[...]Spun asta fiindca atata timp cat motorul este neatins , montarea discurilor reprezinta o mare risipa de timp si bani (cei care vreti sa faceti chestii d-astea cu putini bani , lasati-va pagubasi
[...]... cei care aveti bani de investit , dar nu aveti abilitatile necesare si credeti ca totul se rezolva cu bani , lasati-va si voi pagubasi ... o masina obtinuta astfel , fara a pune mana pe chei , flex , aparat de sudura , fara a-ti bate capul la planseta cu desene si schite , fara a sapa sute sau poate chiar mii de ore pe net in cautarea unor mici detalii care sa te inspire sau sa te ajute , fara toate astea , indiferent de performantele sau designul obtinute contra cost intr-un atelier , acel Trabi nu va va oferi nicio satisfactie , sau in niciun caz una comparabila cu satisfactia celui care l-a facut cu mana lui ) si din cate stiu eu sunt foarte putine Trabi la noi cu motoare modificate sau schimbate . Cu o investitie mult mai mica se poate pune la punct sistemul original de franare (destul de eficient dealtfel tinand cont de viteza maxima si greutatea unui Trabi ) , punand garnituri noi la pompa si cilindrii , saboti noi , eventual si cilindrii noi in cazul in care cei vechi au urme de coroziune la interior . Astfel evitati cheltuielile inutile , timpul pierdut si modificarile riscante .
Uite ca iar il citez pe baiatu` asta...
Cat de bine le zice...
Asa e, franele la Trabant sunt f bune si eficiente, daca sunt "in regula". Vorbesc serios, n-aveti nevoie de frane pe disc, decat poate din perspectiva fiabilitatii. Desi si problema asta s-a rezolvat, de cand exista si la noi sprayuri de curatat franele.
Si eu, cand mi-am luat Trabant, acum muuuulta vreme, frana doar pe 1 roata! L-am dus la "mesteri", mi l-au "reparat"... Cica... Aiurea! Pana n-am desfacut eu la fiecare roata, sa curat, sa schimb saboti, garnituri, cilindri, REGULATOARELE sa le CURAT si SA LE ASEZ IN POZITIA CORECTA, N-AM AVUT FRANE! Si, cand am reparat totul, atunci frana masina mea mai bine ca oricare alta! Si pe vremea aceea nu existau atatea substante, sa te poti folosi de ele... Acum, dai jos tamburul, dai cu spray de curatat franele, si GATA! Curge mizeria. Inainte, vreme, dupa o ploaie mai mare, sau dupa trecut prin balti adanci, sau prin vreun vad de rau, trebuia sa curat interioarele la tamburi cu apa si detergent, apoi cu gazolina, sa frec, sa fac luna, si apoi sa dau cu vasilina pe regulatoare. Acum? Fasssss-faaas cu sprayul si ai terminat!
Cat despre bani de investit in tuning... Si aici are dreptate. Multi faceti valuri si vreti sa tunati masina, cand, de fapt, fie n-aveti bani s-o faceti, fie nici macar nu stiti cum functioneaza una sau alta...
Uite, acum ma amuz de numa` citind despre "boala" care a dat in voi, cu motorul de Wartburg pe Trabant... Maaaaaare tuning! Minunat! Schimbi un motor in 2t cu altul ...tot in 2t!
Tot ungere proasta, tot ambielaj, tot fiabilitate proasta, tot fum si maini murdare la peco... In plus, mai apare si complicatia cu lichidul de racire! Cu un avantaj, ce-i drept... Motorul sade in mintile lui, nu se mai incinge ca nebunu`. Si in plus... Ce castigati? Doar putere?
Iertati-ma ca am fost acid cu voi, da` cateodata simt nevoia sa va mai
cert, poate va bagati mintile-n cap!