Domnilor, ma scuzati ca intervin in discutie, doar o mica adaugire legata de segmenti as avea
Deci, s-a demonstrat experimental ca la pistoanele la care nu exista acel pinten/bolt (opritor) care sa tina segmentii intr-o anumita pozitie, e cam totuna cum se monteaza, pentru ca in timpul functionarii, de credeti de nu, segmentii se rotesc
Sa nu va ganditi la nu stiu ce valori astronomice, daca bine imi aduc aminte, la 1000 rot/min valoarea rotatiei segmentilor e ~6 rot/min. Astfel se desfinteaza mitul cu "aliniatul" segmentilor (in functionare oricum fanta se reduce din cauza dilatarilor termice, pana aproape de valoarea 0, asta depinzand de uzura ). Problema e atunci cand se blocheaza un segment (se coxeaza), atunci el fiind practic ca si scos din functiune. Mergand pe fir dupa logica, conteaza ca un motor sa nu consume mult ulei, sa se evite blocarea segmentilor in special in timpul rodajului (la 2t = ulei cat trebuie (sau cat recomanda producatorul) in amestec la rodaj, nu mai mult). Foarte multe carti de specialitate recomanda montarea segmentilor cu capete decalate cu 120 grade, evitandu-se plasarea capetelor pe suprafetele de-alungul boltului, ca si masura de precautie e ok asa.