Din pacate nu am reusit sa descarc schemele electrice de la Trabant, asa ca habar nu am cum arata instalatia electrica a acestuia si nu inteleg care sunt problemele concrete de mai sus. Dar mi-am refacut toata instalatia electrica, cea veche a luat foc, iar ca releu de faza lunga voi folosi ultima schema de aici:
http://www.niqro.3x.ro/butoane/butoane.htm care fizic la mine arata asa:
Functionarea va fi urmatoarea: la impingerea manetei de semnalizare in fata, se aprinde faza lunga, la o noua impingere se stinge faza lunga. Tragerea manetei in spate vor fi flash-uri.
Montarea este urmatoarea: modulul de mai sus are 2 sarme (asa cum apare in poza), alea vin la contactul manetei pe sensul de impingere; in cealalta parte sunt: "-" cele doua borne abastre, la masa masinii, "+" de la butonul de faza scurta si cele doua sageti care sunt cele doua contacte ale releului din montajul electronic. Daca faza scurta si faza lunga impart acelasi releu, prin contactul normal inchis si cel normal deschis, atunci de la montajul de mai sus se va pleca la bobina acelui releu doar cu un fir, una din cele doua sageti. Daca aveti releu atat pe faza lunga cat si pe faza scurta veti pleca cu cate un fir de la fiecare sageata la cate un releu.
PS
Constructia montajului este foarte simpla. Daca gasiti pe cineva sa va faca cablajul imprimat, in maxim 30 min este gata, daca nu va ia 2-3 ore. costul pieselor, in jur de 10 lei in functie de calitatea lor.