Autor Subiect: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV  (Citit de 203733 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #135 : Februarie 14, 2012, 11:34:13 pm »
@Alex. este o firma care isi respecta clientii sadar isi fac datoria cu brio (mecanicii si nu numai)
@Otty, capatana mea nu a patit nimic, si pentru linistea ta nici acel parasolar nu a patit absolut nimic =))
@Vio, urmeaza sa vezi pozele cu ce am facut azi :P
@Mircea este rau , ca revine usor usor la "forma ei initiala" e altceva

da, astazi am fost pe baricade de la ora 8:30 pana la 17 cand s einchide service-ul si ne da lumea afara (eu as mai sta dar nu am voie, se incuie tot :P )
asadar, ce am facut azi? urmeaza sa va explic prin pozele de mai jos.

aici aveti poze cu jugul vechi, tot am uitat sa il fotografiez sa il vedeti si voi. urmariti liniile gresiei ca sa vedeti cam cat de stramb este.
 

Tot la capitolul daune, pun poze cu bascula si pivotul superior. Piesele vor fi inlocuite cu altele in stare foarte buna (pivotul va fi unul nou - Multumesc Tavi)
       

Prima data am sudat folosind Mig-Mag.S-a lucrat la bara fata, aripa am tras-o si am sudat-o ca sa tina strans si sa nu revina, putin pe la ochelar si intarit snurul dintre talpile jugului, sau mai corect spus gatul de lebeda. Nu erau probleme acolod ar ca sa fiu sigur ca nici nu o sa fie am tras cateva puncte de sudura.


Apoi am inceput curatarea suprafetelor cu o perie de sarma rotativa, pusa pe un flex. Dupa degresare am dat cu grund de tip spray care folosesc ei in service. Se numeste Ixel si este de foarte buna calitate, nu stiu insa de unde ar putea fi rpcurat (persoane fizice) si la ce pret. Stiu doar ca ei (service-ul) i-au pe firma de la o alta firma care distribuie doar firmelor in domeniu (v-am ametit :P ) Dupa stratul de de grund (care s-a uscat foarte repede -caldura in hala), am dat cu teroson sau antifon cauciucat. Acesta a fost de la aceasi firma Ixel si l-am dat cu pistol de aer comprimat (pistol special pentru antifonare)
             

Dupa am terminat antidfonarea, a venit si randul jugului. L-am pus pe masina, am strans bine cele 6 suruburi dupa care l-am antifonat si pe el. Jugul a fost pregatit de acum 2 saptamani cand l-am curatat cu peria de sarma rotativa pusa la flex, apoi degresat cu diluant si dat 3 maini de deruginol (grund gri) cu pensula.
Nu imi ramasese prea mult din tubul de antifon asa ca m-am axat la imbinarea gatului de lebada cu jugul mai mult pe dedesubt unde bate cel mai tare mizeria. La suprafata jugului (partea de sus) am dat dar nu in strat atat de gros, se terminase tubul  si altul nu mai primeam :D pentru ca normal socotisera ca un tub ajunge la o aripa, numai ca eu m-am intins mai mult cu el, dar mi-a ajuns :D
           

DUpa aceasta operatiune, pentru ca toul era umed (antifonul se usuca greu si nici nu trebuie fortat ca sa isi fata treaba cum trebuie) am-am ocupat de capota. Am scos cadrul metalic de la capota mea busita, l-am curatat ,degresat si grunduit. Am zis sa folosesc cadrul meu pentru ca arata mult mai bine si nu avea mai deloc rugina pe el fata de cel de pe capota care urma sa o pun pe masina. Asa ca, am dat cadrul jos de pe noua capota, apoi am curatat toata capota si degresat-o. Am pus apoi mastic (imi scapa acum numele, dar tot ceva care folosesc ei in firma) am prins in pop-nituri si apoi suplimentar pe capete (ca sa creeze o forta suplimentara si sa lipeasca bine rama de capota) cu 2 crocodili (parca asa se cheama)
   

Apoi am desfacut pivotul superior si am schimbat acele bucsi cu palarioara (nu stiu denumirea lor stiintifica) la ambele roti. Daca tot am umblat, pentru ca aveam putin joc le-am schimbat. Am dat jos bieleta de directia stanga si am inlocuita cu cea de rezerva pastrand insa capatul de bara care era nou (pus in vara). Din pacate nu am poze pentru ca eram plin pe maini de mizerie, vaselina si diluant. Astazi mai mult am lucrat eu si nenea mecanicu ma asistat. Ma ajutat cu sudura si apoi ma lasat pe mine sa fac. Binenteles ca ma ajuta si el dar "eu am condus operatiunile" =)) =))
Din poze s-ar zice ca nu am facut mare lucru, insa timpul trece si la lucrurile cu migala parca trece si mai repede.

