Autor Subiect: TURBOCOMPRESOR  (Citit de 7595 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
TURBOCOMPRESOR
« : Martie 31, 2013, 12:11:09 pm »
In ultimii ani pe piata au aparut tot felul de masini cu motoare (BENZINÅ) cu capacitate cilindrica mica dat totusi cu o putere in medie de 100cp la 1000cmc-1,4l -140 cai........1,8-190 cai,2,0 -220,cai sau chiar 270cai...si lista ar fi lunga..La motoarele aspirate(aerul este aspirat in cilindrii la presiunea atmosferica) sa scoti dintr-un motor de 1000cmc 100 de cai sunt vise umede -dar nu imposibil.La un moment dat erau doar 2 producatori care au reusit treaba asta ferrari(cu modelul modena) si BMW cu motorul de pe M3(3200cmc avea 343 cai)dar la motoarele supaalimentate(aerul intra cu presiune in cilindrii) acest lucru e mult mai usor de realizat.Aici sunt 2 variante turbo sau compresorul unii producatori(vezi vw)chiar combinindu-le pe ambele.deci pe un motor se gaseste si turbo si compresor.Acum pe tema asta se poate discuta aici 2 saptamani de-acum incolo sa tot scriu...
de ce au adoptat ideea cu turbo si compresor? ptr ca turbo-fiind antrenat de gazele de esapament are o intarziere la raspunsul la acceleratii,mai ales la turatii joase,eee aici vine compresorul in ajutor.Acesta fiind antrenat de curea(sora cu cureaua de la alternator)incepe sa `impinga` aerul de la turatii mai joase astfel se elimina(cel putin teoretic) lipsa de putere pe care un motor turbo o are la turatii joase
 Aici ar fi multe de discutat pe avantaje si dejavantaje,fiabilitate,marime,randament...etc
si vin cu poze-saptamana asta am facut autopsie la ún compresor vw

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #1 : Martie 31, 2013, 12:36:09 pm »
Honda aveau în '90 pe Civic CRX 1.6 aspirat 160cp (b16A2) și în '97 1.6 aspirat 186cp (b16b), apoi prin '98 sau '99 2.0 240cp (de pe S2000), și aici vorbesc de motoare normale cu cilindri și pistoane,în 4 timpi, nu de Wankel-uri, că alea sunt alte animale (1300cc 240cp aspirat, vezi Mazda RX8).

compresorul centrifugal, fiind antrenat de curea, îți ia din putere pe o plajă de turații, dar îți dă în altă parte foarte mult. pentru turbo (cele antrenate de gazele evacuării) există o grămadă de metode anti-lag, gen intercoolere îmbunătățite, injecție water-methanol și alte chestii mai mult sau mai puțin ortodoxe, dar cu ceva modificări se poate trece pe lângă lag-ul multor mașini stock.

compresorul centrifugal se pretează, în general la motoare mari (Shelby Mustang e un exemplu bun, mai ales ultimul model, cel de 5.8 și 1200cp) ,care și așa au cuplu cât casa jos și nu sunt afectate prea tare. BMW, spre exemplu, au renunțat  în ultima vreme pe Cooper S la compresor și au trecut la Turbo, în timp ce VW nu au avut decât G30 (Polo) și G60(golf) ca motoare numai cu compresor, deși ei în afară de 1.4 TSI de pe ultimul Polo GTI, la 180cp nu au scos nimic prea ieșit din comun... ei abia abia au scos golf R cu 270cp 2.0 turbo, când japonezii erau deja de 10 ani acolo cu EVO și WRX STI. Mercedes au scos acum un 2.0 Turbo tare...la 360cp de fabrică, pe clasa A (varianta A45AMG)

motoarele supraalimentate și de capacitate cilindrică mică sunt viitorul. chiar și autohtonii s-au conformat, având în ofertă 0.9 90cp și 1.2 115cp....deși niciodată nu o să se compare cu un motor aspirat la 9000 rpm.

