Autor Subiect: Modificari drastice in noul cod rutier (04.2013)  (Citit de 2255 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Modificari drastice in noul cod rutier (04.2013)
« : Aprilie 02, 2013, 07:16:26 pm »
7500 RON amendă? MODIFICĂRI DRASTICE la Codul Rutier: totul despre noile amenzi, maşinile cu numere ”de Bulgaria” şi examenul auto

Ministerul Afacerilor Interne a lansat astăzi în dezbatere publică noi propuneri de modificare a Codului Rutier. Persoanele care au domiciliul în România ar urma să aibă dreptul să circule în ţară cu maşini înmatriculate în străinătate doar 30 de zile, apoi fiind obligate să le înmatriculeze în România. Alte propuneri se referă la suspendarea permisului de conducere pentru cei care nu îşi plătesc amenzile la timp, la introducerea de camere video pe maşinile pe care se dă examenul auto sau la apariţia unei noi trepte de amendă, pentru depăşirea vitezei legale cu 60 de kilometri la oră.


 Proiectul de lege prevede ca autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute de persoane care domiciliază sau au reşedinţa în România sau de firme care au sediul aici, să poată circula cel mult 30 de zile în România, de la data înscrierii în circulaţie sau a dobândirii proprietăţii.

“Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul ori reşedinţa în România, pot fi conduse pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului sau de la data înscrierii în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în alte state”, se arată în proiectul de lege al MAI.

Această prevedere a fost propusă de Poliţia Rutieră încă din 2012, din cauza unui fenomen care a luat amploare în ultimii ani –  înmatriculările de maşini din România, în Bulgaria. Românii au apelat tot mai des la această practică, pentru evitarea taxei de primă înmatriculare.

În 2012, poliţiştii români opriseră în trafic peste 42.000 de maşini înmatriculate în Bulgaria, acesta fiind cel mai mare număr de maşini înmatriculate în străinătate care circulau pe teritoriul României. Poliţia vizează, prin această propunere, mai ales eliminarea unor efecte apărute ca urmare a acestei portiţe de scăpare cu înmatricularea în Bulgaria. Conform Poliţiei, multe astfel de maşini sunt folosite la comiterea de infracţiuni, iar mulţi dintre şoferii care conduc astfel de maşini produc accidente sau nereguli în trafic, fără să poată fi traşi la răspundere.

Proiectul de lege mai propune, pe lângă această interdicţie, şi obligaţia persoanelor care conduc maşini înmatriculate în strănătate să prezinte poliţiştilor, la controalele rutiere, un act care să dovedească titlul cu care deţin autovehiculul. Acest act trebuie însoţit de o traducere legalizată în limba română. Sancţiunile pentru nerespectarea acestei reguli includ reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numerele de înmatriculare.

Cine nu plăteşte amenzile plăteşte cu permisul. Măsuri dure antialcool şi antiviteză

Proiectul de lege mai propune ca şoferii care nu îşi plătesc amenzile în 90 de zile de la data comunicării procesului verbal de contravenţie să rămână fără permis de conducere. Şoferii trebuie să transmită Poliţiei dovada că au plătit amenda la termen, altfel riscă această sancţiune.

Amenzile se înăspresc în noul Cod Rutier propus de MAI. Astfel, amenzile pentru încălcarea gravă a unor norme rutiere, precum neacordarea de prioritate pietonilor, nerespectarea limitelor de viteză, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice (dacă alcoolemia este sub limita penală), sunt majorate la clasa a V-a de sancţiuni. Totodată, pentru aceste abateri este propusă suspendarea permisului de conducere pe o perioadă de 4 luni (până acum perioada maximă era de 3 luni).

Clasa a V-a de amenzi se aplică în prezent doar firmelor, nu şi persoanelor fizice. Este cea mai dură clasă de amenzi, cu sancţiuni între 21 şi 100 de puncte contravenţionale. Un punct contravenţional este egal cu un punct de amendă, care valorează 75 de lei, adică 10% din salariul minim brut pe economie (750 de lei). Astfel, amenzile pentru abaterile descrise mai sus ar putea varia între 1.575 de lei şi 7.500 de lei.

