Autor Subiect: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)  (Citit de 201254 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #90 : Septembrie 28, 2011, 09:25:06 am »
Asa este. Am pus, pana una alta, un ambielaj reconditionat HU. Cum era de asteptat, nu am reusit sa fac aprinderea (5 mm la un piston si 2,5 la celalalt, maxim ce am putut scoate mai bine :-X). Clar este dezechilibrat, plus ca cine stie cum sunt si bucsile :icon_shaking: In fine, deci exista rulmenti? Sa cautam :3some:

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #91 : Septembrie 28, 2011, 10:52:47 am »
Caut si nu prea gasesc :icon_shaking: Ne trebuie un rulment pe role, la care camasa exterioara se poate scoate si rezistent (am vazut ca dau si rezistenta prin tabele). Cotele in principiu sunt:
- diametrul exterior cuprins intre 37-42 mm (in functie de ce se gaseste, mai alezam biela).

- diametrul interior 27- in jos (boltul are in jur de 28), practic alezam pana la cota gasita;
- latimea este de 19 mm (cred ca merge pana la 16,17).
Sa tinem cont, ca multe ambielaje, au fost reconditionate de mai multe ori, practic cotele sunt diferite la fiecare in parte. Ce am masurat, este tot de la unul alezat de cine stie cate ori :dontknow: In concluzie gasim un rulment apropiat de cotele scrise si fiecare, in functie de ce are, mai alezeaza sau bucseaza. Asta prima data, deoarece pe viitor, schimbam doar rulmentii ;)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #92 : Septembrie 28, 2011, 10:53:43 am »
 :P vezi,daca nu ai vrut sa iti vand eu un ambielaj recon in fabrici si uzine  :P
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #93 : Septembrie 28, 2011, 10:59:25 am »
   viorel ARE ambielaje "cacalau", ca sa ma exprim mai plastic! el vrea sa faca treaba asta cu rulmentii cred ca mai mult de idee, ca experiment sau, daca nu, ca proiect de viitor, cand le va fi calat pe toate din rezerva. si daca iese treaba si gasim niste rulementi care sa tina la ce ne trebuie noua macar 10-15000 km si sa nu coste mai multe de 100-150 lei, eu zic ca e ceva! pt ca dupa asta presarea-depresarea se poate face relativ fara costuri (dupa cum ne-a dovedit-o tot el!).

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #94 : Septembrie 28, 2011, 10:59:52 am »
Pe asta HU il aveam de 2-3 ani. Bine ca l-am pus si astept sa-l termin repede =))

 pt ca dupa asta presarea-depresarea se poate face relativ fara costuri (dupa cum ne-a dovedit-o tot el!).

Se poate face usor o presa, chiar si cu un cric hidraulic mai serios  :P

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #95 : Septembrie 28, 2011, 02:36:19 pm »
http://www.ldm-tuning.de/en/artikel-610.htm?a=all Cica asta ar fi spetzial... Cu toate ca in poza arata ca ala de Trabant original... Cine stie ce vand ei exact. Si daca chiar exista productie noua pentru asa ceva... 14.11 euro vin cam 60 de lei. E ceva dar in lipsa de piese bune cred ca e ok...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #96 : Septembrie 28, 2011, 03:04:05 pm »
Asta este o colivie normala care vine la biela sus ;) Noi vorbim de ce punem jos :3some:

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #97 : Septembrie 28, 2011, 03:13:20 pm »
D'aia am intrat acuma ca am observat ca, cotele alea de le-ai dat mai sus sunt pentru rulmentii de jos... Sincer, de aia nu stiu nimic. Nu am vazut pe nicaieri rulmentii respectivi... O sa ma mai interesez si daca gasesc o sa postez aici. O sa-i sun pe aia de la ldm sa-i intreb pe astia de unde ii iau... Pfffff... Ma gandeam ce bolt are 28 mm cand sunt de 20 mm... Dar la ala de jos nu-i zice bolt, bolt e numa ala de sus... jos ii zice ax maneton sau ceva de genu', ma interesez si aici... asta ca sa nu mai existe confuzii... Scuze din nou de comentariile pe dinafara...   =))
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #98 : Septembrie 28, 2011, 03:18:14 pm »
Nu am vazut pe nicaieri rulmentii respectivi... O sa ma mai interesez si daca gasesc o sa postez aici
Dar nu sunt rulmenti acum. Sunt role intre biela si ax maneton. Ziceam sa gasim un rulment cu camasa mobila :D

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #99 : Septembrie 28, 2011, 05:57:00 pm »
Eu zic sa vb in desene ca inginerii ca la vorbe nu suntem buni...  :P Deci vorbim despre asta :



Mai exista o varianta pentru rulmentii/rolele astea? Eu numa asa am vazut si pe cele pe un singur rand nu 2 cum e asta. Sa inteleg ce se vorbeste aici ca e interesant!

