Autor Subiect: Ce trebuie sa stii despre aparatele radar. 7 instructiuni de combatere a amenzii  (Citit de 3595 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Ce trebuie sa stii despre aparatele radar. Cele 7 instructiuni de combatere a acestora….

Cati dintre voi stiu la ce anume sa se astepte atunci cand sunt opriti de politie pentru depasirea vitezei? Va prezentam sapte reguli, primite pe adresa redactiei, la care trebuie sa fiti atenti atunci cand sunteti opriti din acest motiv, precum si doua atasamente continand informatii despre aparat si un exemplar al cererii de contestatie. Cunoscand instructiunile si drepturile voastre, aveti toate sansele sa vi se anuleze procesul verbal.

INSTRUCTIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1.In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica „alte mentiuni” si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

 2.Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.

3.Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

4.Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5.Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

6.Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica „alte mentiuni” sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica „alte mentiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

7.Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.
-----------------------------------------------------
EXTRAS NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021 – 05 `APARATE PENTRU MASURAREA VITEZEI DE CIRCULATIE A AUTOVEHICULELOR (CINEMOMETRE-RADARE`
-----------------------------
sursa: voxiasi.ro

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Mai simplu e să mergi legal...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Mai simplu e să mergi legal...
nu cred ca ai citit tot articolul :) nu e vorba de mers legal, ci de "taxat" ilegal
Nu stiu tu cam cati km faci pe zi, dar eu unul cam merg destul, si cand te intalnesti in trafic cu un logan neinscriptionat (dar dotat cu radar) ce trece in viteza, apoi te opreste un alt echipaj pe motiv ca ai avut viteza, daca nu sti "chestiile" de mai sus, esti bun de plata. Plus multe alte magarii, stat la panda urcati pe dupa te miri ce copaci, contrasens, totul numai ca sa prinda ceva ceva (la limita legalitatii).
Nu zic ca ce zici tu nu e bine, dar uneori si ei exagereaza, si stiu destule cazuri concrete. Pentru astfel de "situatii" este ghidul de mai sus (preluat de pe alt site).
Un prieten (politist) mi-a spus asa: "Daca vreau sa te opresc in trafic, te opresc si tot iti gasesc ceva de care sa ma leg si sa iti dau amenda, eu oricum imi fac norma oricat de legal poti tu circula."

Offline Mihai wartburgist

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 579
Asta cu norma la amenzi e batuta-n cuie.Norma la ciubukuri e si aia in vigoare.Doar asta au in cap.Preventie mu-mu.Si partea tare e ca stiu sa dea amenzi doar la cateva incalcari din cod, alea pe care le-au invatat.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Uite care-i treaba, porcăriile astea, le vor știi numai șmecherii care sunt nesimțiți și fac mizerii în trafic. Eu nu am fost niciodată oprit pe nedrept. Și când am fost oprit și m-au găsit cu chestii de genul că nu aveam talonul la mine, m-au iertat... dacă-l întrebi de nu știu ce certificat de omologare al aparatului, s-ar putea să te ia direct pe sus. Lasă-i că și așa sunt constrânși de lege și nu le fac nimic ăstora care chiar merg ca niște dobitoci nesimțiți. Eu aș tripla echipajele și le-aș da toate drepturile posibile că nu se mai poate în București. Ajung taximetriștii la semafor, se asigură și trec pe roșu. Știi că ai avut 62 și nu 50, taci și înghite amezi... data viitoare să mergi cu 50 ș.a.m.d. Dacă chiar te-au pândit aiurea doar ca să te frigă, vorbești cu ei și le zici că nu e drept. Nu am prins echipaje absurde.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Hunor

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 953
Sunt total deacord cu Victor, nu imi scriu parerea despre ei ca majoritate dintre noi avem acelasi, toti am patit cu ei, toti am fost opriti si/sau amendati pe nedrept.
George, asta cu vb frumos si te iarta sau te inteleg e o poveste de adormit copii. Atata timp cat ei amendeaza asa pe alese, si majoritatea scapa, sa steie pe .... funduletul lor. Si noi sa ne bucuram de existenta a acestor portite, cu care mai avem si noi o sansa la dreprate.
Asa ca iti multumim victor ca ai pus pe forum, doamne da sa nu avem nevoie de el, dar daca da atunci sa nu ne fie frica sa le folosim.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 663
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
e drept cum zice si George, ca daca le trantesti din prima cu "ia sa vad certificatul de omologare al aparatului" s-ar putea sa nu mai gasesti indulgenta ci direct amenda plus bonus. Insa, ghidul de mai sus nu este de a verifica organul, ci doar pentru situatiile in care organul isi depaseste limita sau il paleste un exces de zel.

Cand stii ca mergi linistit, si altu' cu beamveul (spun BMW pentru ca majoritatea cocalarilor asta conduc) depaseste coloana si tot pe tine de opreste ca vezi Doamne "control de rutina" nu prea iti vine sa zambesti, mai ales daca incepe sa scoata diferite motive pentru amendare (sau apropouri de "cum rezolvam") . Atunci da, ia sa vedem "ghidul", chiar daca el oricum (sigur) iti va da amenda, ai sanse (daca esti informat) sa combati "norma" organului competent.

Desigur, aceste portite sunt exploatate si de smecherii ce trec pe rosu si alte magarii, care in mod teoretic si normal ar trebui sa mai treaca putin (inca o data) pe la scoala de soferi.

Sa nu avem nevoie de sfaturile de mai sus ...

Offline mircea_storm

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 305
Sunt discutabile. Nu stiu daca sunt ultimele norme in vigoare. Eu am fost oprit de politist pe A1  si dat prin statie viteza 142km/h (in 2009). Cand i-am spus ca nu este cel de pe masina cu radar cel care imi completeaza pv-ul, a zis sa trec la rubrica de mentiuni. Cand am cerut verificarea metrologica, a zis ca nu e obligat sa mi-o arate. Daca am dubii, sa ii contest in instanta si imi arata acolo. Si app, ati vazut cat de mare e rubrica de mentiuni ? Unde iti incap toate mentiunile ?

Alta "spharla" de tras de timp daca agentul e maxim taran:
- completezi la rubrica mentiuni "Mi SE PARE CA agentul miroase a alcool". Daca este trecut in mentiuni, agentul este obligat sa se duca sa recolteze probe bilogice la spital. Nu poti fi acuzat de tergiversare intrucat treci ca ti se pare. Este o parere, nu o certitudine. De aceea, politistrul trebuie sa aiba certitudinea..prin analize. Nu inseamna ca te scapa de amenda, dar il faci sa-ti intoarca injuraturile  :icon_blackeye:

In general te intreaba unde lucrezi si daca mai ai puncte. Intrebare total irelevanta in sine. In fapt, daca lucrezi "pe bani grei" iti iei sigur amenda mai mare, daca esti "sarac" ai sanse sa scapi. La fel si daca te plangi ca ai puncte. Nu te verifica daca ai sau nu. 

Daca nu esti cu gura mare, iar ai sanse sa scapi. Asta o stiu de la un politist. Daca esti tare in gura, poti sa te alegi cu maxim de amenda.

O alta portita de scapare este sa cunosti legislatia. 90% din conducatori "banuiesc" ca stiu.. Politistul exploateaza la maxim necunoasterea legii.

Si eu sunt de acord sa respecti legislatia rutiera. Dar pe Aviatorilor,  Kiselef, 3 benzi pe sens, nimeni pe drum, cu 60 km/ ora.. sa fim seriosi.
Revin eu...lasa mesaj