Tehnică > Tutoriale mecanica si intretinere

Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii

(1/20) > >>

Gusteru:
Acu' facem brainstorming ... poate o sa o punem (sigur) si la tutoriale. INTRADEVAR trebuie facute ceva modificari. Pun pozele si cu ambielajul sa avem toate datele la indemana. Inca o data ai MULTUMESC lui Hunor pt intermediere cu acest ambielaj  :notworthy:

Viorel Balmez:
Singura modificare, este sa scoti inelele( sigurantele), dupa rulmentii dintre manetoane, apoi dai o gaura (mitica/subtirica) in rulmenti si bagi un bolt, pentru a nu se invarti rulmentii in carter ;)

Gusteru:
Asa.. in urma discutiei cu tine si a explicatiilor tale - exemplific si vizual exact ce ar trebui facut.
Multumim Vio  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:

  

pater rafail:
   ai inteles numai jumatate. sigurantele alea se scot (sa le zicem "segmenti", desi sunt pusi pe rulmenti nu pt etansare, ci sa sa nu "plece" aiurea prin carter), insa gaurile nu le dai in camasa exterioara a rulmentului (chiar ar trebui sa incerci pe vreun rulment stricat, pt ca ma indoiesc grav c-o sa reusesti vreodata sa dai gaura in asa material calit).
   Se procedeaza dupa cum urmeaza: (am obtinut patent de la nenea ursuleac, cel cu ambielajele...) iei un sublersi, cu partea care iese in afara (tija aia care masoara in adancime),  pui ambielajul in carter (se intelege ca vei fi scos "segmentii" de pe rulmenti) si il pozitionezi ca si cum ar urma sa inchizi carterele. dupa care asezi rulmentii in cauza la locul lor, adica ei trebuie sa nu iasa in afara spatiului acela central, destinat lor si inelului de etansare de la mijloc. asa fiind (cauta sa fie amandoi cat de cat simetrici, unul fata de celalalt), masori cu respectiva tija care este distanta dintre marginea carterului si mijlocul canalului (canalul este reprezentat in poza prin cele doua linii negre, iar distanta pe care tu trebuie s-o afli este marcata de cele doua sageti rosii - scuzati mana tremuranda: sunt dupa 6 ore de tras de bicicleta!  :P). Dupa asta scoti ambielajul si cu tija de masurat a sublerului fixata cum a ramas dupa masuratoare, marchezi pe carter, in doua locuri (sa zicem la aprox 2-3 cm de-o parte si de alta a centrului semicercului format de jumatatea carterului), pt ambii sulmenti, fiecare cate doua semne (o sa vrei ca aceasta operatiune s-o executi pe jumatatea superioara, ca in aia asezi ambielajul; e mai greu sa potrivesti jumatatea inferioara dupa ce faci modificarea asta...). In aceste 4 semne vei face tu 4 gauri cu diametrul de 2mm (despre asta nu sunt 100% sigur, insa poti verifica daca un spiral de 2mm intra in canalul asta al rulmentilor; daca are joc, incearca cu unu de  3mm si apoi il folosesti sa dai gaura cu el). adancimea nu trebuie sa depaseasca 5-6mm (vezi cum pui semn pe spiral!)! dupa toate astea, iei un spiral de 2 sau 3 (functie de care s-a folosit pt gaurire) si tai din capatul lui (cel neprelucrat) un capat de aprox. 8mm (de fapt, o sa fie nevoie de 4 asemenea bucatele, pt fiecare gaura cate unul; masuratorile trebuie sa fie destul de precise: trebuie sa stii ce adancime are gaura si ce adancime are canalul din rulment, ca nu vrei ca dupa ce ai batut bucatica in gaura sa-ti dai seama ca ori iese prea mult in afara si nu se mai aseaza ambielajul bine, ori iese prea putin si astfel poti avea bafta sa sara, cine stie cum!).
   Ei, acum e simplu: operatiunea, dupa marturia lui nea ursuleac, nu trebuie repetata si la cealalta jumatate, ca nu mai pleaca nicaieri rulmentii! Iei cele 4 bucatele, le infigi in cele 4 gaurele si asa nu-ti mai pleaca rulmentii la plimbare! Cam asta ar fi; nu e chiar simplu, dar se poate face. In manuale e indicata operatiunea inversa, cand ai carter model vechi si trebuie numai sa faci o gaura de 5-6mm (parca asa era) in mijlocul jumatatii inferioare, pentru inelul etansant. Tot acolo se mentioneaza, atentie, ca nu se poate monta ambielaj model vechi in carter model nou!  ;D Dar bine ca s-a gasit o varianta, aparent testata de nea' ursuleac! Spor la lucru!
 

Gusteru:
Asta e ce am inteles din explicatiile tale. INSA nu vad rostul a pune patru bolturi  :icon_scratch: pe cate un rulment. Mi se pare ca sansele de a gresi la toate opt sunt MARI ... cu toate calculele facute. Pt ca la ambielajele de tip nou ai un singur bolt de blocaj per rulment si e suficient. Ala se impaneaza in scotitura EXISTENTA deja in carter , vine solutia de etanseizare/lipire a carterelor si ... aleluia. Trebuie sa plec acuma pana intr-un loc dar cand ma intorc mai am cateva desene de facut. Subiectul trebuie separat de aici si mutat la TUTORIALE , e important si foarte folositor pt oricine. Revin ...

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă