Autor Subiect: Frane pe disc  (Citit de 57863 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline b28jmp

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 32
Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #120 : Decembrie 23, 2010, 08:30:18 pm »
N-am acuzat pe nimeni ca mi-a sters postul , nu ma intelegeti gresit . Am scris polologhia , am apasat "mesaj" si am fugit la masa . Ulterior am constatat ca nu e nimic scris pe forum . M-am suparat putin pe tema asta , dar mi-a trecut  ;) . Am rescris o mare parte din ce vroiam sa va zic in acel post . Ce a mai ramas de spus si este foarte important ar fi urmatoarele : nu filetati gaurile din flanse ...folositi suruburi cu piulite (piulite cu frana sau saibe cu frana ) cu duritate 10.9 sau in niciun caz sub 8.8 . Pe cat posibil folositi suruburile originale la prinderea port etrierilor si folositi pasta de blocaj . Spun sa nu filetati gaurile pentru ca nu se stie ce material foloseste nenea frezoru`si daca e prea moale riscati sa se strice filetele . Uzual ar trebui folosit OL 52 . In alta ordine de idei , mi-am amintit ca mai trebuie facute la strungar niste saibe cu sanfren pentru capatul planetarei , inainte de piulita mare . Cu saibele originale nu se strange bine butucul pe planetara , ramanand o toleranta de cateva zecimi .
« Ultima Modificare: Decembrie 23, 2010, 08:32:22 pm de b28jmp »

Offline albert_md2004

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 141
Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #121 : Decembrie 23, 2010, 09:17:16 pm »
si surpriza de mos cracaciun?
Dr.A.M.D-XRayDoctor

Offline b28jmp

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 32
Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #122 : Decembrie 23, 2010, 09:25:55 pm »
Pentru cei cu pre `85 , n-am ajuns azi la garaj , dar m-am apucat sa studiez problema cu cartile in fata , acasa . Nu arata foarte promitator , dar imi dau silinta sa va ajut cu o solutie .
Pentru Horatiu : ti-am mai explicat principiul , dar neavand niciun motor de W disponibil , nu am cum sa fac masuratorile . Iti mai explic odata :masoara cota interioara a gulerului A va fi cota interioara a flansei tale , care initial va fi o siba perfect rotunda . Pe urma maori cota exterioara a gulerulu , inaltimea lui fata de flansa B si ai mai obtinut doua cote importante . Urmatorul pas este sa stabilesti diametrul exterior al flansei . Acesta se masoara usor : masori distanta din axul motorului si pana in centrul celei mai indepartate gauri de prindere dintre motor si cutie . Repeti operatiunea si pe cutie . Iei ca referinta cota cea mai mare , adaugi 15 mm , inmultesti cu 2 si aflii diametrul exterior al flansei . Grosimea totala a flnsei trebuie sa fie de 25 mm . Cand ai obtinut flansa cu toate cotele astea , ma anunti si te indrum mai departe . Nu uita sa iei in considerare si gaurile de prindere ale electromotorului . Am impresia ca alea sunt cele mai distantate fata de ax .


Later edit __________________________________

Bine ca am pus povestea , dar am uitat desenul ...

____________________________________________________
editat de victor
motiv: am lipit postarile consecutive, incearca sa nu mai postezi una
dupa alta. Pentru imagini, nu permitem incarcarea direct pe forum
ci folosim www.imagebam.com
____________________________________________________


« Ultima Modificare: Decembrie 23, 2010, 09:41:26 pm de victor »

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #123 : Decembrie 23, 2010, 09:37:51 pm »
gataaaa,percepit ,merci mult de poza  :occasion14: si incerc acuma dupa sarbatori sa fac rost de un bloc motor de warbi..  :o
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)

Offline albert_md2004

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 141
Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #124 : Decembrie 25, 2010, 10:25:23 pm »
am o rugaminte, se pot pune poze cu tamburul de trabi fata/spate, plus o schema/schita cu dimensiunile acestuia?

l.e:fata si spatele tamburului
Dr.A.M.D-XRayDoctor

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Frane pe disc
« Răspuns #125 : Decembrie 28, 2011, 01:34:11 pm »
Revenind la subiectul topicului ...am gasit 2 fuzete de golf 2 , cu tot cu discuri si etrieri +prezoane (100 lei).

