Autor Subiect: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV  (Citit de 203713 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #390 : Septembrie 19, 2013, 07:28:53 pm »
Da, asa este Leo, idealul este cheder nou, daaar ...
am mai citit eticheta si totusi, daca ei zic ca se poate folosi si pe otel, cred ca nu va afecta sau favoriza aparitia ruginii. Vedem, ce finante o sa fie si pun nou.

Ieri am facut un ciubuc cu masina, am dus pe cineva la 50km de Iasi. La revenire, am inceput sa aud o toba sport, m-am tot uitat in oglinda crezand ca e un motor in apropiere sau unu cu ceva tuning. Daca in oglinda nu era nimic, atunci am tras dreapta si de fapt eu aveam toba sport. Nu stiu, cred ca a fost o fisura si din trepidatii a cedat (vedeti in poze). Am imprumutat de la vecinu un aparat de sudura si cu toata "experienta" in ale sudatului, m-am apucat sa pun inapoi. Ma declar multumit de cum a iesit, cred ca o sa tina o perioada destul de lunga.



Astazi pe artera principala au inceput sa plombeze pe ici colo (ca tot vin ploile) asa ca au scot pe marginea drumului griblura si bucati de asfalt. Am intrebat pe inginerul sau responsabilul care raspunde de muncitori daca pot sa il iau. Asa ca m-am pus pe treaba si am carat azi cateva roabe de griblura bitumoasa ca sa fac o platforma dreapta pentru masina. Locul unde statea parcata masina, era inclinat si la ploi era cam noroios.  Acum i-am facut patut la trabica, sa stea si el drept si pe uscat (destul de inalt)



s-a intors americanul aka Razvan. Astazi mi-a facut o vizita si printre altele mi-a aratat casetofonul cu care a adus tatal sau masina din Germania si ce va urma sa fie montat din nou pe masina lui

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #391 : Septembrie 19, 2013, 07:42:53 pm »
am uitat sa intreb ceva, ce trebuie sa fac ca sa leg proiectoarele?
Stiu ca trebuie un releu, stie cineva cum sa cer la magazin? ca sunt cu 3 papuci (parca) si cu mai multi papuci. Daca poate sa imi explice cineva care si-a montat proiectoare pe masina. AM proiectoarele pe masina, am butonul in bord, mai trebuie sa pun acel releu si sa fac traseul, insa nu stiu cum :D

Offline Mihai wartburgist

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 579
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #392 : Septembrie 19, 2013, 10:16:34 pm »
In general releele sunt cu patru sau cinci borne

-doua sunt pentru alimentarea bobinei + (care vine de la buton notat de obicei 85)si -(legatura la masa caroseriei notata 86).Este bine ca butonul sa fie alimentat din cheia de contact astfel incat la oprirea motorului sa nu uiti proiectoarele aprinse.
-cea notata  30 este un + luat obligatoriu de la o siguranta fuzibila (8 A )
Cand bobina releului este alimentata ar trebui sa se inchida contact intre borna 30 si cea care duce la alimentarea becurilor proiectoarelor borna 87.


Ca sa fiu sigur eu desfac usor , cu o surubelnita capacul si vad cum vin dispuse bornele si contactele.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #393 : Septembrie 19, 2013, 10:23:19 pm »
am inteles Mihai, multumesc de lamurire. Sper maine sa am timp sa trec pe la magazin dupa cabluri si releu si apoi daca permite vremea sa le si montez. Maine dupa-amiaza plec la drum si as vrea sa vad cum bat noaptea proiectoarele, mai ales ca aici pe weekend au anuntat ploi.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #394 : Septembrie 19, 2013, 11:17:39 pm »
Eu nu le-aș pune pe contact ci pe lumini... dacă uiți luminile, uiți și proiectoarele. Cine știe... poate ai baterie bună și vrei să impresionezi cu motorul oprit...  :D
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #395 : Septembrie 19, 2013, 11:37:38 pm »
Cine știe... poate ai baterie bună și vrei să impresionezi cu motorul oprit...  :D
=)) da da daaa
ma gandeam sa le trec prin "lumini' dar nu solicit prea mult acea siguranta? adica, daca as merge cu faza scurta aprinsa (si cam asa merg, chiar si in oras) apoi aprind si proiectoarele, ce zice siguranta dupa un mers de cateva ore?
intreb si eu

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #396 : Septembrie 19, 2013, 11:52:24 pm »
Eu așa le am. Plusul îl am de la alternator parcă direct, o siguranță pe fir și minusul e la poziții. Parcă așa... Pater mi le-a făcut  :icon_salut:
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #397 : Septembrie 20, 2013, 12:01:12 am »
Eu așa le am. Plusul îl am de la alternator parcă direct, o siguranță pe fir și minusul e la poziții. Parcă așa... Pater mi le-a făcut  :icon_salut:
stai asa, ca e tarziu si m-ai ametit.
deci, ma pot lega direct din alternator? cu siguranta pe fir, ok, aici am inteles. dar minusul la pozitii?