Trabant Turbo - 2 taktturbo
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #2 : Martie 31, 2013, 12:52:09 pm »
Nello, (intrebare de necunoscator)
sa zicem ca as vrea un "vis umed" :D da nu sute de cai, poate ceva mai mult decat are cel stock.
s-ar putea adapta asa o smecherie pe motoarele de 1.1 ?

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #3 : Martie 31, 2013, 01:15:44 pm »
@BONG imi place ca stii ce vorbesti,nu ca altii din auzite,vad ca niponele  te ung la suflet...nu am deschis topicul in ideea unei discutii anti sau pro europene sau japoneze...am vrut doar sa arat la altii(si sunt sigur ca den 1100 de membrii forum doar 100 stiu ce-i ala compresor)cum arata ,la ce se foloseste....si ca o comletare motoarele tsi de la VAG pocnesc pe banda rulanta,deci fiabilitate ZERO CU ZZZ MARE....oricum ,respect ptr cunostintele pe care le ai....de ce nu imparti cu altii din ceea ce stii aici pe forum?
@VICTOR intotdeauna e loc de mai bine.La motoarele aspirate este cel mai greu de scos cai in plus iar un cuvant greu il are chiuloasa,si internele din ea(supape,arcuri ,culbutori,ax came)apoi lista continua cu galeria de admisie si cea de evacuare,si nu in ultimul rand sistemul de alimentare.Nu stiu exact la 1,1 daca ai injectie sau carburator?????o sa vezi la sighisoara pe viu ce modificari am facut eu la trabantul meu....

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #4 : Martie 31, 2013, 01:28:38 pm »
păi...nu m-a întrebat nimeni de sănătate. am dat exemple de puteri, aducând în discuție cele mai bune motoare din punct de vedere al randamentului din categoriile lor. într-adevăr mă ung pe suflet japonezele, dar nu asta am vrut să subliniez, ci doar am completat post-ul tău inițial. nu pot totuși să mă abțin...să nu fac caterincă de producătorii europeni, gen cum anunță VW cu mare fast următoarea generație de Golf GTI, care la fiecare generație mai bagă câte 10 cai. acum au ajuns la 220 sau 230....pe 2.0 turbo...și Honda în 1999 aveau 2.0 aspirat de 240 de cai....fără figuri, fără advertising agresiv, și cu fiabilitate foarte mare. era și o poantă la un moment dat...că dacă vrei să auzi un suicid în direct, sună la fabrica Honda și spune-le că ai un S2000 și-l aduci la garanție că s-a stricat motorul.

1.1 despre care vorbește Victor are carburație. Victor...ar fi MULT mai ieftin să faci swap de motor la altceva, chiar supraalimentat de fabrică, gen un 1.3 G30 de Polo sau orice te gâdilă pe tine , decât să faci conversie la cel de 1.1 și să fie și fiabil...sau în cel mai nefericit caz te duce la aceiași bani, dar cu rezultate mult mai slabe pe 1.1 . ca să înțelegi despre ce vorbesc, pe conversie Turbo fără 1000 de lei pe o galerie de evacuare nu scapi...asta dacă faci ceva cât de cât de calitate... o variantă ieftină ar fi 1.4Turbo carburație de Renault5 Alpine Turbo sau Renault 5 GTT. au cam 120 de cai.

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #5 : Martie 31, 2013, 02:02:05 pm »
Bong....sa nu uitam ca discutiile le avem pe traby-forum,deci oameni simpli,cu buget limitat,deci faza cu motoare de polo g40 la care doar un compresor costa 1000 euro(eu am un g60 deci stiu despre ce vb )sau un motor de ren 5 turbo....he he si sa fie si ieftin....nop .nu cred.Sa nu mai luam in calcul ca toata treaba tre sa fie si legala -RAR,Garcea....
iar ptr o evacuare nu ai nevoie de nu stiu cati bani,este un baiat foarte priceput la tg-mures care numai cu asa ceva se ocupa  Userul HUNOR poate oferi mai multe informatii ,el a facut esapamentul ptr un traby1,1  la el