Din ce am vazut ,ca sa scot butucul (piesa ce vine pe fuzeta de trabi ) trebuie sa scot siguranta zengher , apoi il bat cu o bucata de lemn ..nu ?
Ma duc sa demontez etrierii si discurile , apoi revin cu poze  :)
Das  auto

0733825596

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #126 : Decembrie 28, 2011, 07:16:12 pm »
-ca sa scoti butucul , trebuie sa scoti splintul (daca este cumva), daca nu , desfaci piulita (prinzi in menghina , spatele(oala de la planetara)) , apoi va iesi ca si la trabi , pt. ca sta bagata in canelurile butucului ,bati cu ce vrei tu, oricum nu folosesti capul ala de planetara
-zegher stiu ca este pus numai in fata rulmentului ,iar cu ala nu ai ce sa faci
-iar sistemul (fuzeta cu totul), este de golf 1 , am si eu un sistem la fel , pregatit de montaj
-dar daca ai o presa cu 3 craci (daca nu , iti imprumut eu una, sau vi la mine si le scoatem), inainte de scoaterea capului de planetara, ar fi bine sa slabesti piulita, apoi sa tragi butucul cu presa, am observat ca la montaj pe fuzeta de trabi ,intra la fel de fest (cota de rulment),deci si la scoatere va fi f. greu sa bati in el (il vei deforma,fara extragere cu presa)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #127 : Decembrie 29, 2011, 01:30:36 am »
Crede-ma ca nu-s venit cu pluta  , doar ca forumu` asta cam lasa de dorit ... Oricum , atata timp cat toti vor sa-si puna discuri "doar fiindca arata bine" , si jumatate dintre ei nici nu stiu cum arata fuzeta de Trabi , postul meu nu avea mare valoare . Spun asta fiindca atata timp cat motorul este neatins , montarea discurilor reprezinta o mare risipa de timp si bani (cei  care vreti sa faceti chestii d-astea cu putini bani , lasati-va pagubasi ...eu am investit mii de euro in tot felul de inventii si modificari si inca n-am ajuns la o forma finala . Am schimbat motoare , am modificat suspensii , fuzete , unghiuri , frane , jante  ,  elemente  de caroserie si multe altele si deja s-au facut 10 ani de cand ma invart in jurul lor ... cei care aveti bani de investit , dar nu aveti abilitatile necesare si credeti ca totul se rezolva cu bani , lasati-va si voi pagubasi ... o masina obtinuta astfel , fara a pune mana pe chei , flex , aparat de sudura , fara a-ti bate capul la planseta cu desene si schite , fara a sapa sute sau poate chiar mii de ore pe net in cautarea unor mici detalii care sa te inspire sau sa te ajute , fara toate astea , indiferent de performantele sau designul obtinute contra cost intr-un atelier , acel Trabi nu va va oferi nicio satisfactie , sau in niciun caz una comparabila cu satisfactia celui care l-a facut cu mana lui ) si din cate stiu eu sunt foarte putine Trabi la noi cu motoare modificate sau schimbate . Cu o investitie mult mai mica se poate pune la punct sistemul original de franare (destul de eficient dealtfel tinand cont de viteza maxima si greutatea unui Trabi ) , punand garnituri noi la pompa si cilindrii , saboti noi , eventual si cilindrii noi in cazul in care cei vechi au urme de coroziune la interior . Astfel evitati cheltuielile inutile , timpul pierdut si modificarile riscante .

Uaaai, ce-mi place cum le zice baiatu` asta!  :icon_thumright:  :occasion14:

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Frane pe disc
« Răspuns #128 : Decembrie 29, 2011, 01:39:38 am »
Foarte realist.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Răspuns: Frane pe disc
« Răspuns #129 : Decembrie 29, 2011, 06:55:24 pm »
[...]Spun asta fiindca atata timp cat motorul este neatins , montarea discurilor reprezinta o mare risipa de timp si bani (cei  care vreti sa faceti chestii d-astea cu putini bani , lasati-va pagubasi

[...]... cei care aveti bani de investit , dar nu aveti abilitatile necesare si credeti ca totul se rezolva cu bani , lasati-va si voi pagubasi ... o masina obtinuta astfel , fara a pune mana pe chei , flex , aparat de sudura , fara a-ti bate capul la planseta cu desene si schite , fara a sapa sute sau poate chiar mii de ore pe net in cautarea unor mici detalii care sa te inspire sau sa te ajute , fara toate astea , indiferent de performantele sau designul obtinute contra cost intr-un atelier , acel Trabi nu va va oferi nicio satisfactie , sau in niciun caz una comparabila cu satisfactia celui care l-a facut cu mana lui ) si din cate stiu eu sunt foarte putine Trabi la noi cu motoare modificate sau schimbate . Cu o investitie mult mai mica se poate pune la punct sistemul original de franare (destul de eficient dealtfel tinand cont de viteza maxima si greutatea unui Trabi ) , punand garnituri noi la pompa si cilindrii , saboti noi , eventual si cilindrii noi in cazul in care cei vechi au urme de coroziune la interior . Astfel evitati cheltuielile inutile , timpul pierdut si modificarile riscante .

