Tehnică > Tutoriale mecanica si intretinere
Trabant 1.1 Tija actionare ambreiaj fisurata/stramba Nu debraiaza
(1/1)
Gusteru:
Trabant 1.1 Tija actionare ambreiaj fisurata/stramba Nu debraiaza
Salutare voua!
Spune titlul dar detaliez pt o informare completa.
Masina Trabant 1.1 (1990) KM aprox 65.000
Simptome: De vreo 1.000 km incepuse sa intre destul de greu in viteza 3 si mers inapoi (trebuia sa insisti nitel). Am dat vina pe vremea rece ,timonerie rigida etc.
De 100 km ,intra foarte greu in viteza 1 si aproape imposibil in mers inapoi.
De 5 km a cazut de tot (nu ma intrebati cum am adus-o din oras)
Constatari: Am analizat astazi problema (vezi foto) si am constatat urmatoarele:
- pozitia respectivei tije de actionare ambreiaj nefiresc de stramba. Am zis sa o indrept si s-a indoit FOARTE USOR.
Am dat jos cablul ambreiaj, curatat cu diluant si ... constat ca a mai fost sudata anterior (sigur din acelasi motiv). Sudura e realizata doar pe partea dinspre fata a masinii. In spate nu ai acces decat daca demontezi radiator,furtune ,suport cablu ambreiaj.
Solutii / remedieri: Ce e de facut? Stiu ca ideal e sa schimb cutia de viteze (o am) insa nu as vrea sa fac asta. Eu ma gandesc (si va cer sfatul) sa demontez sa fac loc acolo , sa tai cu flex bucata aceea slabita (oricum nu mai tine) si sa incerc o solutie de intarire cu o parghie mai lunga din metal ceva. adica sa sudez/prind surub de ciotul ce va ramane.
Astept pareri. Multumesc.
victor:
Ca sa mai amâni momentul schimbării, poți sa sudezi ca sa întărești actuala pârghie însă nu va fi de durata. Acolo cine a sudat, sigur a făcut cu arc electric ceea ce a dus la decalire.
Soluția cea mai buna și eficienta e sa schimbi cu alta. Mai mult alergi sa sudezi decât sa o schimbi pur și simplu. Pârghia aia e făcută sa reziste la o forță de cel puțin a plăcii de presiune.
Academic vorbind, poți sa îti bagi în "remat" vechea pârghie, e pe drumul păcii fără intoarcere
Gusteru:
Mda ... the shit hit the fan ....cum ar zice francezul Goethe ;D . Banuiam ca asta cam e cea mai ok treaba. Baiul e ca pozitia e infecta si bucata de care te legi e ale draqului de scurta.
Na' ... pt un kil' de lapte stricat trebuie sa schimb toata vaca :crybaby2:
Multumesc Victor si astept si alti useri ca confirme / infirme aceasta solutie.
remi:
Dacă bucata pe care trebuie să sudezi este mică, nu va ține, apoi ve-i muncii de două ori, și nu ai vrea să se rupă la drum lung
lucifotin:
Indicat ar fi sa demontezi cutia,sa nu aiba probleme in carcasa ambreiajului,sau la placa.Indoirea sa fie din cauza fortei prea mari necesara la debreiere /frecari,jocmare,uzura in interior/. :idea1:
Navigare
Du-te la versiunea completă