TRABY CLUB ROMANIA
Tehnică => Mecanică => : Engineer December 11, 2014, 10:20:18 AM
-
Salutare toturora,
Mergand pe strada, din bun senin, am ramas fara ambreiaj... Am desfacut si problema e destul de clara, soarele ( arcul solar) e rupt si nu mai tine placa de presiune apasata pe dist.. Caut un set complet de ambreiaj nou( volanta, disc + ambreiaj + eventual dulment de presiune/grafit).. puteti va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi?
1) Exista ceva posibilitatea ca sa pot folosi alt tip de ambreiaj? ( foosit pe alte masini?)
2) Esista posibilitatea ca in loc de grafit sa se poate inlocui cu rulment de presiune? ( sau sunt mai multe modele?)
3) Sunt cumva mai multe tipuri de ambreiaj-uri pentru trabant? Am cumparat ceva second si difera de al meu, si nu sti uexact care e problema dar patineaza discu ..
-
Sfatul meu este sa nu faci improvizatii. Se gasesc in magazine placa, disc si rulment de presiune. Cred ca la un moment dat am vazut si la UNIX.
-
exista asa:
cronologic, adica in ordinea evolutiei tehnice, au fost montate doua tipuri de ambreiaj radical diferite; pt p600 avem volanta cu arcuri elicoidale, nu cu "soare" si disc rigid, dar de acelasi diametru. pt 601 avem si aici doua modele de volante si de disc, dar cu diferente mai mici intre ele, deci nu e nimic radical. in principiu, se poate monta oricare cu oricare (disc rigid-placa model nou, cu spite late sau disc cu arcuri-placa cu spite inguste). daca faci totul ca la carte si esti atent la unele chestii, merge foarte bine si cu piese din dezmembrari/ refolosite. toate zecile de mii de kilometri pe care i-am facut eu cu trabi asa sunt si mi-a cedat o singura data cam cum zici tu.
exista si rulment de presiune pt trabant, ce inlocuieste carbunele de grafit. nu stiu ce sa zic.. exista, dar nu cunosc calitate/ pret, nu cunosc rezistenta in timp, pe cand despre carbune pod da marturie foarte buna!
pt exemplificare... hmmm, nu esti bucurestean. na. vezi pe-acolo ce si cum! parca pusese Remi pe undeva niste poze cu diferitele tipuri de placi si/ sau discuri. cauta la tutoriale, nu mai tin minte.
-
cu discurile nu am apucat sa fac poze , dar cum dau de ele (eu sau altcineva), fac / face poze sa vada si cei mai noi in trabanteala
-
Am si eu o intrbare legata de chitul de ambreiaj,saptamana trecuta am cumparat un motor din Germania de pe un trabant din 63 cu 18000km la bord, binenteles fara acte ,pentru ca daca avea acte il luam cu totul pe platforma .Sa revin la ambreiaj este o ciudatenie ,volanta total diferita,iar placa de presiune doar patru lamele si in spatele lor niste doape de cauciuc.A-ti folosit careva asa ceva ?
-
O singura data am tinut in mana asa ceva ... sincer? Jur ca nu mai stiu unde si cum ...Intradevar e mai ciudata. Si parca a fost/este un topic undeva pe aici cu ceva poze la piese "strange" trabant.Motoarele in anii aceia aveau capacitatea cilindrica(si CP) mai putini. 18 CP daca nu ma inseala memoria...
-
e vorba de ala de care-am zis si eu, de p60. Aldoiu Iulian a scris si a facut poze la unu, ca el asa are pe masina, daca nu ma insel...
-
ieri m_am documentat , pe placa de presiune scrie 5/60 ,trei lamele si nu patru cum am spus ,carburatorul hb 2-2 care corespunde dupa manualul in limba germana ,anului 1962 .Deasupra celor trei lamele un carbune grafitat la fel ca ala de pe cutie ,lamelele mai au niste reglaje .Chiulasele cred ca au fost schimbate cu timpul pentru ca sunt cu metric 14 , si in anii aia se folosea doar metric 18 la bujii.Am un motor istoric de p60 23ps .O sa rezist tentatiei de al ghiorlani si pe asta ,mai ales ca nu s_a atins nimeni de suruburile de pe el,o sa_l spal frumos si o sa-l iau la urmatoarea intalnire ,sa va clatiti si voi ochii.Na ca ma racaie ,cum erau ambielajele in 60 ?La fel ca alea de tipul vechi ,fabricate pana la ala perfectionat din 84?Diferenta de 3cp era data de ambielaj ca la wartburg ,sau din modificarea carterelor?A! sa nu uit Gustere,primul motor de trabant raci cu aer ,s-a fabricat in 58,p-50 ,cilindree totala 499cm cubi ,raport de compresie 6,6 ,putere maxima 17+-5%,amesstec 25:1 greutate totala 63kg .Tipurile urmatoare au fost echipate cu motoare p-50 z, raport de compresie marit la6,8 ,putere marita la 18+_5% greutate micsorata la 57 kg,dupa care a urmat p-50-1 si p-50-2 cu caracteristici imbunatatite si cu mici modificari ,asta pana in 62 cand s-a fabricat p-60-ul.Dar inaintea p-50 -ului ,s-a fabricat intre 56 si 58 ,p-70 cu cilindrea totala de 690 cm cubi ,22cp ,racit cu apa viteza maxima 90 h si consum 7%Deci nemtii s-au jucat un pic in perioada aia ,dupa care rusii au spus" niet:
-
De ambielaje, pot sa-ti zic ca erau pe bucsi.
