Autor Subiect: Cilindrii inversati  (Citit de 11757 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Cilindrii inversati
« : Iulie 31, 2011, 07:36:04 pm »


Ce schimbari credeti ca intervin in comportamentul motorului daca intoarcem cilindrii ? Bine inteles cu modificari la esapament si mutarea rezervorului .
Castigam cativa caluti ? :walk:
« Ultima Modificare: Iulie 31, 2011, 07:41:21 pm de gabi trabi »
Das  auto

0733825596

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #1 : Iulie 31, 2011, 09:35:03 pm »
hmm,din ce am inteles,putere nu prea se castiga,doar ca ai racire mai buna( ca acum aerul nu mai este incalzit de galerie) .Si ca sa castigi putere,iti trebuie alti cilindri,alte pistoane,etc etc.Si astea costa muuuuulti bani. Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati.
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #2 : August 01, 2011, 11:43:07 pm »
Dragii mei, ma faceti cu capu`!

Iertati-ma dar nu ma pot abtine... tot vorbiti de tuning si de marirea puterii... dar ... ce castigati?

Hai sa gandim putin... porniti masina... bagati intr-a 1-a... plecati dupa loc...eventual cu scartzait... Daca sunteti primii la semafor si motorul merge brici... nu cred ca exista masina care sa v-o ia inainte... Poate doar Tico! (Da, Tico, ati citit bine, dar sa nu divagam!)
Ii dati a 2-a... A 3-a... Deja va prind din urma masinile cu motoare puternice... Ii dati a 4-a... aveti 70km/h, motorul e in 3000 de ture, deja urla si o cere pe-a 5-a! Si? I-o dati? NU! Pentru ca n-aveti de unde!

Ce concluzie trageti din ce am scris eu? Stiti?

Hai s-o zic tot eu! Aveti rezerva de putere... gramada! La 70 la ora, masina o cere pe-a 5-a! Care e buba? Motorul? Nu dragilor! Ca motorul trage de rupe! CUTIA! Daca cutia ar mai fi avut o treapta, sau a daca rapoartele ar fi fost mai lungi, si a 4-a sa fi avut un 0,85, nu 1,103 cat are in mod normal... aveti idee ce viteza ar avea Trabantul? Ia sa facem un calcul... Regula de 3 simpla... rezulta o viteaza de 130km/h la un raport de 0,85 in treapta a 4-a si 4200 de ture/min. Iar daca fortati masina si o duceti pana la 5000 de ture, ar putea ajunge la 160km/h! Dar nu s-ar intampla asta, pt ca totusi motorul nu are decat 26 de cai!

Multi v-ati laudat ca ati prins 120 cu Trabul... asa e. Dar cu ce pret? Ca ati dus motorul la 5000 de ture, si mai-mai ca va sareau pistoanele prinn capota! Pe cand, cu o cutie cu rapoarte mai bine asezate, nu se intampla sa duceti motorul intr-a 4-a la 5000 de ture si sa-l omorati, pt ca deja, peste 120-130km/h, frecarea cu aerul devenea atat de puternica, ca ingenunchea motorul! Si poate prindeati o viteza de 135-140km/h, dar motorul nu mai urla, si toata lumea era multumita!

Asa ca, daca vreti sa faceti tuning, nu la motor trebuie sa-l faceti, ci la transmisie! Si cum pinioanele intr-o cutie de Trab n-aveti cum sa le schimbati...pt ca nu exista ca la Dacie, mai multe perechi, unele de forta, si altele de fuga...va trebui sa actionati asupra ROTILOR!

Adica: jante cat mai usoare, din aluminiu, bine centrate, echilibrate, si anvelope cat mai mari in diametru! Daca la 145/80 R 13 aveti o circumferinta a rotii de 176 cm, la o roata de 175/80 R 14 aveti o circumferinta de 200 cm! Asa inseamna un castig de 13,63% la viteza! Adica, la 4200 de ture /min, nu veti mai avea 100km/h, ci 114! Iar la 5000 de ture/min, 136 km/h!

Daca vi se pare putin, atunci puteti incerca si roti mai mari. Aaaaaa, evident , trebuie sa decupati aripile, sa va incapa rotile! Si asta inseamna dragilor, tuning, nu balarii de tobe cu rezonatoare si alte bazaconii. Si abia atunci, cand o sa aveti o transmisie de "fuga", se va pune problema unui alt carburator, eventual alta cilindree, marire de compresie, poate injectie...