Uite ca iar il citez pe baiatu` asta...

Cat de bine le zice... Asa e, franele la Trabant sunt f bune si eficiente, daca sunt "in regula". Vorbesc serios, n-aveti nevoie de frane pe disc, decat poate din perspectiva fiabilitatii. Desi si problema asta s-a rezolvat, de cand exista si la noi sprayuri de curatat franele.

Si eu, cand mi-am luat Trabant, acum muuuulta vreme, frana doar pe 1 roata! L-am dus la "mesteri", mi l-au "reparat"... Cica... Aiurea! Pana n-am desfacut eu la fiecare roata, sa curat, sa schimb saboti, garnituri, cilindri, REGULATOARELE sa le CURAT si SA LE ASEZ IN POZITIA CORECTA, N-AM AVUT FRANE! Si, cand am reparat totul, atunci frana masina mea mai bine ca oricare alta! Si pe vremea aceea nu existau atatea substante, sa te poti folosi de ele... Acum, dai jos tamburul, dai cu spray de curatat franele, si GATA! Curge mizeria. Inainte, vreme, dupa o ploaie mai mare, sau dupa trecut prin balti adanci, sau prin vreun vad de rau,  trebuia sa curat interioarele la tamburi cu apa si detergent, apoi cu gazolina, sa frec, sa fac luna, si apoi sa dau cu vasilina pe regulatoare. Acum? Fasssss-faaas cu sprayul si ai terminat!

Cat despre bani de investit in tuning... Si aici are dreptate. Multi faceti valuri si vreti sa tunati masina, cand, de fapt, fie n-aveti bani s-o faceti, fie nici macar nu stiti cum functioneaza una sau alta...

Uite, acum ma amuz de numa` citind despre "boala" care a dat in voi, cu motorul de Wartburg pe Trabant... Maaaaaare tuning! Minunat! Schimbi un motor in 2t cu altul ...tot in 2t!  :BangHead:  :BangHead:  :BangHead: Tot ungere proasta, tot ambielaj, tot fiabilitate proasta, tot fum si maini murdare la peco... In plus, mai apare si complicatia cu lichidul de racire! Cu un avantaj, ce-i drept... Motorul sade in mintile lui, nu se mai incinge ca nebunu`. Si in plus... Ce castigati? Doar putere?

Iertati-ma ca am fost acid cu voi, da` cateodata simt nevoia sa va mai  :argue: cert, poate va bagati mintile-n cap!

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Frane pe disc
« Răspuns #130 : Decembrie 30, 2011, 04:55:10 pm »
Citat
Asa e, franele la Trabant sunt f bune si eficiente, daca sunt "in regula".
Foarte corect !
Citat
Uite, acum ma amuz de numa` citind despre "boala" care a dat in voi, cu motorul de Wartburg pe Trabant... Maaaaaare tuning! Minunat! Schimbi un motor in 2t cu altul ...tot in 2t!       Tot ungere proasta, tot ambielaj, tot fiabilitate proasta, tot fum si maini murdare la peco... In plus, mai apare si complicatia cu lichidul de racire! Cu un avantaj, ce-i drept... Motorul sade in mintile lui, nu se mai incinge ca nebunu`. Si in plus... Ce castigati? Doar putere?
Cineva zicea ca daca schimbi motorul la trabi , isi pierde farmecul , ala nu mai e Trabant ... ei bine cu motoru asta , Trabantul ramane Trabant ...tot va scoate fum , tot ne vom murdarii mainile la peco , tot acolo ramane schimbatorul ...si cel mai important ,nu ne atingem de oalele amortizoarelor ...fara sudura ,desigur vom putea reveni oricand la original ...
In final obtinem un Trabant care e "Trabant" dar cu muschi  =)) si nu in ultimul rand caldura  =)) .

Eu cred ca motorul asta este cel mai "plauzibil" pentru omologare , exceptand varianta in care sudam pe trabi un bot de 601 !

