Autor Subiect: Ssang Yong Musso din 1999-Tanc de vanzare la Cimpina  (Citit de 7431 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Ssang Yong Musso din 1999-Tanc de vanzare la Cimpina
« : Septembrie 12, 2011, 11:35:18 pm »
Salutare natiune!

Dupa cum probabil stiti, vreau (de fapt, nu vreau, dar nu prea am de ales  :icon_shaking: ) sa-mi vand "Tancul". Trebuie sa strang cat mai multi bani in timp scurt, ca sa-mi cumpar spatiul in care lucrez, si pentru asta , pun la bataie toate "fiarele" din ograda.

In concluzie, pe langa Trabantul Combi care e de vanzare la sectiunea cu Trabanturi, mai am de vanzare si masina asta:

Ssang Yong Musso din 1999

SUV coreean (facut ulterior si sub marca Daewoo)

Motor Mercedes de 2874cmc, Diesel, aspirat. Motoare similare au fost montate pe Mercedes Sprinter.

Initial a fost turbo, dar din cauza unor defectiuni multiple, l-am schimbat cu unul identic, dar fara turbina. In consecinta, nu mai are 120 de cai, ci doar 90. Nu mai fuge atat de tare, dar consuma mai putin. Adica in jur de 12% mixt. Un consum exact e greu de dat, intrucat masina am folosit-o mult si in oras, si in off-road. Iar in off-road, consumul e la ora! Adica, intre 180 si 220 grame/cal putere/ora. Un calcul rudimentar arata ca intr-o ora, masina asta consuma asa:
 5,2 litri la 1250 ture/minut si 35 cai putere livrata, adica "la pas"
11,4 litri la 2300 ture/minut si 64 de cai putere livrata, adica la mers "economic"
20,7 litri la 4000 ture/minut, si 90 de cai putere livrata, adica "forjat la greu"

Va spun toate astea, nu numai ca sa imi laud cumva masina, dar si cu scop educativ, ca sa intelegeti ca de cele mai multe ori, consumul unei masini nu este chiar o chestie asa...usor predictibila!

Cutia de viteze e tot Mercedes, manuala, cu 5 trepte.

Reductorul este Borg Warner, american. Comanda reductorului este electrica, cu 3 pozitii: 4x2 high, 4x4 high, si 4x4 low (cu asta te sui pe pereti! :icon_bounce: )

Puntile sunt australiene. Puntea fata e cu roti independente, cu bare de torsiune. Foarte confortabila si aproape indestructibila. Puntea spate e rigida, cu arcuri elicoidale (si astea sunt foarte confortabile) si are din constructie LSD (Limited Slip Differential), adica un diferential care reuseste totusi sa te scoata din noroi, intrucat daca o roata aluneca, cealalta mai primeste putere, nu sta pe loc ca la un diferential obisnuit.

Franele sunt PBR, americane. Discuri ventilate pe fata, discuri solide pe spate. Frana de mana e pe saboti, tot pe rotile din spate.


ABS/ABD-ul este Bosch, nemtesc.

Ce face ABS-ul? Anti Brake System= adica daca franezi brusc, si rotile se blocheaza, atunci ABS-ul iti da drumul la roti, in asa fel incat sa nu te duci taras, ci sa creasca eficienta franarii, la limita patinarii.
Ce face ABD-ul? Automatic Brake Differential= lucreaza impreuna cu LSD-ul ca sa nu pierzi aderenta pe drumuri dificile, in noroi, pe zapada, pe drum umed, inclinat...

Masina are climatronic (nu functioneaza pentru ca este defect compresorul, dar se repara) , geamuri fumurii pe spate si hayon, tapiterie din piele, incalzire in scaunul soferului.

Astea sunt dotarile cu care masina a iesit din fabrica. IN PLUS de astea... :toothy1:

Anvelope BF Goodrich, 31x10,5x15 Mud Terrain, Baja Competition. 150 euro bucata x 5 bucati...

Bucsele sunt  din poliurethan, NOI, marca RAW, de competitie. Facute sa reziste de 2-3 ori mai mult decat cele din cauciuc. Au costat 140 de euro.