-
Bucsile de biela montate pe ambielajele noi,au fost montate pana in anul de gratie 1974 ,atunci cand au fost inlocuite cu rolele cu ace ,pentru silentiozitate si pentru o ungere mai buna a boltului de piston ,deasemenea a fost modificat si raportul de ungere de la 1:33 la 1:50,binenteles sau modificat si noxele ,dar nu asta se urmarea in 74 ,ci abia in 84, atunci cand s-au redus cu adevarat noxele ,introducanduse carburatorul h1-1.Bucsile n-au nici o legatura cu puterea motorului ,pentru ca primul motor cu 26 cp a aparut in decembrie 68 :Einsatz des Motors p63/64 mit 26ps ,vergaser 28hb 2-7.Intre p50/2 care are 499 cm cubi si p60 care are 600 cm cubi e clar diferenta de 3 cai este din cei 100 de cm cubi , dar cum au obtinut cei 3 caluti frumosi la motorul din 68? din ambielaj sau din modificarea carterelor?
-
Din cilindrii/pistoane.
-
parca si chiulasele erau mai mici, apoi au fost marite putin in interior
-
da, e posibil sa fie cum zice Remi; ne-a aratat Liviu niste chiulase de model vechi, dar diferite la interior. forma boltei si, practic, volumul, erau altele. poate de-acolo!
-
Fratilor ma bagati in ceata, daca chiulasele erau mai mici si apoi le-au marit ,inseamna ca motorul era mai comprimat,automat mai puternic .Daca au marit camera de ardere ,l-au facut mai puturos dar mai fiabil(daca se poate vorbi de fiabilitate la motorul asta),gresesc?
-
Pai nu e chiar asa, cel putin parerea mea. De exemplu, la motorul care il am eu si altii pe masina, clasicul, daca evacuarea este ingustata (de calamina, evident) motorul e mai puturos, deci nu mai am puterea tuturor calutilor nu?
Asa zic ca era si cu vechile motoare, cmc mai mic, automat putere mai mica, chiar daca ne gândim ca e mai logic ca la o camera de ardere mai mica ar trebui sa aiba o compresie mai buna. Camera mai mare, explozie mai potenta ce dezvolta putere mai bine pana la anumiti parametrii, adica acelasi tip de carburant si cantitate pusa in alta configurare mai mare a cmc nu va mai fi fiabila sau sa dezvolte asa putere.
Parerea mea
-
Victore,motorul despre care vorbesc, ala din 62 pana in decembrie 68 ,avea aceiasi cilindree totala 600 cm cubi in schimb avea 23 cp si cred ca foloseau evacuari noi atunci cand le testau.Uite ce am gasit eu azi noapte :Juni 1968 ,zylinderkopfdichtung im innendurchmesser von75,4 auf 82mm geadert.E clar au modificat chiulasele dar nu scriu nimic despre cresterea puterii motorului pana in decembrie 68 ,intre timp au mai facut ceva .
-
Da, asa este, chiulasele erau diferite :icon_salut:
-
ieri a aparut o problema stranie la trabant in parcare am ramas fara ambreiaj,efectiv a capatat un joc foarte mare intre furca ambreiajului si cablu,am tras de cablu crezand ca -i rupt ,na mi-sa intamplat de atatea ori ,dar nu cablul era in regula ,am stans jocul din piulitele cablului si am m-am dat o tura cu el ,i-mi intra in viteze ,e ok ,a-ti mai patit asa ceva?eu de cand am trabanturi nu,am o banuiala dar i-mi e scarba sa dau motorul jos mai ales acum cand mai sunt cateva zile,ce ziceti?
-
Verifica sa nu fie rupta prinderea la pedala si apoi daca cablul este bun, trebuie sa dai jos motorul sa vezi despre ce este vorba.