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #6 : Martie 31, 2013, 03:00:39 pm »
Multumesc baieti pentru raspunsuri.
Eu ma gandeam asa (cand o sa-mi iau 1.1 ca nu renunt la proiect, chiar daca acum am alte prioritati)
- las motorul de 1,1
- axa came de 1.3
- evacuare marita, fara sicane, serpisori, 4 lung, 2 sub burta si 1 final, ca sa nu se ia nimeni de mine
- carburatie, ceva dublu corp (la hayabusa nu ma arunc ca ala papaaaaa, dar si scoate :D )

De aia intrebam daca s-ar putea pune ceva de genu
oricum, interesante info :D

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #7 : Martie 31, 2013, 03:10:43 pm »
dar stiu ca este golf 3 cu motor de 1,4, care arata identic la exterior cu cel de 1,1 ,plus ca are si cutie cu 5 trepte, ar merge un artificiu cu ala, si sunt sigur ca are mai multi cai decat 1,1 ,se gasesc variante daca se vrea ,mai ales la grupul de motoare vw
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #8 : Martie 31, 2013, 07:47:35 pm »
De mult căutam informații despre un turbo pe motorul de 1.1. Adică eu aș vrea să pun pe motorul 1.6 turbo, sistemul de eșapament o am deja, și cu câteva modificări se poate adapta și turboul pe el, intercoolerul nu e o problemă, că se găsesc în ce dimensiuni vrea inima ta, radiatorul de ulei la fel. Problema ar fii admisia, acolo îți trebuie un fel de injecție multipunct. Plus alte mărunțișuri. Aici poate nello sau bong ne pot lămurii, ce ne trebuie, și de le ce mașină s-ar potrivii admisia, că adaptarea se rezolvă cu flanșe.
Eu am găsit niște poze cu un Trabant 1.4 turbo, cu motor de golf 3 și un filmuleț, dar n-am găsit nici o descriere, poate voi recunoașteți ceva piese din poze.


Trabant 1.4 Turbo 0- 150 km/h

dar stiu ca este golf 3 cu motor de 1,4, care arata identic la exterior cu cel de 1,1 ,plus ca are si cutie cu 5 trepte, ar merge un artificiu cu ala, si sunt sigur ca are mai multi cai decat 1,1 ,se gasesc variante daca se vrea ,mai ales la grupul de motoare vw

Remi, se găsește și motor 1.6 identic cu cel de 1.1, diferența este între blocul de motor, care este mai înaltă cu 2cm, și prinderea galeriei de admisie (asta am și eu pe trabantul roșu). Cel 1.4 are 60 de cai, și cel 1.6 are 75 de cai. Punerea cutiei cu 5 trepte de la golf 3 nu este rentabil numai în cazul în care folosești mașina pe drumuri lungi. Cutia de golf 3 are rapoarte destul de lungi, este mai recomandat o cutie cu rapoarte scurte ca și cele de pe Polo 6n, sau de golf 2 1.3, sau golf 1, fiecare din acestea se potricește și pe motorul 1.1 și pe cel 1.3 (wartburg/golf2), și pe cel de golf 3 1.4, 1.6.

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #9 : Martie 31, 2013, 09:22:00 pm »
Nu-mi dau seama din poze despre ce turbo este vorba e un garret dar nu il recunosc...flansa patrata la partea de esapament....nu stiu
Dar asta nu e important ,merge orice fel de turbo, ideea e ca trebuie sa-l ai inainte sa incepi lucrarea ,ptr ca dupa el trebuie contruita galeria .Avantajul la tipul asta de motoare e ca este loc  sa montezi turbo  fiinca evacuarea e in partea din fata si adimisia in partea din spate.
ptr admisie nu tre sa va faceti probleme motoarele astea sunt echipate cu 3 tipuri de alimentari-carburator,injectie monopunct si injetie multipunct-ultima este la toate polo din 88-89 in sus(cel putin in suedia fiindca astia inotdeauna au avut norme  de poluare mai drastice ca nemtii de ex)dar sunt si dezavantaje la injectia multipunct .Necesita mai multa munca avand in vedere ca trebuie montati niste senzori suplimentari si calculatorul de la motor...munca mai multa dar si satisfactii dupå.

