bag sama ambielajul e cel mai greu de reparat....
Sa stii ca nu este chiar asa. Am participat, chiar in ultima vreme la cateva reconditionari. Operatiunea, decurge cam asa:
- se depreseaza manetoanele (poti sa improvizezi orice, chiar si cu un cric hidraulic si un suport improvizat);
- apoi urmeaza alezarea bolturilor si cofectionarea de bucsi. Se alezeaza biela, pana se duce gradul de uzura. Apoi se masoara boltul (dupa ce a fost alezat), pentru a sti dimensiunea viitoarelor bucsi. E, aici intervine o problema: cementarea (tratarea) bucsilor;
- apoi se preseaza bucsile pe bolturi, urmeaza rolele (diametrul de 5 mm, se gasesc fara probleme in diferiti rulmenti);
- urmeaza verificarea rulmentilor din mijlocul ambielajului (se gasesc in magazine);
- punerea pe pozitie a ambielajului si presarea. Urmeaza iar o parte problematica: echilibrarea (cu cat este mai bine echilibrat, cu atat viata ambielajului este mai mare). Comparatorul se pune pe fiecare maneton in parte, invartind in acelasi timp de ambielaj. Pentru a mai misca (regla), cateva grade manetoanele, ambielajul se baga intr-o anumita pozitie, intr-o menghina (sau o presa). Nu se va reusi o echilibrare perfecta ''spre 0''. O echilibrare perfecta, necesita aparatura de specialitate.
Dupa parerea mea, mai usor reconditionezi unul care a mai fost reconditionat. Nu mai alezezi nimic. Scoti bucsile vechi si faci altele