TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Tuning => : moskyno93 December 03, 2013, 03:55:24 PM

: Trabant pe injectie
: moskyno93 December 03, 2013, 03:55:24 PM
Salutare colegi. Acum cateva zile ma gandeam la ce o sa fac eu la proiectul de licenta din anul 4, si am ajuns la concluzia ca vreau sa modific motorul de la trabantelul meu. As vrea sa-l imbunatatesc cu un sistem de injectie, monopunct bine inteles. Mai este careva care a incercat asa ceva la un motor in 2 timpi? Sfaturi,sugestii etc. Pe youtube am vazut cateva filmulete dar nu specifica de la ce masina provine sistemul de injectie. Eu ma gandeam sa iau de pe un opel astra f cu pe motorul c14nz, injectorul ECU si toti senzorii aferenti. Si ma mai gandeam : sa-i montez o pompita de aia de ulei ca la motoarele de pe motocilete (tot 2t) ca amestecul sa se formeze imediat dupa injector si inainte sa intre in carter pt a nu solicita prea mult diuza de injectie? Sau pot linistit sa ii fac amestecul in bidon ca si pana acum?
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 December 03, 2013, 03:57:34 PM
Cer scuze pt o a 2-a postare. Mentionez ca voi raspunde un pic mai greut deoarece laptopul meu acum e in rai si sunt constrans sa mai imprumut de la colegii din camin:)):)) dar orice idee si orice sfat este binevenit si nu voi ezita sa nu-l citesc.
: Re: Trabant pe injectie
: mircea_storm December 03, 2013, 05:27:22 PM
functia "cautare" din dreapta sus poate face minuni  :icon_cheers:

s-a mai discutat.. ia si arunca un ochi, vezi la ce concluzii au ajuns altii
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,2334.45.html (http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,2334.45.html)
: Re: Trabant pe injectie
: victor December 03, 2013, 07:06:59 PM
Multumesc Mircea de atentionare.
Pe acel topic se discuta (initial) despre carburator si sa ajuns la injectie. O sa lasam acest topic in care se va discuta doar despre acest sistem, injectie.
Spor la discutii (tehnice :P )

Clipurile cu pricina


Projekt 600i (http://www.youtube.com/watch?v=C7iPmwMWd_s#)
Trabant 600i (http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg#)
: Re: Trabant pe injectie
: mircea_storm December 04, 2013, 10:07:21 AM
Victor, am pus linkul de la pagina unde un om a cautat, a studiat, si a ajuns si la o concluzie  :glasses9:

Au ajuns altii pe Luna.. nu se poate pune o injectie pe Trabant ?..  :laughing7:
: Re: Trabant pe injectie
: victor December 04, 2013, 10:15:25 AM
Victor, am pus linkul de la pagina unde un om a cautat, a studiat, si a ajuns si la o concluzie  :glasses9:
atunci lasam si pentru altii care nu au ajuns inca la o concluzie :P
: Re: Trabant pe injectie
: pater rafail December 04, 2013, 08:17:27 PM
   daca cu injectia la trabant pot fi dubii, luati seama ca nici cu ajunsu' pe Luna nu sunt toti de acord! http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracies (http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracies)  : ))
: Re: Trabant pe injectie
: Bong December 05, 2013, 11:10:56 AM
nu poți să faci asta cu injecția de c14nz. un motiv simplu ar fi că ecu-ul știe de 4 cilindrii, nu de 2.

singura modalitate prin care poți s-o faci să și meargă calumea este cu un ecu standalone, care trebuie programat fix de la 0, rampă de injecție custom cu 2 injectoare și eventual injector de ulei pe ea sau înainte.
cu un standalone poți să programezi exact injectorul pentru ulei cât să bage în funcție de debitul celor 2 de benzină, proporția fiind prestabilită. același principiu ca la injecția apă\metanol sau N2O.

cel mai ieftin ECU standalone este Megasquirt1 care este o mizerie și costă 185 GBP fără shipping, dezasamblat. http://www.ebay.co.uk/itm/MegaSquirt-1-Mappable-Standalone-ECU-Kit-MS-I-/310774698071?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485b9d9057 (http://www.ebay.co.uk/itm/MegaSquirt-1-Mappable-Standalone-ECU-Kit-MS-I-/310774698071?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item485b9d9057)  . mai trebuie asamblat, programat și eventual câțiva senzori.