Priceput?

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #3 : August 02, 2011, 08:55:41 am »
deci , mai clar , mai bine nu ne bagam , ca pierdem si timp, si bani degeaba   :icon_rr:
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #4 : August 02, 2011, 10:35:14 am »
MistoK ... offtopic (sau ?)  :P
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #5 : August 02, 2011, 09:50:21 pm »
Pt Trabant de Coreea, pt mers prin orezarie... DA!

Da` serios, un Trabant cu niste 195 R 14 C, cum o sa fie al meu, chiar si cu motorul originar ar putea alerga cu 140km/h, cu motorul in 5000 de ture!

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #6 : August 02, 2011, 11:20:48 pm »
nu sunt un pic cam late la 195 ? eu am jante de 14, dar cu cauciucuri de 200 si deja sunt prea late pt trabi...cred ca de 175-180 ar merge la fix, pentru a suporta si masina incarcata... zic si eu.. :icon_salut:







Revin eu...lasa mesaj

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #7 : August 04, 2011, 08:13:25 pm »
Am o cutie pe tripoda de rezerva , chiar nu merge sa modific nimic in ea sa schimb rapoartele?
Das  auto

0733825596

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #8 : August 04, 2011, 10:07:02 pm »
Scuze de postari repetate .

Dinulescu are dreptate !!! Dupa ce am pus carburatorul 28 hb 4-1 , plec cu scart fata probleme , inainte nu prea mergea . Primul pas l-am facut , referitor la roti , sunt de acord dar trebuiesc flanse ...nu merge sa scoatem prezoanele de pe tamburi si sa dam alte gauri? 4x100 ..(gasim noi un atelier ceva unde sa centram tamburul si sa dam alte  gauri ) , asa rezolvam mult mai ieftin problema cu rotile .Dar cat de sigura e modificarea asta ?

In ceea ce priveste cutia ....s-a montat motor de tico pe cutie de trabant (cu ajutorul unei flanse ) , trebuie sa mearga si invers , avand in vedere ca o cutie de tico o gasim la 250-300 de lei eu zic ca este ok , la asta adaugam flansa (care na-m idee cat ar putea sa coste)


Viteza maxima a unui tico e undeva la 150 km/h , deci cutia poate ,  motorul de trabi la fel , ideea e sa putem merge constant cu 90-100 km/h .
Dar trebuie sa investim 1000 lei in cutie si roti .
Das  auto

0733825596

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #9 : August 05, 2011, 12:11:39 am »
nu sunt un pic cam late la 195 ? eu am jante de 14, dar cu cauciucuri de 200 si deja sunt prea late pt trabi...cred ca de 175-180 ar merge la fix, pentru a suporta si masina incarcata... zic si eu.. :icon_salut:

Ce-am zis eu Mircea mai sus? Ca trebuiesc decupate aripile! Maxim pe Trab poti sa pui 155 pe spate si 165 pe fata. Cu flanse de adaptare, si cu decupaje adecvate, pui cat vrea muschiu` tau!!

De ce v-am dat eu dimensiunile de mai sus? Pt ca, pe astea le gasiti! 195 R 14 C e dimensiune standard, de cargo. Anvelopa relativ ieftina si durabila. Eu am dat pe ale mele cam 2 mil/bucata. Am cautat si alte dimensiuni, dar pretul zboara pana la x2, x3. Sa dai 6 milioane pe o anvelopa? Pt ca are 205/75 R 14 (de exemplu)

Gabi. Atentie! Gaurile in tamburi le dai la un atelier meserias, pe divizor. Nu "la mana", nu "la ochi"! Intai si-ntai iti trebuie jantele. Iti recomand jante de Isuzu dubita. Are frate-meu, le-am studiat cand voiam sa pun la Trabul meu. sunt pe 5 gauri, si asezate la distanta mare una de alta, nu ingramadite ca la Opel...Dupa ce ai jantele, vezi daca poti sa le potrivesti direct pe tamburi, doar cu alte gauri. Duci o janta si tamburii la atelierul de strungarie, si iti fac baietii gauri! Daca nu merge, atunci musai tb sa iti faci flanse de adaptare. Tot la niste meseriasi. Flansele trebuie sa fie cat mai subtiri, sa nu iesi cu anvelopa mult in afara proiectiei rulmentului pe sol, ca altfel se strica rulmentul foarte repede!