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #10 : Martie 31, 2013, 09:34:00 pm »
nello, ms pt lămurire.
Dar ca de obicei mai am câteva întrebări:
-dacă iau o injecție multipunct, cu calculator, debitmetru, sonda lambda, calculator, ce trebuie săi fac ca să montez pe ea turboul?
-la chiuloasă trebuie modificat ceva, dacă injecția se potrivește pe ea?
-trebuie să reduci compresia motorului, dacă am înțeles bine de la baxy, nu?
-nu ne-ai putea face o listă așa în mare ce ne-ar trebuie pt transformare?

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #11 : Aprilie 01, 2013, 01:07:09 am »
Huni,nu are treaba una cu alta. Odata montata injectia ,apoi incepi cu turbo. Daca mergi pe o chestie pur mecanica ca cea din poze nu ai nevoie de alta electronica (nu ai turbo cu wastegate variabil,¨sau supapa blow cu electrovalva)la tine toate astea vor functiona cu vacuum
Da ,cu baxy am discutat despre un motor 1,8 16v pe care sa montam turbo si de acolo ideea cu micsoratul compresiei,dar noi la motorul asta o sa folosim un turbo de la un volvo care o sa bage presiune   asa ca la motorul ala o sa umblam si la interne (bilele,pistoane....)
ptr traby daca vrei o presiune de la turbo undeva la 0,6-0,8 bar solutia e simpla-nu modifici nimic,iar daca vrei mai mult cea mai simpla solutie este montarea a 2 garnituri de chiuloasa in loc de una(nu prea fiabil)sau daca stii pe cineva care fabrica garnituri  de chiuloasa mai groase din cupru,te-ai scos Aia tine pe viata...
tu tre sa te hotarasti asupra a ceea ce vrei ,aduni componentele si se rezolva -intre timp o sa vin si eu in tara ,oricum e Baxy acolo si Cristi de la sighisoara care e as in treburi de-astea

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #12 : Aprilie 01, 2013, 01:24:45 am »
Nello, când vii în țară? trebuie să stăm la discuții  :P

Offline nello

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 190
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #13 : Aprilie 01, 2013, 01:27:29 am »
In luna mai  nu stiu exact cand dar la intalnirea de la sighisoara voi fi prezent

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: TURBOCOMPRESOR
« Răspuns #14 : Aprilie 01, 2013, 09:20:53 pm »
Hunor, dacă treci pe injecție la conversia Turbo, o să ai probleme cu electronica. Probleme financiare, mă refer. Carburator de turbo poți să împrumuți de pe Renault 5 1.4 turbo (ori GTT ori Alpine Turbo). Desigur, există și alte variante, dar nu-mi sunt mie cunoscute. Regulator de presiune manual, dat pe la un 0.6 bar maxim ca să fi sigur de fiabilitate cu compresie și interne stock, și în rest...atenție și simț de răspundere. Cât obții...obții. Nu poate nimeni să-ți dea o cifră concretă în prealabil.
Pe mașina mea, (Suzuki Swift) un tuner din Ungaria care vindea kit-uri turbo bolt-on promitea creștere de putere de la 92cp stock la 145 pe presiune de 0.66 bar. Nu a apucat nimeni să verifice veridicitatea afirmațiilor, costul fiind 3000 de dolari prin 2010.

Uite un proiect de conversie turbo low-budget, făcut cap-coadă de Racing Code. http://forum.4tuning.ro/679-racing-code/345194-bmw-325itrc-e30-low-budget.html

Ideea e cam aceeași, iar Sebastian a detaliat foarte frumos, cu precădere problemele de electronică apărute, dar și detaliile de mecanică.

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!