Autor Subiect: Masina mea  (Citit de 40853 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #15 : Martie 20, 2015, 07:44:44 am »
Ei bine, am inceput asamblarea si asta pentru ca altfel nu se mai poate, adicadeja trebuie sa am elemente clare si sigure de la care sa continui constructia. Am sudat pe pozitie pragul stang, capacul de prag din zona pasajului rotii spate, prima bucata de podea care este in legatura cu pragul, legatura podelei cu stalpul B, legatura pragului cu traversa mediana frontala, respective un suport de scaun. Am gresit la masuratoarea facuta privind latimea podelei, cu foarte putin, dar asta insemna ca marginea podelei si contrapragul erau distantate. A trebuit sa reiau cu o piesa intermediara (din acest motiv sunt trei randuri de puncte de sudura longitudinale).
Acum, pentru a merge mai departe a trebuit sa curat toata jumatatea stanga a resturilor de podea fata, pana la suportul de cadru motor (a fost foarte greu de curatat in spatiul dintre peretele antifoc si suportul de motor, pentru ca locul este foarte stramt si masina sprijinita pe cricuri / capre – nu foarte stabila). Am descoperit cu surprindere (neplacuta) ca si peretele antifoc este gaurit la baza, desi pe deasupra terosonul arata perfect. Asadar si aici trebuie intervenit. Las pozele sa vorbeasca pe mai departe.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Masina mea
« Răspuns #16 : Martie 20, 2015, 05:16:28 pm »
 :o Pfai! Ce e acolo! Mare măiestrie în ale tinichigeriei pentru asemenea proiect. Succes în continuare. Se salvează un Kombi de luxe! Tare fain.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #17 : Martie 22, 2015, 01:22:09 pm »
Pas cu pas se face (sper pana la capat) Trabantul. Oricum pot spune acum in cunostinta de cauza ca pe masura ce a trecut timpul si est germanii au tot coborat calitatea lucrarii (asa, cam ca la Dacia).
Am reusit sa-mi iau toate cotele necesare pentru a confectiona podeaua din stanga (cu aportul bucatii centrale cu amprenta, de la un Trabant donor) am curatat complet metalul, am definitivat constructia bucatilor de podea / stalp fata si am confectionat alte elemente, inclusiv bucata inferioara a contraaripii stanga. Nu este de loc usor, mai ales cu tabla de 1 mm grosime. Mai prezint cateva poze.
 

Offline pop_radu5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 649
  • pasionat
Re: Masina mea
« Răspuns #18 : Martie 25, 2015, 10:18:06 am »
Felicitari. ce pot spune. esti maestru ;) ma pot numi norocos. al meu nu a fost asa de obosit...bine probabil si anu fabricatiei m-a ajutat...dar ce faci tu este ceva minunat. felicitari.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #19 : Martie 25, 2015, 11:08:45 am »
Multumesc tuturor celor care au spus cuvinte de apreciere despre munca mea. Ceea ce fac este numai din pasiune. Am capatat experienta pe parcurs, in ani de zile de lucru, in documentare permanenta si in grija pentru detalii. De altfel intentionez ca la finele lucrarii, daca toate sunt in buna regula, sa fac o prezentare a metodelor folosite, a cerintelor necesare, a sculelor etc. Nu stiu insa daca exista printre colegii de forum dorinta de a executa lucrari de refacere de natura celor prezentate anterior, dar poate pentru unii materialul pe care intentionez sa il realizez va prezenta interes . Vom vedea pe parcurs.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #20 : Aprilie 05, 2015, 07:23:19 pm »
Cand spuneam ca am de lucru o gramada pentru "revenirea la viata a micutului teuton" nu greseam de loc. Am constatat ca imbinarea intre grinda fata (aceea de care este prins si ansamblul fata) si traversa centrala era ruginita, sub un strat aspectuos de teroson (in interiorul lonjeroanelor si grinzilor este un fel de mastic lipicios). Ca atare am realizat doua profile care au rigidizat zona, profile sudate temeinic, dar cu grija sa nu deformam nimic. Trebuie spus ca este o constanta grija pentru deformatii cat mai mici (deloc nu se poate). Sper ca pana la final rezultatele sa confirme grija.
De asemenea am terminat de aliniat si sudat contrapragul stanga.
Urmatorul pas este repararea grinzii fata (partea stanga) si prinderea acesteia cu suportul stang al ansamblului fata (motor / cutie / bascule etc.). Prezint cateva poze cu etapele mentionate ci reperele construite.

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Masina mea
« Răspuns #21 : Aprilie 06, 2015, 08:24:25 am »
Asta da treaba prietene....foarte fain ....toata admiratia din partea mea .... spor la treaba si putere de munca !!!

