Daca la trabi nu am ce sa zic (merge perfect
), mai povestesc ce am mai facut pe la Dacie
A mai aparut un RTM nou, dintr-o cutie veche
Si o poza cu surioara lui ADA 02
Antena RTM
Suporti microfoane
Daca tot am cumparat ’’ Cartea Tehnica’’ a RTM-ului (gasita intr-o lada, uitata de vreme), m-am apucat sa refac toata instalatia de comunicare radio:
Am aflat ca au fost patru tipuri de RTM: 1MF; 2MF; 3MF; 4MF (benzi de la l-lV). De regula, in oras se folosea 4MF (146-174 MHz * frecvente inalte), unde antena dispeceratului, era pusa pe o cladire foarte inalta, de unde vedea practic antena auto…sau reflexia acesteia. Pe distante mari (… 30 Km), in afara oraselor (campie), se folosea 1MF (30-41 MHz * frecvente joase). Practic, in functie de misiune, se inlocuia RTM-ul din portbagaj (operatie extrem de simpla, deoarece legatura se face printr-o singura mufa):
Asadar, am gasit un RTM –1MF ( fabricat in ’84, intamplator chiar anul masinii) si cablul de legatura. A urmat distractia, cu aranjarea celor 26 de fire si modificarea pentru 12 V (setat din fabrica la 24 V):
In final, am pus cap la cap toata instalatia si am reusit sa obtin un ’’fasait’’ in difuzor (in momentul de fata, banda l nu mai este folosita de nimeni):
Cu putin avant pionieresc, am mascat firele, refacut legaturile, montat panoul de comanda cu microfonul si pozitionat RTM-ul in portbagaj. Acum, mai avem doar sa o trimitem in anii ’80 si sa vedem cum se descurca