Va tin la curent, maine o iau de la capat, de dimineata pana ma dau aia afara =))


Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #136 : Februarie 15, 2012, 12:20:42 am »
Hai ca incet incet te apropii de  :wav: Ma gandesc cat iti este de greu ... alergatura ... alea alea ,bani (ca SUNT bata-i sa ai bata).
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline trabi

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 676
  • 601S deLuxe'90 - 601s '89, 1.1x '90
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #137 : Februarie 15, 2012, 09:38:34 am »
Tot raul spre bine. :wav: SPOR LA TREABA :icon_salut:
=============
edit by admin: @ all ; puneti SPACE inainte si/sau dupa cuvant altfel NU apar saritorii !!!
« Ultima Modificare: Februarie 15, 2012, 09:48:21 am de Gusteru »
Telefon personal 0721807206                                     Primul traby condus a fost cu nr. 1-DJ-5750          Participare intalniri Zwickau: 2011, 2013(+ Paris),2015,2017

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #138 : Februarie 15, 2012, 09:58:11 am »
   bavo, domnule! iese treaba serioasa! Bine ca esti tu intreg, ca, uite, masina se repara! Multa bafta!  :)

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #139 : Februarie 15, 2012, 10:10:33 am »
hai ma k e oky.. era mai naspha daca aveai elemente de caroserie sifonate...ca alea nu prea le scoti la linie...restul, jug, pivoti, bascule..piese de schimb  :tongue3:
Revin eu...lasa mesaj

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #140 : Februarie 15, 2012, 11:15:41 am »
Bravo ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #141 : Februarie 15, 2012, 10:42:11 pm »
Multumesc baieti pentru sustinere.
@Mircea, aripa a fost bagata in interior cu aproximativ 20 cm (fata cel mai rau) si daca te uiti cu atentie (la poza marita) ai sa vezi ca aripa e toata dungi, am indreptat dar nu o mai pot scoate asa cum a fost din fabrica, cu acele nervuri intacte. Dar inct incet prinde forma si arata bine.
astazi am muncit fara supraveghere, adica singur. Mecanicul a avut o urgenta la o alta masina ce trebuia sa iasa rapid din service, asa ca am lucrat usurel. Sunt si obosit dupa sesiunea, iar saptamana asta de dimineata pana seara la servici isi cam spune cuvantul. Nu mai dau acelasi randament ca la inceput. Incet incet evoluam cu stadiul de gata al masinii.
AM urcat motorul cu cutie , fuzetele, planetare tot tot.
In ziua cand am dus masina la service, nu stiu ce a patit electromotorul, a ramas blocat benidxu si mi-a mancat putin din coroana dintata a motorului, asa ca astazi, daca tot aveam motorul jos, am intors roata. Iese usor la rece insa la bagat inapoi fara sa o incalzesti nu o poti baga. Am invelit-o in ziare si imbibat cu putina benzina am dat foc. Sa incalzit bine si apoi foarte usurel a intrat la locul ei. (operatiunea nu am facut-o in service ca era impanzit de senzori de incendiu, ci undeva afara ferit de ochiul camerelor de supraveghere :D )
am schimbat bucsile (? asa se numesc? ) de la pivot superior si inferior cu altele noi noute, garnituri la bucse bascule.
Poze nu am facut prea multe, eram obosit si murdar, dar am facut 3 sugestive, inainte de a iesi din hala (ultimul- a mai ramas doar un mecanic de la cealalta hala)
Maine cred ca termin si restul si trimit masina la pregatit pentru vopsitorie. Daca nu e programul prea incarcat la cabine, cred ca pe miercuri aduc masina acasa. Om vedea, sa fim noi sanatosi

Offline otty92HD03WPC

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 636
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #142 : Februarie 15, 2012, 11:04:27 pm »
Bravo v-ati miscat destul de repede mult spor,sa iasa din nou pe strazile patriei cu fumul ei frumos mirositor!
Attila

