De fapt, am pornit discutia, mai mult cu gandul la rugina de la pistonase Nu stiu ce se intampla, dar tot timpul se gripeaza cate unul Am inteles si povestea ca este de la ploaie, balti, etc., dar rugina este si in interiorul cilindrului, unde nu ajunge apa din exterior
Ba exact din exterior ajunge, pentru ca , de cele mai multe ori, garniturile alea care ar trebui sa protezeze cilindul de apa care poate intra din exterior, se rup! Siu cum initial pistonasele sunt foarte in interiorul cilindrului, si pe masura ce se uzeaza ferodourile, atunci pistonasele ies, se apropie de marginea cilindrilor, si dau de portiunea unde a "zacut" apa din balti, si a corodat pistonasul.
Scapati de toate problemele astea daca dati cu vaselina din belsug pe cilindri, atunci cand umblati la ei. Si nici nu va mai complicati sa montati garniturile alea "de protectie" pe capatul cilindrului!
DECI: Oameni buni, va rog yo, stati stramb si judecati drept... Nu e logic sa se contamineze lichidul de frana cu apa de condens, in conditiile in care nu are de unde sa ia acea apa de condens, dat fiind ca (o spun pentru a 3-a oara) sistemul de franare e inchis, si relativ etans fata de mediul inconjurator!
Si mai e ceva... Viorel, tu nu observi ceva? "Lichidul de frana Renault "... dhaaaaaaaa... E cumva lichidul de frana Renault ALTFEL fata de oricare alt lichid de frana? NU! Toata treaba e MARKETING! Eu folosesc Lifrom, ca e cel mai ieftin!
...Eu, odata ca am invatat niste principii generale, sanatoase, si am INTELES cum functioneaza acest sistem de franare, odata ce am umblat la el, n-a mai fost nevoie sa mai umblu vreodata, decat sa schimb consumabilele si sa completez cu lichid! La jeep n-am mai umblat de 2 ani, la Renault de 3 ani cel putin! Doar schimbat placute, si completat de lichid. De ce completet lichid? Simplu! Pentru ca, de fiecare data de cate ori am schimbat placute, am simtit nevoia sa desfac si aerisitoarele, sa stiu eu ca nu-s blocate, si uite ca asa am mai pierdut niste mililitri de lichid de frana! In consecinta, am completat!
Asa ca, haideti sa incheiem discutia asta ilogica, si sa intelegeti ca lichidul de frana nu are cum sa "traga" umiditate atata timp cat se afla in sistemul de franare. Restul, sunt prostii si baliverne, si marketing. Ca trebuie sa traiasca si cei care produc "Lichidul de frana Renault "!