Autor Subiect: Carburator?  (Citit de 20663 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #15 : Iunie 13, 2011, 11:36:30 pm »
Ma bag si eu in vorba...
Am mers 9 ani cu Trabant. Din `95 pana in 2004. Am schimbat 5-6...10...draq mai stie cate motoare! La Trabant, cu cat e motorul mai nou si mai fara uzuri, cu atat consuma mai putin! Deci, nu se pune problema ca motorul e in rodaj, si de-aia ii consuma lui Serghei mai mult. Ii consuma pt ca nu e bine reglat. Sau, are undeva , niste uzuri pe care el, Serghei, nu le ia in considerare.

Daca macar unul sau mai multe dintre "motivele" urmatoare exista...
-segmentii sunt uzati
-carburatorul e dereglat (chiar putin)
-aprinderea nu e perfect reglata
-platinile sunt uzate
-bobinele /bujiile/fisele sunt uzate
-suberele au uzuri
-filtrul de aer e imbacsit
-scapa compresie pe la o garnitura de chiuloasa
-scapa sau trage aer fals prin carter sau pe la vreo imbinare
-AMBIELAJUL are cat de mica uzura

atunci motorul consuma necontrolat!

Un ambielaj cu uzura este un ambielaj dezechilibrat si cu frecari. Orice dezechilibru, la un motor si-asa dezechilibrat, conduce la vibratii si pierderi de energie in piesele in miscare, care se traduc intr-un consum de combustibil marit.

Ca sa nu mai spun ca mai pot exista si alte motive, care nu tin de motor, ci de cutia de viteze, de roti (rulmenti neunsi), saboti de frana nereglati, evacuare infundata, care pot contribui la un consum "peste". Plus gunoaie in benzina, sau benzina proasta, ulei prost...Sau o "talpa" prea grea a soferului...

Mie, cu motorul "in regula", imi consuma 4,8% afara, (70km/h) si in jur de 8% in oras. Oras adica Cimpina, care e un oras linistit, si neaglomerat, nu cum e Bucurestiul! Cand ii dadeam talpa, si aveam si incarcatura, consuma 7% in afara (90-100km/h) si 10% in oras. Cand aveam uzuri in motor, deja nu mai exista o regula la consum. Eram atent sa nu raman fara gaz! Odata am inregistrat si un "consum" de vreo 32%.

In concluzie... Un carburator mai performant , sau o injectie ar fi minunata... desi, mai degraba un motor ceva mai "sus" decat rudimentarul P55/60 ar fi solutia!

Si daca tot vorbim de solutii, eu am si gasit! Motor diesel monocilindru, de pompa/generator/etc, produs de Yanmar.
http://www.yanmar.com/products/generators-pumps/non-certified/ydp-series-pumps/
Racit cu aer, uns cu pompa de ulei, pornire la sfoara si la demaror!  Greutate intre 25kg si 54 kg. Cilindree intre 200cmc si 4,2CP, si 400cmc si 10CP. Injectie directa de motorina, consum de 1,5 pana la 3l/ora. De fapt, merge cu orice, de la motorina simpla, pana la biodiesel simplu, ulei de rapita sau de floarea soarelui, motorina+gazolina, diverse amestecuri din cele enumerate. Eu am unul de 400cmc, defect, si n-am avut timp sa ma ocup de el. Niste "destepti" au pornit generatorul fara sa puna ulei in carter. Cand si-au adus aminte, deja cuzinetii erau varza. Poate si biela si manetonul...cine poate sti? O sa vad cand o sa-l desfac. Daca va ganditi ca nu are decat 10 cai...credeti-ma ca sunt mai multi decat suficienti!

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #16 : Iunie 14, 2011, 11:06:27 pm »
Bun...azi am reglat nivelul la carburatorul de pe masina model 28 hb 1-1 , o sa bag benzina de 50 de lei sa vad cati km merg cu el , apoi il pun pe cel 28 hb 4-1 , aceiasi cantitate de benzina, sa fac o comparatie ca si consum . ;)

PS: Cine are senzorul Hall ars, sa apeleze cu incredere la domnul Ilie Matra . Inlocuirea senzorului costa 15 lei .
Das  auto

0733825596

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #17 : Iunie 15, 2011, 12:12:21 am »
   28 hb 1-1 a fost montat pe p70/p50; nu ai asa ceva! tu ai 28 h 1-1!  ;)

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #18 : Iunie 24, 2011, 08:44:02 pm »
Si acum rezultatul : am mers 250 de km in Bucuresti cu 28 h 1-1 (model nou ) cu 20 de litrii => consum urban de 8% , precizez ca motorul este cota 4 , fara joc in ambielaj , carburatorul este curatat , suflat ,nivelul reglat , ulei arol 2t.Aprinderea nu este reglata (am pus-o la ochi ) dar merge super nu am ce sa zic , am schimbat doar o bujie in 250 km , am mers si cu 90 la ora (se ducea 115-120 dar nu am mai avut unde   :-\ )
O sa pun carburatorul 28 hb 4-1 sa vedem cat consuma .
Das  auto

