Autor Subiect: potrivire sonda de frana  (Citit de 14168 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
potrivire sonda de frana
« : Iunie 05, 2011, 09:33:38 pm »
-ca si in titlu , pompa din stanga este de vw polo (nu stiu ce tip motor ,dar nu conteaza)
-iar cea din dreapta, de trabi , se vad ambele sonde montate la locul lor
-am desfacut ambele si au acelasi filet, si aceiasi lungime, numai hexagonul difera, in rest merge perfect
-am pus sonda de la polo , la pompa de trabi , se vede in poza a2a , este ca si de acolo

   
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #1 : Iunie 07, 2011, 08:13:03 am »
Cred ca am schimbat 3-4 sonde unguresti pana acum. Foarte proaste. Bine ca stim acum ;)

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #2 : Iunie 08, 2011, 12:37:03 am »
eu nu am avut probleme cu ele, sau daca au fost ,s-a rupt un papuc de la ele, si am montat intrerupator la pedala (care mi se pare f. bun, din cauza ca , ai sau nu frana ,becurile se aprind, si cel din spate stie ca tu vrei sa franezi), dar dupa 2 patanii cu ruperea, sunt de 10 ori mai atent sa nu mai rup si la rff-ul de acum
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #3 : Iunie 08, 2011, 12:43:29 am »
   problema pe care cred ca voia s-o sugereze Viorel e ca la astea unguresti se ajunge ca, dupa catva timp (la mine au fost 4-5 luni) sa se inchida circuitul numai atunci cand ai pedala la fund, deci numai exercitand maximum de presiune pe contactul ala. Si cum frana nu o apesi mai deloc pana-n podea, rezulta ca mai niciodata aia din spatele tau nu vor sti ca franezi... Am schimbat-o cu una nemteasca si am uitat de probleme!  :D

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #4 : Iunie 08, 2011, 08:19:02 am »
...numai exercitand maximum de presiune pe contactul ala.
Exact asa. Sau poate ramane partial becul aprins (palpaie), dupa ce ai luat piciorul :(

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #5 : August 09, 2011, 03:16:52 am »
Treaba asta, cu senzorul de presiune din capul pompei de frana, mi se pare un defect de conceptie grav! Si mai ales periculos!

Haideti sa va spun ceva...Probabil pe multi o sa supar, si sigur pe Gusteru`, da e opinia mea, si asta e! Nu mi-o schimba nimeni! Yo cred ca "neamtzu`" nu e tocmai un "baiat" intelijent. Asa, ca o constatare generala. E muncitor, e serios, pui baza pe el, da` cam prostovan, anost si fara sclipire.  Nu-i merge mintea cine stie ce...

Cum ati remarcat si voi, sonda asta e pacatoasa. Ca n-o face unguru cum trebe e una...Da` se defecteaza si alea nemtesti! IDEEA in sine e proasta! Francezii, dupa ei si romanii nostri la Dacia, italienii, rusii, toti au pus un intrerupator simplu la pedala. Cum "mangai" pedala, fie ca ai sau nu frane, ala din spate STIE ca ai franat. Sau ca vrei sa franezi. Ca poate n-ai frane cum trebuie, dar intentia e semnalizata imediat. Pai ce te faci frate, cand ai frane bune, si vine unu tare, din spate, da`... fatalitate! In fata ta e aglomeratie, si trebuie sa franezi? Ce faci? Franezi usor? STII ca nu se vor aprinde becurile! Exista risc sa nu te vada cel din spate ca ai incetinit, si te plezneste! Franezi brusc? Exista riscul sa "ingheti" pe sosea, si ala din spate, chiar daca iti vede lampile de stop aprinzandu-se, din cauza franarii tale bruste, ca ai vrut sa aprinzi lampile, iar te trozneste de nu te vezi! Deci, oricum ai da-o, tot esti in pericol! Si de ce? DIN CAUZA UNEI DEFICIENTE DE CONCEPTIE! Neamtzu a gandit-o PROST! Sau, mai bine zis, n-a prea gandit-o...

