Da e bine si cum zici tu, dar totusi mi se pare cam mult 270 lei pentru operatiunea asta.
In vopsirea in camp electrostatic nu as avea incredere decat daca as vedea cu ochii mei ca nu doar vopsesc tabla curata ci o pregatesc si anticroziv corespunzator, ceea ce nu cred ca ti-au inclus in pret. Iar vopseaua aia cand da de noroaie si criblura, daca nu are sub ea un tratament anticoroziv corespunator, intr-o luna s-a umflat de rugina.
Uite solutia mea, si chiar un tarif pentru ea:
Materiale necesare:
- 1 sticla de decapant pentru vopsea (diverse denumiri comerciale precum decasol, decantol sau vernistac), pretul varia undeva intre 15 lei si 25 de lei
- 4 metrii de smirghel granulatie 100 (intre 2 lei si 3.5 lei metru)
- 8 foi de smirghel granulatie 360
- 4 foi smirghel granulatie 600
- 2 foi smirghel granulatie 1200
(Toate foile de smirghel 1 ron / foaie)
- 2 tuburi de grund Body 960 (pretul nu-l cunosc dar estimez 30-35 lei amandoua)
- 1 tub de filler spray (cel de 250 grame, producatori de preferinta: Body sau Novol, pret de referinta 25 lei, culoare gri, de recomandat un 360)
- 2 tuburi de vopsea spray, culoarea la alegere (daca te intereseaza o anumita culoare, chiar si culoarea pe care o vezi la janta reconditionata) (pret 24 lei)
- 1 bidon de feruginol (pret 18 lei)
Procedura de lucru:
1. Se aplica decapant pe toata janta pentru a elimina pe cat posibil din straturile de vopsea. Aplicarea decapantului se va relua pana in momentul in care numai da rezultat. Practic, decapantul elimina din straturile de vopsea, dar nu este suficient de puternic pentru a elimina complet vopsele si grunduri pana se vede tabla curata.
2. Se vor spala jantele de decapant, si se va folosi smirghel granulatie 100, pana in momentul in care straturile de vopsea de pe janta vor ajunge la acelasi nivel.
3. Dupa ce straturile de vopsea au ajuns la acelasi nivel, se continua smirgheluirea cu foi de 360, pana in momentul in care dispar micile zgarieturi de pe stratul de vopsea, generat de granulatia mare a smirghelului 100.
4. Smirgheluirea cu 360 se va incheia in momentul in care dispar micile zgarieturi, suprafata devenind neteda si fina la atingere, fara denivelari sau santuri. Acolo unde se constata denivelari sau santuri, se mai insista cu 360 pana in momentul in care santurile sau denivelarile dispar. Nu e nimic daca apare luciul metalic in urma smirgheluirii.
5. Se continua smirgheluirea uscata cu smirghel 600, pana cand se simta la mana ca smirghelul alunca usor pe surafata.
6. Se clateste janta, si se smirgheluieste toata pe ud cu smirghel 1200. Smirgheluirea cu 1200 se incheie in momentul in care in urma frecarii, dispare aproape complet zgomotul acela de abraziune.
7. Se verifica jantele pentru eventuale greseli. Daca totul este in regula, se aplica feruginol peste tot, se lasa actionarea lui, se sterge cu apa si se lasa jantele sa se usuce pe cale naturala
8. In urma actiunii feruginolului, la suprafata jantei va aparea un praf alb denumit fosfat. Acest praf trebuie lasat acolo, dar nu in prea mare abundenta. Cu ajutorul unei carpe curate stergi odata, usor, fiecare janta.
9. Aplici pe toate jantele, in 2 straturi, grund body 960
10. Dupa uscarea completa a grundului se aplica filler spray, tot in 2 maini
11. Fillerul uscat complet se va smirghelui ud cu 1200, usor, doar pentru a ii elimina eventuala rugozitate.
12. Se vor spala jantele utilizand detergenti uzuali si se vor usca complet fie pe cale naturala, fie prin stergerea cu o carpa curata.
13. Se va aplica vopseaua spray dorita, in 2 straturi.
Asta ar fi procedura, pretul estimativ este de 153 de lei.
Vor mai ramane materiale, pentru eventuale retusuri.
Daca nu vrei sa faci investitie prea mare, poti sa mi le aduci mie la Bucuresti si ti le fac eu, doar ca va dura ceva timp, sa zicem 1 saptamana, cam asa.