasca masina, nu ma mai bag eu. Este destul de dificil. Cam atat pe anul 2023... voi continua la primavara.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #93 : Decembrie 06, 2023, 09:26:42 am »
ai muncit ceva la masina, asta se numeste pasiune, sa faci cu mana ta totul. Stiu, nu ne permite timpul dar altul este farmecul cand cunosti fiecare sudura, fiecare colt al masinii facut cu mana ta.
Spor sa ai, cand te vei mai apuca, pe la primavara

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: B 206 DDR
« Răspuns #94 : Decembrie 09, 2023, 02:01:50 pm »
Foarte frumos ! Felicitari pentru rabdare!
Lucrarea arata foarte bine.
Te sfatuiesc sa acorzi o atentie deosebita protectiei contra ruginii a zonelor cu metal expus si mai ales a zonelor sudate.
De acolo va incepe rugina sa lucreze, daca nu vor fi protejate cum trebuie.
Si va fi extrem de dezamagitor daca, dupa atata munca, va incepe sa apara rugina dupa un timp scurt.
De asemenea, la momentul asamblarii, sa faci tot posibilul sa elimini infiltratiile de apa.
Din experienta proprie, este preferabil sa pui la usi chedere sh, in stare buna, pe care le poti gasi la preturi modice sau chiar gratis la parcurile de dezmembrari auto.
Au cauciucul mult mai moale, mai maleabil si vor etansa mai bine. Plus ca nu va trebui sa trantesti usile la inchidere....
Nu monta chedere noi de proasta calitate, tari, fie ele unguresti sau romanesti (pentru Dacia).
Sa ai spor !


PS
Chederele din dezmembrari, de la masinile mai noi, au, de regula o "buza" la interior care imbraca ornamentele de plastic pe margine.
Cum la Trabant nu este cazul de ornamente, buza respectiva se poate taia usor cu un cutter si ramane un cheder potrivit pentru Trabant.

eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #95 : Decembrie 11, 2023, 09:28:08 am »
da da, buna observatia cu chederele sh, sunt si eu patit cu cheder nou HU care a fost o mare prostie

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #96 : Decembrie 12, 2023, 10:05:26 pm »
Multumesc pentru incurajari si sfaturi!

        Legat de protectia anticoroziva... Intradevar, intentionez sa protejez masina cat pot de bine. Peste stratul de pasivizant de rugina si cele 3 de grund epoxi, peste suduri, dar si la imbinarile dintre elemente, voi aplica un mastic de caroserie, peste care voi da cu 2-3 straturi de teroson si apoi, cu inca un strat de grund. Am vorbit cu Tanase Mihai Georgian pe Messenger si mi-a recomandat el o firma de teroson si mastic de caroserie, ''Forch'' se numeste. Din cate am inteles, nu este la prima masina restaurata (in cazul lui, sunt de parere ca pot vorbi de restaurare, nu reconditionare) si am incredere. Daca mai aveti sugestii in ceea ce priveste masticul de caroserie si terosonul, sunt deschis la sugestii. Pentru lipirea ''cartoanelor'' voi folosi Sikaflex.

        Dupa ce am aplicat terosonul si grundul pe sub masina, intentionez sa-i dau cateva straturi de ceara pentru cavitati (cum se facea pe vremuri cu ulei), iar in cavitati, pulverizez mai intai pasivizant de rugina iar apoi ulei (proaspat, T90) amestecat cu vaselina. Motivul pentru care nu as baga ceara in cavitati este deoarece am auzit mai multe pareri de la niste persoane cu experienta in domeniu cum ca, daca exista deja rugina in interiorul cavitatilor, mai bine se pune ulei si vaselina decat ceara. Iar ceara, pentru ca, se curata mai greu, s-o dau pe sub masina. Sincer, variante sunt mai multe, eu fiind lipsit de experienta, incerc sa combin mai multe idei pentru a obtine un rezultat cat mai bun. Spre exemplu, Popa Andrei, pune ulei ars in cavitati si masina lui arata foarte bine. Chiar daca unii nu sunt de acord cu uleiul ars si sustin ca trebuie folosit numai uleiul curat. Eu as prefera T90 amestecat cu vaselina si incalzit.

         Foarte interesanta ideea cu chederele! Cand am luat masina, acum 7 ani, avea chedere de Dacie la usi, apoi am pus HU si nu am observat vreo diferenta. Nu sunt nici grozave, dar nici inutilizabile, sunt mai bune decat ceva copt. Voi lua in considerare sfatul tau!
         De asemenea, as dori sa-i schimb chederele de la geamuri, nu sunt prea coapte, dar ala de la parbriz e ciupit destul de bine. Intentionez sa le comand de pe Trabantwelt. Oare sunt mai bune decat cele made in HU? Sau provin de la acelasi producator.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #97 : Decembrie 14, 2023, 11:39:34 am »
Uleiul ars este acid, in timp distruge, nu este bun. Se pune ulei mineral/sintetic amestecat cu vaselina/valvolina.
Da, decat sa pui ceara, mai bine pui amestecul de ulei cu vaselina pentru ca o sa faca mai bine. Avantajul la ceara este ca sta "lipita" pe ceea ce ai dat, pe cand uleiul se scurge. De aceea se amesteca bine cu vaselina/valvolina. Pe termen lung insa mai bine o sa fie cu ulei.
Chedere de pe TrabantWelt nu stiu ce origine au, poti eventual sa le dai un email sa intrebi cine le fabrica, raspund repede la mesaje