Autor Subiect: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.  (Citit de 25532 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
In alt topic, s-a inceput o discutie despre ramforsare , schimbare motor etc , intr-un cuvant, modificare radiala a unui Trabant pentru a face un bolid de curse (ne)omologat. O sa incercam mai jos sa dam drumul discutiilor pro si contra referitor la ce trebuie si ce nu trebuie facut la o astfel de masina. Pentru inceput, am zis sa pornim de la un mic si foarte sumar articol. L-am atasat mai jos. Imi pare rau ca nu am gasit poze mai mari si mai detaliate. Daca gasiti in alte parte, postati aici. Orice informatie si/sau poze referitoare la aceste modificari este binevenita .


Cum să construim un Rally car ?

 Nu aveam bani pentru a cumpăra o maşină de competiţie aşa că ne-am hotărat, să ne construim o maşină de competiţie cu care să ne dăm in campionat. Bineinţeles, cu bani puţini nu puteam să luăm decat un Trabant.
 
Date tehnice:

Caroserie: Trabant 601, cu 2 uşi
Masa proprie: 720 kg
Lungime: 2900 mm
Lăţime: 1590 mm
Motor: Opel cu 4 pistoane, monopunct
Cilindree: 1399
Nr. supape: 4
Putere: 60 CP
Sistemul de direcţie: Opel Koni reglabil
Cutia de viteze: Opel cu 5 trepte tip F10 de fabrică
Roata: jantă metalică
Anvelope: 195/50/R13
Jantă: 6,5 J13
Sistemul de direcţie: cu cremalieră, fără servo
Sistemul de frînare: cu dublu circuit hidraulic
Roata faţă: cu disc, răcire cu aer
Roata spate: cu tambur

Performanţe:
Accelerare: 10 sec / 100 km
Viteza maximă: 150 km /h

Dotări de securitate:
Cuşcă de securitate din oţel carbon tras la rece
Scaune OMP
Centură de siguranţă in 6 puncte OMP
Intrerupător general de curent electric
2 buc. stingător - 2 kg

Fazele de lucru mai importante de modificare a maşinii:

1. Pregătire

Construcţia unei maşini de cursă cere o documentare atentă, dar şi o notă de inventivitate. Performanţele tehnice ale maşinii sunt influenţate, in primul rînd, de alegerea corespunzătoare a pieselor competitive.

2. Demontare

Fiecare maşină se desface in bucăţele prin demontarea pieselor componente, a parbrizelor, a tapiţeriei. Un lucru minuţios care iţi ia un timp destul de indelungat.

   

3. Intărirea caroseriei

Se intăreşte structura de rezistenţă a caroseriei. Armăturile de securitate trebuie să indeplinească condiţiile prevăzute in anexa J a Codului Sportiv Internaţional. Spre binele pilotului, aceste condiţii trebuie respectate riguros.
Trabantul nostru a primit un element nou de caroserie, adică un ansamblu faţă Opel. Din acest motiv aripile faţă trebuia să fie modificate şi lăţite cu 10 cm. Pentru design am lăţit şi aripile din spate.
         

4. Vopsirea

Inainte de vopsire se modifică bordul maşinii, deoarece cuşca de securitate nu permite montarea iniţială, şi se fac toate ajustările necesare şi posibile. Caroseria se vopseşte in mai multe straturi atat la exterior cat şi la interior.

 

5. Montarea

Se incep lucrările finale, prima fiind montarea cablajelor electrice şi bordul maşinii, după care urmează montarea sistemului de frînare, şi de alimentare, toate fiind executate in habitaclul maşinii pentru a asigura o protecţie şi o siguranţă maximă. Urmează montarea elementelor de propulsie: motor, diferenţial, sistemul de direcţie şi suspensie.
       


6. Teste

Am ajuns in faza finală cand urmează reglarea maşinii după cerinţele pilotului. Cel mai important este sistemul de direcţie pentru că de acesta depinde foarte mult obţinerea de rezultate bune.

7. Preţuri la cateva piese.

Sistemul de direcţie (Opel Koni): 300 €
Cuşca de securitate: 1500 RON
Scaune (OMP): 250 €
Centură de siguranţă in 6 pct(OMP): 150 €

Această lucrare am executat-o in 2 luni de zile şi nu regretăm timpul pierdut! Dorinţa noastră a devenit o realitate şi din anul 2004 participăm in Campionatul de VTM, unde am obţinut şi cateva rezultate bune la grupa noastră.








dupa un material de pe http://www.autocrono.ro/modules.php?name=Page&op=show&id=3

