Autor Subiect: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric  (Citit de 15209 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« : Noiembrie 13, 2014, 08:42:46 am »
In sfarsit, s-a aprobat legea, ca un vehicul sa fie declarat de epoca dupa 30 de ani de la fabricatie  ;)

http://lege5.ro/Gratuit/gqydmnjsg4/ordinul-nr-1445-2014-pentru-modificarea-reglementarilor-privind-omologarea-individuala-eliberarea-cartii-de-identitate-si-certificarea-autenticitatii-vehiculelor-rutiere-rntr-7-aprobate-prin-ordinul-m

Ordinul nr. 1445/2014 pentru modificarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005

În temeiul prevederilor art. 17 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 230/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. I.   

 1  Reglementările privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 

- 1  La capitolul I subcapitolul I3 punctul 20, subpunctul 20.1 va avea următorul cuprins: 



20.1.  Vehiculul istoric (vehiculul de interes istoric) este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii: 

-  a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani; 

-  tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie; 

-  este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale; 

-  deţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA în România, Retromobil Club România. Retromobil Club România documentează criteriile şi procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric şi menţine în evidenţa sa informatică înregistrări pentru fiecare atestat eliberat. 

  Pentru vehiculele care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi care corespund în ceea ce priveşte verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculări a vehiculului (sau anul de fabricaţie al vehiculului, dacă data primei înmatriculări nu este cunoscută), RAR eliberează CIV cu menţiunea «Vehicul istoric». De asemenea, RAR înscrie textul «Vehicul istoric» şi în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condiţiile de mai sus şi deţin inspecţia tehnică periodică valabilă conform legislaţiei în vigoare." 

Art. II.   

  Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. 

Art. III.   

  Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. 

  * 

  Prezentul ordin transpune prevederile art. 3 pct. 7 din Directiva 2014/45/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a Directivei 2009/40/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 127 din 29 aprilie 2014. 







 
 Ministrul transporturilor,
Ioan Rus

  Bucureşti, 16 octombrie 2014.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« Răspuns #1 : Februarie 24, 2017, 09:47:35 pm »
..sper ca nu o sa fiu acuzat ca scriu aiurea- referitor la ce-ai zis, daca ,,il fac''- cum am mai vorbit noi doi.. cu piesele ASTEA?? ce zici, se pune? alea sunt ,,real deal'', nu?
..m'au costat 5 geamuri(toate alea pictate) 300 de lei.. o fi mult? Deci, cu astea puse, se ,,incadreaza'' la lege?
Targa.. inca NU.. am scaunu'ala singur, insa. :icon_thumleft:



popandau de trabante

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« Răspuns #2 : Februarie 25, 2017, 04:41:29 pm »
Astea sunt, a? Ziceai ca.. trebuie sa am SI targa?


popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« Răspuns #3 : Februarie 26, 2017, 08:50:28 pm »
Treaba buna. Cam astea sunt preturile la geamurile astea. Un prieten lucreaza la o salvare si cred ca va fi gata pana la Retroparada. Asa ca daca mai ai intrebari sunt la curent si cu reconstructia salvarii ;)

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« Răspuns #4 : Februarie 26, 2017, 10:53:05 pm »
am intrebat de targa! ai citit?
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Legea pentru atestarea unui vehicul istoric
« Răspuns #5 : Februarie 27, 2017, 08:28:43 am »
Ti-am mai zis, esti greu de urmarit intr-o postare. Citesc in linii mari cam ce ai vrut sa zici. Poti sa pui o targa normala. Sfatul meu este sa-ti cumperi una noua, astea folosite sunt praf, plus ca cine stie ce boli mai poarta cu ele.