TRABY CLUB ROMANIA
Tehnică => Electrică => : Gabi123 July 28, 2020, 11:11:07 PM
-
Salutare!
Am o problema cu motorul meu, am carburator tip vechi 28hb 3-1 și aprindere electronica cu cutia neagră ebza, și problema e ca când pornesc motorul, se înfierbânta tare cilindrul nr 2 și bujia e neagră uscata. Cilindrul nr1 este mult mai rece și pot sa tin mâna pe el, la fel și cu bujia, și bujia este uda și nu a făcut aprindere deloc! Am observat ca scoate benzina afara pe la toba și scoate mult fum. Înainte am verificat dacă are scânteie și avea la amândouă bujii. Și am observat ca câteodată nu are scânteie deloc ci doar când vrea el. Am pus și fise noi, la fel și cu bujiile. Bobinele sunt destul de bune ca le-am verificat, compresie are foarte buna, suberele nu sunt coalizate și nu au joc, nici la ambielaj nu este joc deloc, care poate fi problema?
Mulțumesc!
-
Înțeleg că nu funcționează cilindrul 1. Până să umblați la aprindere, puteți schimba bujiile între ele. Dacă fenomenul persistă tot la cilindrul 1, schimbați bobinele între ele, apoi fișele. S-ar putea ca fenomenul să apară la celălalt cilindru. Abia apoi verificați aprinderea.
-
Ok mersi așa o sa fac
-
Acum vad ca nu mai are scânteie deloc la nici o bujie
-
Atunci foarte posibil ca aprinderea sa fie problema
-
Senzorul Hall cum se poate testa?
-
In cazul de fata , simplu. Pui alt platou bun.
-
:wav:va salut din nou!
Am schimbat senzorul Hall cu unu bun, și din fericire a pornit Trabantul la sfert și am mers cu el prin curte mai mult timp. După am observat ca o bobina se încălzise rău de tot, la fel și cu cutia neagră.
După aia nu mai dădea scânteie la pistonul 2.
Am inversat bobinele și o bobina era rea, dar am schimbat-o cu una de Dacie care o aveam pusă mai înainte și tot nu mergea. Nu stiu ce sa mai fac ca îmi vine săi dau foc câteodată:(
A mai pățit cineva așa ceva?
-
Poate că și bobina de Dacia este defectă sau... problema este din cutia neagră.
-
Chestia e ca bobina de Dacie era buna și avea scânteie foarte buna ambele bujii. Cutia neagră e nou-nouță, ebza, de pe trabantwelt.de. Acum nu stiu ce sa întâmplat dintr-o data așa și acum banuesc ca sa ars un tranzistor de ăla ca am văzut ca era foarte fierbinte. Dar vreau sa stiu de unte pornește problema asta.
Dacă o bobina e puțin mai rea, este posibil sa se ardă un tranzistor din cauza aia?
-
Un electronist ar putea să vă răspundă, ori... până „să-i dați foc” schimbați cu aprindere pe platine și vă ocupați pe îndelete de aprinderea electronică.
-
Cineva in apropiere de Tg Neamț care se pricepe la aprindere electronica sa mă ajute ca plătesc Numa sa vina sa mă ajute ca mam saturat de el ca nu-i dau de cap!
Nu stiu de ce se tot ard tranzistorii ca acum am pus bobine de Dacie noi nouțe și degeaba.
A mai pățit cineva așa ceva?
-
Apar detalii noi esentiale: nu toate botinele de dacie NOI sunt bune pentru trabant. Vezi la secțiunea Tutoriale ca ai un topic unde am explicat cum sa măsurăm si testam bobinele pentru trabant. Tare ma tem ca tocmai din cauza bobinei ai ars aprinderea
-
Eu aveam bobinele originale de trabi înainte și tot sa ars tranzistorul. Mam uitat și la toate firele și toate is la locul lor. Nu stiu ce sa mai fac
-
Mam mai gândit la o varianta, este posibil sa nu dea deloc scânteie și sa se ardă un tranzistor de la înfierbântare și sa se încălzească bobina din cauza ca un suber de la abielaj are joc și scapă prea multă benzina in cilindru?
-
Am consultat un prieten electronist și zicea că tranzistorii au câte o diodă zenner de protecție și acea diodă ar putea fi arsă ceea ce implică arderea tranzistorului.