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #1 : Februarie 25, 2011, 06:39:08 pm »
Nu prea ma pricep eu la tunning insa cert e ca pentru a putea avea un rallycar,sau o masina de strada modificata(motor,frane si sisteme de siguranta)iti trebuiesc dupa mine cam 2000 euro e posibil si un pic mai mult si aici intervine.
Intarirea caroseriei ,motor+cutie,sisteme de frana pe disc fata,omologarea+ce o mai fi .
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #2 : Februarie 25, 2011, 06:44:19 pm »
depinde de pe ce masina pornesti , in ce stare se afla si cat ai de lucru la caroseria ei, apoi ce anume vrei sa pui. Daca vrei un motor ceva mai micut, de 1.3 Vw nu e chiar asa "paguba" insa daca vrei ceva VR6 atunci se schimba datele problemei. DIfera de la fiecare masina in parte.
Da oricum, papa bani frumosi un astfel de proiect.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #3 : Februarie 25, 2011, 06:49:24 pm »
Eeeeee vere ce VR6 ceva mai modest un 1,3 vw pe un trabant,si restul elementelor+omologare.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #4 : Februarie 25, 2011, 06:54:04 pm »
sunt pe la unguri si VR6 ;)) am vazut cateva pe youtube . Oricum, la aia trebuie sa ai asigurare de sanatate, de viata si de urmasi inainte sa te sui la volanul ei. Aaa si sa nu ai probleme de inima.
=)) =))

Offline akrompaczki

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 256
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #5 : Ianuarie 27, 2012, 09:05:29 pm »
m-am gandit la o transformare pt traby meu 601 .as avea un motor de vw golf 2 .motorul e de 1.8 benzina ;am cutia pentru el si inca ceva piese,ce parere aveti?
0746305184

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #6 : Ianuarie 27, 2012, 09:45:36 pm »
daca ai mai avea inca un trabi , pe care sa experimentezi , ar merge , dar pe asta gata terminat (original), o sa iti para rau mai tarziu, sau nu te vei folosi de el , asa cum ai vrea (consum mare, greu sau imposibil de omologat) ai sa vazi mai tarziu
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #7 : Ianuarie 27, 2012, 09:53:07 pm »
nu pe scheletul unui 601, poate pe sasiul unui 1.1 cu frane disc ar mai merge

Offline akrompaczki

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 256
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #8 : Ianuarie 27, 2012, 11:25:11 pm »
poi ma gandeam sa pun si cutie ,planetare,fuzete de la golf +frane neaparat
0746305184

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #9 : Ianuarie 28, 2012, 02:03:15 am »
Eu am o vorba ,"o masina pastrata original are o valoare mai mare decat una modificata",gandeste-te ca ai in curte o bucatica din istorie si este pacat sa o profanezi.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Cristian1

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 27
    • Agnita Free Spirits
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #10 : Ianuarie 28, 2012, 12:17:29 pm »
Foarte frumos proiectul :thumbsup:
Pe traby cred ca ar da bine si motoarele de suzuki GSX-R 750cc, 1200 cc de pe hayabusa 1300cc care are 175 cai si cu minime modificari ajung la si mai multi cai. Are 16 valve si ce-l mai important lucru, este foarte usor.  :headbang:

PS: ultimul model de busa are 197 de cai  ;D
NO Limits, NO Rules, NO Roads

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #11 : Ianuarie 28, 2012, 01:06:10 pm »
Citat
Pe traby cred ca ar da bine si motoarele de suzuki GSX-R 750cc, 1200 cc de pe hayabusa 1300cc care are 175 cai si cu minime modificari ajung la si mai multi cai. Are 16 valve si ce-l mai important lucru, este foarte usor. 

Cum ai de gand sa transmiti puterea la roti ?  :violent1:
Das  auto

0733825596

Offline Cristian1

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 27
    • Agnita Free Spirits
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #12 : Ianuarie 28, 2012, 01:26:07 pm »
Exista doua variante dar una e mai complicata.
-motorul montat longitudinal si unde e pinionul de atac pentru lant, se monteaza un cardan spre puntea spate la un diferential. Motorul poate fi montat fata sau central. Dupa scaunele fata cred ca este mai bine fiindca se mai echilibreaza masina.
-modificata cutia care este corp comun cu motorul sa poata avea iesire si spre stanga , adica spre planetara pereche.

PS: e si turbo motorasul  :icon_pale:
PS2: este un material pe forumul acela de tuning cu modificarea unui golf mk1 cu motor de busa. As pune linkul dar sa nu se considere reclama....
NO Limits, NO Rules, NO Roads

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
« Răspuns #13 : Ianuarie 28, 2012, 01:30:27 pm »
Pune nene linku ...pana acum n-a mai fost reclama :P
Das  auto

0733825596