Autor Subiect: Reglare avans aprindere  (Citit de 32023 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #60 : August 27, 2015, 10:37:14 pm »
M-am exprimat un pic neclar, am vrut sa zic faptul ca pe mine nu ma multumeste sa-mi spui ca avansul este de x mm sau grade vreau si o explicatie ca sa te cred. Daca recomandarea vine de la producator asta este inghitim si mergem mai departe. Un atehnic interesat de rezolvarea acestei probleme gaseste pe acest site cel putin 5 sau 6 recomandari cu privire la reglarea avansului. Neintelegand fenomenul, este bulversat si pierde vremea, dar daca i se da si o explicatie, isi poate pune mintea la contributie si poate pricepe pana la urma sau alege macar dupa cum povesteste unul sau altul mai frumos.
Astept pozele cu interes.
PS
Ma gandesc ca un avans variabil pentru aprinderea electronica nu este chiar atat de dificil de imaginat. Stie cineva daca s-a mai discutat/preocupat cineva de asa ceva?

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #61 : August 28, 2015, 12:30:45 pm »
- poze cu dispozitivul meu DDR
- poza (din manual) cu alt model de dispozitiv de encartare
- poza din manual cu explicatii de reglare
- poza din manual (nemtesc) cu semnele de pe fulie

Daca reglezi aprinderea doar dupa semnele de pe fulie si cu dispozitiv, atunci e perfect. Daca nu ai dispozitiv, iti arata cum sa reglezi neencartat si cu cat inainte. Insa cel mai sfant (si testat de mine) este dupa semn de pe fulie si contragreutati encartate. Am verificat apoi cu ceas comparator si eram aproape de ceea ce scrie la manual

 

Offline soare doinel

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 371
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #62 : August 29, 2015, 09:18:21 am »
Victore ai uitat sa spui ca ai un motor original nemtesc cu ambielaj la care nu s-a intervenit niciodata, fara bucsi la biela si care nu a luat nouajnoua de mii de ciocane in cap la rectificare  si la care da nemtii recomandau acum 30 de ani asemenea reglaj al aprinderii ,de fapt nici nu se gasea pe nicaeri termenul de reconditionare a ambielajelor acum 30 de ani , ci înlocuirea lui cu unul nou de fabrica dupa un anumit numar de km si ca sa folosesc un limbaj de mecanic de garaj numai un anumit numar de ambielaje rectificate in ungaria pica pe semne si atunci chiar este nevoie de ceas comparator la ambele tipuri de aprindere.

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #63 : August 29, 2015, 10:02:18 am »
Hmm... aspecte importante de luat in considerare la o viitoare restaurare.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #64 : August 29, 2015, 10:15:49 am »
Nenea Doinel, drept e ce spui insa, eu as avea curajul sa fac reglajul si la un ambielaj rectificat. Cat de mult s-a umblat la el cred ca, cu dispozitivul de encartare va face sa ramana aprinderea in parametrii si marja. Cred, poate ma insel

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #65 : August 29, 2015, 10:37:03 am »
Depinde ce are fiecare prin atelier. Acest dispozitiv necesita un pic de efort pt a fi construit, spre doesebire o bucsa cu filet si un comparator montat in locul unei bujii. Atat timp cat avem echivalenta grade - mm nu cred ca rezultatele sunt diferite.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #66 : August 29, 2015, 11:15:16 am »
Aici te contrazic si sunt si eu putin contrariat. Dupa reglarea cu encartare am verificat cu ceasul comparator si arata undeva la 5 mm inainte de PMS si reglajul cu dispozitivul este facut foarte exact. Nu imi explic de ce insa, daca motorul trage ca un bivol, raspunde la acceleratie, consumul este foarte bun, atunci sunt multumit si nu mai caut explicatii de ce la ceas sunt alte valori

Offline soare doinel

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 371
Re: Reglare avans aprindere
« Răspuns #67 : August 29, 2015, 08:09:11 pm »
O sa ai o mare surpriza ,unele care merg foarte bine pe 3,5 mm altele nu ,merg pe mai bine pe 4mm sau pe 5mm, asta pe platina .lLa cele cu electronica intre 2,5si 4mm si toate merg bine ,trag si consuma normal,ba chiar la Covasna anul acesta i-am reglat aprinderea lui Catana si pe un cilindru avea 1,5mm ,l-am intrebat desigur cum a mers cu ea .a raspuns ca foarte bine a urcat Cheia atat ca nu-i tinea relantiul si nu-l avea picat in baie ,daca -mi permite gluma ,l-am reglat la la 3mm si cred ca ii merge bine daca nu s-a plans pana acum.Ce zice fabricantul la platina valorea de reglaj care-i diferita in functie de tipul motorulu i p63-64 si p65-66 si tipul carburatorului hb2-de la1care cred ca nu il are nimeni p e aici pe la noi pina la 26hb 2-9 ,hb-3-1 dupa 78,  anul 84 cu hb4-1 plus sau minus 0,4mm asta inseamna intre 3,6 si 4,4mm ,nu?Motorul perfectionat dupa 01-85 cu alt ambielaj si piston cu greutate redusa carburator h1-1 care fusese introdus din iulie 84  ,zice asa fabricantul pentru platina; pistonul 1 -4mm pentru 2-3mm  .Pentru aprinderea electronica 21 de grade inaintea pms plus sau minus 1 grad ,dar eu dupa ce reglez un motor de Trabant plec in proba cu el si in functie de cum trage revin asupra reglajului sau nu.Da hai gata cu teoria ,mai murdariti-va si pe maini ,ca asa unde-i farmecul?