M-am uitat :

MANETÓN, manetoane, s. n. (Mec.) Fus al unui arbore cotit, pe care se articulează capul bielei. – Din fr. maneton. (Cf. DEX)

Boltul e bolt, manetonul este axul asta pe care sta rulmentul/rolele cu pricina si palierul este ala pe care stau rulmentii centrali si cei exteriori (volanta & fulie)...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #100 : Septembrie 28, 2011, 06:07:32 pm »
Bai hai ca ma seaca... Deci ce vrei exact? Sa bucsezi biela (sa iei din ea (alezezi) si sa bagi bucsa aducand-o cum ar fi la cota 0 prin bucsare) si sa schimbi bucsele astea cand face urat ambielajul si eventual rolele/rulmentii ? Asta e ideea? Si prin asta zici ca ar fi un aport pozitiv avand in vedere ca teoretic poti rebucsa biela la infinit? Nu cum se face ca se ia din biela nitel, se pun role majorate si practic ai trecut la "cota 1"/cota urmatoare... Asta e ideea sau tot pe dinafara sunt?
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #101 : Septembrie 28, 2011, 07:38:35 pm »
Am gasit! Am vb cu Raoul la tel si am inteles ce vreti sa faceti. Si ca atare am gasit rulmentul dorit! E un rulment cu ace ca altceva la dimensiunile astea nu am gasit.

http://www.partserver.de/show.asp?extern_order=http://www.partserver.de/partserver/preview/37612670/nki_28_20_tn.zjv&dtlanguage=english&firm=skf&external=

Asta e un link unde se poate vedea 3D

http://www.skf.com/skf/productcatalogue/jsp/viewers/productTableViewer.jsp?&lang=en&maincatalogue=1&tableName=1_5_4&presentationType=3&startnum=3

Aici sunt diferitele dimensiuni

http://www.skf.com/skf/productcatalogue/jsp/viewers/demoViewer.jsp?file=1_5_a1.htm&maincatalogue=1&lang=en

Aici este jocul axial pe care-l suporta

http://www.skf.com/skf/productcatalogue/jsp/viewers/imageViewerJs.jsp?image=0703f02.gif&file=1_5_0&maincatalogue=1&lang=en

Si aici este o vedere in sectiune.

http://www.skf.com/skf/productcatalogue/Forwarder?action=PPP&lang=en&imperial=false&windowName=null&perfid=146232&prodid=146232033

Aici se vad dimensiunile si codul este NKI 28/20 TN Enjoy si scuze de "retardare" retard = intarziere (FR.) Adica am cam fost intarziat si pe langa subiect... Sau retardat... cum vreti voi  =))


Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #102 : Septembrie 29, 2011, 08:39:11 am »
Treaba de treaba! Exact asta este :read2: Chiar daca rulmentul are 28 la interior, manetonul daca a fost rectificat sau nu am masurat eu foarte corect, punem o bucsa pe el. Latimea, este in regula. Cat priveste biela, o ducem la diametrul interior de 42 mm. Biela trebuie sa aiba joc stanga/ dreapta si de aceea cautam un rulment la care sa se scoata camasa exterioara. Cine ajunge primul pe la un magazin de rulmenti, intreaba daca se gasesc si pret. Apoi, cine se ofera?  :P
Are si datele tehnice in regula: 1200 rot/min, rezistenta mare.
« Ultima Modificare: Septembrie 29, 2011, 08:56:27 am de Viorel Balmez »

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #103 : Septembrie 29, 2011, 10:54:41 am »
   o rotatie completa a manetonului nu este egala cu o rotatie completa a intregului ambielaj, dup care, la randul lui, se masoara turatia? daca trabi are cuplu maxim la 3800-400rpm (sau cat era), e oare ok 1200, cat ziceai despre rulmentul asta?!

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #104 : Septembrie 29, 2011, 11:31:17 am »
Trebuie calculat cu atentie. In principiu rulmentul asta nu ar efectua rotatii complete ci ar schimba sensul la 180 grade RAC (Rotatie arbore cotit). Acuma ca acele isi vor schimba pozitia lor continuu e alta treaba. Deci trebuie calculat cu atentie si sa tina la 4500 rpm sau care e turatia maxima la Trabant... O sa sun eu la SKF si intreb cat costa rulmentul asta... Succes!
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html