CONCLUZIE:

Fiti ROMANI, practici, destepti si pragmatici, si eliminati defectul asta de conceptie: inlocuiti sonda de presiune cu un intrerupator simplu, montat la pedala, in interior. Ca la Dacia. Veti vedea ca n-o sa mai aveti NICIODATA problema cu stopul pe frana, si in plus, puteti regla cursa la care vreti sa se aprinda lampile. Adica la atingerea pedalei (recomandat) sau putin mai tarziu, daca aveti cursa mare la pedala. Cum vrea muschiu` vostru! Veti avea atunci o masina imbunatatita, in adevaratul sens al cuvantului! In favoarea, si pentru siguranta voastra!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #6 : August 09, 2011, 08:12:47 am »
Asa este. Plus ca ar fi costat mai putin sa puna un intrerupator. Dar acum, fiind pasiune, le tinem cat mai aproape de original ;D

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #7 : August 09, 2011, 02:54:34 pm »
   zice bine dinulescu! uite, eu iarasi trebuie sa schimb sonda aia nenorocita! acuma inca nu a ajuns sa fie nevoie sa am pedala la fund, dar tot nu reactioneaza suficient de sus! si asta dupa aproape un an de folosire...

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #8 : August 09, 2011, 04:22:02 pm »
-sa va arat cum am montat eu la fse , ce-i drept , a fost foarte usor, din cauza acelei table gata sudate din fabrica (habar nu am pt. ce sa o fi pus pe aia, ca la 99 % din trabiurile pe care le-am vazut , nu aveau asa ceva)
-am adaugat la fel un platband din aluminiu gros de 2,5 (sau 3mm), si am gaurit sa pot prinde intrerupatorul ala de la dacie
-firele de la sonda au ajuns la fix ,trase la pedala ,fara sa le tai si sa le inadesc

   
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #9 : August 09, 2011, 04:56:43 pm »
Si cred ca totusi nu e vina neamtului. Neamtul PUR (fara comunism in sange) facea masini peste multi alti producatori din tari straine lor. Nu poti avea certitudinea ca din '57 sau cand au desenat si gandit astia Trabantul (presupunand ca P50-ul are acelasi sistem), nu si-a bagat un incult nasul... Nu cred ca poti face afirmatii de genu' ca neamtu' nu e sclipitor. N-o fi cand vine vorba sa se "descurce" asa cum sunt romanii. Ei au respectat decizia luata in 1900 toamna de a face sistemul asa si asa a ramas pana azi ca de, nu-i interesa pe aia de la Zwickau ca nu se aprinde frana pe spate, oricum aveau masini peste Trabant si daca nu, tindeau la asta si ii durea in cot. Senzorul meu se aprinde decent, nu cum mangai pedala dar cand incepe sa tina frana se aprinde si ala. Cand o pica, voi incerca sa il pastrez original si voi lua tot un senzor de presiune, cand n-o mai merge nici ala, pun niste poze cu ce "manarie descurcareata peste capacitatile posibile neamtului" am facut...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #10 : August 09, 2011, 06:08:53 pm »
Asa este. Plus ca ar fi costat mai putin sa puna un intrerupator. Dar acum, fiind pasiune, le tinem cat mai aproape de original ;D

Viorel, inteleg sa pastrezi masina cat mai aproape de original, dar cu ce cost? Cu pretul sigurantei personale? Daca chiar vrei sa nu se vada ca ai schimbat ceva la masina (desi nu vad cine te-ar "controla" la asa ceva) atunci pastrezi sonda la locul ei, cu fire cu tot, dar inauntru, in habitaclu, faci modificarea de care am zis eu. Nu e "la vedere", e ca pe "original". Doar ca e ceva in plus, si mai ales, aduce un mare plus la capitolul SIGURANTA!

No, uite ce simplu si frumos a facut Remi!

« Ultima Modificare: August 09, 2011, 06:22:23 pm de dragosdinulescu »

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #11 : August 09, 2011, 06:58:29 pm »
Si acum sa divaghez putin...

George... Eu am mers cu multe masini, de-a lungul timpului. Si acum, frate-meu are un VW Golf4 de care e foarte incantat. Am mers si eu cu Golfu` lu` frate-meu, evident... Masina diesel, puternica, cu multi cai, moderna. Dar ANOSTA si de nici un fel! De cate ori ma sui in ea, am o senzatie de...saracie, mi se pare ca ma transforma intr-un om zgarcit! Te rog sa ma crezi ca n-as da-o la schimb cu Renaultul meu 21, care face anul asta 25 de ani de viata! Cand ma apropii de Renaultul meu, imi salta inima in piept! E o masina frumoasa, eleganta, zvelta, impune admiratie. Eu, cel putin, o admir de fiecare data de cate ori ma sui si ma dau jos din ea! Si apoi, cand ma asez la volan... Am senzatia ca sunt BOGAT! Interior frumos, totul la indemana, elegant, clasic/retro  in acelasi timp! Scaune confortabile, tapiterie din plush, lumini in bord ca la avion! Si chiar si plasticul din interior e colorat si frumos la privit si pipait, nu negru si cenusiu ca la Golfu` lui frate-meu!
...Iar cand bag cheia in contact... Dumnezeule! Ei bine, sunetul motorului imi da fiori! Gutural si rotund. E un motor clasic, dar totusi performant si fiabil, are putere, are cuplu, are tot ce-i trebuie unei masini sa te bage in scaun si sa-ti dea fiori! Stie sa consume si 8% daca il mangai, dar se duce si la 15% cand ii ceri putere si viteza! Si niciodata, Renaultul nu mi-a facut surprize neplacute de genul celor pe care ti le rezerva Trabantul cu stopul pe frana!

Am facut comparatia asta, intre Renault 21 si VW Golf 4, (Trabantul nu-l bag la socoteala, ca e un fel de 2 feluri, e altceva...) din care , pentru mine, Golful iese pe locul 2, desi este mai nou. La toate capitolele importante pentru mine.

Am mai mers cu VW Passat. Aceeasi senzatie ca la Golf. La fel si cu Mercedes turism. Nu mai stiu ce model era. Mai vechiutz. In orice caz, anost. Si mai am un termen de comparatie. Motorul Mercedes pe pe Musso al meu. Motor mare, greu si greoi, consum mare, putere putina. La 2900 cmc, doar 98 de cai. Cand mi l-am luat, toata lumea l-a laudat. Dar numai eu stiu de cate ori s-a stricat, si cate probleme am avut cu el. Si cat de scumpe sunt piesele de schimb. Marca de fitze, dar in realitate, "inauntru-i leopardu`" ! Solutii tehnice ciudate, costisitoare, si nefiabile! Asa ca, am ajuns la concluzia ca nemtii nu sunt tocmai ingeniosi si inventivi in ale tehnicii, si de multe ori se cramponeaza de niste chestii depasite! La polul opus sunt asiaticii! Am mers cu Tico, cu Matiz, cu Isuzu, si putin cu un Hyundai XG (Dumnezeule, ce masina e asta!) Toate au mers impecabil, si previzibil. Niciodata n-am avut vreo problema cu vreo asiatica. NICIODATA!    Totul merge ca la carte, nimic nu se strica, nimic nu-ti face surprize neplacute, totul la masinile astea e ingenios si simplu, si de-a dreptul amuzant!

In concluzie...Uneori, solutiile tehnice gasite de constructorii germani pentru masini, sunt ciudate, putin fiabile, facute parca din saracie, fara nici un fel de talent si sclipire. Parerea mea...

