TRABY CLUB ROMANIA
Tehnică => Electrică => : axel_unu2006 August 06, 2009, 04:59:48 AM
-
trebuie bobine speciale pentru aprinderea electronica ..? asa am auzit de la cineva ... eu am avut asa mici... http://forum.4tuning.ro/album.php?albumid=1631&pictureid=18511 pana sa defectat una din ele ... nu stiu ce sa intamplat da a curs ceva negru din una ...
-
nu , merge cu orice bobina , chiar si de la alte masini , dar indicat ar fi sa fie de trabi , la mine e una de dacie ,ca se fisurase la una capacul de bachelita si am luat de la magazin una noua de dacie si merge la fel de bine
-
eu am pus doua de daci sunt mai mari .. cum am vazut si la atele masini
dar am crezut ca este vreo problema daca pun altfel ...
-
nu e
-
eu am una originala mica si una mai mare, banuiesc ca de dacie...
asa l-am luat...deci..nu e problema
-
NU,nu trebuie "speciala" dar trebuie sa fie de Trabant,nu adaptari
-
Bai fratiorilor...Hai sa va spuna Dinulescu...
NU CONTEAZA CE FEL DE BOBINA DE INDUCTIE ESTE!
Important e sa fie functionala. Toate bobinele functioneaza la fel, au acelasi principiu, si chiar si tehnologic sunt confectionate similar.
Deci, Axel..Daca vrei sa n-ai probleme, cumpara-ti 2 bobine de inductie NOI. (Ca deh, cu timpul orice lucru imbatraneste. Crapa un izolator, imbatraneste... Uleiul isi pierde din calitati...) De preferat identice. Pot fi si de Dacia.
-
da ... dar gandeste-te ca daca sunt diferite e posibil ca rezultatul sa fie diferit iar bujiile sa nu lucreze la fel indiferent cat ai regla.
si in plus mai e si problema aspectului sau ... cum arata una argintie mica si una neagra mare ...
-
Gustere! Ma faci cu nervu` capului! Bobinele de inductie NU SUNT DIFERITE! Toate sunt la fel. Toate au aceleasi caracteristici. Diferentele de la un producator la altul sunt minore, insesizabile!!! Poate doar de aspect. Nu se apuca acuma nimeni sa reinventeze roata! Bobina de inductie e atat de banala ca utilizare, ca e ca un surub. Ce-o sa faci acum? Iei numai suruburi produse de...stiu yo...de Galati, ca sunt mai bune ca alea de Resita? E atat de banal sa faci un surub, ca la un asemenea produs a ajuns sa conteze doar pretul. Asa si la bobinele de inductie.
Daca ai 2 bobine , una de un fel si alta de alt fel, iar una merge bine si alta mai putin bine, nu e din cauza ca sunt diferite ca producator, ci ca aia de merge prost, e veche , imbatranita , sau defecta! >:( Sau, in cazul Trabantului, pentru ca ceva nu merge bine la o platina, sau la o jumatate de aprindere alectronica!
Deci...Ma repet. BOBINE NOI! Merita banii!
-
Dinulescule ! eu militez pentru utilizarea produselor originale DDR - IFA - TRABANT . Din MULTE motive. E de cacao sa faci amalgam de o mie de marci in Trabant.
O vrei ? ... O ai ! Nu o vrei ?! ... nu o ai ...
Si IN SPECIAL la chestii MAJORE in functionare
-
2 bobine, la fel sa fie .....
-
2 bobine, la fel sa fie .....
Multumesc , Andrei...
-
dupa vremi ce au trecut, vin si eu cu o intrebare: am auzit cum ca n-ar fi problema sa utilizezi alt tip de bobine (decat cele originale) la aprinderea pe platini, dar cica la cea electronica ar fi probleme cu cutia aia de comanda; interferente sau nu stiu ce.. pareri? sau apa de ploaie?
-
nu vad de ce ar fi diferenta...ma runc acum in vorba, nu am testat, nu stiu...dar o iau "lojic":
cand au "inventat" aprinderea electronica, nu tot de la acealeasi bobini au masurat? nu tot banala bobina de la platini era ca baza?
-
Atentie! Sunt bobine si bobine, unele trag un curent mai mic altele mai mare. Cu titlu de exemplu: bobina de la Dacia 1300 trage cam 3,5A iar cea de la Oltcit 7A.
