Autor Subiect: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV  (Citit de 203876 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline IuliVoshod

  • Automobilwerk Zwickau
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 556
  • PH-88-DDR
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #255 : Iunie 18, 2012, 11:06:06 pm »
mna,deci cum ziceam,bine ca ai masurat! Releul de incarcare l-ai schimbat cu altul? iti vine curent la excitatie cand pui contactul?
Trabantist de cursă lungă!!!
e-mail: iulianpruna11@yahoo.com
Tel: 0729111645

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #256 : Iunie 18, 2012, 11:13:58 pm »
releul nu m-am gandit sa il schimb, am sa o fac si pe asta.
Alternatorul e mort, nu vine nimic din el 0.00

Offline IuliVoshod

  • Automobilwerk Zwickau
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 556
  • PH-88-DDR
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #257 : Iunie 18, 2012, 11:38:11 pm »
verifica releul,schimbandu-l cu altul! si ne spui ce si cum! oricum e bine ca ai verificat si schimbat diodele defecte! :occasion14:
Trabantist de cursă lungă!!!
e-mail: iulianpruna11@yahoo.com
Tel: 0729111645

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #258 : Iunie 19, 2012, 01:22:52 am »
   cu conteaza atat de mult valoare rezistentei diodei, ci conteaza ca toate, cele de acelasi tip, sa lase curentul dintr-o parte si sa-l blocheze din cealalta! adica intai pui borna rosie a multimetrului intr-o parte si pe cea negra in cealalta si vezi ce-ti zice; dupa aia, pui invers si la fel! intr-o parte trebuie sa ai rezistenta, in cealalta nu! asa trebuie sa mearga toate de tipul ala. deasemenea, trebuie verificata infasurarea rotorului, tot cu multimetrul pe rezistenta si iei fiecare sectiune si verifici daca nu cumva face masa cu axul central. daca faca, inseamna ca s-au topit ceva izolatii si e in scurt, limitandu-ti incarcarea.dease,emea, uita-te cum arata infasurarea rotorului si cea a statrului; trebuie sa fie de un rosu mediu, nu stiu cum sa zic; oricum ideea e sa nu aiba aspect de piersica putedra, adica foarte inchis, ca ala e semn ca s-a ars. Verifica cablul ce duce la electromotor, sa u fi frecat de ceva si sa se fi ars, prin scurt, ca ala nu are sigurnata... e cam ciudat sa nu produca chiar nici un pic de curent, nu stiu ce sa zic..

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #259 : Iunie 19, 2012, 01:40:00 am »
adica intai pui borna rosie a multimetrului intr-o parte si pe cea negra in cealalta si vezi ce-ti zice; dupa aia, pui invers si la fel! intr-o parte trebuie sa ai rezistenta, in cealalta nu!
da Pater, asa am facut, nu am mai scris metoda. Cele de pe carcasa se masoara prin schimbarea polarizarii fata de cele de pe potcoava.
Am sa incerc sa verific si cablul, nu m-am gandit la ala sa il verific. De abia dupa ce l-am montat am zis ca poate era bine sa il verific.
Sa vad maine ce timp am si verific cablu, apoi schimb releul si daca tot nu merge il dau jos si il iau iar la puricit, sa vad ce e cu infasurarea rotorului. Aici eventual am sa te sun ca nu stiu exact cum trebuie facut
Sunt stresat cu cateva examene si azi am zis sa ma "relaxez" facand o pauza scurta de la invatat sa vad ce e cu alternatorul. Mai mult rau mi-am facut, trebuia sa il las acolo dupa sesiune.

Merci de help

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #260 : Iunie 19, 2012, 11:41:11 am »
nu intrebi unde trebuie.

deci:
 in primul rand masori daca iti iese curent din borna cu papuc, dinspre diodele mici- adica daca ,,se excita'' :toothy4:..
in al doilea - daca NU, (nu iese)    poti pune cu un bec, in serie, luand curent de la demaror, firul de la releul regulator- asa ii dai  ,,sa bage'' sarind peste excitatia lui de la alternator.
DACA incarca alt. , masoara iar daca iese curent de la diodele mici- uneori nu fac bine contact sau le trebuie o ,,senzatie'' de curent ca sa-si ,,dea drumul'' :toothy4:
daca nu iese, inca, nimic din diodele mici, dar incarca, ins. ca de la ele e. si releul e bun.
iesirea curentului spre firul albastru poti s'o verifici si c'un bec mic, cu soclu, de la vitezometru.. daca se aprinde cand pornesti motoru', ai ,,excitatie''..daca nu, nu. nu ai..
e simplu..
sau, da-mi un nr de conex si te sun. :icon_king:
popandau de trabante

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #261 : Iunie 19, 2012, 12:10:20 pm »
ms Liviu, asa ma sa fac, dar dupa ce scap de examenul asta greu de vineri si apoi de cel de duminica
oricum, va tin la curent ce si cum am facut

Offline Tavi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 223
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #262 : Iunie 19, 2012, 03:42:53 pm »


NIste informatii folositoare pentru cei care au probleme cu alternatorul. Paginile sunt dintr-un manual de reparatii Uzinele Automobile Pitesti. Alternatorul de Dacie merge pe aceleasi principii cu cel de Trabi.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #263 : Iunie 19, 2012, 08:02:58 pm »
nu e totul sa semene... :icon_rr:
asa ii seamana si ala de scoda, vw, jaguar, avion, tanc, submarin..ala de racheta, insa, nu! :icon_rabbit:

pai ce, ala de dacie are punte de diode pentru excitatie inauntru si releu regulator incorporat???
plus ca alta e pozitia...inauntru.
asta de trabant mi se pare de cinci ori mai  usor de reparat ca ala de dacie! :icon_thumleft:
popandau de trabante

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #264 : Iunie 19, 2012, 08:10:58 pm »
cred ca Tavi se referea la modul de masurare
Merci Tavi

Sa termin cu astea 2 examene ce le mai am si intr-o zi ma voi ocupa doar de alternator (nu toata ziua, mai ales cu soarele asta)

Offline Tavi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 223
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #265 : Iunie 20, 2012, 10:07:18 am »
nu e totul sa semene... :icon_rr:
asa ii seamana si ala de scoda, vw, jaguar, avion, tanc, submarin..ala de racheta, insa, nu! :icon_rabbit:

pai ce, ala de dacie are punte de diode pentru excitatie inauntru si releu regulator incorporat???
plus ca alta e pozitia...inauntru.
asta de trabant mi se pare de cinci ori mai  usor de reparat ca ala de dacie! :icon_thumleft:

Nu fi carcotas!  >:( La modul de masurare ma refeream, nu la altceva. Principiile de constructie sunt la fel, la ambele alternatoare.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #266 : August 09, 2012, 12:56:35 am »
Nu am mai scris de ceva vreme.

Asa, in seara asta am aflat ca piesele ce le-am comandat de la Bucuresti, vor ajunge de abia pe luni (Doamne ajuta). Printre ele era si un alternator, ca al meu a dat cu virgula. M-am apucat din nou, in seara asta de reparat. L-am demontat, si am masurat asa cum ati spus voi mai sus. Statorul e ok, nu e in scurt, rotorul nu am inteles cum sa il verific, adica, eu am pus cate o borna de la ampermetru pe rolele de carbune si a tipat, ca si cum e direct, asta e de bine?

Diodele sunt ok, nici una nu e directa, pe o parte retine, pe cealalta am valori. L-am montat inapoi, am schimbat carbunii, releul de incarcare si cablul. Cablul l-am verificat si e ok. M-am dus acu' juma de ora si l-am montat pe masina. Intre timp, bateria a fost la incarcat (de la 19 pana la 00:15). Am pus totul la loc, intru in masina, bag cheia si cand dau contact nu se aprinde becul in bord, dau pana la capat si nu se intampla nimic, nu tu bec, nu tu panc! la electromotor nimic. Verific cu ampermetru sa vad daca primesc curent, primesc, verific apoi luminile, ma gandeam ca e slaba bateria, merg.

Imi trece prin cap, sa pun direct electromotorul, adica cu o surubelnita sa unesc bornele la solenoid sa vad, daca arunca bendixu si apoi sa unesc si la cablul din electromotor sa vad daca invarte. Surpriza, merg, electromotorul invarte, bendixu sare.

De ce cand pun contact nu mi se aprinde becul si nu are nici-o reactie? sa fie contactul de vina? sau undeva pe traseu un fir nu mai face masa?

Maine pe ziua iau la puricat cablaraia, mai ales de la tablou, poate pe acolo ceva e sarit desi mai mult ca sigur (dupa mintea mea) e contactul


sugestii?
« Ultima Modificare: August 09, 2012, 01:07:55 am de victor »

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #267 : August 09, 2012, 12:31:09 pm »
De dimineata de la 7:30 (cand a fost desteptarea) si pana acuma am fost la masina (ma ustura pielea de atata transpiratie si soare)

Ce am facut:
- am desfacut contactul (pun imediat poze la tutoriale cu pasii de urmat)
crucea din interior, la capetele ei (unde face contactul) era "impuscat" adica avea semne de contact cu putin fum si nu mai facea cum trebuie contact. Am curatat, l-am pus inapoi si acu merge contactul, perfect.

Alternatorul

L-am montat de aseara dar nu l-am putut proba. Acum cand am dat cheie,  a pornit motorul, a mers cam 15-20 secunde apoi mi sa stins becul din bord (cel rosu). L-am lasat sa se linisteasca, sa mearga frumos la relanti. Apoi, cu multimetru am masurat la bornele bateriei si mi-a aratat 14,2 V. Am scos borna plus si motorul a continuat sa functioneze (nu l-am lasat decat 10 secunde fara borna)
In concluzie, problema alternatorului a fost cele doua diode care una era in scurt (trecea curent prin ea ca in branza) si cealalta nu se stabiliza la o valoare, oscila.

Mai am de rezolvat faza lunga stanga, care se intampla ceva cu ea, mi-a ars siguranta, am verificat (mai demult, cand am inceput sesiunea) pe la bec, fire (dar nu am masurat sa vad daca sunt in scurt) dar nu am gasit nimic, am schimbat becul si iar mi la ars (si siguranta).Banuiesc ca totul se trage de la releul de faza lunga, care a dat "ortu' popii". Acum am pus un releu nou (multumesc Gustere), de 6V si stau cu asta pana imi vine cel de 12V.
Merg sa-mi fac bagajele si maine dimineata, (de cu noapte) plec spre casa, cu un popas de 1 saptamana (cel mult) pe la bunici la Botosani.
Sunt curios cum o sa arate noul ceas (consum instant) pe 12 leduri la drum intins, ca nu am facut nici-un drum cu el.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #268 : August 09, 2012, 07:23:29 pm »
Buna treaba ca ai reusit!  :icon_thumleft:
Drum bun sa ai  :walk:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline leo80

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 630
  • I ♥ TRABI
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #269 : August 10, 2012, 07:40:36 am »
Sunt curios cum o sa arate noul ceas (consum instant) pe 12 leduri la drum intins, ca nu am facut nici-un drum cu el.

daca se aprind premile 2-3 becuri e ok   :toothy4: , dar vezi sa nu fie cele rosii  :laughing7: :laughing7: :laughing7:

Bine ca ai reusit si totul e ok ,  :icon_salut: drum bun  :walk:  :walk: :walk:
 :hello:


"Bine ati venit in Romania ,va rog sa va reglati ceasurile inapoi cu 50 de ani "
Trabi(601S'69) & 1.1'90 & 601S'90 & 601S'85
VwGolf4'1.9TDI'2003
 Kawasaki Z750S 2006
0743176168