motorul este de trabi , carcasa de filtru are modificare in partea stanga, iar porc ,sau soba nu are , este toba aia modificata, iar bobina mai mult ca sigur de rezerva ,doar baga pipa pe bujie si gata pleaca mai departe , le merge capu la nemti
Mai Remi...Stii ca mi-esti drag, si ca pun mare pret pe opiniile tale. Dar, dragule, o bobina de inductie nu se uzeaza/strica asa de usor...
Pe de alta parte, e vorba de o masina de competitie, care nu face sute de mii de km, ca una de-a noastra, si la un moment dat, dupa 10 ani de functionare, constatam ca s-a crapat izolatorul la o bobina, sa ca nu mai face treaba... La o masina de competitie, chestiile astea se schimba din principiu, la fiecare cursa. Asa ca...frate...nici draq nu pune o bobina de inductie "de rezerva, ca poate <trebuie>". Crede-ma! Si-apoi, daca te uiti bine la poza, ai sa vezi ca, de fapt TOATE 3 bobinele sunt cablate, deci motorul care pare de trabant nu e de trabant, ci e un motor
"in 3"
Citez: "inlocuirea unui punct de aprindere fix cu o curba dinamica dependenta de turatie si deschiderea clapetei de admisie" nu asta are si platoul de platini, prin avansul ala centrifugal? nu tot asta face iti regleaza avansul in functie de turatie? sau zic eu prostii?
Serghei, se pare ca Rumpi stie multe... Sunt placut impresionat! Nici eu nu stiam ca de fapt, toba originala , aia de Trabant, e de fapt un rezonator! Poate asa se explica si de ce alea unguresti, copiate prost, se strica intr-o fericire!
Ce a vrut insa Rumpi sa zica, si n-ai inteles tu? Ca acea aprindere electronica e de fapt un "computer", care "stie" dinainte, in functie de turatia motorului, si de deschiderea clapetei de acceleratie, cand sa "dea scanteie". E o "harta", asemanatoare celor din computerele motoarelor cu injectie. In felul asta, se obtine un maximum de putere, cu un minimum de consum de combustibil. Avansul centrifugal de la platini, ala clasic, de care amintesti tu, si care cam face acelasi lucru...empiric, e drept...e un mecanism de-a dreptul preistoric, care face ca scanteia de aprindere sa fie data cat mai devreme, cu cat turatia motorului e mai mare, in asa fel incat sa nu se piarda putere datorita intarzierilor de aprindere (ceea ce de altfel se si intampla in realitate). E suficient insa ca un arculet de la centrifugal sa se decalibreze, sau sa se rupa, si adio avans centrifugal! Motorul va functiona, ce-i drept, in continuare, dar PROST! Si cu "avans" mare, pentru ca in acest caz, scanteia, in ture, va veni mult mai devreme, deoarece greutatile centrifugale se ecarteaza mult prea mult, si mult prea "devreme", din cauza arcului inmuiat sau rupt! Si evident, motorul va "tacani" cand se tureaza, si evident ca ambielajul se va deteriora intr-un ritm galopant! Asta e si motivul pentru care, a fost inventata aprinderea electronica, chiar fara avans, ca sa se elimine "bubele" aprinderii cu platini. Care "ye" multe!