 :wav:
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #22 : Mai 23, 2015, 01:19:30 pm »
In perioada de timp scursa de la ultima postare au mai fost facute lucrari la caroserie, dar a lipsit timpul (si puterea) ca seara, la finalul activitatii sa mai deschid calculatorul. A fost extrem de multa munca pana in prezent si inca mai este dar, daca vor fi toate bune, o scoatem la capat.
Am finalizat partea dreapta (nu cu toate finisajele efectuate, ci numai la stadiul de polizat grosier si grunduit) si am incepit cu partea stanga. O sa pun pozele si astea sunt mai explicite decat orice.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #23 : Mai 23, 2015, 01:57:56 pm »

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #24 : Mai 23, 2015, 07:13:13 pm »
Pentru clarificarea celor prezentate mai sus, in afara de reparatia pe partea stanga am pozat si elementele de caroserie din partea dreapta, deteriorate, pe care le-am indepartat. In pozele urmatoare prezint reparatia pe partea dreapta si, asa dupa cum v-am obisnuit, si reperele confectionate / recuperate pentru a fi puse in opera.

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 533
Re: Masina mea
« Răspuns #25 : Mai 28, 2015, 11:01:32 am »
Mi se pare genial topicul, este exact pe gustul meu. As fi deosebit de interesat in special de partea de tehnica de lucru si sculele folosite. O intrebare al carui raspuns ma intereseaza in mod deosebit, ce fel de aparat de sudura folosesti? Cu arc electric clasic? sau cu electrod rola, mediu protejat, etc?

Daca poti include in pozele tale si aceste scule in mod special, ar fi extrem de benefic pentru cei care nu stiu prea bine cu ce se mananca tinichigeria (eu fiind unul dintre acestia :)). Deci da, exista interes pentru lucrarea pe care o faci si pentru fiecare detaliu pe care il dai, asadar in masura in care timpul si starea iti mai permit, le voi citi cu mare placere (probabil nu sunt singurul). Oricum, felicitari pentru munca de pana acum si buna intentie de a impartasi si celorlati din experienta ta.

Inchei postul mentionand ca si eu am de inlocuit pragurile masinii mele, si probabil ca este nevoie de diverse peticeli ici colo la restul caroseriei. Nu cred ca imi permit o lucrare profi facuta la un garaj auto, asadar ma gandesc si eu la varianta "do it yourself".

Spor la treaba in continuare!
Andrei

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #26 : Iunie 05, 2015, 04:20:09 pm »
Multumesc pentru apreciere, acum scriu la "ghidul de lucru", material pe care il voi posta. Numai de bine.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #27 : August 18, 2015, 12:35:27 pm »
Ei bine, daca am terminat partea din fata a podelei am luat-o usor catre portbagaj. Aici, in urma curatarii temeinice a stratului de teroson (exterior / interior) au rezultat o gramada de gauri de diferite forme si marimi, astfel incat am luat hotararea sa inlocuiesc cam 2 / 3 din podeauadin spatele scaunelor fata. Am reusit sa gasesc o bucata de podea buna, am trasat, taiat, fasonet si sudat. Atrag inca odata atentia celor eventual interesati in a-si face lucrarile cu mana lor, asupra faptului ca sudura neexecutata cum trebuie modifica pozitia pieselor conjugate. Mai ales in cazul tablelor cu dimensiuni mai mari si complexe ca forma. A fost nevoie ca pentru montarea bucatii de podea sa imi iau foarte multe precautii, respectiv sa las intre cele doua table zone in care le-am prins cu suruburi (astfel am fost sigur ca nu se misca). Ulterior efectuarii sudurilor (nu cordon continuu, ci pe zone de sudura diametral opuse, pentru compensarea deformatiilor) am taiat surplusul de tabla prin care au trecut suruburile si am umplut gaurile.
De asemenea in portbagaj au fost necesare lucrari la locasul rotii de rezerva, imbinarea podelei cu peretele spate etc.
La partea din spate am mai lucrat la contraaripa dreapta, marginea inferioara a caroseriei pe stanga / dreapta si la rama metalica de contur spate a aripii stanga.
Prezint in cele ce urmeaza pozele, cu precizarea ca sudurile nu sunt slefuite. Pentru evitarea aparitiei ruginii, am acoperit sudurile cu un strat de grund.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: Masina mea
« Răspuns #28 : August 18, 2015, 12:51:14 pm »
Si restul pozelor dupa montaj.

Offline pop_radu5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 649
  • pasionat
Re: Masina mea
« Răspuns #29 : August 18, 2015, 02:35:32 pm »
cand privesc acest topic imi aduc aminte de mine. si al meu a fost la fel chel, dar am avut noroc cu podelele ca acestea nu au fost prea mancate, dar a avut gaurici destule si de diferite marimi. Felicitari si mult spor la treaba pentru ca urmeaza cu siguranta si alte petice :D