Trebuie neaparat sa postez ce am aflat pe FB. Povestea acestei masini, descrisa de fiul inginerului Mihai Mezincescu.
Temerarul a fost tata, Ing. Mihai Mezincescu care a plecat in octombrie 1979 cu Trabantul avand un rezervor suplimentar de 90 litri (inca il mai am prin pivnita), un morman de scule si un ambielaj de rezerva, iar ca insotitor pe cainele Dino (lup negru, n.1971-d.1986). La inceputul calatoriei nu au fost surprize, dupa traversarea Turciei a fost prima intalnire cu un trib de beduini calare cu pustile in spinare. Nu se asteptau sa vada o masina atat de mica, cu sunet de motocicleta in acel loc. Auzind de scopul calatoriei si incotro se duce, i-au dat un biletel de "libera trecere". Cativa ani mai tarziu un alt roman, calatorind pe aceeasi ruta cu un Aro 244, a auzit de legenda barbatului cu numere de Romania si un caine negru. In Iordania (Zarqa) nu ninge aproape niciodata. Dar in iarna '79 - '80 a nins vreo 20 cm intr-o noapte. Orasul este pe niste dealuri destul de abrupte, iar majoritatea soferilor habar nu aveau ce inseamna condusul pe zapada. Drept urmare in downtown trabantul facea slalom printre gramezi de masini tamponate in intersectii, fiind de altfel singura masina capabila sa urce unul din dealurile foarte abrupte, in acea zi, datorita cauciucurilor late (155/80 R13), greutatii reduse si demultiplicarii foarte mari pe care o au trabanturile la treapta I . In ziua urmatoare, la benzinaria de la poalele dealului se stransesera mai multi arabi, unul dintre ei mergand in patru labe in jurul masinii si intreband "unde este shenila?". Pana la schimbarea ambielajului, a fost o alta aventura tehnica: deoarece masina incepuse sa rugineasca pe dedesubt, iar tata se afla departe de "jucariile" lui (motocicletele de curse), nu a putut rezista fara sa mestereasca ceva, asa ca s-a apucat sa proeicteze un sasiu pentru trabant. Candva in 1980 acesta a fost realizat din conducte de otel pentru instalatii petroliere (rezistente la coroziune min 50 ani), masina devenind probabil singurul trabant cu sasiu din lume. Ambielajul l-a schimbat o singura data, pe drumul de intoarcere in mai 1981. Undeva in mijlocul desertului, ambielajul s-a rupt deodata si bielele au iesit prin carter, spargandu-l. Carterul care se sparsese a fost lipit pe marginea drumului cu bucatele de ziar inmuiate in epoxy "2 tone". Carterul a rezistat asa vreo 6 ani pana cand la urmatoarea reparatie a fost sudat in argon. De la Amman a mers pana in Grecia la Patras de unde a trecut cu feribotul pana in Italia. Scopul acestui detur a fost achizitionarea motocicletei Harley Davidson RR250 ce apartinuse campionului mondial Walter Villa si care acum se afla intr-un atelier de la Modena. Calatoria s-a desfasurat conform planului, contribuind la cei 355.000 Km pe care ii avea masina la inceputul restaurarii din iulie 2015.
Anterior calatoriei spre Iordania, cu 10 ani inainte, in 1969 trabantul a mai fost intr-o calatorie lunga, pana in Franta la Atlantic si in Pirinei, la Pau, Bayonne si Biarritz, pe drumul de intoarcere trecand pe la Monaco (calatorie sincronizata la timp pentru a putea asista la marele premiu de formula 1), Torino si Belgrad. De fapt, atunci a fost construit si utilizat pentru prima data rezervorul de 90 litri, folosit apoi si la calatoria din 1979. Practic, masina a ajuns la Oceanul Atlantic, la Marea Mediterana, la Marea Adriatica, la Marea Rosie (Aqaba de Craciun '79), la Marea Moarta, la siturile arheologice de la cetatile Petra si Jerash si pana in Siria la Damasc. Fara doar si poate este cel mai plimbat trabant din lume, poate sa participe si la Raliul Pekin - Paris, ca antrenament are deja. Dupa ce a fost tras pe dreapta in februarie 1998, a primit un nou si ultim ambielaj intr-o ultima incercare de a-l mai utiliza. Din pacate, tata nu a mai avut timpul si energia sa restaureze si restul masinii, asa ca a inceput sa se degradeze lent si caroseria. Ultima data a fost pornit in 2003. Din 2015 se afla la Suceava, in posesia unui mare pasionat de automobile cu motor in 2 timpi, masina fiind restaurata complet. Aceasta este ultima imagine a lui sub identitatea 1-PH-6704 , mai departe viata lui continua sub identitatea SV-64-VID.