Autor Subiect: Certificat de vehicul istoric  (Citit de 11529 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Certificat de vehicul istoric
« : Februarie 27, 2015, 07:19:01 pm »
Salut băieţi! A scos cineva certificatul de vehicul istoric, acum, dupa noua lege? Care sunt paşii de urmat? Ne povesteşte cineva?  Vreau să îl scot şi eu.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #1 : Februarie 28, 2015, 08:39:18 am »
Intra pe site la Retromobil si vei gasi tot ce te intereseaza (tel., etc.). In linii mari, faci poze la masina, le trimiti pe mail, astepti sa te contacteze un reprezentant de la Retromobil, pentru a vedea masina, apoi taxa si la RAR pentru a trece in C.I. mentiunea cu vehicul de epoca.

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #2 : Martie 10, 2015, 08:03:40 pm »
Ok!
mulţumesc!

Offline Valentin

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 86
    • Descopera Realitatea
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #3 : Martie 10, 2015, 08:33:28 pm »
"Vehiculele istorice, sunt vehiculele pentru care perioada trecută de la încetarea fabricaţiei tipurilor respective, care au utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor, este de cel puţin 30 de ani, originale, restaurate sau reconstruite, pentru care deţinătorii au obţinut un atestat de vehicul istoric emis de organismele agreate de autoritatea competentă ( autoritatea naţională a Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Istorice FIVA în România, care este Retromobil Club România)."

Mai in detaliu aici:
http://www.manager.ro/articole/auto/regimul-juridic-al-masinilor-istorice-in-romania-28877.html
0775.500.516

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #4 : Martie 11, 2015, 08:17:46 am »
@Valentin. Nu mai este cum stiai  ;)

3. Conditiile care trebuiesc indeplinite de un vehicul pentru a fi atestat ca VEHICUL ISTORIC :

A) A fost fabricat sau inmatriculat pentru prima data in urma cu cel putin 30 de ani.
B) Vehiculele trebuie sa fie originale, sa fie in perfecta stare de functionare si sa aiba un aspect corespunzator unui vehicul istoric.
C) Nu sunt eligibile vehiculele utilitare sau cu destinatii speciale (autoplatforme, ambulante , masini mortuare,
masini de pompieri, etc.) care sunt sau urmeaza sa fie folosite in mod uzual in acest scop. Nu se atesteaza vehiculele replica.
D) Culoarea autoturismului trebuie sa fie corespunzatoare paletei de culori originale sau similara. Aceeasi cerinta se aplica
pentru interiorul vehiculului (tapiterie , mochete, capitonaje, etc) .
E) Nu se admite inscriptionarea respectivelor vehicule in scop comercial cu exceptia vehiculelor de competitie sau
a celor ce poarta logo-uri originale din perioada de exploatare.

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #5 : Martie 11, 2015, 09:09:14 am »
Foarte bine de stiut .... dar in acelasi timp este cam tras de par ... cel putin cu interiorul masinii.... mi se pare cam greu sa folosesti materiale asemanatoare la tapiteria masinii :)
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #6 : Martie 11, 2015, 12:04:00 pm »
Adica sa nu pui material cu imprimeu cu blana leopard  ;)

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #7 : Februarie 10, 2016, 09:23:43 pm »
e discutabil în funcție de mașină dacă merită deranjul.

la trabi nu o să merite niciodată deranjul din punct de vedere financiar, decât dacă este ambiția proprietarului, „timbrul de mediu” fiind mai mic decât taxele necesare obținerii atestatului de vehicul istoric, iar în caz de modificări sau abateri de la original se consideră fals în declarații și uz de fals și se pedepsește conform legii.

se justifică la motoare mari...la mașini americane etc, părerea mea.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #8 : Februarie 11, 2016, 08:27:39 am »
La un moment dat, cand nu vom mai cara varza cu ele (deja multi au inceput sa le aduca in stadiul de nou), este normal sa te asociezi cu ceilalti posesori de vehicule istorice. Castig este si acum, scutire: de impozit (30 lei), asigurare (peste 500 de lei anual), rovinieta (100 lei)...se aduna, mai ales ca nu avem numai o masina  ;)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #9 : Februarie 11, 2016, 01:47:20 pm »
Dupa ce o aduc la stadiul de nou ,la 25 de lei impozitul,130 asigurarea pe juma de an ca o scot doar vara si e pe numele lu' tata iar rovinieta nu fac ca nu plec cu ea la drum lung cu atat mai mult ca folosesc zi de zi alta masina nici nu se merita sa imi pierd timpul cu si pe la retromobil.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #10 : Februarie 11, 2016, 01:53:39 pm »
Sa o faci vehicul istoric, nu este necesar sa fie scoasa din cutie. Trebuie sa fie bine intretinuta si fara improvizatii ;)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #11 : Februarie 11, 2016, 02:01:31 pm »
Am mai vazut eu masini in care s_au investit bani multi dar aiurea fara a da atentie la detalii si reperele de prin carti si prospecte si au iesit niste
 chiciuri.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #12 : Februarie 11, 2016, 04:26:38 pm »
e drept ca a mea, pana ajunge sa aiba 30 de ani, poate-o scadea si asigurarea dar, daca ar fi sa o inscriu acum ca vehicul istoric, cu siguranta ar merita! pai numa asigurarea, pe un an, e 702 (verificat acum pe rcaieftin.ro) de lei (deci astia, se stiu ei care, cu 500 pe an, sa nu se mai planga, da?) : ))))

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #13 : Februarie 11, 2016, 06:54:21 pm »
cu asigurarea...poți să primești moca 6 luni, dar trebuie să fii membru activ, asta înseamnă să participi la evenimente și să plătești cotizația anuală. ia pune tu un weekend de deplasare că sari de prețul asigurării. impozitul de 30 de lei...am dat 25 ieri pe un sandviș și un pepsi la Subway deci e neglijabil. rovinieta într-adevăr, e 120 ron pentru 12 luni, dar nu e capăt de țară. nu mi se pare scump.

în schimb, dacă pentru proprietar, acel certificat reprezintă o încununare a efortului de a restaura troaca, atunci merită din plin. dacă nu ai o vârstă care să-ți facă asigurarea să sară în aer sau dacă ai posibilitatea să înscrii mașina pe numele unei rude mai înaintată (eu plătesc vreo 400 ron asigurarea la 1.1 pe numele lu tata), din punct de vedere financiar, la trabi , dacă ai mai mult de 2 neuroni care sunt capabili de calcule simple...nu merită.

singurul avantaj REAL ar fi acela că poți să faci RCA pentru o singură lună, dar conform ASF acest privilegiu va fi în curând valabil și pentru muritorii de rând, deci nu e panică.

dacă vorbim despre o mașină americană, atunci merită. altfel...sunt ori ifose ori iluzii de economie specifice românilor.

p.s. : am luat în calcul și faptul că ITP-ul se face numai la RAR...deci mașina trebuie să fie absolut fără defect din punct de vedere mecanic, nu merge cu hai las-o așa sau cu 20 de lei la nenea pentru un pivot obosit, sau cauciucuri vechi...
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline marcel

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 227
Re: Certificat de vehicul istoric
« Răspuns #14 : Februarie 11, 2016, 07:22:23 pm »
Luati in calcul ca ITP la RAR costa 270 parca fata de 70 la statiile obisnuite.Din cate stiu taxa de inscriere la Retromobil este de 100 euro si se plateste si o toxa anuala de membru.