Autor Subiect: Modificări la Codul Rutier: limita de viteză în localităţi, majorată la 60 km/h  (Citit de 3003 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Modificări la Codul Rutier: limita de viteză în localităţi, majorată la 60 km/h


Comisiile Juridică, pentru Apărare şi AQdministraţie din Senat propun ca limita maximă de viteză în localităţi să fie de 60 km/h, potrivit unui amendament la proiectul de lege de modificare a Codului rutier, adoptat, luni, de membrii acestor comisii.   


Ei au aprobat un amendament al preşedintelui Comisiei pentru administraţie, Darius Vâlcov (PSD), la proiect de lege pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Potrivit Codului Rutier în vigoare, limita maximă de viteză în localităţi este de 50 km/h.

De asemenea, senatorii au votat ca limita maximă de viteză în afara localităţilor să fie de 110 km/h pe drumurile expres, pentru posesorii de permis auto categoria B.

În prezent, limita de viteză pe pe drumurile expres, precum şi pe cele naţionale europene (E) este de 100 km/h.

----------------------------------------
Sursa : ziarul financiar (zf.ro)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Comisiile juridică, pentru administraţie publică şi pentru apărare vor propune plenului Senatului respingerea noului Cod Rutier, propus de Guvern, după ce senatorii PNL şi PDL au votat împotriva adoptării unui raport favorabil sau s-au abţinut.
Raportul favorabil, cu amendamente, a întrunit numai 12 voturi "pentru", din partea senatorilor PSD, cinci voturi "împotrivă" şi şapte abţineri, ale senatorilor PNL şi PDL, nefiind întrunită majoritatea voturilor necesare pentru a putea fi considerat adoptat.

La începutul şedinţei, preşedintele Comisie juridice, Cătălin Boboc (PNL), a afirmat că "o soluţie serioasă" ar fi ca acest nou Cod rutier să nu fie adoptat şi că senatorii liberali din cele trei comisii se vor abţine la vot.
Punctual, cea mai bună soluţie pe care ar trebui să o adoptăm astăzi (...) ar fi aceea să nu aprobăm acest proiect, să nu dăm un raport favorabil sau, cel puţin reprezentanţii PNL, cu siguranţă, se vor abţine, pentru că, pe de o parte, el are prevederi bune, pe de altă parte, filozofia de la care au plecat cei care l-au întocmit şi l-au prezentat Parlamentului riscă un pic să îşi piardă din originalitate", a spus Boboc.

Acesta a criticat, pe de altă parte, absenţa de la şedinţele comisiilor senatoriale a conducerii la vârf a Ministerului Afacerilor Interne.

"Am observat, pe toată perioada dezbaterilor, că din partea ministerului nu s-a lucrat mai deloc de o susţinere serioasă, mă refer aici la vârful ministerului - ministru sau secretar de stat, cel puţin. (...) Mă refer la o susţinere care are legătură cu politica ministerului în sensul acesta. Cred că şi din acest motiv Codul Rutier, aşa cum a fost propus de către Guvern, ministrul de Interne, Ministerul de Interne, ajunge astăzi să fie modificat foarte, foarte serios", a arătat liberalul.

Preşedintele Comisiei juridice a menţionat că, în prezent, la Camera Deputaţilor sunt dezbateri pe diferite proiecte, propuneri iniţiative legislative de modificare a Codului Rutier.

"Prezentul Cod Rutier, pe care noi îl discutăm să îl aprobăm astăzi, este o iniţiativă a Guvernului, este un cod rutier şi nu o lege de modificare a Codului Rutier, ceea ce presupune o nouă filozofie, nişte noi principii care ar urma să se aplice, de aici încolo, în ceea ce priveşte reglementarea a tot ceea ce presupune circulaţia pe drumurile publice în România", a adăugat senatorul PNL.

De asemenea, senatorul PNL Dian Popescu a spus că acest nou cod "nu are o filozofie, nu fluidizează traficul şi nu face decât să amendeze".

Popescu a susţinut că viitorul Cod Rutier ar trebui să fie elaborat de Ministerul Transporturilor, în colaborare cu MAI.

În replică, senatorii PSD din cele trei comisii raportoare s-au pronunţat pentru adoptarea proiectului Guvernului.

Senatorul PSD Şerban Nicolae s-a declarat surprins de propunerea liberalului Cătălin Boboc ca proiectul să fie respins, adăugând că nu înţelege încărcătura politică a acestui proiect de lege: "dacă este o chestiune doctrinară, pe care să ne-o asumăm ca partide şi să dăm un vot pe grupuri politice, să fie un Cod Rutier liberal sau social-democrat, şi mai grav, unul USL-ist".

"Am o iritaţie colegială ori de câte ori aud că pe un proiect de lege se dă un vot pe grup şi ne lipseşte individualitatea de parlamentari aleşi în colegii uninominale. Din punctul acesta de vedere, îmi sună rău", a subliniat social-democratul.

În cadrul dezbaterilor, senatorul PSD Darius Vâlcov le-a reproşat parlamentarilor liberali că, deşi un ministru de Interne al PNL a promovat Codul Rutier, acum se opun sau se abţin proiectului.

"Când s-a depus proiectul de către ministrul dumneavoastră, nu aţi văzut aceste lucruri? Discutăm de peste două luni de zile pe acest proiect. (...) Haideţi să vedem când dăm dovadă de seriozitate", le-a spus Vâlcov senatorilor liberali.

În replică, senatorul PNL Dian Popescu i-a cerut colegului său să nu mai politizeze subiectul.

"Nu ministrul de Interne l-a iniţiat (Codul Rutier - n.r.) şi l-a trimis spre Parlament, ci Guvernul României. (...) Să nu mai băgăm politicul şi faptul că e ministru liberal, că e ministru PSD. Nu are nicio legătură. Ne-am spus punctul de vedere vizavi de un cod, că nu are o filosofie corectă şi că nu fluidizează traficul. Acest cod nu face altceva decât să amendeze", a arătat liberalul, care a precizat că va vota pentru respingerea raportului.

Raportul de respingere a proiectului de lege urmează să fie dezbătut şi votat în plenul Senatului.
---------------------
Sursa gândul.info