Cind inlocuiti o bobina cu alta cautati sa aibe parametri asemanatori. Daca puneti o bobina care trage curent mai mare tranzistorii din aprinderea electronica vor fisupra solicitati si vor crapa repede. Aprinere URSS, care rezista bine pe Dacia, pe Oltcit isi dadea duhul dupa 100-200 km.
Deasemenea, daca bobina e prevazuta a se manta cu rezistenta de balast, montati-o cu rezistenta. Scoaterea rezistentei de balast nu duce la nimic bun chiar daca unii cred altfel.
-
eu nu am refeream ca se poate pune orice tip de bobina, ori ce-a de la tractor ori cea de la RABA...ma refeream la bobina de trabant...nu cred ca trebuie schimbata bobina cu alt model cand se trece pe aprindere electrica, si invers
-
Bobina de inductie este un transformator de curent care transforma curentul de joasa tensiune de 6V sau 12V in curent de inalta tensiune, de 15.000 … 20.000V. La bobina de trabant, Dacie, Oltcit, Lada, etc., curentul primar in stare de repaus, a tensiunea normala este de 4,5-5,3 Amperi. In functie de amperi creste sau scade lungimea scanteii. Cam 7-8 mm la 1600-3000 rot/min. Revenind la subiect merge bobina de Dacie fara probleme (parca asta se intreba). Nu ''arde'' aprinderea electronica.
-
Mersi de raspuns, Viorel! Asta voiam sa stiu! Multumesc!
-
eu am pe rff-ul meu de dacie , una , si una de trabi , asa ca nu tuseste
-
spuneti-mi si mie ordinea firelor de la magnetou la aprinderea electronica.
de sus in jos verde maro negru?
-
Magnetoul este altceva. Firele in carcasa traductorului, vin de sus in jos:negru, maro, verde.
-
Pentru aprindere electronica am gasit ca sunt bune numai bobinele de dupa septembrie 1985. Cea din stanga nu e buna, cea din dreapta, da.
_______________________________________
editat de victor
motiv: incarcarea fotografiilor se face cu imagebam.com
detalii aici : http://traby.ro/forum/index.php/topic,23.0.html
_______________________________________
-
Cred ca semnul ala este altceva. Este o atentionare probabil ca sunt 15000-20000 V.
-
Nu stiu ce semnifica acel 1 din triunghi. Informatiile le-am gasit pe undeva, pe net, in limba germana si le-am tradus cu google. Ei zic ca, dat fiind faptul ca aprinderea EBZA a fost conceputa din septembrie 1985, la fel si bobinele pentru ea trebuie sa fie dupa 09/85. Cert este ca, dinainte de 09/85, acea bobina, pe 12V, mergea la aprinderea clasica, pe platini.
Cred ca toti care vor citi asta se vor duce sa vada ce fel de bobine au pe masini. Nici eu nu am verificat pana acum.
Redau traducerea aproximativa, astfel cum mi-a iesit si am salvat-o:
"De bobine de 12 volţi sunt două tipuri. Stânga, identificate prin cifra 1 în partea de sus a un triunghi (încercuită cu roşu aici) nu este potrivit pentru EBZA (a se vedea capriciu, p. 92, ediţia a 8). Este un aşa-numitul "Hochleistungszündspule" sau "Transistorzündspule. Unul îl puteţi utiliza în combinaţie cu un EBZA poate costa o EBZA. Curtea este bine adaptată pentru EBZA, există, de asemenea, lipsesc numarul 1 in triunghi. Puteţi vedea, de asemenea, luna şi anul. EBZA a fost introdus în septembrie 1985. Deci, de la 09/85 aveţi o bobina de aprindere bun pentru EBZA, totul înainte de această dată nu este potrivit pentru EBZA. Un EBZA cu o bobina de aprindere rău este, de asemenea, foarte departe, dar dacă vă uitaţi la modul în care un costuri EBZA astăzi, nu aş risc."
-
Ceva de genul acesta (cum ca ar fi oarece diferenta intre bobine platina si electronica) stiam si eu. Insa ... nu cred ca e VITAL.Asadar ... daca puteti puneti bobine dupa data indicata.
-
Acel 1 in triunghi este prezent in mai multe locuri la Wartburg-ul meu din 1966(chiar langa placuta cu datele de identificare)pe vitezometru , chiulasa.Stiu ca se refera la un aviz al controlului de calitate.Daca va uitati la codul de piesa de pe cele doua bobine e cam acelasi mi se pare.Traducerea aia, personal ;D o consider cam neplauzibila
-
Am bobine de dacie si nu-am probleme.....merge stas