Autor Subiect: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii  (Citit de 75828 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #30 : Noiembrie 18, 2011, 08:35:39 pm »
Mah .... ar fi ZUPER daca am face acest schimb !!! Crezi ca poti da de urma unuia de tip vechi? Nici io' nu-s tare impacat cu gandul de a-l gauri   :sad3:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #31 : Noiembrie 18, 2011, 10:53:53 pm »
Exact, nu te grabi. Pacat de carter (cum ziceam si mai devreme). Trebuie sa mai apara unul si atunci il cumperi sau faci un schimb ;)

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #32 : Noiembrie 18, 2011, 10:55:53 pm »
Ti-am spus... Incerc... daca nu iese te anunt... ca sa stii sa nu stai sa astepti.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #33 : Noiembrie 19, 2011, 09:25:21 pm »
1- cartere de tip vechi gasim (si) la remat la noi... io l'am lasat pe ala din care am scos ambielajul...  posibil s'am  si io pe la tara... :wave:.. da' nu-mi cere nimeni...
2- eu am gasit ambielaj reconditionat, cu rulment cu bile 6206,  care are tras santul ala cu segment in el... deci, depinde de ce ,,model'' de ambielaj este.

3- la ambielajul de tip nou: bine, are stifturi mici pe camasa rulmentului.. bine, are boltul ala pus in mijlocul piesei de aluminiu.. DAR: piesa de aluminiu se misca intre rulmenti, da??? e, daca piesa MEDIANA sta fixa si  rulmentii nu au segmenti d'aia s'o ia razna ambielajul, atunci CE TINE, cum ziceti voi, la asta nouu, rulmentii sa nu se miste apoi, ambielajul???
..ia, care stie zice.... :blob5:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #34 : Noiembrie 19, 2011, 09:33:21 pm »
  piesa de aluminiu are rol de etansare intre jumatatile carterelor, ca altfel amestecul aer-benzina ar merge de colo-colo si nu ar urca in cilindri; da, bine, asta stiam toti. acuma: piesa asta ramane pe loc si nu se misca niciunde intre rulmenti! cum o sa se miste, frate?!
  iar al doilea, daca citeai tu tot (recunosc ca-i un subiect destul de stufos, mai ales daca nu poti pierde atata vreme p-aci, cum fac eu!  ;D ), ai fi vazut ca s-a dat raspuns la intrebarea ta: rulmentii, la modelul nou, sunt pe bile, nu pe role si asa fiind, nu au miscare laterala, deoarece bila merge pe canalul ei, spre deosebire de rulemntii cu role, unde aceste role rulau pe miezul ambielajului(deci fara camasa interioara) si nu fac corp comun cu camasa exterioara, care e o piesa independenta si care se poate da la o parte, separat. am raspuns?!  :P
   p.s. - acelasi raspuns, dat de george, numai ca 39 de secunde mai tarziu!  =))

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #35 : Noiembrie 19, 2011, 09:34:00 pm »
Ambielajul de tip nou are rulmentii centrali pe bile si nu pe role cum e cel vechi. Rulmentii pe role au camasa exterioara flotanta si se poate scoate afara. La aia cu bile nu. Deci... nu mai e nevoie de segment pentru blocarea axiala a ambielajului in carter. Strangerea intre cartere e suficienta. Si anti rotire au stiftuletele alea mici. Deci aia e... Asa a fost original... reconditionat poti vedea orice. D'aia si ne tin intre 25 si 10.000 km.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #36 : Noiembrie 19, 2011, 10:03:16 pm »
..greuu..

deci: astia tip nou sunt presati de carter.. buuun..si nu se misca nici interiorul.. la aia vechi camasa e fixata.. buun.. si totusi, CE opreste ambielajul  sa nu se miste lateral este, in afara rulmentului mare-cu segment,  actiunea saibei ondulate cuplata si cu actiunea saibelor mari in contratimp, fixate de capacul cu trei surube.

-deci problema cu care se zbatea gusterul la inceput nu prea isi avea rostul, nu era o problema..
- miezul- era miez, se fixa cu un surub... rulmentii interiori se invarteau bine si singuri, ca MIEZUL LOR NU PLECA NICAIERI, deoarece miezul ambielajului e tinut PE LOC de ansamblul de care zic mai sus... :blob5:
« Ultima Modificare: Noiembrie 19, 2011, 10:08:41 pm de LIVIU/RATB »
popandau de trabante

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #37 : Noiembrie 19, 2011, 10:07:00 pm »
3- la ambielajul de tip nou: bine, are stifturi mici pe camasa rulmentului.. bine, are boltul ala pus in mijlocul piesei de aluminiu..