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #12 : August 09, 2011, 10:47:28 pm »
cam asa este , in special dupa anii 90 , si eu sunt de parere ca asiaticele le bat pe nemtesti, la toate capitolele (fiabilitate, costuri, si chiar la exterior (unele)), pe cand la nemti , in zilele de azi , merg pe exterior, sa atraga, dar iti rezerva surprize in viitor, masina ca functionare
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #13 : August 10, 2011, 09:04:31 am »
Asa este. Plus ca ar fi costat mai putin sa puna un intrerupator. Dar acum, fiind pasiune, le tinem cat mai aproape de original ;D

Viorel, inteleg sa pastrezi masina cat mai aproape de original, dar cu ce cost? Cu pretul sigurantei personale? Daca chiar vrei sa nu se vada ca ai schimbat ceva la masina (desi nu vad cine te-ar "controla" la asa ceva) atunci pastrezi sonda la locul ei, cu fire cu tot, dar inauntru, in habitaclu, faci modificarea de care am zis eu. Nu e "la vedere", e ca pe "original". Doar ca e ceva in plus, si mai ales, aduce un mare plus la capitolul SIGURANTA!

No, uite ce simplu si frumos a facut Remi!



Senzorul asta nu pica imediat. Cand observ ca incepe sa faca figuri il schimb. Si lasa ca nu zbor eu cu Trabantul, sa-mi fac probleme de siguranta ;D

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Răspuns: potrivire sonda de frana
« Răspuns #14 : August 10, 2011, 11:25:20 am »
Eu cand am vorbit, vorbeam de zilele in care se facea Trabantul si cum nemtii tindeu la Audi-VW si aia cu bani BMW si Mertz... In ziua de azi putine masini se fac din pasiune si cu intentia de a fi "produsul perfect" cum se faceau pe vremuri. Am avut si noi un Golf 2 GTI 16V (eram mic si nu aveam carnet) si as putea spune acelasi lucru cu ce zici tu despre Renault fara luminile de avion si scaune de plus care nu sunt neaparat un must have... Eu spre deosebire de multi altii am atelier in curte si pot vedea oricand o masina sau alta... Pot sa spun din ce aud de la mecanic ca Renault-urile din ziua de azi sunt cu multe complicatii tehnice. De exemplu, pivotaraia, este asa de complicata ca mai ai un pic si dai puntea jos sa schimbi cate ceva. Si nu degeaba sunt facute asa, de aici si confortul. De exemplu Honda Civic (ala futuristic nu sedanul), am ridicat unul pe rampa... am numarat cate bucse si pivoti are, te iei de cap cand obosesc alea. Renault-urile cu toate sumedeniile de tehnologii pentru motoarele diesel... foarte proaste mai ales 1.5 dci-ul cu injectoare Delphi. Tu ai vorbit de o masina din ziua de azi mai mult sau mai putin si ai comparat-o cu una de acum 25 de ani. Renault-ul facea masini acum 25 de ani cu intentia de a fi produsul perfect. Fiecare producator facea "o masina" dintre cele mai bune sau cu intentia de a fi cea mai buna si daca nu reuseau cam zburau de pe piata. Azi se fac dupa clase si preturi, nu cum era atunci. Oricum era vb de trabi si dupa parerea mea, pntru zilele lui de glorie si sa mai adaugam saracia si lipsa de bani, a fost catva timp, produsl perfect (pentru unii). Iti faceai treaba, avea demaraj atunci, nu te lasa in drum (azi ca ne cad noua e irelevant) s.a. Avem garajul din '91 sau '92... si de atunci pana spre '98 cand am luat Golful,Trabi a fost singura masina si a fost intretinuta. Nu va ganditi ca umblam cu ambielaj si planetare si alte rahaturi in portbagaj. Eram 5 persoane + un dobermann in masina si portbagajul plin numa cu bagaje si am facut asa drumuri pana la Tg. Mures, la mare, munte s.a. ani la rand. Nu tin minte decat ca am iesit pe gheata cu el in decor si i-am lovit bara spate si am impins-o inapoi pe drum si am continuat. Drumul era liber ca ceilalti toti erau pe dreapta la poalele dealurilor. Deci daca intretii, ai cu ce, daca nu, nu... Asa ca puneti-va intrerupator pe pedala daca vi se pare nesigur senzorul de presiune si tot inainte.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html