@Pater, scoate-ne din ceata, cel putin pe mine :D

p.s. ma declar novice la asa ceva, prefer sa zapacesc cu intrebari si sa inteleg in cele din urma decat sa experimentez variante :d

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #398 : Septembrie 20, 2013, 12:10:15 am »
ce bou is, am gugalit inainte, ca doar proiectoarele sunt universale, nu sau inventat pe trabant.
Iata ce am gasit (si cum zicea si Mihai)

 releul are 4 mufe:
- masa,
-  Plus de la butonul din bord(luat de la priza cu plus contact de sub bord),
- plus alternator, luat direct de la alternator
-  un fir ce merge la proiectoare.

fac un nou topic, ca sa vada si altii. Multam George

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #399 : Septembrie 20, 2013, 12:24:30 am »
   ca sa fie "original" si normal, asa cum functioneaza cam toate proiectoarele de pe masini, plusul de impuls pt bobina releului il iei din intrerupatorul de lumini, de la pozitii (adica atunci cand ai cel putin pozitiile aprinse sa poti aprinde proiectoarele si nu altfel). nu va solicita extra circuitul deja existent pt ca necesita un curent foarte slab (doar pt mentinerea respectivei bobine sub tensiune, ca sa tina contactul inchis). plusul de putere, cel care duce de facto curentul la consumator, il iei de unde vrei mataluta: de la alternator, de la electromotor, de la baterie, sau de oriunde altundeva ai ceva mai puternic. pe firul ala sa ai si o siguranta, preventiv. aia e toata smecheria! ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #400 : Septembrie 20, 2013, 12:33:07 am »
Am inteles, deci practic impulsul ce trebuie releului vine de la pozitii iar restul de curent (banda larga sa zic asa) ce papa proiectoarele pot sa  iau fie din baterie fie direct de pe fir (desi daca iau de pe baterie e tot aia cu alternatorul)
Am inteles acum de ce prin pozitie si de ce rezista, ca practic "tine in viata" releul.
Merci Pater de lamurire.

Maine merg pe la magazine, cica exista cablaj gata facut pentru proiectoare cu tot cu releu, doar trebuie pus pe masina si preturile pleaca undeva de la 15 cablajul. Cred ca mi-ar conveni sa gasesc cablajul gata facut decat sa cumpar releu, cabluri, papuci, nervi laci maci =)))

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #401 : Septembrie 22, 2013, 09:40:20 am »


 :glasses9:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #402 : Septembrie 25, 2013, 01:17:28 pm »
Sa mai scriu si pe aici.

Multumesc Lui Dumnezeu ca mi-a dat putere de munca si ca am putut pune si ceva bani deoparte. Astfel cu banii economisiti, mi-am cumparat papuci noi la masina.
asa arata perechea de pe spate 145/80

asa arata perechea de pe fata 145/80

55 lei bucata => 250 lei cu descaltat, montaj si echilibrat
Sunt ca noi, cand i-am montat m-am uitat atent si daca au fost rulate, au fost pentru putini km. Are inca perii si inca se mai cunoaste surplusu de la matrita cand au fost turnati. Nu sunt reesapate ci aduse din afara (Germania din ce am inteles eu). Fata este Kristall Gravito Fulda si Made in Poland iar spatele este Yokohama Guardex 600 Made in Philippines.

mi-am luat un cric de warbi. avea pe axul ce intra in prag o bucata de tabla si am taiat-o, astfel ca imi intra complet acum in prag si chiar iese pe partea cealalta. Acum umblu la masina mai usor cu acest cric. M-a costat 10 lei de la dezmembrari
 

Aveam luat de pe o masina (nu mai tin minte modelul, eram prea mic) un ceas turometru. Mie mi-a placut atunci, copil fiind, cum arata. Acum cand am fost acasa, l-am vazut intr-un sertar in magazie si am zis, ia sa probez, oare merge in 2T ?
A mers si inca merge foarte bine. Cu motorul la relanti (rece) imi arata 800 turatii/minut iar in viteza a4a cu 85-90 km/h imi arata 1.400-1500 turatii/ minut (aproximativ). Ciudat este ca atunci cand merg mai mult, apoi trag pe dreapta si las motorul (cald) la relantii, imi oscileaza intre 400 si 500 rotatii pe minut. Am sa-i fac o "placa" si am sa il mut pe panoplia bordului,impreuna cu ceasul de nivel rezervor si martor baterie. Am ceva idei de bricolat, dar pentru la iarna :D
cand pun contact,

la relantii cu motorul rece


Cand am fost in weekend pana acasa (am facut un ciubuc, am dus si adus pe cineva cu bagaje,am fost inchiriat :> ) inainte de a iesi din Iasi am inceput sa aud un zgomot de rulment pe spate. Asa ca am tras pe dreapta, si am verificat roata, joc cat casa. Tavi fiind in drum, am tras pe la el, am ridicat masina si am schimbat rulmentii pe partea dreapta spate cu un set aproape nou DDR. Acum cand am revenit in Iasi, am schimbat si pe stanga spate, avea un joc micut, dar avea. Numai ca de data aceasta am pus ceva mai ieftin, la 8,5 ron rulmentul. Sper sa tina o perioada pana mai strang bani si cumpar nemtesti.


Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #403 : Septembrie 25, 2013, 09:19:05 pm »
http://www.imagebam.com/image/ff8b67107738646
   conform diagramei asteia, alta e turatia de la viteza aia, intr-a 4-a. decat doar daca o ai si pe-a 5-a, nu stiu! :P

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 662
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Primul meu vis, Trabant 601 S BT 85 GAV
« Răspuns #404 : Septembrie 25, 2013, 09:47:07 pm »
deci arata "bine"
cred ca pot sa ma orientez dupa el daca ma uit pe afisaj si imultesc cu 2 =))) in anumite trepte de viteza
lasa, ca arata frumos, si scrie pe el in "deutschlandeza" :P
Ms Pater ;)