Amortizoarele sunt Old Man Emu, australiene, de competitie. Numai astea costa vreo 90 de euro/bucata.

Bara fata model australian de la ARB dar custom made (adica facuta pe comanda, special pentru masina asta) din tabla de 4mm grosime, cu locas pentru troliu. Pret? 600 de euro.

Bare laterale din teava de 3 toli, custom made. Pret? 200 euro.

Scut fata sub motor, din tabla de 4 mm, custom made. A venit "la pachet" cu barele.

Cu toate fierataniile astea pe ea, masina a ajuns la 2200kg, de la 1990, cat avea initial

De-asta am zis ca am de vanzare un TANC.


Masina are ITP valabil pana in 2013, RCA pana in februatie, iar impozitul e 0!  :wav:

Proaspat protejata anticoroziune cu Protecta! In fine, cine o s-o cumpere, o sa-mi multumeasca!

Acestea fiind zise, sa va pun si niste poze, sa vedeti "ce stie" masina asta!

PRET: 5000 de euro!

Maine o sa mai pun niste pozede la motor, si cu detalii! ;)





« Ultima Modificare: Septembrie 12, 2011, 11:43:20 pm de Gusteru »

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Ssang Yong Musso din 1999-Tanc de vanzare la Cimpina
« Răspuns #1 : Septembrie 13, 2011, 12:27:55 am »
Fiecare coment al lui Dinulescu, pentru unii este motiv de stres,pentru mine unul ,chiar cele foarte lungi sunt  izvoare de cultura generala, recitindu-le inca odata cu o atentie mai sporita.Dar sa revenim la subiect ,pozele nu le pot vizualiza (inca) asta din cauza vdf,mi-a taiat netul,insa la enumerarea,dotarilor,imbunatatirilor si a altor accesorii pretul este unul de bun simt.Ce pot spune decat,bafta la vanzare si in afacere pt a iti implini dorinta,noi sa fim sanatosi , fiare mai gasim,bafta multa.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Ssang Yong Musso din 1999-Tanc de vanzare la Cimpina
« Răspuns #2 : Septembrie 13, 2011, 01:35:10 am »
Multumesc Giani.
...Acum 1 an, cand a "explodat" impozitul, m-am gandit prima data sa vand tancul. Gandeam ca o sa fac astfel rost de bani si sa termin lesne proiectul cu TrabARO, si sa mai acopar si niste datorii la banca. Plus ca scapam de un impozit absurd, ajuns la aproape 23 de milioane pe an. Nu l-am vandut. Intre timp, am rezolvat si problema cu impozitul.  8)
Uite ca acum chiar sunt NEVOIT sa vand masina, desi e o masina incredibila, in care ma simt DEASUPRA, si la propriu, si la figurat. E ca si cum as avea un camion, doar ca e foarte manevrabil si destul de rapid! :icon_thumleft:

Stii ce ma gandesc? Ca daca n-o sa reusesc sa-l vand, atunci il "inchiriez". Nu pentru profit, ci asa, for fun! Si cu ocazia asta, va invit pe toti cei care doriti, sa dati o tura cu Tancu`! Cine vrea, e bine venit, pune 3 litri de motorina, si se da 1 sfert de ora! Ar trebui sa ajunga!
Dupa o asa experienta, o sa aveti o alta perceptie asupra traficului! :toothy1:

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: Ssang Yong Musso din 1999-Tanc de vanzare la Cimpina
« Răspuns #3 : Septembrie 13, 2011, 02:56:04 pm »
Ce am uitat sa scriu aseara...

Masina mai are ECS= Electronic Control Stability, adica un fel de control al tractiunii. Ce face asta? In curbe, cand se pierde aderenta, sistemul asta "stie" sa franeze unele roti, sa scada puterea motorului, sa transmita cuplul la alte roti, in asa fel incat sa nu se piarda stabilitatea masinii. O chestie sofisticata, pe care eu am dezactivat-o, dat fiind ca in off-road, treaba asta mai mult "incurca"!  :D

Air-bag la sofer.

Geamuri electrice la toate usile, cu comanda individuala, dar si de la consola soferului. ;)

Si alte poze :D