Aia e o tiganie cu boltul ala strunjit la greu si bucsat. Banuiesc ca a facut asta ca sa foloseasca pe post de bucsa o bucata de bolt de motor "normal". M-as fi mirat sa NU se rupa. Un astfel de fus se poate rupe si daca e doar rectificat la cota urmatoare (adica luate acolo, 50 de sutimi) - vorbesc aici de arbori clasici- si se face un RIZ pe suprafata lui, sau daca la capete se elimina razele de racordare si se face "coltz". Chestiile astea sunt concentratoare de tensiuni si de acolo porneste ruperea. Apare o fisura care avanseaza, avanseaza (rezulta suprafete relativ lucioase) si la un moment dat, cand sectiunea ramane insuficienta, se rupe (suprafata rugoasa).
Ca sa faci o reconditionare de-asta ca lumea tre' sa respecti cu mare atentie tolerantele pieselor si ajustajele rezultate, iar prelucrarile sa se faca ingrijit. Dificil (adica n'ai cu cine, sau mai bine zis n-ai cu cine la niste bani care sa "se merite"). Asta nu e o treaba pe care sa o faci cu muncitori care fac ciubucuri de 15-20 de lei.
De aceea eu merg numai pe ideea de a face din mai multe ambielaje stricate mai putine bune. Fara bucsari, numai cu schimbarea (eventual) a coliviilor.
Liviu, tu ia placa aia de acolo, sa fie "la noi", ca'cand asamblez presa la mine o sa fie moca depresarea/presarea.