Nu am mai scris de ceva vreme.
Asa, in seara asta am aflat ca piesele ce le-am comandat de la Bucuresti, vor ajunge de abia pe luni (Doamne ajuta). Printre ele era si un alternator, ca al meu a dat cu virgula. M-am apucat din nou, in seara asta de reparat. L-am demontat, si am masurat asa cum ati spus voi mai sus. Statorul e ok, nu e in scurt, rotorul nu am inteles cum sa il verific, adica, eu am pus cate o borna de la ampermetru pe rolele de carbune si a tipat, ca si cum e direct, asta e de bine?
Diodele sunt ok, nici una nu e directa, pe o parte retine, pe cealalta am valori. L-am montat inapoi, am schimbat carbunii, releul de incarcare si cablul. Cablul l-am verificat si e ok. M-am dus acu' juma de ora si l-am montat pe masina. Intre timp, bateria a fost la incarcat (de la 19 pana la 00:15). Am pus totul la loc, intru in masina, bag cheia si cand dau contact nu se aprinde becul in bord, dau pana la capat si nu se intampla nimic, nu tu bec, nu tu panc! la electromotor nimic. Verific cu ampermetru sa vad daca primesc curent, primesc, verific apoi luminile, ma gandeam ca e slaba bateria, merg.
Imi trece prin cap, sa pun direct electromotorul, adica cu o surubelnita sa unesc bornele la solenoid sa vad, daca arunca bendixu si apoi sa unesc si la cablul din electromotor sa vad daca invarte. Surpriza, merg, electromotorul invarte, bendixu sare.
De ce cand pun contact nu mi se aprinde becul si nu are nici-o reactie? sa fie contactul de vina? sau undeva pe traseu un fir nu mai face masa?
Maine pe ziua iau la puricat cablaraia, mai ales de la tablou, poate pe acolo ceva e sarit desi mai mult ca sigur (dupa mintea mea) e contactul
sugestii?