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #143 : Februarie 16, 2012, 08:48:15 pm »
Azi nu stiu cum a trecut timpul (eu cred ca a fost mai scurt ca ieri :D )
Ce am reusit sa fac, sa termin tot ce mai era de pus pe la motor, instalatia de franare, aerisit, reglat capota, grila fata si montat aripa stanga fata. Am pus frumos cu mastic (maine fac poze la tub sa vedeti modelul)
Am trimis spre vopsitorie (pregatire) capota si grila, maine dupa ce fac echilibrarea la roti, trimit si masina pentru a se pregati botul si aripa stanga. Sa speram ca pe la o marti , miercuri sa o iau acasa.



se vede din poze ca doar in dreptul standului meu mai era lumina, in rest, toata lumea a plecat. Aici programul (oficial) este pana la 17, dar la ora 17 fix, pleaca toti :D

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #144 : Februarie 17, 2012, 07:23:59 pm »
Daca nu te angajeaza aia acolo, sa imi zici cutu!

Un Tuareg iti da sa indrepti..........
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #145 : Februarie 17, 2012, 07:48:31 pm »
pot sa-ti zic nenea Cutu? =)))
Culmea, fac angajari si experienta constituie avantaj, dar nu este obligatoriu sa o ai. Chiar radeau ceilalti mecanici de pe acolo, ca lucram cot la cot cu ei si ma tachinau sa le spun drept cu cat ma plateste patronul. =)) Daca ma intreba/ruga cineva sa il ajut, lasam la mine si ajutam, niste oameni foarte de treaba. Da, sa stii ca mi-ar place sa lucrez acolo, insa nu as putea face fata si serviciului si scolii. Poate daca as putea sa lucrez dupa-amiaza (cand lumea dispare dins ervice pe la 5) da, ar fi ok. Vise  :tweety: :sleepy2: :sleepy2: :sleepy2:

Pana una alta, azi am urcat si toba fata, toba mea, am reconditionat-o, adica am sudat acel gat care intra in evacuare si i-am dat unghiul ca sa stea frumos si bine. M-am "inspirat" dupa una de model luata de la Tavi (saru'mana Tavi). Sper sa nu scape fum si sa ma pot bucura din nou de caldura care mi-o dadea. Am facut curatenie si am trimis masina la hala unde se pregateste pentru vopsitorie. Nu am mai stat pentru ca acolo baietii erau ocupati cu altceva si eu nu stiam exact ce trebuie facut. Nici nu prea m-au lasat sa stau pe acolo ca se respecta foarte strict protectia muncii, inhalatii substante periculoase praf etc etc si se tem si ei, na, i-am inteles. Nu era mult de lucru ca sa o pregateasca pentru vopsit. Sper luni sa intre la vopsit. Revin cu detalii

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #146 : Februarie 17, 2012, 08:30:19 pm »
Asa, te urmarim in continuare ;)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #147 : Februarie 17, 2012, 08:34:11 pm »
Inaintezi frumusel spre finalizare  :wav: Doamne ajuta  :angel7:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #148 : Februarie 17, 2012, 08:44:52 pm »
offtopic: decand am imbatranit, parca m-am facut mai intelept sau poate faptul ca am vazut si alte chestii mult mai nasoale in viata m-a schimbat: Domn Victor: sa iti zic un secret al vietii: Nimic nu ramane nerecompensat. Nici faptele bune , nici cele rele. Relativ este timpul in care are loc compensatia si putinta omului de a vedea fenomenul.Daca poti sa tii minte treaba asta, o sa vezi ca am dreptate.

Si mai e ceva: In orice necaz exista samburele unui avantaj mult mai mare. Tot asa, trebuie sa fii lucid sa gasesti samburele acela, sa il cultivi si sa fii pregatit sa culegi roadele.

hihihi, cred ca merit sa o injectie tranchilizanta dupa cat am gandit acum........ :icon_cheers: :icon_cheers: :icon_cheers:

Ps. poti sa imi zici, simplu, cutu! Ma faci sa ma smtan cu sintagma ,,nenea,, :icon_tongue: :icon_tongue:
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #149 : Februarie 17, 2012, 09:19:04 pm »
ca o complectare la ce i spus :
... nimic nu este la voia intamplarii...
da, toate au un rost, rol, tinta, si daca scopul accidentului a fost sa intalnesc niste oameni minunati si cine stie ce legaturi sa strang, atunci ma bucur ca am facut accident (si nu m-am palit prea tare)

@Vio, stiu ca ma urmariti, de aceea tot scriu :P si am sa va tot scriu pana cand nu am sa mai am ce sa va zic, noutati ma refer :p