Cat de sigura e treaba? Afla ca mai toti pasionatii de off-road au masinile modificate cu flanse, ca sa se mareasca ecartamentul masinii, si sa aiba loc anvelopele de teren. Anvelope care sunt, de cele mai multe ori, IMENSE! Eu am pe Musso 31x10,5 R 15, cu flanse de 30mm.
« Ultima Modificare: August 05, 2011, 12:28:10 am de dragosdinulescu »

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #10 : August 05, 2011, 12:52:20 am »
Aloooooooooo, Victor, Gusteru! Mariti timpul de editare fratilor, ca uite ma obligati sa fac postari consecutive!

Deci, treaba e sigura, dar fara exagerari!

Cat despre moror de Tico pe cutie de Trabant...e cea mai idioata treaba cu putinta! Cine, si de ce a facut asta? De ce n-a pus si cutia de Tico? Ca e o cutie cu 5 trepte, si e chiar de fuga! A 4-a are raportul de transmisie de 0,971, iar a 5-a de 0,837! Fata de a 4-a de la Trab, care are 1,103... deci...la aceeasi turatie a motorului, Tico fuge fuge intr-a 4-a cu 14% mai repede, iar intr-a 5-a cu 32 % mai repede! Deci, la 4200 de ture, cutia de Trab ii da masinii o viteza de 100km/h, iar cea de Tico i-ar da 114km/h intr-a 4-a si 132km/h intr-a 5-a! Si iar intreb... cine a fost atat de stupid incat sa puna motor de Tico pe Trab, si sa pastreze cutia de Trab? Asta da "inteligenta"! :BangHead: :BangHead:

Cat despre investitie... daca pui cutia de Tico, si o gasesti la 3 milioane, eu zic ca gasesti si motor la inca 3! Si te-ai scos! Numai ca va fi dificil de omologat. Sau mergi cu ea asa. Sau, cum ai zis tu, faci flansa de adaptare intre motor de Trab si cutie de Tico (o sa te cam chinui) si n-ai probleme cu omologarile. Iar daca pui si cauciucuri mai mari (ca la Tico standard sunt de 135/80 R 12 sau 155/70 R 12, si pui pe 13, sa zicem aceleasi 145/80 R 13 (de la Trabant) mai castigi si de aici inca 10%. Si deja este suficient, pt ca , calculul arata ca la 4200 de ture, ai putea sa atingi cu o cutie de Tico, in treapta a 5-a, si cu anvelopele de Trabant, montate pe jante de Matiz, (de 13 toli), o viteza de 142km/h! Fata de 100km/h. Suficient! Mai mult de-atat, nu-ti duce motorul de Trab!

Iar daca pui anvelope noi (cum e si recomandat), si jante noi (sa nu bata) atunci o sa te duca la minimum minimorum 15 milioane.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #11 : August 05, 2011, 01:01:14 am »
Hai ca m-am uitat la pozele alea de le-ai pus tu, Gabi! Frate! Are si motorul de Tico, nu numai cutia! Deci a procedat cu cap! Da, masina aia fuge cu 150 km/h fara prea mult efort! Ca motorul de Tico duce, si toata masina , asa facuta, are cam 670kg, deci doar cu vreo 25kg mai grea decat Trabantul nemodificat.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #12 : August 05, 2011, 01:03:28 am »
Propun modificarea titlului subiectului in "Cum putem "fugi" mai repede cu Trabantul"!
 ;)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #13 : August 05, 2011, 06:30:36 am »
Esti fenomen,dar trebuie sa recunosc ca te numesti  enciclopedie in adevaratul sens al cuvantului.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Răspuns: Cilindrii inversati
« Răspuns #14 : August 05, 2011, 10:05:04 am »

.. Si deja este suficient, pt ca , calculul arata ca la 4200 de ture, ai putea sa atingi cu o cutie de Tico, in treapta a 5-a, si cu anvelopele de Trabant, montate pe jante de Matiz, (de 13 toli), o viteza de 142km/h! Fata de 100km/h. Suficient! Mai mult de-atat, nu-ti duce motorul de Trab!

Iar daca pui anvelope noi (cum e si recomandat), si jante noi (sa nu bata) atunci o sa te duca la minimum minimorum 15 milioane.

da, si daca tot te-ai apucat de investitie, niste discuri pe fata.. ca altfel la peste 100 km/h nu stiu cum te opresti in timp util..... :blob7:
Revin eu...lasa mesaj