Autor Subiect: motor refacut -probleme cu bujiile.  (Citit de 6648 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #15 : Aprilie 11, 2012, 07:03:52 pm »
Pai ai facut tu rost de alte carburatoare ... dar si astea proaste se pare. La carburatorul de tip vechi reglajele sunt super simple si facil de facut.
Demontate toate jigloarele,spalate,verificat functionare cui pontou,plutitor sa nu fie spart,nivel in carburator 11-13 mm,garnitura sa fie intacta,garniturile dinspre carter(2 hartie+1textolit intermediar),aerul reglat la 3-3,5 ture (reglaj pt vara-strangi la maxim si vii inapoi 3,5 x 360 grade).. Si cam asta...
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #16 : Aprilie 11, 2012, 07:37:24 pm »
Avansul l-ai reglat cum trebuie? Iese bine pe ambii cilindrii?
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline byc

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 93
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #17 : Aprilie 11, 2012, 09:19:23 pm »
nu ma pricep prea bine la reglat avansul,dar cred ca nu ar avea treaba cu turarea de aiurea.carburatoarele le-am curatat,le-am suflat cu aer comprimat,aerul ce-i drept l-am reglat la o tura si jumatate(ca la dacie),in rest nu stiu ce as mai putea face.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #18 : Aprilie 11, 2012, 09:30:48 pm »
Am avut acum 2 zile problema asta! Se tura la blană... am mai reglat chestii și nu mai pornea... uda bujiile... Cu altă aprindere am reușit să facem avansul ca la carte și mergea perfect... deci... avansul trebuie reglat ca la carte... pe urmă se trece la alte concluzii... Avansul, aprinderea, bobinele, fișele, bujiile... și/sau carburator... pe urmă și numai în ultimă instanță ne gândim la aer fals pe la simeringuri/segmenții de la carter... Elimină ce e ușor de eliminat și pe urmă motoare... Trebuie făcut avansul neapărat... dacă nu iese ca la carte... schimbat platoul... dacă nu merge, schimbată unitatea de comandă a aprinderii electronice... degeaba ne uităm și vedem că dă scânteie... la presiunea atmosferică arcul apare ușor între electrozii bujiei... dar la compresie... arcul rupe mai greu... trebuie verificată aprinderea ca un tot unitar... vedeți după dacă mai face nazuri...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline byc

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 93
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #19 : Aprilie 11, 2012, 09:33:50 pm »
stiu ca au fost postri cu reglatul avansului dar crezi ca fara un comparator se poate regla avansul la mana?

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #20 : Aprilie 11, 2012, 09:38:23 pm »
Indicat cu comparator... se face în funcție de poziția pistonului față de punctul mort. Parcă la platini se poate face fără comparator dar nu am avut platini... să zică cei ce știu...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline byc

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 93
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #21 : Aprilie 11, 2012, 09:46:13 pm »
indiferent cum am miscat platoul am senzatia ca scanteia vine cam tarziu,inafara de reglajul platoului din cele doua suruburi mai e un alt mod de reglare?si inca ceva:carburatoarele le-am rotit si pe berlina cumparata de curand si la fel nu am obtinut un mers fara supraturari,masina avand tot aprindere electronica la care eu nu am umblat.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #22 : Aprilie 12, 2012, 09:03:57 am »
Indicat cu comparator... se face în funcție de poziția pistonului față de punctul mort. Parcă la platini se poate face fără comparator dar nu am avut platini... să zică cei ce știu...
Tot cu comparator ;)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #23 : Aprilie 12, 2012, 11:55:25 am »
Primele 4 pag (ca doara manualul e acolo de la "facerea lumii") 3,6 - 4mm inainte PMS la ambii.
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline knx

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 64
    • www.clublada.ro
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #24 : Aprilie 17, 2012, 09:40:10 am »
Domnilor, ma scuzati ca intervin in discutie, doar o mica adaugire legata de segmenti as avea  :) Deci, s-a demonstrat experimental ca la pistoanele la care nu exista acel pinten/bolt (opritor) care sa tina segmentii intr-o anumita pozitie, e cam totuna cum se monteaza, pentru ca in timpul functionarii, de credeti de nu, segmentii se rotesc  :happy3: Sa nu va ganditi la nu stiu ce valori astronomice, daca bine imi aduc aminte, la 1000 rot/min valoarea rotatiei segmentilor e ~6 rot/min. Astfel se desfinteaza mitul cu "aliniatul" segmentilor (in functionare oricum fanta se reduce din cauza dilatarilor termice, pana aproape de valoarea 0, asta depinzand de uzura ). Problema e atunci cand se blocheaza un segment (se coxeaza), atunci el fiind practic ca si scos din functiune. Mergand pe fir dupa logica, conteaza ca un motor sa nu consume mult ulei, sa se evite blocarea segmentilor in special in timpul rodajului (la 2t = ulei cat trebuie (sau cat recomanda producatorul) in amestec la rodaj, nu mai mult). Foarte multe carti de specialitate recomanda montarea segmentilor cu capete decalate cu 120 grade, evitandu-se plasarea capetelor pe suprafetele de-alungul boltului, ca si masura de precautie e ok asa.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #25 : Aprilie 17, 2012, 09:57:20 am »
Nu uita, ca la Trabant segmentii se pot agata in fanta dinspre galerie ;) Asadar, nu merg pusi oricum :glasses9:

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #26 : Aprilie 17, 2012, 11:42:44 am »
pistoanele de trabant AU acele bolturi opritoare (ma rog .. daca la montare nu s-a acordat atentie si s-a pus cum s-a nimerit ... aia e alta poveste)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: motor refacut -probleme cu bujiile.
« Răspuns #27 : Aprilie 17, 2012, 12:06:31 pm »
Clar, tocmai de aceea sunt puse bolturile :glasses9: