Ce o fi cu lumea, oare ?!? Greu mai ,,spune" ceva omul, si atunci cuvinte grele !
Ei, eu am mai trecut pe-aci din când în când, târziu (treburi multe şi timp lipsă, ca de obicei) şi-atunci am şters-o discret.
Acum, încep să mai am un pic de timp liber, deci mă apuc de treabă, la limuzină. De fapt, am şi început, dar ... cu stângul !
Concret, vineri am făcut (a câta oară !!!) ordine în dubă şi am vrut să pun motorul cel nou, drept pt. care l-am invitat pe Nenea, să-mi pună la punct aprinderea. Numai că am făcut greşeala să îl las să-şi facă de cap, totuşi avertizându-l că pierdem timpul . Concluzia e că m-am ales cu demontatul bobinelor originale, înlocuite cu unele mari (vechi şi folosite) iar conexiunile acestora s-au realizat nu cu papuci ci cu metoda românească: cabluri ,,belite" şi însăilate, iar Nenea se mândrea cu pornirea şi mersul motorului, chiar dacă eu i-am spus că nu s-a schimbat nimic şi nu am rezolvat problema principală (înainte de a se apuca de treabă l-am rugat să îi demonstrez că pornirea şi ralantiul sunt OK, dar nici nu m-a lăsat să pornesc motorul )!
A reuşit să ma enerveze foarte tare şi ca să îi fac demonstraţia finală, am tras o tură (a refuzat de asemenea să urce în maşină) ocazie cu care constatarea mea s-a confirmat, adică motorul se turează iar maşina uită să plece de pe loc sau să se grăbească, dar paradoxal a continuat să o ţină pe a lui, motiv pentru care am ajuns la paroxism şi i-am zis că dacă nu se urcă la volan, nu îl mai duc acasă (îl luasem de la domiciliu cu ,,Săndelul") !
Paradoxal, a recunoscut că ambreiajul este varză (evident după ce a încercat să dreagă busuiocul opinând că poate nu e bine reglată cursa, că mai trebuie gresat pe la angrenaje, sau pus lichid de frână, etc, ceea ce a şi făcut) iar la final a spus senin că asta se poate face şi altă dată - adică schimbat discul şi verificat placa, dar întrucât ar fi o operaţiune care ar necesita muuult timp şi ... dichis, să o lăsăm pe mai târziu, preferabil după ... conceiu, sau mai concret, pe la toamnă ! L-am lăsat să creadă că m-a convins şi l-am întrebat când ar fi momentul să schimbăm şi motorul, iar răspunsul lui m-a năucit - ,,păi, cel mai bine este iarna, că nu rişti să se supraîncălzească, ca să facă rodajul bine !"
I-am mulţumit pentru sfaturi, i-am spus că nu mai am nici un dubiu că am pierdut inutil dupăamiaza şi că au crescut progresiv şansele ca nici vinerea asta să nu scot Submarinul la plimbare (adică la drum lung, căci plec la ţară), apoi l-am întrebat când poate să-mi regleze aprinderea dacă a doua zi (adică azi) schimb eu singur motorul. Răspunsul lui a fost că dacă fac asta, el nu îmi face aprinderea! Evident că în secunda doi i-am mulţumit pentru ajutor şi l-am poftit în Săndel ca să-l duc acasă, că se înserase deja, iar pe drum a început să mi se plângă că nu îi merg treburile, că a îşi schimbă lucrările dentare care costă foarte mult şi e nevoie mare de bani ... la care eu i-am răpuns că îl înţeleg, că tuturor ne este greu şi că tocmai din cauza lipsei de bani nu mă duc la dentist, deşi arăt ca ,,ăl cu coarne", ceea ce l-a făcut să pice într-o lungă tăcere
!
DECI : se riscă cineva să ma ajute cu aprinderea ?!? ... evident, în viitorul imediat, pentru că astăzi nu am apucat să schimb motorul, mâine sunt de serviciu (din nou!) 24 ore, iar în week-end plec la ţară!
PS: în rest, la capitolul alte discuţii sau chestii ciudate:
1. Mi-am luat mijloc de locomoţie ecologic, adică bicicletă, la mâna a doua şi i-am făcut RK aproape păstrând doar cadru, pe care totuşi l-am vopsit ,,la meserie".
2. Sunt somat să iau o decizie rapid, adică să accept donaţia unui Break din 99, ceea ce înseamnă iar muncă multă şi cheltuială, iar după ce-mi făcusem nişte socoteli incluzând şi revizia I la Săndel, reînnoirea poliţei RCA şi Casco, plus perioada de concediu, toate suprapuse în partea a doua iulie, aprope luasem decizia de a scoate Submarinul Galben la vânzare (Autom ştie !!! ...)
Totuşi, după o noapte de nesomn şi cugetare aşezată, mi-am spus că decât să renunţ la limuzina mea de suflet, să refac motorul la Break, să iau radiator nou şi să-l vopsesc integral, mai bine dau dovadă de discernământ şi DAU SFOARA-N ŢARĂ:
- CAUT MOTOR DE 1400 ÎN STARE (FOARTE) BUNĂ DE FUNCŢIONARE (adică să meargă rotund, să nu bată şi să nu consume ulei) ŞI UN RADIATOR MARE, CARE SĂ NU CURGĂ
În rest, ţinem aproape s-auzim de bine !!!