Si acum sa divaghez putin...
George... Eu am mers cu multe masini, de-a lungul timpului. Si acum, frate-meu are un VW Golf4 de care e foarte incantat. Am mers si eu cu Golfu` lu` frate-meu, evident... Masina diesel, puternica, cu multi cai, moderna. Dar ANOSTA si de nici un fel! De cate ori ma sui in ea, am o senzatie de...saracie, mi se pare ca ma transforma intr-un om zgarcit! Te rog sa ma crezi ca n-as da-o la schimb cu Renaultul meu 21, care face anul asta 25 de ani de viata! Cand ma apropii de Renaultul meu, imi salta inima in piept! E o masina frumoasa, eleganta, zvelta, impune admiratie. Eu, cel putin, o admir de fiecare data de cate ori ma sui si ma dau jos din ea! Si apoi, cand ma asez la volan... Am senzatia ca sunt BOGAT! Interior frumos, totul la indemana, elegant, clasic/retro in acelasi timp! Scaune confortabile, tapiterie din plush, lumini in bord ca la avion! Si chiar si plasticul din interior e colorat si frumos la privit si pipait, nu negru si cenusiu ca la Golfu` lui frate-meu!
...Iar cand bag cheia in contact... Dumnezeule! Ei bine, sunetul motorului imi da fiori! Gutural si rotund. E un motor clasic, dar totusi performant si fiabil, are putere, are cuplu, are tot ce-i trebuie unei masini sa te bage in scaun si sa-ti dea fiori! Stie sa consume si 8% daca il mangai, dar se duce si la 15% cand ii ceri putere si viteza! Si niciodata, Renaultul nu mi-a facut surprize neplacute de genul celor pe care ti le rezerva Trabantul cu stopul pe frana!
Am facut comparatia asta, intre Renault 21 si VW Golf 4, (Trabantul nu-l bag la socoteala, ca e un fel de 2 feluri, e altceva...) din care , pentru mine, Golful iese pe locul 2, desi este mai nou. La toate capitolele importante pentru mine.
Am mai mers cu VW Passat. Aceeasi senzatie ca la Golf. La fel si cu Mercedes turism. Nu mai stiu ce model era. Mai vechiutz. In orice caz, anost. Si mai am un termen de comparatie. Motorul Mercedes pe pe Musso al meu. Motor mare, greu si greoi, consum mare, putere putina. La 2900 cmc, doar 98 de cai. Cand mi l-am luat, toata lumea l-a laudat. Dar numai eu stiu de cate ori s-a stricat, si cate probleme am avut cu el. Si cat de scumpe sunt piesele de schimb. Marca de fitze, dar in realitate, "inauntru-i leopardu`" ! Solutii tehnice ciudate, costisitoare, si nefiabile! Asa ca, am ajuns la concluzia ca nemtii nu sunt tocmai ingeniosi si inventivi in ale tehnicii, si de multe ori se cramponeaza de niste chestii depasite! La polul opus sunt asiaticii! Am mers cu Tico, cu Matiz, cu Isuzu, si putin cu un Hyundai XG (Dumnezeule, ce masina e asta!) Toate au mers impecabil, si previzibil. Niciodata n-am avut vreo problema cu vreo asiatica. NICIODATA! Totul merge ca la carte, nimic nu se strica, nimic nu-ti face surprize neplacute, totul la masinile astea e ingenios si simplu, si de-a dreptul amuzant!
In concluzie...Uneori, solutiile tehnice gasite de constructorii germani pentru masini, sunt ciudate, putin fiabile, facute parca din saracie, fara nici un fel de talent si sclipire. Parerea mea...