prețul pentru un ecu standalone de calitate cu montaj și programare e pe la 2000 euro în București.

varianta asta funcționează 100%, numai că nu o să bage nimeni 2000 de euro în electronică la un motor de 50 de euro, doar ca să demonstreze ceva. dacă electronica folosită nu e programabilă, și nu e programată corespunzător, nu o să meargă niciodată bine o aplicație custom, cum e aceasta.

desigur, dacă te pricepi și cu așa ceva te ocupi, costurile scad dramatic, dar tot nu e fezabil, în opinia mea, costurile de mai sus fiind exclusiv pentru partea electronică, rampa de injecție custom, cu injectoare etc pompe de combustibil și de ulei fiind alte costuri, altă distracție, ca să...meargă mai bine un motor care costă 50 eur ? nu prea merită. de banii ăștia pui un motor mai de doamne-ajută în 4 timpi, 4 pistoane pe injecție și îl și omologhezi.
: Re: Trabant pe injectie
: victor December 05, 2013, 12:59:09 PM
@BONG , cred ca prietenu moskyno93 va face acest motor doar ca si proiect de liceenta, nu stiu insa daca il va face si fizic.
SUnt costuri la asa ceva, iar ca sa il si faci functionabil (nu mai zic fiabil) este un pic de munca.
: Re: Trabant pe injectie
: Bong December 06, 2013, 01:07:09 AM
@BONG , cred ca prietenu moskyno93 va face acest motor doar ca si proiect de liceenta, nu stiu insa daca il va face si fizic.
SUnt costuri la asa ceva, iar ca sa il si faci functionabil (nu mai zic fiabil) este un pic de munca.

ca să îl faci funcțional și fiabil varianta cu standalone este singura posibilă. este singura schemă pentru a funcționa 100% corespunzător o aplicație 100% custom. ar crește mult fiabilitatea acestui motor, practic amestecul fiind făcut perfect de fiecare dată. se pot face 2 hărți, una de vară una de iarnă cum ar veni, la care să difere cantitatea de ulei injectată. evident, aici uleiul având rezervor separat, hărțile fiind selectabile la buton.

dacă vrea să-l facă strict ca proiect în autocad sau alt soft asemănător, schema am descris-o mai sus. rampă injecție custom cu injector pe fiecare piston + injector ulei, schema injectorului de ulei fiind asemănătoare cu injecția de apă\metanol. găsiți pe net documentație gârlă.

în realitate, cea mai mare problemă în folosirea unei injecții de pe o altă mașină, pe lângă faptul că nu prea există automobile pe injecție în 2 pistoane (există, gen fiat 500 0.8 twinair, dar foarte puține) de pe care să o iei, de pe 3 sau 4 pistoane fiind exclus din start din motive evidente, este simpla sondă lambda. cea de pe galeria de evacuare, al cărei rol este calcularea amestecului aer-combustibil. când o să citească noxele (amețitoare) ale fumului de 2 timpi o să dea shut-down direct motorului sau o să se ardă, noxele de 2 timpi fiind radical diferite din punct de vedere chimic față de cele de 4 timpi.

acum, de făcut, s-au făcut kituri mai mult sau mai puțin complexe față de ce am descris eu de injecție pentru motorete de 2 timpi, da' pentru motorete.cel mai simplu din punct de vedere conceptual este cel de la athenaparts, dar este pentru 50cmc. http://www.athenaparts.com/eng/blog/2SDI-direct-injection-combustion-control (http://www.athenaparts.com/eng/blog/2SDI-direct-injection-combustion-control)

ecotrons au unul ceva mai complex, dar este tot pentru motoare mici. http://www.ecotrons.com/products/2_stroke_small_engine_fuel_injection_kit/ (http://www.ecotrons.com/products/2_stroke_small_engine_fuel_injection_kit/)

vorbim de motoare de 49cmc capabile de 15-16.000rpm.

morala este că oricum ai da-o nu se poate folosi o injecție de pe 4 timpi, care să și funcționeze corect.