0733825596

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #19 : Iunie 29, 2011, 12:24:57 am »
asteptam consumul de la 4-1 :D
Chiar sunt curios :P

Offline axel_unu2006

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 182
  • 0758338200 Micu Alex
    • http://facebook.com/micu.eugen
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #20 : Iulie 31, 2011, 01:39:52 am »
http://www.youtube.com/watch?v=04ZLJ0XUnE8
 e u tip de carburator  ex : ce sa discuta mai in trecut ... pagina 1 (asa cred )

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Carburator?
« Răspuns #21 : August 08, 2011, 08:43:29 pm »
Citat
asteptam consumul de la 4-1
Chiar sunt curios
In oras am  scos un consum de 10% .
Das  auto

0733825596

Offline akrompaczki

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 256
Re: Carburator?
« Răspuns #22 : Ianuarie 04, 2012, 11:36:46 pm »
am eu carburator 28 hb41,consumul e mai bun decat la 11 si carburatorul tip vechi.dar trebuie sa precizez ca toate jigloarele le-am inlocuit,tot cu unele de trabi dar cu gaura de 100 nu de 115,125,150,toate sunt de 100,relanti e perfect,bujiile sunt caramizii,dar nu are sprint foarte bun
0746305184

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Carburator?
« Răspuns #23 : Ianuarie 05, 2012, 12:49:10 pm »
Parerea mea e ca nu ai facut bine , ai pus jicloare mari si merge cu surplus de benzina ...pune frumos jicloarele originale ,curata frumos carburatorul si ai sa vezi ce sprinten e trabi dupa  ;)
Das  auto

0733825596

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Carburator?
« Răspuns #24 : Ianuarie 05, 2012, 02:33:25 pm »
   actually, gabi, a pus jicloare mai mici! ca daca in loc de 115, 150, 175, el a pus 100, cum or sa fie mai mari?! intrebarea mea, mai degraba, e cum merge masina, ca e clar ca asa carburator e dat rau peste cap; chit ca s-ar economisi benzina, unele jicloare sunt de amestec, altele de aer, deci, parerea mea relativ neavizata e ca nu micsorarea tututor jicloarelor e solutia, ci gasirea unui compromis cumva... peste, da' cum se incadreaza chestia asta la tunning?! economie, sportivitate, fiabilitate?! unde anume?

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Carburator?
« Răspuns #25 : Ianuarie 05, 2012, 02:59:20 pm »
gresala mea ..am citit printre randuri  :boxing: ...inca o data , pune jicloarele originale si va merge  ;)
Das  auto

0733825596

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: Carburator?
« Răspuns #26 : Ianuarie 05, 2012, 06:40:55 pm »
 :hello2: si eu am problema ta si gandurile tale. si eu caut un alt tip de carburator. din vagile mele cunostinte despre carburatoare,cred ca ar merge un carburator de maxiscuter.astea sunt de generatie noua,au socul automat si sunt economice. problema este ca nu am gasit nici un scuter cu motor monocilindru de 300 sau peste 300cc in doi timpi. cred ca e obligatoriu ca,,  :thumbsup: , carburatorul sa provina de la un astfel de motor si mai trebuie respectate cateva reguli... ex- carburator tip orizontal.  Axul obturatorului trebuie sa fie paralel cu arborele cotit, pentru evitarea fenomenului de maltidistributie.  Eu am vorbit cu un traficant de scutere,dar nu mi-a gasit motor mai mare de 200cc in doi timpi.Cred ca vara asta o sa probez un carburator de 200cc si voi da detalii pe aici. intre timp sper sa rezolvati voi problema si sa ne dati si noua pontul!

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: Carburator?
« Răspuns #27 : Ianuarie 05, 2012, 06:55:02 pm »
legat de dimensiunea jiglerelor... printr-o gaura mai mica viteza amestecului v-a creste, de aici si cresterea consumului.pune toate jiglerele originale pentru pentru ca au cel mai bun randament. nu incerca nici alte combinatii gen: sa imperechezi un tub emulsor cu un alt jigler de franare aer... sau alte combinatii pentru ca am incercat eu

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Carburator?
« Răspuns #28 : Ianuarie 05, 2012, 07:45:08 pm »
...nu prea inteleg despre ce ziceti voi aci cu consumu'.  :laughing7: .. dar mie mi se intampla cava ciudat: pe 31 am pus 10 litri (si rezervorul era ca si gol, ca ramasesem fara benzina   :toothy4:) , pana azi am mers 68 km si la masuratoare mi-a iesit ca mai am 6 litri in rezervor. Nu prea le am cu calculele matematice.. cat pisica iese la consum??? :icon_blackeye:
-am carburici  ultimul tip, ( la care imi  tine relantiul muuuult), aprindere electronica.. nu conduc sportiv...
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Carburator?
« Răspuns #29 : Ianuarie 05, 2012, 07:46:10 pm »
Sunt de aceeasi parere, pune jicloarele la locul lor ;) Nu este loc de ''combinatii'' pe la carburatorul asta :glasses9: