Autor Subiect: Articol din CityNews.ro Cluj despre mecanicul Sinay Nicolae  (Citit de 2200 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Trabantul, un lux pe cale de disparitie.

Trabantul a incetat demult sa mai fie o afacere pe piata automobilelor, dar este la ora actuala un moft pentru “baietii de bani gata” si o utilitate pentru persoanele cu deficiente locomotorii.

In Cluj-Napoca, aproximativ 20-30 de persoane cu handicap mentin in functiune o masina Trabant, datorita ambreiajului automat. De cealalta parte se gasesc cei care le refac din capriciu. Nicolae Sinay este cel mai cunoscut printre detinatorii de Trabant, pentru ca se ocupa de refacerea partiala, sau reconstituirea acestor autoturisme in Transilvania. El a refacut pe bucati cateva care au plecat in Canada, Germania sau Italia.

Daca inainte de 1989 importam pana la 1.000 de bucati, reparatorul de masini Trabant spune ca in Cluj mai sunt, la ora actuala, aproximativ 100 de bucati functionale, iar proprietarii sunt fie persone cu deficiente, fie tineri care le folosesc din capriciu.

“E categoria de oameni cu handicap locomotor care le folosesc pentru ca masina are ambreiajul automat si pot sa foloseasca toate comenzile la maini si mai e categoria baietilor «de bani gata», care au deja un Mercedes, dar mai vor si un Trabant” spune Nicolae Sinay, singurul mecanic autorizat de Registrul Auto Roman (RAR) care repara aceste masini in Transilvania.

Trabantul in Canada, ca Hammer-ul in Romania

Trabantul se bucura de succes in strainatate, unde devine un moft pentru cei care vor sa se afiseze. In service-ul sau, SC Trabi Impex SRL, Nicolae Sinay a reconstituit, in urma cu un an, un autoturism Trabant vechi din 1966, iar cu 1.200 de euro l-a adus la valoarea de 20-25.000 de dolari.

“Anul trecut am reconstituit o masina Trabant care a fost dus in Canada. Unui baiat care sta acolo de vreo 20 de ani i-a lasat bunicul ca mostenire un Trabant, l-am refacut complet, cu piese din Ungaria si ce am gasit originale prin Cluj, si el l-a dus in Canada pe «picioarele lui». Zice ca acolo ar costa vreo 20-25.000 de dolari, dar el nu vrea sa-l vanda ca e de la bunicul sau. Acolo se uita dupa el ca aici dupa un Hammer” povesteste Nicolae Sinay.

A intretinut Trabantul fostului viceprimar Boros Janos

”Acum am doua afara in lucru. Proprietaru unuia dintre ele mai are un Audi A8. Intr-o vreme ii intretineam Trabantul si viceprimarului Boros Janos. Mai am unul in curte pe care l-am facut pentru Italia, omul mi-a platit, dar de un an si jumate n-a mai venit dupa el si nici nu stiu cum sa iau legatura cu el ca e surdo-mut, se mai dau baietii pe aici cu el” marturiseste Nicolae Sinay.

Pentru unii clujeni, masina Trabant a fost transformata intr-un accesoriu static. “Am mai facut un Trabant pe post de pitic de gradina, la cineva care l-a avut demult si acum s-a ajuns cu vila si cu de toate si in gradina a vrut sa-si puna masina pe post de pitic” spune amuzat Sinay.

Rabla "aspira" Trabantul

Cu toate ca din 1990 aceasta marca de masini nu se mai fabrica, modelele ramase pe piata sunt "aspirate" prin Programul Rabla si putini sunt cei care mai investesc in reconditionarea Trabantului.

“A scazut mult numarul de bucati cu programul Rabla. Inainte mai cumparai si cu 3-4 milioane un Trabant, il puneai la punct si ieseai bine. Acum nu le mai cumpara nimeni ca mai bine le dau la Rabla si apoi tichetul il vinde poate cu si mai mult de 10 milioane de lei. Acum mai vine cate un baiat si-mi cere un trabant la 2-3 milioane si sa si mearga si-i spun, «mai copile bicicleta cu care ai venit costa 8 milioane si tu vrei o maisna cu doua milioane si sa si mearga?»” apreciaza Nicolae Sinay.

In Cluj, cel mai performat model este un Combi, cu motor Volkswagen Polo de 1100. “Am facut unul, cel mai performant din Cluj, cu motor de Volkswagen Polo 1100 pentru un baiat. L-am reconstituit si asa merge cu el pana la 120 km/h numai ca e usoara si n-are stabilitate” apreciaza cel care si-a cumparat primul trabant la doar 23 de ani.

“Acuma daca as lua un Mercedes n-as fi asa fericit ca si atunci, la 23 de ani. In anii aia cand era ceva sa ai si o bicicleta, asa drag mi-era ca-mi venea sa dorm in el noaptea”, adauga cu entuziasm Nicolae Sinay.

Astazi, Trabantul este un brand pe cale de diparitie. “De prin 2000 tot mai putine am si am trecut pe Dacii si pe alte masini. Candva 80% erau Trabant si restu' alte masini. Acum e invers”, isi aminteste Sinay de perioada de glorie a acestor masini.

Alina Mihut
___________________________________________
Articol preluat de aici: http://www.citynews.ro/cluj/chestiunea-zilei-15/trabantul-un-lux-pe-cale-de-disparitie-113755/

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Articol din CityNews.ro Cluj despre mecanicul Sinay Nicolae
« Răspuns #1 : Mai 21, 2011, 02:16:56 am »
foarte adevarat ce zice omul , si este valabil pentru toate zonele tarii
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Răspuns: Articol din CityNews.ro Cluj despre mecanicul Sinay Nicolae
« Răspuns #2 : Mai 21, 2011, 09:57:49 am »
ehee,domnu' Sinoy, este un om de treaba, te ajuta la nevoie, :hello2:.Din pacate in ultimul timp are probleme mari de sanatate   :crybaby2:  Pentru el toata stima si respectul :wav: si sa speram ca se va face bine  :icon_thumleft:
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)