dacă vrea colegul să facă un proiecțel de licență și are ceva bănuți de dat pe el, un motor Genesis de Yamaha de 750 cmc cu 5 supape pe cilindru se găsește cu vreo 100-200 eur complet, 120cp și 14-15k rpm, o punte spate de pe un Damas se poate adapta la Trabi, un cardan custom se poate face cu o mână stabilă și un aparat de sudat, motorul în spate, tracțiunea în spate, și uite de unde sare un Trabi numa bun de circuit :D. vezi principiul aplicat pe un Tico la Craiova (pe care puntea de Damas se potrivește la fix), dar cu motor de GSX-R. tico baboi (http://www.youtube.com/watch?v=bS-omQzeSJc#) . se găsesc detalii despre proiect pe net.
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 December 11, 2013, 02:50:37 PM
Poate ca inca nu stiu chiar foarte foarte multe despre ecu-uri. Dar nu stiu de ce tot tind sa cred ca ar merge, asta deoarece este injectie monopunct iar comanda principala catre ecu e de la senzorul de la axul cu came apoi de la ecu la injector. Nu? Nu este injectie multipunct,care sa aiba o harta de injectie mai complexa si grea de modificat.
: Re: Trabant pe injectie
: Bong December 12, 2013, 04:25:49 PM
Poate ca inca nu stiu chiar foarte foarte multe despre ecu-uri. Dar nu stiu de ce tot tind sa cred ca ar merge, asta deoarece este injectie monopunct iar comanda principala catre ecu e de la senzorul de la axul cu came apoi de la ecu la injector. Nu? Nu este injectie multipunct,care sa aiba o harta de injectie mai complexa si grea de modificat.

un calculator atât de rudimentar de injecție nu prea poate fi programat decât cu scule speciale pentru „vechituri”. doar Racing Code au așa ceva în România după cunoștiințele mele. cu toate acestea, nu cred că un calculator cu o putere de procesare atât de mică ar suporta injecție suplimentară de ulei. problema cea mai mare aici e să faci sistemul de injecție al uleiului, asta dacă nu vrei să faci amestec tot în rezervor.din nou, trebuie să ții minte faptul că în momentul în care tu faci injecția pentru 4 pistoane să dea în 2, ai o problemă. singura soluție extra low cost pe care o văd eu este să iei injecția de pe ceva vechi de 1.2-1.4, 2 din injectoare să le pui să scuipe pe un retur spre rezervor, sonda lambda nu o legi și speri să meargă ok și fară, iar cu aprinderea...nu știu ce faci. aici să vorbească cineva care se pricepe la electronică. așa ai avea șanse să funcționeze o injecție rudimentară, în condiții de amestec făcut tot în rezervor, cu pompă de benzină în rezervor, dar tot trebuie să fabrici custom sistemul de alimentare, sistemul de injecție, cu retur la 2 injectoare, rampa de injectoare și aprinderea, și există riscul să meargă prost spre deloc. mai bine ți-o încerci cu ceva injecție mecanică. ai avea șanse mai mari de reușită dacă vrei să faci ceva low-cost. varianta care să funcționeze corect e descrisă mai sus dar sare de 1000 de euro cu cele mai ieftine componente, și cu manopera făcută de tine.
: Re: Trabant pe injectie
: pushtiu December 12, 2013, 04:47:25 PM
salutare,
    nu ma pricep eu foarte bine la astea, dar as vrea sa adaug la ceea ce a spus bong, care este foarte bine informat, ca se poate face calculatorul megasquirt1 mult mai ieftin decat in site-ul postat... pe forumul oltcit este cineva care a inceput un proiect asemanator, iar costurile pentru calculator au ajuns undeva la 200 ron, dar trebuie sa ai putina indemanare la lipit.
placa se poate achizitiona de aici: http://www.epsicom.com/produse.php?Search=&text=megasquirt (http://www.epsicom.com/produse.php?Search=&text=megasquirt)   , iar componentele cica ar ajunge la vreo 150 ron. partea buna la astfel de calculator este ca ai putea cumva programa si injectia de ulei probabil, dar partea mecanica probabil este putin mai dificila.
: Re: Trabant pe injectie
: @Ll13n December 12, 2013, 08:34:02 PM
Nu stiu acest calculator cum controleaza injectoarele, dar tin sa cred ca s-ar putea realiza cu un microprocesor de tip Arduino, un cablaj electronic si multe teste si incercari. Programarea procesorului este relativ usoara, mai greu este de gasit algoritmul ideal pentru injectie. Mai departe se poate controla momentul si cantitatea injectata in functie de temperatura motorului si cea exterioara, cantitatea de ulei la fel, in functie de temperatura, soc automat etc. Idei ar fi destule, eu la vara mi-am propus sa fac un proiect pentru traby cu-n arduino. Timp sa fie, microprocesorul in sine costa relativ putin, in functie de model variaza intre 50-200 RON, cablajele si releele sunt relativ ieftine, programarea daca am timp la vara m-as baga la un proiect de genul, ar mai ramane pretul injectoarelor si montarea lor.
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 December 15, 2013, 10:38:46 PM
Se pare ca nu prea ma fac inteles. Greseala mea. Vad ca voi tot imi da-ti sfaturi despre injectie multipunct(3-4-6-n injectoare) dar eu vreau sa adaptez o injectie monopunct cu un singur injector,defapt...e un carburator mai sofisticat ce are in el un injector.... Nu pun in dubiu ca nu stiati ce e injectia monopunct dar nu cred ca a-ti luat in calcul mentionarea aceasta.Astept sfaturi in continuare.
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 April 08, 2015, 03:45:37 PM
  :hiding: Dupa o cercetare mai amanuntita am ajuns si la niste rezultate. O sa folosesc un ecu de injectie si injectie de pe un golf 3, aprinderea va fi controlata mecanic(delcou) iar semnalul pt injectie il voi lua direct de pe fulia de la ambielaj. Am discutat proiectul si la facultate cu unii profesori de SAC ( sisteme de alimentare cu combustibil) ce-i drept mai mult pe foaie. Nu trebuie modificat nimic in ecu ci trebuie doar facute calculele pt prelucrarea fuliei  foarte bine si amplasarea celorlalti senzori  in zonele aferente. O mica problema ar si cu sonda lambda dar cred ca vom gasi si un loc pt amplasarea ei astfel incat sa o pacalim sa citeasca alte valori( favorabile mie) decat cele reale ale motorului, si asta pt ca prezenta uleiului ars in gazele de evacuare al influenta mult cantitatea de O2 citita de sonda,ceea ce ar duce apoi la un amestec sarac.
: Re: Trabant pe injectie
: remi April 08, 2015, 10:16:15 PM
ce putem sa spunem ,decat succes in experiment ,si suntem curiosi de proba finala pe un trabi
: Re: Trabant pe injectie
: andrei.cociuba April 17, 2015, 10:57:01 AM
Am avut si eu acceeasi idee in cap de mai bine de un an de zile.