-
daca a capatat o distanta mare de joc, asa pe termen scurt, zic cu tarie ca s-a intamplat ceva cu carbunele grafitat. Cel mai sanatos este sa desfaceti si sa vedeti ce si cum. Ar mai fi o terorei precum ca rozeta mica d ela placa de presiune a crapat, dar daca ar fi crapat aia nu doar ca ai avea joc la debraiere dar ar intra si greu sau nu ar debraia cum trebuie.
sunt curios de ce a avut pana la urma, daca il desfaceti
-
..carbune spart zic si eu.. cand a mai strans, a luat jocul aparut. In curand o sa se auda si zgomote de acolo, si se f.. :toothy4: suprafata de contact la carbune.
Se poate merge foarte bine si fara sa se apese pe ambreiaj, mai ales la drum lung, e necesara o minima experienta (cine vrea sa invete..) - DESIGUR e nitel mai dificil la pornire, se zmuceste, dar in rest.. trebuie urcat in turatie apoi se apasa USOR maneta ca si cum s'ar incerca scoaterea din viteza, si cand sunt sincronizate, iese singura. Se baga in viteza necesara imediat. Fara probleme. :icon_thumleft:
-
asa mi s-a intamplat si mie la Barkas acum vreo 3 ani
s-a intamplat ceva cu ambreiajul, brusc
am mai strans cablul, a mers ok cateva drumuri, apoi la un drum mai lung, la bulgari, m-a lasat de tot ambreiajul
am venit inapoi asa cum zice liviu, fara ambreiaj, schimband vitezele doar din turatie
cand am umblat la ambreiaj am vazut ca, din cele 6 suruburi ale placii de ambreiaj, 3 erau slabite iar placa nu mai statea paralel cu volanta
din cauza asta s-a desprins rulmentul din agrafele furcii si am ramas fara ambreiaj
sfatul meu calduros: verificati in amanunt ambreiajul, ca s-ar putea sa va lase cand aveti mai multa nevoie de el
-
SA TRAITI BOIERILOR!Multumesc mult pentru sfaturi,n-am incotro dau motorul jos,a zis unu o vorba''iubesc ceia ce fac de nu mai pot ''.Bafta lui ,iar o sa-l fac noaptea -n parcare la un foc de lumanare ,acum nu-mi e decat de astia de pe aici care stau si se zgaiesc de la balcon .......nu ,nu n-am voie sa-i urasc.Ma si mi-se intampla taman cand am mai multa treaba ,tui mama lu proces verbal!
-
Ma si mi-se intampla taman cand am mai multa treaba ,tui mama lu proces verbal!
ai auzit de nenea Murphy? el e de vina =))
-
O !Cat ti-l am injurat io pe nentu Murphy cu legile lui cu tot,cred ca daca traia in ziua de astazi mai mergea 5 metri ,iar mai cerea un pahar cu apa ,inca 5 metri ,iar i-si musca limba.Hotarat aseara sa ma apuc de lucru ,dinrtr-o data a inceput sa ploua ,ma si ploua asa frumos ''ca-n luna lu Marte'' ,cum zice fata aia frumoasa cu parul lung, si -mi zic eu, mai bine una romaneasca :Cand ai chef de lucru ,fa o pauza ,sigur o sa-ti treaca :toothy4:
-
E buna si ideea asta.. :wav:
-
Ieri am dat jos motorul si surpriza !Carbunele intreg,placa de presiune parea sa fie ok,am demontat placa si discul,amandoua in regula ,intradevar demontate si asezate pe volanta nu mai ramaneau afara 5mm ,le-am montat la loc si am dat o tura pana la Breaza ,asa la ceas de seara cum ai place lui pe racoare,schimba foarte bine ...nu ca Trabantu asta a inebunit ,pe cuvant.Asa preventiv am luat o placa ,un disc si o sa caut astazi un cablu de ambreiaj si drum tatelu ...MEDIAS!MEDIAS!.....OLE,OLE! :blob5:
-
Te-ai uitat si la pedala?
-
Ce as putea sa controlez la pedala ?carligul cablului e la locul lui ,sa demontez cablul ?mai explicit te rog Viorele.
-
Am patit ceva asemanator. S-a slabit brusc cablul de ambreiaj si am constatat ca urechea pe care se prinde cablul, de pe pedala, era rupta si se mai tinea intr-o bucatica.
-
I-mi cer scuze ca nu am mai scris nimic legat de ambreiaj,dar merge belitu ,am fost la Medias si inapoi ,pana la tara si inapoi in total 900 km fara probleme ,pe cuvant daca mai inteleg. :dontknow:
-
:glasses9: o fi un caz neelucidat de posedare satanica.. :o sau o fi blestemat cineva masina ?. :dontknow:
-
Pai cum o blesteama sa mearga bine?NEELUCIDAT ZICI?.....bine Liviule ,sa-i fac o urare trabantului tau?