Autor Subiect: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)  (Citit de 201254 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #465 : Februarie 23, 2013, 05:27:38 pm »
NU  dimineata!!!!  suntem plecati. :glasses9: si nu pot raspunde nici la telefon...
poate dupa pranz... daca nu ploua... ce pegas?? si.. cum adica daca ,,ma port..""  tot EU??? tu vrei sa te lauzi cu el, nu io..  :laughing7: e in interesu' tau, zic io... :toothy4:

am gasit cutia cu piesele, deci, george... poate luni... trec cum am vorbit si...
am gasit axul de la ambele modele... :icon_thumleft:
popandau de trabante

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #466 : Februarie 23, 2013, 07:19:34 pm »
NU  dimineata!!!!  suntem plecati. :glasses9: si nu pot raspunde nici la telefon...
poate dupa pranz... daca nu ploua... ce pegas?? si.. cum adica daca ,,ma port..""  tot EU??? tu vrei sa te lauzi cu el, nu io..  :laughing7: e in interesu' tau, zic io... :toothy4:

am gasit cutia cu piesele, deci, george... poate luni... trec cum am vorbit si...
am gasit axul de la ambele modele... :icon_thumleft:

Super! Ne auzim pe Luni.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #467 : Februarie 23, 2013, 09:27:59 pm »
noul meu pegas! 

Adica mai ai unul? :P
On topic. Nu credeam vreodata ca o sa vad un bolt rupt  :icon_shaking2:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #468 : Februarie 24, 2013, 07:44:01 pm »
eu gasesc tot felul de nastrusnicii...  :icon_thumleft:

..da' biele indoita in motor  ai vazut?? am si d'aia.. :glasses9: si piston topit in cap- gaurit...
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #469 : Februarie 24, 2013, 08:15:09 pm »
Da  :glasses9:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #470 : Februarie 25, 2013, 09:30:51 pm »

On topic. Nu credeam vreodata ca o sa vad un bolt rupt  :icon_shaking2:

cred ca la fel a zis toata lumea cand am pus si poza aia cu  rulmentii bricolati in aceeasi zona...si la ala tot asa, s'a rupt.. :toothy4:

..inventiv rumanu'... :icon_thumleft:
popandau de trabante

Offline MishuL

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 361
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #471 : Martie 04, 2013, 11:54:24 pm »
Aia e o tiganie cu boltul ala strunjit la greu si bucsat. Banuiesc ca a facut asta ca sa foloseasca pe post de bucsa o bucata de bolt de motor "normal". M-as fi mirat sa NU se rupa. Un astfel de fus se poate rupe si daca e doar rectificat la cota urmatoare (adica luate acolo, 50 de sutimi) - vorbesc aici de arbori clasici- si se face un RIZ pe suprafata lui, sau daca la capete se elimina razele de racordare si se face "coltz". Chestiile astea sunt concentratoare de tensiuni si de acolo porneste ruperea. Apare o fisura care avanseaza, avanseaza (rezulta suprafete relativ lucioase) si la un moment dat, cand sectiunea ramane insuficienta, se rupe (suprafata rugoasa).
Ca sa faci o reconditionare de-asta ca lumea tre' sa respecti cu mare atentie tolerantele pieselor si ajustajele rezultate, iar prelucrarile sa se faca ingrijit. Dificil (adica n'ai cu cine, sau mai bine zis n-ai cu cine la niste bani care sa "se merite"). Asta nu e o treaba pe care sa o faci cu muncitori care fac ciubucuri de 15-20 de lei.
De aceea eu merg numai pe ideea de a face din mai multe ambielaje stricate mai putine bune. Fara bucsari, numai cu schimbarea (eventual) a coliviilor.

Liviu, tu ia placa aia de acolo, sa fie "la noi", ca'cand asamblez presa la mine o sa fie moca depresarea/presarea.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Offline MishuL

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 361
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #472 : Martie 05, 2013, 09:36:26 pm »
Uitam.
Cand ai fost cu aia de-au depresat, nu aveau pe presa aia un manometru inscriptionat direct in tone, sa stii la ce forta s-a urnit fierul?
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #473 : Martie 13, 2013, 07:03:01 pm »
Aia e o tiganie cu boltul ala strunjit la greu si bucsat. Banuiesc ca a facut asta ca sa foloseasca pe post de bucsa o bucata de bolt de motor "normal". .
io zic ca n'a fost centrat. SAU a fost supa-fortzat.
daca erai mai atent, mai este pusa o poza si cu ambielajul la care s'au bricolat //pus rulmenti.-- e, ala a fost subtiat de a ajuns cat degetul meu de gros.. de aratator zic  :toothy4: , nu de celalalt...
dupa ce s'au pus rulmentii, peste ax s'a montat o bucsa care intra in greutatea cu axu' gros de volanta.,.. si, surpriza, nu s'a rupt. :laughing7:

on topic- intrebare pentru viorel:
-bre, am pus poze cu cum era motorul luat de la domnu' stan si cu care am mers..si care, cand am desfacut cilindrii, nu mai avea la un piston, segmentii.. da' cu care am mers asa.. descentrat.. :glasses9:
intrebarea: ce zici, s'a sau nu s'a descentrat ambielajul daca am mers cu un piston fara segmenti??? :glasses9:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #474 : Martie 13, 2013, 08:07:25 pm »
Discutabil :glasses9: Boltul intra presat pe maneton. Acum depinde de uzura  :dontknow: Daca ambielajul a fost desfacut de doua/trei ori (reconditionat), este posibil ca orice soc sa-l dezechilibreze. Cel mai bine, sa-l verifici  ;)

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #475 : Martie 14, 2013, 05:36:38 pm »
eeee.. cum pisica sa-l verific... merg cu el zilnic..  :glasses9:
io iti ceream parerea...

descentrat pentru ca sa inteleg si eu, inseamna--
 unul din manetoane s'a deplasat micrometric cumva si.. sau.. ce se descentraza ca sa se hatzaie, adica... :glasses9:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #476 : Martie 14, 2013, 07:50:02 pm »
Ok. La un ambielaj descentrat nu vei reusi sa reglezi aprinderea ca in carte  :read2:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #477 : Martie 14, 2013, 08:17:06 pm »
 :toothy4: :hello2: super!
am inteles!
si cum eu i-am reglat foarte bine aprinderea si am bujiile maronii, inseamna ca nu s'a descentrat... :icon_salut:

da' totusi, de ce se hatzana pe relantiu???masina si motoru'??
sa se fi spart iar segmentii la un piston?? :glasses9:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #478 : Martie 15, 2013, 08:13:13 am »
Daca sunt sparti segmentii (sau orice mica fisura/sant in piston/segment), iti da rateuri in carburator ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #479 : Martie 15, 2013, 10:51:51 am »

da' totusi, de ce se hatzana pe relantiu???masina si motoru'??

am avut problema asta dupa ce am iesit din service. Cand stateam la semafor ma scutura si parca se zmuncea masina. Rezolvarea a fost tamponul de la cutie, cel de sub caseta de directie. Dupa ce am strans bine, nu am mai avut probleme.
Poate fi o cauza din tampoane uzate sau prost stranse piulitele, se slabesc si ele dupa atatea gropi si zmuncituri