a stat pe tusha ideea ca eu la tehnica automobilelor rutiere sunt autodidact, si nu stiu cum ar trebui calculate injectiile astea in functie de parametri masurati ai motorului (turatie, avans aprindere, sonde lambda, etc...)

totusi, aceste cunostinte care mie imi lipsesc sunt in intregime lucruri care pot fi programate si reprogramate in logica software a aparatului, asa ca m-am gandit un pic la cum ar putea sa arate constructia hardware a unui astfel de ECU de la zero.

la mine in cap totul se face cu un ARDUINO DUE, care e mai rapid si are mai multa memorie, si diverse facilitati care sunt de folos atunci cand vrei sa faci chestiile sa reactioneze instantaneu (intreruperi externe pe toate piciorusele, de exemplu).

cand logica este suficient de optimizata, se poate trece la ceva integrat care e mai putin flexibil, dar face ce trebuie foarte bine.

rahatul e ca instrumentul cu pricina (arduino due)e destul de sensibil la sursa de alimentare cu curent (3.3 Volti) si se poate arde usor daca e abuzat, asa ca ar trebui sa aiba o sursa de alimentare oarte bine proiectata ca sa fie fiabil, si trebuie probabil sa fie izolat electric de mediul destul de poluat cu tensiuni si frecvente inalte, al unui automobil din generatia trabantului.

la asta se adauga o pompa de combustibil care sa aiba presiunea in domeniul de functionare al injectorului de combustibil, o pompa de ulei si un injector separat pentru cantitatea de ulei, un  senzor de turatie al motorului construit in asa fel incat sa permita detectarea pozitiei motorului la punctele de maxima compresie a cilindrilor (TDC=TopDeadCenter), si ceva forma de senzor de temperatura si lambda pentru evacuare.

cu sonda lambda e mai dubios, ca nush ce sonda lambda exista, si este calibrata sa lucreze intr-un mediu cu atatea hidrocarburi nearse (aka uleiul).

