Ma bag si eu in vorba...
Am mers 9 ani cu Trabant. Din `95 pana in 2004. Am schimbat 5-6...10...draq mai stie cate motoare! La Trabant, cu cat e motorul mai nou si mai fara uzuri, cu atat consuma mai putin! Deci, nu se pune problema ca motorul e in rodaj, si de-aia ii consuma lui Serghei mai mult. Ii consuma pt ca nu e bine reglat. Sau, are undeva , niste uzuri pe care el, Serghei, nu le ia in considerare.
Daca macar unul sau mai multe dintre "motivele" urmatoare exista...
-segmentii sunt uzati
-carburatorul e dereglat (chiar putin)
-aprinderea nu e perfect reglata
-platinile sunt uzate
-bobinele /bujiile/fisele sunt uzate
-suberele au uzuri
-filtrul de aer e imbacsit
-scapa compresie pe la o garnitura de chiuloasa
-scapa sau trage aer fals prin carter sau pe la vreo imbinare
-AMBIELAJUL are cat de mica uzura
atunci motorul consuma necontrolat!
Un ambielaj cu uzura este un ambielaj dezechilibrat si cu frecari. Orice dezechilibru, la un motor si-asa dezechilibrat, conduce la vibratii si pierderi de energie in piesele in miscare, care se traduc intr-un consum de combustibil marit.
Ca sa nu mai spun ca mai pot exista si alte motive, care nu tin de motor, ci de cutia de viteze, de roti (rulmenti neunsi), saboti de frana nereglati, evacuare infundata, care pot contribui la un consum "peste". Plus gunoaie in benzina, sau benzina proasta, ulei prost...Sau o "talpa" prea grea a soferului...
Mie, cu motorul "in regula", imi consuma 4,8% afara, (70km/h) si in jur de 8% in oras. Oras adica Cimpina, care e un oras linistit, si neaglomerat, nu cum e Bucurestiul! Cand ii dadeam talpa, si aveam si incarcatura, consuma 7% in afara (90-100km/h) si 10% in oras. Cand aveam uzuri in motor, deja nu mai exista o regula la consum. Eram atent sa nu raman fara gaz! Odata am inregistrat si un "consum" de vreo 32%.
In concluzie... Un carburator mai performant , sau o injectie ar fi minunata... desi, mai degraba un motor ceva mai "sus" decat rudimentarul P55/60 ar fi solutia!
Si daca tot vorbim de solutii, eu am si gasit! Motor diesel monocilindru, de pompa/generator/etc, produs de Yanmar.
http://www.yanmar.com/products/generators-pumps/non-certified/ydp-series-pumps/Racit cu aer, uns cu pompa de ulei, pornire la sfoara si la demaror! Greutate intre 25kg si 54 kg. Cilindree intre 200cmc si 4,2CP, si 400cmc si 10CP. Injectie directa de motorina, consum de 1,5 pana la 3l/ora. De fapt, merge cu orice, de la motorina simpla, pana la biodiesel simplu, ulei de rapita sau de floarea soarelui, motorina+gazolina, diverse amestecuri din cele enumerate. Eu am unul de 400cmc, defect, si n-am avut timp sa ma ocup de el. Niste "destepti" au pornit generatorul fara sa puna ulei in carter. Cand si-au adus aminte, deja cuzinetii erau varza. Poate si biela si manetonul...cine poate sti? O sa vad cand o sa-l desfac. Daca va ganditi ca nu are decat 10 cai...credeti-ma ca sunt mai multi decat suficienti!