MAI propune de asmenea introducerea unei noi trepte privind limita de viteză. Astfel, depăşirea cu 60 km/h a limitei de viteză va fi sancţionată tot cu amendă de clasa a V-a, cuprinsă între 1.575 şi 7.500 de lei, concomitent cu suspendarea permisului de conducere pentru 4 luni. Până acum, treapta cea mai mare de depăşire a limitei de viteză era de 50 km/h.

Examenele auto, cu cameră video în maşină

O altă modificare a Codului Rutier, propusă de MAI, este introducerea de camere video pe maşinile folosite la examenul auto pentru permis. Mopedele şi motocicletele vor fi exceptate de la această nouă regulă, menită cel mai probabil să elimine corupţia.

În cazul persoanelor care produc accidente auto în urma cărora există victime, iar procurorul propune neînceperea urmăririi penale sau judecătorul dispune achitarea, permisul de conducere este suspendat pentru 6 luni, mai propune MAI.
_________________________
gandul.info

Offline Licu

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 225
Re: Modificari drastice in noul cod rutier (04.2013)
« Răspuns #1 : Aprilie 03, 2013, 08:38:44 am »
Fără număr şi pentru bătăi în trafic,fuga de la locul accidentului,etc
Have a nice day!

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Modificari drastice in noul cod rutier (04.2013)
« Răspuns #2 : Aprilie 03, 2013, 09:37:26 am »
Aia cu bataia in trafic nu prea tine de rutiera,ci de ordine publica si oricum poate fi sanctionata de orice fel de politist conform legii 61/91.
Sa ma scuze cei care au masini inmatriculate in alte state si le tin si circula asa cu ele,dar mie mi se pare o treaba foarte buna,sunt satul de toti papaciocii in trafic cu catarage de bulgaria,de toti tiganii cu cazane inmatriculate in bulgaria care produc accidente si nu au nici un stres,plus de infractorii care opereaza cu acest gen de masini si de scuza politistilor cand aud de nr de bulgaria.
Legat de restul nu imi fac probleme,in 8 ani de cand am permis nu am luat o amenda sau vreun avertisment scris,sunt de parere ca atat timp cat iti vezi de treaba la volan nu ai probleme sau sa se ia politistul aiurea de tine in trafic,mie unul nu mi s-a intamplat niciodata.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Modificari drastice in noul cod rutier (04.2013)
« Răspuns #3 : Aprilie 03, 2013, 10:36:53 am »
Pe mine m-au oprit să mă verifice pe Cub care arată ca un moped dar e cu totul altceva. M-a oprit un agent de circulație și mi-a cerut actele la Cub. A văzut că am număr de înmatriculare și zicea de ce nu l-am trecut la primărie. I-am zis că e de 90 cmc și a zis „atunci, în acest caz vă rog s-mi prezentați și permisul de conducere”. I-am dat toate cele... am zis că asigurarea e valabilă și e în talon, a zis că nu e nevoie, și-a cerut scuze și m-a lăsat să plec. Ce nu-mi convine mie este că cei de la PHD de exemplu, au scootere de care știu exact starea lor. Cunosc pe cineva la un service moto care are 10 PHD-uri pe lună. Nu bagă bani deloc în ele. Cadre rupte, sudate artizanal, nu merge sistemul de lumini, frânele, sunt strâmbe toate și cel mai important, cutia cu care sunt cărate Pizzele nu sunt reglementate. Au colțuri ascuțite și cadrul de Al sau oțel. Pe ei nu-i oprește nimeni că dau șpăgi la greu. Am auzit că ar fi ceva mână-n mână dar nu mă pronunț. Oricum, realitatea e clară. Și vorba ta, dacă nu faci măgării, poate fi amenda și 10000 RON. Bine că măcar fac ceva în privința examenului auto/moto.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html