de asemenea, injectorul de ulei trebuie sa fie bine proiectat pentru dispersie maxima a picaturilor, ceea ce probabil inseamna o presiune suficient de mare de lucru, si partea proasta ca uleiul ala are si vascozitate variabila cu temperatura....

pentru mine proiectul asta e in afara fezabilitatii, cata vreme nu am stand cu sarcina variabila pentru motor, si un motor de trabant de care ma pot lipsi.

oricum, un sfat de la mine este documenteaza experimentele si constructia cat mai bine, fa-o publica (un blog sau ceva e ideal) si iti garantez ca o sa te urmaresc cu interes in progresul pe care il faci.
: Re: Trabant pe injectie
: andrei.cociuba April 17, 2015, 01:32:43 PM
imi cer scuze adminilor pentru postarea dubla, dar am decis sa nu editez postarea precedenta din pricina ca vreau sa postez informatie diferita, si a si trecut ceva timp de azi dimineata, dupa cum se vede de la ora postarii.

si acum la subiect:
pentru sonda lambda la 2 timpi internetul recomanda folosirea unei sonde lambda de banda larga, poreclit si sensor UEGO (spre deosebire de cele de banda ingusta, care sunt in mod traditional denumite sonde lambda. chiar daca ambele sonde masoara acel parametru lambda care este rapostul intre aer si combustibil, ajustat pentru stoichiometrie. Adica daca este exact atata oxigen cat trebuie pentru cantitatea de combustibil, lambda este 1, chiar daca raportul de volum sau de masa sunt diferite.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor#Wideband_zirconia_sensor (http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor#Wideband_zirconia_sensor)

ca si produse comerciale care pot fi folosite inclusiv la motoare in doi timpi am gasit astea:

http://www.pmtuning.co.uk/koso-wide-band-air-fuel-meter-with-lambda-sensor (http://www.pmtuning.co.uk/koso-wide-band-air-fuel-meter-with-lambda-sensor)
http://performancetrends.com/wide_band_uego.htm (http://performancetrends.com/wide_band_uego.htm)

care pot fi folosite si asa cum sunt, fara sa fie integrate intr.un ECU.

sondele astea masoara cati oxigeni trec dinspre exterior, din aer, spre gazele arse, care fiind calde, daca contin hidrocarburi nearse, tind sa atraga oxigen.

de obiccei pentru folosire pe motoare in doi timpi trebuie integrate cu alte elemente de masura, care compenseaza pentru erorile generate de faptul ca uleiul care iese pe esapament distorsioneaza masuratorile. e un sistem destul de complicat, dar nu imposibil de inteles.

oricum, daca in trabant fiecare are uleiul lui preferat pe care il pune, intr.un sistem cu sonde lambda trebuie ales uleiul care arde cel mai complet la detonarea in cilindru.

ca proiect de licenta, motorul in doi timpi pune probleme relativ mari daca vrei sa faci ECU de la zero, si nu mi se pare prea potrivit, in schimb asa, la general, este un proiect interesant de care si eu m-as apuca daca n-as avea un salariu de 800 de lei pe luna.

multa bafta, si asteptam cu nerabdare sa citim despre proiect in detaliu, daca te hotarasti sa te apuci. Desigur, dupa ce iti prezinti licenta, adevaratul test este cel al timpului, asa ca sper sa iasa o strutocamila care sa fie folosibila pe termen lung. as fi indeosebi interesat de ceva date precum economia de combustibil, performata motorului cu injectie, etc....
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 April 26, 2015, 11:32:01 AM
Instalarea unui injector de ulei nu este chiar foarte indicata si asta deoarece ungerea nu ar fi optima. Dupa cum stim toti tipul de lubrifiere al motoarelor in 2 timpi este de tip Baleaj. Deci,un injector de ulei dupa injectorul de benzina ar duce la un amestec neomogen ulei/benzina.
Pt @andrei.cociuba, stiu ca se poate face cu arduino sau cu megasquirt,dar exact ca si tine nu am zeci de milioane de investit in acest proiect si de asta am optat pentru ecu,injector,sonda si senzori de pe un golf3 sau...oricare motorizare cu injectie monopunct.Deoarece nu o sa modific absolut nimic psihic in ecu ci o sa il adaptez dupa motor printr-o fulie pt senzorul tdc ( cu calcule si prelucrari bine efectuate). Am vorbit cu profesorii de Sisteme de Alimentare cu Combustibili si miau zis ca acei 4% de ulei in benzina nu afecteaza mai cu nimic presiune de lucru al injectorului deci si asta este inca o problema care am dat-o la spate. Acum sa vorbim si de aprindere: Aprinderea va fi de tip mecanica nu electronica, voi utiliza o aprindere prin delco. Stim ca la motorul in 4 pistoane  in timpul functionarii 2 pistoane urca si 2 coboara (1-3 urca 2-4 coboara sau 1-4 urca 2-3 coboara etc...) asta inseamna ca daca l-am sectiona ar arata exact ca un motor cu 2 cilindrii in linie. Asa ca daca eu stiu ordinea de aprindere al motorului donator voi lua curent de pe pozitiile aferente ale declo-ului ( 1pt pistonul 1 si 3 pentru pistonul 2 sau cum o fi.....intelegi tu ce am vrut sa spun). Asta as vrea sa fac doar pt licenta,apoi pe viitor,pentru a mai performa pentru mine insumi si totodata pt a mai invata ce si cum despre ecu si programari am de gand sa ii fac un stand-alone si cu senzori unici.;););). Chiar miar place sa ma invete acest domn profesor sa construiesc harti de aprindere si injectie, e cel mai tare lucru care se poate face la un motor.... :laughing7:
: Re: Trabant pe injectie
: andrei.cociuba May 11, 2015, 03:04:46 PM
injectie de ulei nu ar fi neaparat pentru proiectul tau de licenta, cat pentru scopul de a optimiza ungerea pentru mersul in frana de motor, si la acceleratie.

in prima situatie ungerea prin benzina e deficitara (motiv pentru care in viteza a patra trabantul are freilauf, adica un fel de ambreiaj care decupleaza motorul daca masina merge din inertie, si deci nu ai frana de motor).

in a doua, ungerea e putin prea multa - calamina, fum, etc...

si un arduino costa fix nimica pe langa injectoare, pompe si etc. megasquirt costa cat costa pentru ca cineva a petrecut mult timp sa faca pentru el un soft foarte foarte configurabil. de partea cealalta, va trebui sa iti stori si tu creierul o vreme pana il aduci sa faca ce vrei tu (daca consideri ca timpul tau e oarecum gratis)

un proiect de asta ar dura pentru programarea microcontrollerului undeva la 3 luni, cu tot cu timpul de testare, ajustare, retestare, si alte minuni, pana la primul prototip functional.
: Re: Trabant pe injectie
: avolocaru May 12, 2015, 01:38:12 PM
Ma gandesc si eu la un astfel de proiect de multa vreme dar tot nu reusesc sa-mi fac timp sa o pun in practica. Poate reusesc altii. Solutia mea este mult mai simpla. In mare eu mi-am propus sa modific cele doua chiulase si sa fac doua gauri pentru bujii in acestea. trebuie luata fulia de sincronizare de pe motorul in 4 timpi si adaptata printr-un sistem de reglaj fin pe arborele cotit al motorului de Trabant. Inainte de a face acest lucru eu as recomanda un studiu legat de semnalul dat de senzorul de detonatie pe motorul in 4 timpi si apoi vazut care este caracteristica data in cazul unui motor in 2 timpi desi nu este obligatoriu intrucat ECU merge si fara acest senzor.
Ungerea nu stiu daca este o problema, injectoarele mai vechi cred ca permit vehicularea unui carburant cu o anumita incarcatura de ulei.
Si eu m-am gandit tot la o instalatie de injectie preluata de pe un motor de Opel.
: Re: Trabant pe injectie
: avolocaru May 15, 2015, 10:43:28 PM
PS:
https://www.youtube.com/watch?v=C7iPmwMWd_s (https://www.youtube.com/watch?v=C7iPmwMWd_s) Uite ca s-a mai facut! Spor
: Re: Trabant pe injectie
: ercutaradu June 01, 2015, 09:51:33 PM
Buna seara,

Va ganditi prea departe si cauzeaza la neuroni. Cel mai simplu, te duci la dezmembrari si iei toata instalatia de pe o Dacie cu injectie (perfuzie cum le zic eu). Singura provocare va fi coroana dintata de pe volanta (constructie si centrare). O poti simula cu un senzor optic si cu un disc cu fante pus in locul camei de la platine. Nu iti face griji pentru pompa de benzina si injector, merg foarte bine cu putin ulei. Sonda Lambda este cu incalzire asa ca se autocurata. Ca sa fie totul bestial, poti sa ii pui si catalizator  daca vrei, totul e sa ai suficient spatiu pentru ca se va incinge zdravan. Ii poti pune un catalizator de la motoarele in V sau de la un motor mic ( Matiz, Opel 1.0l, etc) sau o toba de oxidare de la un Diesel mic. Daca ii pui catalizator trebuie sa folosesti un ulei cu cifra de cenusa foarte mica. Castrol 2T este foarte bun, eu pun la 1.5 DCI in motorina ca sa protejez injectoarele si nu sa infundat nimic in 60000 de km.
Si eu ma gandeam la un asa proiect pentru Wartburg dar l-am inscris la Retromobil si nu mai pot face modificari.

Succes
: Re: Trabant pe injectie
: Rumpi June 26, 2015, 04:34:43 PM
Injectii monopunct s-au mai pus pe trabant. De la K-tronic pana la dezvoltarea unei injectii de la 0, unde doar injectorul si pompa sunt din comert. Problemele sunt ca de obicei aceleasi, adica curba de amestec si aprindere adaptata caracteristicilor de utilizare pe strada.
 Parerea mea e ca orice preocupare cu injectia indirecta (monopunct ca multipunct nu trebe dat fiind ca la trabi carterul alimenteza pe rand fiecare cilindru) e futila. Viitorul e injectia directa. Pentru asta exista momentan 2 sisteme, Orbital cu aer comprimat asa cum foloseste Aprilia si sistemul pumpe-duse dezvoltat de Fichtel&Sachs si folosit actual de Bombardier Recreation (pe ski-jeturi) si Evinrude. Yamaha au si ei ceva asemanator.
Dat fiind faptul ca nu stiu sa fie pe piata ceva injector mare in sistem Orbital, ramane solutia BRP de la motorul de 600. Adaptarea inseamna construit alte chiuloase, pus injectie de ulei (diverse sisteme de la tub venturi in admisia de aer pana la injectoare multiple in carter), adaptat magnetoul, senzorul de aer si bineinteles reprogramat calculatorul pentru a putea conduce obiectul pe strada. Cine vrea sa isi bage banii si timpul in injectarea trabantului macar sa o faca cum trebuie, altfel mi bine pierzi vremea cu un carburator modern si o aprindere variabila ca e mai sigur.
: Re: Trabant pe injectie
: bandi-ta June 26, 2015, 07:30:51 PM
Rumpi !!! Ce faci nu mai dau de tine ! Tel : 0734777798 scuze pentru topic .
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 May 02, 2016, 03:12:15 AM
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=yeHWdwTwrik&feature=youtu.be#)
Asta e o mica parte din proiect.
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 June 08, 2016, 11:14:31 AM
Dupa munca si răsplată, cel putin acum il vad pornit si tot ce mai ramane de facut este partea de optimizare a softului
! No longer available (http://Www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=g2AeEc1NePU#)
: Re: Trabant pe injectie
: bandi-ta June 08, 2016, 05:16:34 PM
Bravo , felicitari !
: Re: Trabant pe injectie
: iulian1andrei June 09, 2016, 09:11:23 AM
Felicitari pentru realizare. Poti incerca sa faci si o aprindere cu o curba variabila a avansului in functie de sarcina,  folosind semnalul clapetei de acceleratie.
: Re: Trabant pe injectie
: moskyno93 June 10, 2016, 01:02:54 AM
Felicitari pentru realizare. Poti incerca sa faci si o aprindere cu o curba variabila a avansului in functie de sarcina,  folosind semnalul clapetei de acceleratie.
Momentan vreau sa termin cu  curba caracteristica de dozaj a amestecului (rpm si %clapeta),ca acum e statica injecția. Ulterior am sa trec la un controller ceva mai puternic si mai rapid si am sa ii fac si partea de aprindere integrată tot in ecu,si voi incerca sa reglez avansul in functie de turatie nu unghi de clapeta. Dar asta necesita si cateva conversii hardware in plus,si anume trigger wheel pt un calcul de pozitie a pistoanelor mai precis.