Salutare natiune!
Dupa cum probabil stiti, vreau (de fapt, nu vreau, dar nu prea am de ales
) sa-mi vand "Tancul". Trebuie sa strang cat mai multi bani in timp scurt, ca sa-mi cumpar spatiul in care lucrez, si pentru asta , pun la bataie toate "fiarele" din ograda.
In concluzie, pe langa Trabantul Combi care e de vanzare la sectiunea cu Trabanturi, mai am de vanzare si masina asta:
Ssang Yong Musso din 1999
SUV coreean (facut ulterior si sub marca Daewoo)
Motor Mercedes de 2874cmc, Diesel, aspirat. Motoare similare au fost montate pe Mercedes Sprinter.
Initial a fost turbo, dar din cauza unor defectiuni multiple, l-am schimbat cu unul identic, dar fara turbina. In consecinta, nu mai are 120 de cai, ci doar 90. Nu mai fuge atat de tare, dar consuma mai putin. Adica in jur de 12% mixt. Un consum exact e greu de dat, intrucat masina am folosit-o mult si in oras, si in off-road. Iar in off-road, consumul e la ora! Adica, intre 180 si 220 grame/cal putere/ora. Un calcul rudimentar arata ca intr-o ora, masina asta consuma asa:
5,2 litri la 1250 ture/minut si 35 cai putere livrata, adica "la pas"
11,4 litri la 2300 ture/minut si 64 de cai putere livrata, adica la mers "economic"
20,7 litri la 4000 ture/minut, si 90 de cai putere livrata, adica "forjat la greu"
Va spun toate astea, nu numai ca sa imi laud cumva masina, dar si cu scop educativ, ca sa intelegeti ca de cele mai multe ori, consumul unei masini nu este chiar o chestie asa...usor predictibila!
Cutia de viteze e tot Mercedes, manuala, cu 5 trepte.
Reductorul este Borg Warner, american. Comanda reductorului este electrica, cu 3 pozitii: 4x2 high, 4x4 high, si 4x4 low (cu asta te sui pe pereti!
)
Puntile sunt australiene. Puntea fata e cu roti independente, cu bare de torsiune. Foarte confortabila si aproape indestructibila. Puntea spate e rigida, cu arcuri elicoidale (si astea sunt foarte confortabile) si are din constructie LSD (Limited Slip Differential), adica un diferential care reuseste totusi sa te scoata din noroi, intrucat daca o roata aluneca, cealalta mai primeste putere, nu sta pe loc ca la un diferential obisnuit.
Franele sunt PBR, americane. Discuri ventilate pe fata, discuri solide pe spate. Frana de mana e pe saboti, tot pe rotile din spate.
ABS/ABD-ul este Bosch, nemtesc.
Ce face ABS-ul? Anti Brake System= adica daca franezi brusc, si rotile se blocheaza, atunci ABS-ul iti da drumul la roti, in asa fel incat sa nu te duci taras, ci sa creasca eficienta franarii, la limita patinarii.
Ce face ABD-ul? Automatic Brake Differential= lucreaza impreuna cu LSD-ul ca sa nu pierzi aderenta pe drumuri dificile, in noroi, pe zapada, pe drum umed, inclinat...
Masina are climatronic (nu functioneaza pentru ca este defect compresorul, dar se repara) , geamuri fumurii pe spate si hayon, tapiterie din piele, incalzire in scaunul soferului.
Astea sunt dotarile cu care masina a iesit din fabrica. IN PLUS de astea...
Anvelope BF Goodrich, 31x10,5x15 Mud Terrain, Baja Competition. 150 euro bucata x 5 bucati...
Bucsele sunt din poliurethan, NOI, marca RAW, de competitie. Facute sa reziste de 2-3 ori mai mult decat cele din cauciuc. Au costat 140 de euro.
Amortizoarele sunt Old Man Emu, australiene, de competitie. Numai astea costa vreo 90 de euro/bucata.
Bara fata model australian de la ARB dar custom made (adica facuta pe comanda, special pentru masina asta) din tabla de 4mm grosime, cu locas pentru troliu. Pret? 600 de euro.
Bare laterale din teava de 3 toli, custom made. Pret? 200 euro.
Scut fata sub motor, din tabla de 4 mm, custom made. A venit "la pachet" cu barele.
Cu toate fierataniile astea pe ea, masina a ajuns la 2200kg, de la 1990, cat avea initial
De-asta am zis ca am de vanzare un TANC.
Masina are ITP valabil pana in 2013, RCA pana in februatie, iar impozitul e 0!
Proaspat protejata anticoroziune cu Protecta! In fine, cine o s-o cumpere, o sa-mi multumeasca!
Acestea fiind zise, sa va pun si niste poze, sa vedeti "ce stie" masina asta!
PRET: 5000 de euro!
Maine o sa mai pun niste pozede la motor, si cu detalii!