Autor Subiect: Reglare avans aprindere  (Citit de 19984 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline soare doinel

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 357
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #30 : Ianuarie 04, 2015, 06:22:38 am »
Semne pe volanta nu exista ,si daca ar exista ,acestea ar fi inutile datorita faptului ca trabantul nu are o sectiune in carterul ambreiajului ca la alte motoare ,exista semne pe fulia ambielajului o liniuta pentru  cilindrul numaru 1 si doua liniute pentru cilindru numarul2 ,exact cum au spus si colegii ;victor si gusteru .Cu ajutorul lor si cu al dispozitivului de ecartare se poate regla avansul fix al motorului [valabil numai la motoarele cu ambielaje nemtesti,bine echilibrate la cele" hunguresti"trebuie musai si ceas comparator].Dar fratilor eu vorbeam despre avansul dinamic ,,parca asa-i spune ,stabilit cu ajutorul lampii stroboscopice,muuult mai exact decat ce facem noi .Ca io am invatat de la un nene ca trabantul face piirr,piir daca -i reglat cum trebuie ,daca nu face poc. :dontknow:

Offline soare doinel

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 357
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #31 : Ianuarie 04, 2015, 07:28:30 am »
Sa traiesti Gustere ,pregatesc berile ,Timisoreana rece sa fie ? Cred ca am inteles ,verificarea se face pentru fiecare cilindru in parte, incalzind motorul pentu un mers uniform si ducandu-l din reglajul clapetei de acceleratie pana la 1500rotatii pe minut ,folosind un turometru banuiesc ,ca pe acelea 600,700 de relanti noi rumanii avand urechea mai fina ca a lor le inumaram fara turometru ce naiba ,eee!O clema pe fisa cilindrului numarul 1 ,una la masa ,lampa in dreptul fuliei si gata .Dar ce nu am inteles de ce alimentarea lampii stroboscopice se facea la 220v ,si nu cu doua cleme frumos la bornele bateriei.Oare din motive economice foloseau acelasi tip de lampa la toate automobilele ?Oare cartea dateaza din anii de glorie ,cand toate trabanturile erau fabricate pe 6v?Acestia putini la numar ,dar si influientati de mersul balbait al trabantului faceau lampa sa nu functioneze corect?

Offline petru51

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 13
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #32 : August 18, 2015, 09:39:06 am »
Bună ziua trabantişti profesionişti,
Pentru reglarea aprinderii se foloseste ceasul comparator gradat de la 0 la 100 .
Punctul ideal de aprindere este la 22- 24 grade inainte de PMS.
Întrebare :  Cele 22 sau 24 grade sunt corespunzătoare gradaţiei de pe ceasul comparator ( adică se fixează PMS la 0 după care se dau înapoi 22 grade - deci se fixează la 78) , sau sunt corespunzătoare unui cerc cu 360 grade .
Un grad de pe ceasul comparator este egal cu 3,6 grade de pe un cerc geometric.
Este vorba de aprinderea electronică , iar pe schema de aprindere a masinii este desenat cercul cu PMS şi PMI  şi punctul ideal de aprindere la 22 grade înapoi.
Ce fel de grade : zecimale ,corespunzătoare unui cerc geometric cu 360 grade , sau grade centisimale , corespunzătoare ceasului comparator gradat de la 0 la 100.
Mulţumesc şi scuze -sunt începător.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 297
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #33 : August 18, 2015, 10:00:34 am »
 Se regleaza cu 4 mm inainte de PMS  ;)

Offline petru51

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 13
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #34 : August 18, 2015, 12:01:12 pm »
Cum se măsoară cu ceasul comparator 4 mm , care are 100 de grade , respectiv 100 de intervale , iar un interval are 1,2-1,4 mm.
Repet - schema grafică din cartea tehnică arată 22 grade înainte de PMS.
Mulţumesc.

Offline petru51

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 13
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #35 : August 18, 2015, 12:15:45 pm »
Revin cu o completare : Dragoşniculescu la pag.1 " reglare avans aprindere cu ceas comparator"  - face menţiunea cu 22-23 grade 
înainte de PMS. ( asta înseamnă fixarea ceasului comparator la 100-22 = 78).
Unde greşesc sau unde este diferenţa între 4 mm, 22 grade sau 22 sutimi. Mulţumesc

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 297
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #36 : August 18, 2015, 12:22:22 pm »
Nu te complica, o tura de cadran reprezinta 1 mm  ;)

Offline petru51

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 13
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #37 : August 18, 2015, 12:48:55 pm »
Am înţeles - mulţumesc.

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 531
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #38 : August 18, 2015, 02:01:13 pm »
si eu ma gandeam de ce face echivalarea asta mm/grade...  :-\
Andrei

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 370
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #39 : August 18, 2015, 02:29:41 pm »
.Mutat discutiile aici, nu isi aveau locul la cumparari piese

Offline soare doinel

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 357
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #40 : August 18, 2015, 07:16:23 pm »
aprindere electronica eu o reglez intre 2,7 si 3,2mm idiferent de tipul carburatorului folosit,aprinderea clasica, aici incepe circul pentru carb vechi 4mm pe ambi cilindri si carb nou 4mm pe primul si 3pe al doilea dar dupa cum stiti eu am scarba de carburatoarele noi,am zis.daca aveti platine nemtesti folositi-le ,daca aveti deastea comunitatea europeana lasati-va.

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #41 : August 18, 2015, 07:39:37 pm »
Nu cred ca se poate regla un avans diferit pe fiecare cilindru daca motorul este cat de cat ok.
Dupa ceva studiu procedura dupa care am reglat eu avansul este urmatoarea:
1 se face rost de un comparator cu tija suficient de lunga, si un suport potrivit pentru a monta comparatorul in locul bujiei;
2 se desfac bujiile;
3 se monteaza comparatorul pe cilindrul 1;
4 se cauta punctul de maxim pe comparator;
5 se pune o bujie in fisa cilindrului 1 si se pune la masa;
6 se roteste motorul cu mana;
7 se observa pe comparator unde da scantei bujia;
8 se roteste de platoul de aprindere pana ce scanteia apare cu x mm inainte de maximul aratat de comparator.
Eu am reglat la x = 2,3 mm.
Daca stii sa folosesti un comparator treaba dureaza 10 min maxim.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 370
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #42 : August 18, 2015, 08:26:11 pm »
Neamtul a recomandat "defazajul" dintre cilindri, 4 respectiv 3 la carburatoarele de tip nou (impreuna cu aprindere electronica) nu este inventat de noi

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #43 : August 18, 2015, 09:20:35 pm »
Victor, atat timp cat sistemul biela manivela este un sistem fix, mai exact pozitia relativa intre cele doua pistoane urmeaza aceeasi curba la fiecare rotatie, un avans diferit pe piston mi se pare imposibil. Cand te referi la defazaj de 4 respectiv 3 intre cilindri la ce te referi? 3 si 4 ce sunt?

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 325
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #44 : August 18, 2015, 10:10:57 pm »
La mine sunt 3 mm pms , cu aprindere electronică și carb model vechi ,și merge stas de 6-7 ani
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)