Multumesc inca odata pentru incurajari, Victor!
Intr-adevar, procesul de reconditionare este mult mai lung decat m-am asteptat la inceput. Am subestimat gradul de dificultate ale unei astfel de lucrari dar, cred ca, de asemenea, lipsa mea de experienta, uneltele rudimentare dar si spatiul relativ restrans m-au incetinit destul de mult. Cred ca la urmatorul proiect ma voi misca ceva mai repede in raport cu timpul care este alocat. Voi avea de reconditionat Trabantul unui prieten foarte apropiat, care ma ajuta cu al meu. Cand va veni vremea, intentionez sa fac un subiect nou unde voi intra in detalii.
Deocamdata sa revenim la ale noastre.
Inainte sa pot aplica grundul la pasajele rotilor din fata, am considerat ca este absolut necesar sa atac problema pe care am descoperit-o in apropierea suportului pentru pompa de frana. Din fericire, suportul propriu-zis al pompei nu este gaurit, avea doar rugina de suprafata si pare sa fie confectionat dintr-o tabla putin mai groasa decat restul masinii. Acestea fiind spuse, am avut doua elemente afectate, pasajul rotii si peretele de foc. Am inceput prin a indeparta ''cancerul'' :
Am decupat trei bucati, una din pasajul rotii, chiar in dreptul suportului pentru pompa, a doua, tot din pasajul rotii, mai lunga, care vine cu o buza suprapusa peste peretele de foc si a treia bucata, din acel perete de foc peste care venea buza de la pasajul rotii. Probabil a patruns lichid de frana intre cele doua table, a distrus grundul, dupa a venit si umezeala care a stat acolo, itr-o zona unde se afla pucte de sudura.
Reparatia am facut-o cu 4 bucati de tabla. Prima, cea mai mica, sudata chiar sub acel suport, i-am facut o mica buza pentru a face legatura cu pasajul rotii pentru ca, intre ele, am gasit 3-4 puncte de sudura din fabrica. A doua tablita, a fost langa, la peretele de foc.
A urmat al treilea petic, la pasajul rotii, legat de acea buza prin 4 puncte de sudura.
Iar, a patra tabla, a legat pasajul rotii de peretele de foc printr-o buza suprapusa cu puncte de sudura.
In anumite situatii, cred ca ar fi fost mai avantajos sa fi sudat din interiorul masinii, dar, pentru ca aceasta este intoarsa, nu am putut intra in ea. De asemenea, nu am curatat cat as fi vrut eu de bine la peticul care se afla lipit de suportul pompei de frana. Am dat totusi cu pasivizant din belsug si apoi am dat un spray de vopsea ca sa fie acoperita sudura cat mai repede.
A urmat curatarea pasajelor de la rotile din fata. Desigur ca am avut si acolo parte de surprize. Pe fiecare parte, cam in aceeasi zona, cateva gaurele mici care au fost rezolvate de cate un petic fiecare. Erau fix pe mijlocul pasajului, acolo unde stropeste cel mai mult roata. Desi, am o vaga presimtire ca ele s-au format pe partea cealalta care se afla fix in dreptul zonelor de langa baterie si rezervor. Nu am facut poze pe parcurs, din pacate...
Foarte surprinzator este ca suportii de la amortizoare arata foarte bine, am observat ca la destul de multe masini acestia sunt afectati.
Dupa ce am terminat cu pasajele rotilor, a urmat ultima etapa de curatat pe sub masina inainte de aplicarea masticului de caroserie si a terosonului. M-am ocupat de partea inferioara a fustei spate, partea inferioara a peretelui de foc, a capului de sasiu (ce a mai ramas) si a traversei din fata. Zonele unde se afla suportii pentru bara din fata pareau cam sifonati si ruginiti, dar, pentru ca nu am gasit gauri, am decis sa nu inlocuiesc nimic.
Urmeaza in zilele urmatoare, pana la Paste, sa aplic masticul si terosonul in 2 straturi, peste acesta, voi aplica din nou niste grund.
Victor, de curozitate, ce probleme ai pe la praguri? Intentionezi sa le inlocuiesti?