la trabant 1.1 am gasit in manual ca dezabrirea spate are siguranta separata de 8A, si curentul este luat din clocul de sigurante, de pe firul care vine de la blocul de cheie. as.a cum se vede aici:
asadar, petnru trabant 601 pe 12V, trebuie procedat in modul dupa cum urmeaza:
luneta cu dezaburire se pune in functiune in modul urmator:
se cumpara un soclu de siguranta si o siguranta de aproximativ 8A (nu cred ca se gaseste ca valoare standard, asa ca se alege cea mai apropiata valoare mai MARE - probabil 10A. in caz de urgenta eu personal speculez ca o sa mearga si una de 5A, dar nu am testat, si exista riscul sa se arda spontan, fara sa existe nici un scurtcircuit) si se instaleaza undeva in masina, preferabil langa celelalte sigurante, ca asa e frumos sa fie toate laolalta, sa isi tina de urat. Cel mai simplu este de cumparat un soclu PE FIR, dar merge orice fel de soclu de siguranta, cu cutie, fara cutie, dezmembrat de pe alta masina, numa' sa fie loc sa-l montezi undeva.
unul din firele de la siguranta se duce pe unde pica bine pana la intrarea intr-un intrerupator (cumparat din comert, de minim 10A, montat unde pica bine). de aici instrcutiunile difera de la buton la buton, in functie de constructia butonului (cu sau fara bec in el, etc...) dar intrerupatorul are cu siguranta un terminal de IESIRE, care se leaga la unul din cei doi terminali ai lunetei. preferabil nu in diagonala prin habitaclu, ca exista risc de sugrumare a pasagerilor cand dai in gropi. eu firele de la boxe le-am bagat de la bord, prin stalpul parbrizului, pe sus pe langa plafon, prin stalpul din mijlocul masinii, pe dupa panoul lateral de la bancheta din spate, si le-am scos in portbagaj.
celalalt terminal al lunetei se leaga cu un fir la masa. inutil, sper, de precizat, ca firul de masa trebuie legat bine la masa, nu cu scuipat. se gaseste undeva un surub care se insurubeaza in caroserie, da nu in partea de duroplast, ca aia nu conduce.
iar celalalt fir de la siguranta se leaga in unul din urmatoarele locuri
a) daca vrei sa nu se inchida dezaburirea cand scoti cheile din contact (nerecomandat, decat daca ai plin portbagajul cu baterii, sau nu esti uituc)
- la siguranta a opta (de la stanga la dreapta), terminalul de SUS (neaparat NU JOS)
- direct la baterie
b)daca vrei sa se stinga dezaburirea cand iei contactul
- la siguranta a saptea (de la stanga la dreata), terminalul de SUS (neaparat NU JOS)
- la blocul de contact cu cheie, firul NEGRU complet ( NU negru-verde)
(==> de fapt firul negru de la contact merge exact la siguranta 7 terminalul de sus, dar nu stiu daca mai este loc pe acolo ca sa mai inghesui inca un fir)
are sens toata epopeea asta scrisa de mine? e clara? sa fac un desen? sa scanez un desen cu creionul facut peste o schema originala de trabant?