..fiecare cu piticii lui pe creier  :occasion14:
Das  auto

0733825596

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Frane pe disc
« Răspuns #131 : Aprilie 29, 2012, 02:15:40 am »
am doua perechi de butuci de vw:
- unu ,cel din stanga , este de polo (nu stiu ce motor, dar nu conteaza), are gaura centrala cu caneluri mai mica
-al doilea , de la golf 1 , gaura este mai mare , deci atentie care vreti, sa nu va pacaliti
-in rest exact la fel
-si poze cu , cuplarea celui de golf 1 , pe planetara de trabi ,intra fix, parca a fost facut exact pt. el (asta numai la cele dupa anii 85 inclusiv)

        
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: Frane pe disc
« Răspuns #132 : Aprilie 29, 2012, 08:00:41 pm »
Am intrat sa vad postarea lui Remi si vad mai sus... scris cu rosu... iar lectii de mecanica. Lectii gresite!  Moderatorii astia chiar nu vad, stilul asta acid?   
Nu trebuie sa "tipi cu rosu" ca franele pe tambur sunt eficiente,pentru ca este un mare neadevar. chiar daca faci exceptie de reglajele si intretinerea lor,precum si de manopera necesara inlocuirii sabotilor,raman multe dezavantaje; datorita inmagazinari mari de caldura, feeding-ul apare mai repede.  Si mai e un fenomen: la frana duplex,cum e pe puntea fata. sensul in care se deschide sabotul e contrar sensului de rotatie al tamburului ceea ce produce efectul de autoamplificare si astfel se franeaza aproape singur-pana la blocare.  De asta se blocheaza roata la frana pe tambur.Asta e si motivul ptra care s-a renuntat la ele. Puteai sa sfatuiesti frumos,ca e mai bine sa pastrezi masina originala.
Nu ne mai lua la rost!... ce frane si ce motoare punem.ce bani avem. ce cunostinte de mecanica avem,etc.  si nu mai tipa atat ca motorul in doi timpi are nu stiu ce ceata de ungere si alti termeni debitati de mintea ta.
Incep sa cred ca esti "born stupid"  pacat ca nu mai posibilitatea sa mai "try" odata.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Frane pe disc
« Răspuns #133 : Aprilie 29, 2012, 08:17:30 pm »
sensul in care se deschide sabotul e contrar sensului de rotatie al tamburului ceea ce produce efectul de autoamplificare

Tocmai de aceea, cilindrii sunt facuti pentru dreapta si pentru stanga. Am mai discutat pe undeva ;)

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Frane pe disc
« Răspuns #134 : Aprilie 29, 2012, 10:57:25 pm »
   nenea, da' de ce te ataci atata?! te dai aiurea de ceasu' mortii, ca nu de tine s-a luat dinulescu! nu stiu eu bine si e probabil sa ma insel, dar am impresia ca atunci cand a scris omu postarea aia, tu nici nu aveai cont la noi, so... i don't get it!  si mai am impresia, repet, nici asta nu e sigura, ca tot dumitale ai mai avut o chestie de-asta asa, exagerata, intr-o alta discutie. ceea ce vreau sa spun este ca nici eu, ca majoritatea de pe aci, nu agreez frustrarile astea inutile si tardive; nu vad rostul! Cred ca s-a mai spus: ai ceva cu careva, i-ai adresa de mail, i-ai telefonul, suna-l, vorbeste cu el si lamuriti-va! Umple-i frigiderul (cu ce vrei tu si la ce mod vrei!), ai grija de mortii lui sau ce-ti mai trece prin cap! Dar aci cautam sa avem un comportament decent si, daca in viata reala nu reusim sa ne descarcam energiile, trebuie sa cautam alt ventil, man, nu forum-ul trabantistilor!!!
   Scrie si la regulament: suntem oameni diferiti, avem pareri si acceptiuni diferite! Nu incerca sa ne convingi de ale tale, chit c-am scris cu rosu. Am scris cu rosu PAREREA MEA. Daca ai contraargument, scrie-l si tu cu ROSU, ca da bine si aia e! Dar sa ne ofuscam atata de doru' lelii nu e deloc matur si constructiv! E... fix...!
   acuma, ca tie nu-ti place de fata lu' dinulescu, de limba lui ascutita (sau de degetele lui infierate, cum vrei s-o pui), incearca sa traiesti cu asta si incearca sa constientizezi ca poate mai sunt si altii cu diverse cunostinte care, accidental, e posibil sa nu se muleze pe ale tale. aia e! doar n-o sa-mi fac harakiri acuma pt asta! nici mie, nici lui, sepukku! Deci, ca idee: GUSFRABA!!!!