In alt topic, s-a inceput o discutie despre ramforsare , schimbare motor etc , intr-un cuvant, modificare radiala a unui Trabant pentru a face un bolid de curse (ne)omologat. O sa incercam mai jos sa dam drumul discutiilor pro si contra referitor la ce trebuie si ce nu trebuie facut la o astfel de masina. Pentru inceput, am zis sa pornim de la un mic si foarte sumar articol. L-am atasat mai jos. Imi pare rau ca nu am gasit poze mai mari si mai detaliate. Daca gasiti in alte parte, postati aici. Orice informatie si/sau poze referitoare la aceste modificari este binevenita .
Cum să construim un Rally car ?
Nu aveam bani pentru a cumpăra o maşină de competiţie aşa că ne-am hotărat, să ne construim o maşină de competiţie cu care să ne dăm in campionat. Bineinţeles, cu bani puţini nu puteam să luăm decat un Trabant.
Date tehnice:
Caroserie: Trabant 601, cu 2 uşi
Masa proprie: 720 kg
Lungime: 2900 mm
Lăţime: 1590 mm
Motor: Opel cu 4 pistoane, monopunct
Cilindree: 1399
Nr. supape: 4
Putere: 60 CP
Sistemul de direcţie: Opel Koni reglabil
Cutia de viteze: Opel cu 5 trepte tip F10 de fabrică
Roata: jantă metalică
Anvelope: 195/50/R13
Jantă: 6,5 J13
Sistemul de direcţie: cu cremalieră, fără servo
Sistemul de frînare: cu dublu circuit hidraulic
Roata faţă: cu disc, răcire cu aer
Roata spate: cu tambur
Performanţe:
Accelerare: 10 sec / 100 km
Viteza maximă: 150 km /h
Dotări de securitate:
Cuşcă de securitate din oţel carbon tras la rece
Scaune OMP
Centură de siguranţă in 6 puncte OMP
Intrerupător general de curent electric
2 buc. stingător - 2 kg
Fazele de lucru mai importante de modificare a maşinii:
1. Pregătire
Construcţia unei maşini de cursă cere o documentare atentă, dar şi o notă de inventivitate. Performanţele tehnice ale maşinii sunt influenţate, in primul rînd, de alegerea corespunzătoare a pieselor competitive.
2. Demontare
Fiecare maşină se desface in bucăţele prin demontarea pieselor componente, a parbrizelor, a tapiţeriei. Un lucru minuţios care iţi ia un timp destul de indelungat.
3. Intărirea caroseriei
Se intăreşte structura de rezistenţă a caroseriei. Armăturile de securitate trebuie să indeplinească condiţiile prevăzute in anexa J a Codului Sportiv Internaţional. Spre binele pilotului, aceste condiţii trebuie respectate riguros.
Trabantul nostru a primit un element nou de caroserie, adică un ansamblu faţă Opel. Din acest motiv aripile faţă trebuia să fie modificate şi lăţite cu 10 cm. Pentru design am lăţit şi aripile din spate.
4. Vopsirea
Inainte de vopsire se modifică bordul maşinii, deoarece cuşca de securitate nu permite montarea iniţială, şi se fac toate ajustările necesare şi posibile. Caroseria se vopseşte in mai multe straturi atat la exterior cat şi la interior.
5. Montarea
Se incep lucrările finale, prima fiind montarea cablajelor electrice şi bordul maşinii, după care urmează montarea sistemului de frînare, şi de alimentare, toate fiind executate in habitaclul maşinii pentru a asigura o protecţie şi o siguranţă maximă. Urmează montarea elementelor de propulsie: motor, diferenţial, sistemul de direcţie şi suspensie.
6. Teste
Am ajuns in faza finală cand urmează reglarea maşinii după cerinţele pilotului. Cel mai important este sistemul de direcţie pentru că de acesta depinde foarte mult obţinerea de rezultate bune.
7. Preţuri la cateva piese.
Sistemul de direcţie (Opel Koni): 300 €
Cuşca de securitate: 1500 RON
Scaune (OMP): 250 €
Centură de siguranţă in 6 pct(OMP): 150 €
Această lucrare am executat-o in 2 luni de zile şi nu regretăm timpul pierdut! Dorinţa noastră a devenit o realitate şi din anul 2004 participăm in Campionatul de VTM, unde am obţinut şi cateva rezultate bune la grupa noastră.
dupa un material de pe
http://www.autocrono.ro/modules.php?name=Page&op=show&id=3