 DAR: piesa de aluminiu se misca intre rulmenti, da???

mda, n'am zis tot: se misca atunci cand nu e pus ambielajul...dar aveam deja in minte schema generala cu ce vroiam sa zic mai incolo... am zis la sfarsit..
popandau de trabante

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #38 : Noiembrie 19, 2011, 10:07:35 pm »
Arcul ala de care zici are acel rol de a prelua din sarcina axiala asupra ambielajului. Dar daca seibile alea ar fi suficiente sa faca treaba asta... de ce au pus segmenti pe rulmentii centrali la ambielajele de tip vechi care aveau ca si cele noi aceste seibi (arcuri)?
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #39 : Noiembrie 19, 2011, 10:14:34 pm »
..atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???
si de ce au schimbat modeloul de ambielaj??? cu asta nou??
de  ce e nevoie, totusi de saibile alea de care zic?? ca doar ca sa-l opreasca sa o ia in stanga e rulmentul de la aprindere...in dreapta- de la volanta.. care sunt fixe...
..deci FARA arcul ondulat de care zic ambielajul- cu toti rulmentii tip nou, cum stim, o ia razna...- la gusteru nu e cazul deloc... deci partea cu stifturile gaurite prin carter n'are rost... io zic ca e abureala  'a la Adrian...
..e mai mult de vorbit/cercetat. :blob5:
popandau de trabante

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #40 : Noiembrie 19, 2011, 10:22:16 pm »
..atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???
si de ce au schimbat modeloul de ambielaj??? cu asta nou??
de  ce e nevoie, totusi de saibile alea de care zic?? ca doar ca sa-l opreasca sa o ia in stanga e rulmentul de la aprindere...in dreapta- de la volanta.. care sunt fixe...
..e mai mult de vorbit/cercetat. :blob5:

Nu stiu la ce gauri de gaze si alte alea te referi. Ideea e ca orice rulment pe bile preia o forta axiala asupra lui... prin simplul fapt ca nu ies bilele din camasi. DAR!!!!!!!!!! Stim cu totii ca rulmentii specilaizati pe forte axiale sunt cei conici cu role! Asa ca, e un factor de siguranta ca au lasat acele seibi cu rol de arc. Intelegi? Se calculeaza astea. Probabil daca puneau in capetele ambielajului rulmenti conici dispusi in O nu mai aveau nevoie in veci de nici un fel de arc, opritor, segment, s.a. Dar cum Sachsenring a facut in asa fel incat linia de producite / tehnologia de productie sa nu se schimbe cu aducerea imbunatatirilor (pentru ca, costa), au preferat sa lase acele seibi care deja le aveau si le produceau. Sunt multe aspecte la care noi nici nu ne putem gandi. Oricum, totul se rezuma la bani.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #41 : Noiembrie 19, 2011, 10:24:45 pm »
sunt obosit dupa impuscaturile alea din pedure.

Rectific: gauri date in cartere... :blob5:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #42 : Noiembrie 20, 2011, 12:20:41 am »
   clar ti-ai luat vreo bila si-n cap!  :-X eu am dovada in boxa: am ramas in pana anul trecut, prin noiembrie, pe langa fundulea; ambielaj calat. avem unul acasa, model vechi. adus, desfacut, incercat sa pun la loc: n-a mers - aveam carter model nou! si ca ma gandesc: scot segmentii aia si aia e! Nu?! ba da, ca ambielajul a intrat. si pana la urma a si pornit masina...desi mergea ca un.. naspa, inecata, incet, consum mare, cu scartaituri si tot tacamul . atata ca am calat ambielajul respectiv in nu mai mult decat 15 km. cand desfac, ce constat:  rulmentul central dinspre volant plecase de la locul lui si se freca de stifturile suberelor, de suber cu totul! fier pe fier, normal ca n-a fost ok... pilitura de la suber, de la stifturi...asadar, desi toate saibele erau la locul lor, totul fusese pus BINE, numic nu l-a putut tine in loc pe incapatanatul ala de rulment s-o stearga de la locul lui! pana la urma s-a calat, ceea ce a dus, implicit, la blocarea ambielajului!
   DECI: sa nu-mi spui tu mie ca e ok si fara gauri, stifturi si chestiile alea ca sa sa pui ambielaj model vechi pe carter model nou!!! ambielajul ala n-avea pic e joc si, pt o prostie si pt ca n-am stiut, acuma trebuie sa-l desfac si sa schimb rulmentul ala!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #43 : Noiembrie 20, 2011, 09:07:01 am »
''.....atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???''

Cred ca stiu la ce te referi. Am vazut si eu cartere de care zici, numai ca gaurile nu erau din fabrica. Erau date de unii, deoarce credeau ca are o ungere mai buna. De fapt erau doua gauri, date in partea de sus a carterului, exista o scobitura cum te uiti de sus (chiar sub piston), acolo de obicei (se obseva la demontare), se acumuleaza o mica balta de ulei ;) Asa ca ''mesterii'', dadeau o gaura in fiecare adancitura pentru a permite uleiului sa circule.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #44 : Noiembrie 20, 2011, 12:18:13 pm »
Hai ca am fost sa fac un set de poze STOK la cartere din toate pozitiile,sa vorbim pe CLAR. Sa vad daca am si un ambielaj tip vechi sa il pozez si atunci copiati poza care va intereseaza,puneti in paint o sagetica rosie si iaca facem treaba buna. Revin intr-o ora ca am carterele la office  :icon_rabbit:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan